- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De top 100 op basis van toplijsten: alternatieve top 100.
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
ik weet niet of hier al een topic over geopend is, ik kon zo gauw niks vinden, maar:
Simon (2004) komt hoogstwaarschijnlijk binnenkort op 1 binnen in de MM top 250 (stemgem. 4,34)
En dat terwijl niemand hem hoger dan een 5e plek in zijn persoonlijke favoriete Top 10 heeft staan...
Tegenstrijdig? En kan hij echt als 'beste film allertijden' bestempeld worden?
Double Indemnity kwam ooit binnen op de eerste plek en is nu terug te vinden op de 31e plek. Het is afwachten wat Simon gaat doen. En het zal inderdaad wel tijdelijk zijn. Het is nog eventjes afwachten op mensen die de film bewust naar beneden stemmen of dat de film in de videotheek komt te liggen 
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Wat zit er trouwens een gigantisch verschil in de top 250 en de Alto top 100. Sommige films vind je er niet eens in terug.
Waarom wordt er van die lijst trouwens geen 150 gemaakt?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Waarom wordt er van die lijst trouwens geen 150 gemaakt?
Vanwege het geringe aantal punten onderaan de lijst.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
berichten over 'aantal top 250 films gezien' verplaatst naar Films > Algemeen > top 250 films die je nog moet zien
Tarantino
-
- 52 messages
- 1010 votes
ja zit wel wat in, ROTK kwam volgens mij ook op 1 binnen, en staat nu ook op een schamele 8e plek.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Schamele ? Minstens 243 plaatsen te hoog.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Ik ga voortaan ook maar uitspraken doen over films die ik niet gezien heb, leuk man.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Schamele ? Minstens 243 plaatsen te hoog.
Nee hoor. Als 1016 mensen hem een gemiddelde waardering geven van 4,22 dan staat hij daar precies goed.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5828 votes
the new york times 1000 (link zie film Rosetta) erg interessante en goede lijst. the Shawshank Redemption staat er overigens niet bij...
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Volgens die lijst is er geen een film van na 1980 goed voor een plaats bij de eerste 30. Dat kan ik maar moeilijk serieus nemen.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik kan 't me goed voorstellen anders......
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Sowieso niet echt "mijn" lijst heb ik al wel gezien. IK neem aan dat hij inelkaar gezet is door de filmcritici? (en dan heb ik het over de lijst die je al eerste tegenkomt (blauwe pagina)).
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Die lijst (overigens niet van the New York Times, dat lijstje (zonder volgorde) staat in een kolommetje ernaast en is via een linkje te bereiken) is opgebouwd uit 1000 top 10 lijstjes van regisseurs ( Van Paul Verhoeven tot Tarkovsky) en critici. En hier al vaker besproken in een ander topic. En The Shawshank Redemption staat er trouwens wel in. Op 333.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Klopt, maar Mister Blond bedoelde dat hij niet in de lijst van The NY Times staat, maar ach wie zijn zij 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Dat klopt ook weer inderdaad.
Mister_Pink
-
- 632 messages
- 0 votes
bij Simon (2004):
Nummer 1 in de top 250! :O
Mister_Pink
-
- 632 messages
- 0 votes
Mijn 4 sterren waren de uiteindelijke beslissing. 
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
zo, 75 stemmen en daar staat ie dan. Hoe lang het gaat duren is de vraag, maar het belangrijkste is toch wel dat gebleken is dat Simon over het algemeen zeer hoog gewaardeerd wordt. Ik heb er van genoten, hoop dat ie niet al teveel omlaag wordt gestemd (door degenen die hem misschien niet eens gezien hebben)...
salvatore
-
- 1937 messages
- 3238 votes
onzin dat ie op 1 staat het is geen meesterwerk..
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
mmm, dat was te verwachten. Je hebt 'm wel gezien Salvatore?
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
grappig dat bij je 10 laatst geplaatste stemmen, elke film (zelfs redelijke baggerfilms) wel minimaal 2,5 sterren krijgen. En Simon dus het minimale aantal.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Hij staat op nummer 1 en meteen komen er twee 0,5 stemmers zonder verantwoording... zielig gedoe ! Op den duur zullen er toch wel weer nieuwe films op 1 komen te staan en zal deze gaan zakken. Lord of The Rings I bijvoorbeeld kwam ook op nummer 1 binnen en staat nu niet eens meer in de top 10. Maar goed, het was te verwachten, jammer maar helaas...
Wat maakt het ook eigenlijk voor jezelf uit op welke plaats een film in de top 'zoveel' staat ? Het gaat erom dat je de film zelf goed vindt. Dat corrigerend stemmen is de grootste onzin. Maar waarschijnlijk past dit weer beter in het forum, ik hou mijn mond verder...
stevie
-
- 13 messages
- 1052 votes
Goede film, maar zeker geen meesterwerk. Jammer dat deze film zo makkelijk de top 10 binnenkomt
Take One
-
- 195 messages
- 144 votes
Vooropgesteld; ik heb 'm (nog) niet gezien en verwacht er best het een en ander van. Maar is dit niet wat vertekenend? Het gaat er bij mij op voorhand moeilijk in dat deze film hoger aangeschreven staat dan pak 'm beet One Flew Over...
Nogmaals; ik verwacht dat Simon een van de betere Nederlandse producties zal zijn (jaja, mede door zn hoge gemiddelde)
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ruudje84 en Salvatore hebben er al voor gezorgd dat hij nu al weer gezakt is naar plaats 6.
Die dachten waarschijnlijk ineens: "o ja die film heb ik ook gezien en vond er niks aan!"
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Hij staat op nummer 1 en meteen komen er twee 0,5 stemmers zonder verantwoording... zielig gedoe !.
Top250 beinvloeding is toch een reden voor een ban ?
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
tuurlijk is het logisch dat ie gaat zakken, maar feit is dat de eerste 75 stemmers de moeite hebben genomen hem hier op te zoeken. Van hen krijgt ie bijna 4,5 ster en dus schatten zij hem erg hoog in. Nu de film zijn weg naar de top250 lijst heeft gevonden, wordt hij ook gevonden door het grote Moviemeter publiek en zal hij zeker gaan dalen. Voor mij is het weliswaar 1 van de vermakelijkste films ooit, ik begrijp ook wel dat ie voor het gemiddeld publiek niet zo hoog hoeft te staan. Toch is het triest dat de film keihard omlaag gehaald wordt door een stapel zielige figuren die hem vrijwel zeker niet eens gezien hebben...