- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Even voor de duidelijkheid. Films van 2 jaar oud komen er niet meer in? Vanaf wanneer gaan ze er dan wel inkomen.
Ik bedoel vanaf 1 januari 2005 mogen de films van 2003 er weer in of zoiets?
Het zou in mijn ogen perfect zijn als ze wel in de tiplijst konden blijven staan, ook als ze meer dan 75 stemmen krijgen, anders staat een zeer goed gewaardeerde, veel bekeken film in geen enkel lijstje meer.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Zoals Kos het zegt is precies wat ik ook dacht. Zou wel een beetje raar zijn als een film die alom hoog gewaardeerd wordt hier op MM nergens in een lijst of iets dergelijks te vinden zou zijn. We moeten wel serieus genomen blijven worden natuurlijk 
(of de Tip 150 daar dan de plaatst voor is vraag ik me wel af...)
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Ik ben voor.
-Alleen zou ik eerder een termijn van 3 jaar aanhouden. Dan heb je ongeveer de termijn van een film van biosrelease tot TV-uitzending (op een normale zender). In ieder geval bij grotere Hollywood-films. Dus de films van 2003 pas weer terug per 1 januari 2006.
-Ik snap wat kos hierboven bedoeld met de tip 150, maar misschien is het toch beter om een apart lijstje te maken voor 75-plussers. Anders wordt de tiplijst misschien wat al te statisch.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
"Corrigerende stemmen zonder onderbouwing zijn hier niet toegestaan" staat er nu bij de film Simon.
Mijn juridische aard zegt nu: zet dat bij iedere film of bij de huisregels. Nu komt het, tja, positief-discriminerend over.
Ik begrijp deze hele heisa niet. De hele geschiedenis zal opnieuw beginnen na die 2 jaar.
Andere conclusie: schaf de lijstjes af, zijn we van al het gezeik af.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
-Ik snap wat kos hierboven bedoeld met de tip 150, maar misschien is het toch beter om een apart lijstje te maken voor 75-plussers. Anders wordt de tiplijst misschien wat al te statisch.
Zo worden de "problemen" alleen maar verplaatst....
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Zo worden de "problemen" alleen maar verplaatst....
Nee. Want het probleem is wat mij betreft niet het corrigerend stemmen (want dat "probleem" valt nogal mee wat mij betreft, een film als The Shawshank Redemption heeft nog niet eens 20 halve sterren in totaal op meer dan 1200 stemmers), maar het waan-van-de-dag gevoel.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Alsof The Shawshank Redemption geen onderdeel is van het waan-van-de-dag gevoel (dan heb ik het over het aantal 5 sterren stemmers). Maar dat is weer een andere discussie....
Maar goed, ga maar lekker knutselen jongens. Het is makkelijker gezegd dan gedaan!
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Waarom geld het dan eigenlijk alleen voor films van na 2003 en niet 2002? Neem een film als Cidade de Deus, erg goede film ,maar die staat zowat in de top 10. Terwijl de meeste films uit 2003 op LOTRK en Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring na, de top 100 niet eens halen(Deze films zijn er straks dan ook weer uit).
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Verwijs dan OOK naar de FAQ i.p.v. ALLEEN zo'n zinsnede. "Dan worden de kinders op een juiste manier opgevoed." Dit is een tip.
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Alsof The Shawshank Redemption geen onderdeel is van het waan-van-de-dag gevoel (dan heb ik het over het aantal 5 sterren stemmers).
Het is mijn film niet echt, maar een film die al bijna het hele bestaan van IMDB en Moviemeter in de top 10 staat is niet wat ik bedoel met waan van de dag.
Wolverine
-
- 526 messages
- 887 votes
Als je op 1 binnenkomt heb je meer last van die 0,5 stemmers dan op nr 20. Na 3 maal 0,5 stemmetje staat die daar, dus heb je er geen last meer van. Door die halve stemmen nu weg te werken is het wachten op de volgende, dus dweilen met de kraan open.
