- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Top250 beinvloeding is toch een reden voor een ban ?
Heb ik wel eens iets over gelezen, maar is dit ook daadwerkelijk uit
gevoerd?
boondock
-
- 208 messages
- 722 votes
Vooropgesteld; ik heb 'm (nog) niet gezien en verwacht er best het een en ander van. Maar is dit niet wat vertekenend? Het gaat er bij mij op voorhand moeilijk in dat deze film hoger aangeschreven staat dan pak 'm beet One Flew Over...
Maar het feit blijft dat One flew na zo'n 20 jaar nog steeds in de top tien staat. Simon zal dat zeker niet lukken, maar dat is ook niet erg. Was al bang voor de reactie dat wanneer simon op nr 1 zou binnenkomen, dat er onmiddelijk op gereageerd gaat worden. Maar ja, heeft Shawshank dat ook geen last van? De een waardeert de film te hoog, de ander weer te laag. Uiteindelijk kom je dan toch wel weer op een mooi gemiddelde uit. Ben benieuwd wat er met Simon gaat gebeuren..
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Ruudje84 en Salvatore hebben er al voor gezorgd dat hij nu al weer gezakt is naar plaats 6.
Die dachten waarschijnlijk ineens: "o ja die film heb ik ook gezien en vond er niks aan!"
Kun je jammer genoeg weinig aan doen. Anderzijds zal de top 250 nog altijd vrij representatief zijn, want de andere films aan de top zullen ook wel de nodige strategische antistemmen hebben. Ik verwacht dat zoiets uiteindelijk wel in evenwicht zal zijn.
Take One
-
- 195 messages
- 144 votes
Maar het feit blijft dat One flew na zo'n 20 jaar nog steeds in de top tien staat...
True, daar ben ik me ook zeker bewust van. Het lijkt visueel alleen zo out of order; One Flew, Godfather, LOTR....Simon...
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
De stemmen zijn inmiddels verwijderd door Jordy.
Gerechtigheid!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Kijk elke top-10 film heeft last van dit soort vervelende 0,5 stemmers, maar als het zo duidelijk is wordt ik echt even pissig... op dat soort users zit ik hier op de site absoluut niet te wachten.
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Ik verwacht dat zoiets uiteindelijk wel in evenwicht zal zijn.
Dit neem ik terug. Het klopt uiteraard niet meer als je deze antistemmen bij één film gaat verwijderen, maar bij al de andere films laat staan.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik zeg toch niet dat ik alle anti-stemmen bij deze film altijd zal blijven verwijderen, maar als mensen bij een film die net in de top-10 staat gaan zeggen "deze film hoort niet zo hoog, dus geef ik 'm een 0,5" dan gaat dat voor mij even te ver.
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Dit neem ik terug. Het klopt uiteraard niet meer als je deze antistemmen bij één film gaat verwijderen, maar bij al de andere films laat staan.
boondock
-
- 208 messages
- 722 votes
Is dit de eerste nederlandse film die in top 250 op 1 binnenkomt?
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Ik kan er volledig inkomen dat je zoiets doet, maar ik blijf het een beetje krom vinden.
Indien nodig ben ik wel bereid m'n 0.5 voor Street Fighter toe te lichten. 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12843 votes
Mag je hetzelfde doen met de volgende film ook. Die 0.5* werden gezet op het moment dat de film op nummer 1 in de tip 150 stond, en van motivatie (zelfs na vragen) ook geen sprake.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Wat maakt het ook eigenlijk voor jezelf uit op welke plaats een film in de top 'zoveel' staat ? Het gaat erom dat je de film zelf goed vindt. Dat corrigerend stemmen is de grootste onzin.
Helemaal mee eens...
Ik kan het echt niet begrijpen (en het irriteert mij gewoon ook altijd) als mensen gaan zitten janken over een film die een plaats is gezakt in de Top10. Pure aanstellerij...
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Dat wordt gezegd door de man die Das Boot beter in het oog houdt dan een kat haar jongen... 
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Dat wordt gezegd door de man die Das Boot beter in het oog houdt dan een kat haar jongen... 
U-96 valt door de mand... 
Maar het maakt mij verder vrij weinig uit als hij plaatsen zakt of stijgt, dus ik begin ook niet te piepen. Dat hij een Top100-plaats heeft, vind ik gewoon belangrijk...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Er gaat een verandering plaatsvinden in de top-lijsten. Films van 2003 of later (dit verschuift natuurlijk automatisch) en/of films die in deze periode een bios-release hebben gehad komen niet meer in aanmerking voor een top-250 of tip-150 notering.
Hiermee worden de "waan van de dag"-films geweerd, die de lijst naar mijn mening ontsieren. Een film moet zich eerst maar eens bewijzen door na video-releases en tv-uitzendingen nog steeds een hoge notering te hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dag the Butterfly Effect
. Goed werk, Jordy.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
... of tip-150 notering.
Ik denk dat in de tip-150 gewoon de nieuwe films moeten blijven staan. Het zijn toch tips? De toppers, ok, die moeten zich waarmaken. Maar een tip is maar een tip. Deze lijst is juist handig om te kijken wat ik wil gaan zien. Op deze manier komen er alleen oude(re) films in
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Er gaat een verandering plaatsvinden in de top-lijsten. Films van 2003 of later (dit verschuift natuurlijk automatisch) en/of films die in deze periode een bios-release hebben gehad komen niet meer in aanmerking voor een top-250 of tip-150 notering.
Hiermee worden de "waan van de dag"-films geweerd, die de lijst naar mijn mening ontsieren. Een film moet zich eerst maar eens bewijzen door na video-releases en tv-uitzendingen nog steeds een hoge notering te hebben.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik denk dat in de tip-150 gewoon de nieuwe films moeten blijven staan.
Ja, dat denk ik bij nader inzien ook.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Ja, dat denk ik bij nader inzien ook.

jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Vanaf wanneer gaat dit in?Ik ben zeer benieuwd hoe de top 250 er nu uit komt te zien(zal wel niet veel veranderen aangezien er niet eens zo veel films van 2003 en erna in staan).
Na hoeveel jaar komt een film dan eigenlijk wel in aanmerking? 3 à 5 jaar?
Het probleem van de halve sterretjes e.d los je er overigens natuurlijk niet mee op.
stinissen (crew films & series)
-
- 23442 messages
- 76929 votes
Nog 49 films.... top 100 toevoegingen 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Nog 49 films.... top 100 toevoegingen 
Nog 4.993 films, dan ben ik er ook 
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Ik vind het plan belachelijk.
Ten eerste: Ik ben ook tegen de "waan-van-de-dag"-films. Bijv. Simon, Man on Fire, The Butterfly Effect om even 3 recente films te noemen die nu in de top staan. [allen nog niet gezien, dus ik noem ze voor het gemak "waan-van-de-dag"-films]
Ten tweede: moderators moeten dan maar beter moderaten. De stemmers, met name de 0,5 en 5 sterren stemmers mogen best nader bestudeerd worden. Vaak zijn er mensen die 10x een andere naam aannemen en slechts op 1 film stemmen (met een 0,5 of 5). Die stemmen kunnen van mijn part weggehaald worden na een maand of zo (de voordeel van de twijfel). Dit geldt niet alleen voor de films in de top, maar ook in de subtop (posities 225-250 van de top 250), want daar wordt ook heel veel gesjoemeld.
Ten derde: wat zijn nieuwe films, en hoe lang blijven ze in de tip 150 staan?
Concluderend: de moderators moeten met een beter moderate-beleid komen en strenger optreden met de provocerende stemmers qua stemgedrag.