- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
tip: ik zou nog iets harder schreeuwen, misschien reageren we dan wel. Probeer de "bold"-tag eens?
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
Zeg mikoz, kun je ook een normale toon aanslaan?
U-96
-
- 11875 messages
- 2106 votes
Een film als Kill Bill 1 met bijna 850 stemmen zou ik eerlijk gezegd niet meer echt als 'tip' beschouwen aangezien hij alom bekend is ondertussen. Maar de film blijft nu wel in de tiplijst staan totdat hij oud genoeg is om in de toplijst te mogen... Daarmee wordt de tiplijst er in mijn ogen nu niet beter op, aangezien hij in eerste instantie toch was bedoeld voor de wat onbekendere films. Is het dan misschien niet logischer om juist een stemlimiet te stellen aan de tiplijst, zodat films die boven een bepaald stemmenaantal uitkomen en dus onder een groter publiek bekend zijn, en dus minder als 'tip' gelden, verdwijnen uit de tiplijst? Dan gaan de films met veel stemmen die nog jong zijn, uit de tiplijst en ontstaat er dus ruimte voor de echte tips binnen hun genre.
Eens met SillyWilly.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik vind 100 films in de tiplijst ook wel genoeg. Ik zou 'm zo houden als nu, maar de nieuwe films met meer dan 75 stemmen in een aparte (nieuwe) lijst zetten, want het is een beetje vreemd dat Lord of the Rings 3 met meer dan 1000 stemmen naast Rocco e i Suoi Fratelli (23 stemmen) in dezelfde lijst staat.
Een nieuwe top 100 met de films van de afgelopen 2 jaar lijkt me leuk als lijst met bioscooptips en huurtips voor nieuwe dvd's.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik zou gewoon stellen "een film moet minimaal 2 jaar oud zijn" om uberhaupt in aanmerking te komen voor een tip/top lijst, zie niet in waarom er ingewikkeld gedaan moet worden met stemlimieten. Dat "nieuwe films wel in tip-lijst" was geen idee van mij, ben ik achteraf ook niet zo gelukkig mee.
kappeuter (crew films)
-
- 74675 messages
- 5987 votes
Ik wil erg graag tips voor recente films oppakken. Geen zin om daar heel lang naar te zoeken en zelf bij te houden. Daarom is zo'n tip lijst handig. Hierdoor zie ik films in de bioscoop die ik anders niet zou zien.
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12904 votes
Ben het ook wel met SillyWilly eens. LOTR3 is nu niet echt een nuttige tip. Kan me niet indenken dat er 1 filmliefhebber is die nog niet van die film heeft gehoord.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Even een opmerking: Spirited Away (uit 2001) is in de tip-lijst verzeild geraakt, dat lijkt me een foutje.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Zeg mikoz, kun je ook een normale toon aanslaan?
jah natuurlijk , maar ik vind het gewoon erg zonde .. nou krijg je allemaal regelse en dinge om hem in de top te krijge ..
een film is goed of niet en aantal stemmen snap ik dan nog maar dit ..
het verpest de site en mensen gaan denken he die staat er niet in dus die zal wel slecht zijn enz enz
erg zonde allemaal ..
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Je bent hier net 3 weken geregistreerd, vind je het heel erg als ik jouw mening niet zo belangrijk vind?
jassonn
-
- 5303 messages
- 3237 votes
Nu ik het zo eens bekijk lijkt het me toch wel leuk als er ook een top 100 komt voor recentere films. Dan kunnen die tenminste uit de tip 150. Staat een beetje vreemd nu.
kappeuter (crew films)
-
- 74675 messages
- 5987 votes
Breng alles maar weer terug zoals het was. 
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12904 votes
Even een opmerking: Spirited Away (uit 2001) is in de tip-lijst verzeild geraakt, dat lijkt me een foutje.
Is inderdaad zo. Sinds wanneer werd er rekening gehouden met "Nederlandse release" eigenlijk ?
kappeuter (crew films)
-
- 74675 messages
- 5987 votes
Staat hierboven uitgelegd. Spirited Away is pas later uitgebracht in de bioscoop.
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Ik denk trouwens dat deze top lijst een veel representatiever beeld geeft over wat de gemiddelde moviemeter goeie films vind. Bij deze lijst wordt er en rekening mee gehouden hoevel mensen hem gezien hebben en goed vinden (het aantal top 10 lijstjes waar hij in staat) en er wordt een soort cijfer (de plaats in de top 10) gegeven.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Breng alles maar weer terug zoals het was. 
helemaal mee eens !!
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Nu ik het zo eens bekijk lijkt het me toch wel leuk als er ook een top 100 komt voor recentere films. Dan kunnen die tenminste uit de tip 150. Staat een beetje vreemd nu.
kan ik ook mee leven
Onderhond
-
- 87627 messages
- 12904 votes
Ik denk trouwens dat deze top lijst een veel representatiever beeld geeft over wat de gemiddelde moviemeter goeie films vind.
Ook wel bekend als de fanboylijst.
kappeuter (crew films)
-
- 74675 messages
- 5987 votes
Ook wel bekend als boringboring.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3237 votes
Meest saaie lijst inderdaad, misschien kunnen we die vervangen door de-nog-niet-oud-genoeg-om-in-de-top250-te-komen-lijst? 
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1069 votes
Ja, dat idee kreeg ik ook al: een toplijst van recente films met meer dan 70 stemmen. Probleem opgelost, toch?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik vind het aantal top-lijsten nu al op het randje van onoverzichtelijkheid balanceren, ik ga er niet nóg één bij doen.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ik vind het aantal top-lijsten nu al op het randje van onoverzichtelijkheid balanceren, ik ga er niet nóg één bij doen.
onoverzichtelijkheid ?
daar hebje het zelf naar gemaakt met die rare regel
cornelis
-
- 4744 messages
- 682 votes
Daar gaan we nog goed mee lachen, die mikoz... 
starbright boy (moderator films)
-
- 22491 messages
- 5153 votes
Voor de diehards wil ik best een aparte, losstaande pagina maken waar ik desnoods 500 films op een rijtje wil zetten, maar voor de site is een tip-100 het best, ben ik nog steeds van mening.
Even deze opmerking terughalen in combinatie met je onoverzichtelijkheidsopmerking.
Als je nu op de gewone lijstjespagina alleen de top 250, een tip 100, een recente filmlijst en eventueel een flop 100 neerzet en je maakt onderaan elk lijstje een klein linkje (meer lijstjes?) naar een pagina voor lijstjesgekken en die hards waar je typische die hard-lijstjes als de lijst per decennium of per jaar en een langere tiplijst en desnoods nog wat rare ideeën op zet. Is dat geen idee? Zo niet even goede vrienden, maar ik denk gewoon even mee.
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Misschien moet er ook op de lijstjes gestemd worden. Dan kan er een lijst gemaakt worden met de favoriete lijsten van iedereen.