Dat idee van 2 jaar niet in de top 250 lijkt me een betere oplossing, En de Tip 150 dan inderdaad voor elke film, die ligt wat minder gevoelig bij de pubers.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
@cornelis: Mug
@kos: de zinsnede bij Simon is toch een waarschuwing? Mensen die zich niet aan de regeltjes houden moet je verwijzen naar de regels, en dat doen jullie niet, dat geef ik dus aan. Mijn zin is dus een sneer richting de "zielige personen die corrigerend stemmen" en dat mag niet...verwijzend naar de FAQ.
@starbright boy: vooruit dan, waan-van-het-decennium.
Maar goed: ironische/sarcastische opmerkingen worden sowieso alhier slecht begrepen. Ik ga de discussie weer aan na het weekend met misschien een nieuw gefabriceerde lijst op deze site met "nieuwe films met meer dan 75 stemmen". Nou, ik ben benieuwd. Ik vind het alleen een idioot voorstel, that's that.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De moderators hebben wel betere dingen te doen. Je hebt blijkbaar geen idee van hoe het hier op de site al jaren gaat. Hoevaak er al niet op deze manier is opgetreden, hoevaak er al niet naar de FAQ is verwezen (het gebeurt één keer niet en "jullie verwijzen niet naar de FAQ in dit soort gevallen"). De grens moet gevonden worden tussen "zo eerlijk mogelijke stemmen" en "een redelijke hoeveelheid inspanning van de mods". Om bij een aanpassing als deze te zeggen "de mods moeten zich maar meer inspannen" is niet de plek waar die grens ligt, wat mij betreft. Op de voorgestelde manier worden het plaatsen van corrigerende stemmen weer íets ontmoedigd. Helemaal zal het nooit verdwijnen.
Maar bedankt voor je mening.
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Is het misschien een idee om een stem die je geeft te laten vergezellen met berichtje?
Je mag niet op een film stemmen als je er geen berichtje geplaatst hebt waarin je verteld wat je van de film vind.
Iedereen moet zich dan verantwoorden, en meer users zullen berichtjes gaan plaatsen.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik vind het een slecht idee, om de nieuwe films uit de top 250 te halen. Het feit dat nieuwe films erin staan maakt de lijst juist een beetje dynamisch. En bovendien is een film die nu draait en het goed doet, op dit moment ook populairder dan een oude film, dus terecht hoog in de lijst.
Je kunt beter nog een keer het aantal benodigde stemmen verhogen, als je vindt dat een film te makkelijk op 1 komt.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het feit dat nieuwe films erin staan maakt de lijst juist een beetje dynamisch.
Waarom is dat een positief iets?
stinissen (crew films & series)
-
- 23442 messages
- 76929 votes
Mijn lijkt het juist een goed idee om de actuele films pas na twee jaar in deze top 250 op te nemen.
De nieuwe films zijn dan door een groot publiek gezien en men krijgt dan een beter beeld over die films plus heb je dan ook het voordeel dat de film op dvd uit is en door het massale publiek gestemd is...
Wolverine
-
- 526 messages
- 887 votes
Wellicht is het een idee dat een film pas in de top 250 komt nadat die voor de eerste keer op de nederlandse televisie is vertoond.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Wellicht is het een idee dat een film pas in de top 250 komt nadat die voor de eerste keer op de nederlandse televisie is vertoond.
Dit vind ik nou een heel goed idee.
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Ik niet, dan komen sommige films nooit in een top lijst terecht.
Mijn lijkt het juist een goed idee om de actuele films pas na twee jaar in deze top 250 op te nemen.
De nieuwe films zijn dan door een groot publiek gezien en men krijgt dan een beter beeld over die films plus heb je dan ook het voordeel dat de film op dvd uit is en door het massale publiek gestemd is...
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Waarom is dat een positief iets?
Anders wordt de lijst saai en kijk je er niet veel meer naar om (als er weinig verandert). De alternatieve top 100 bijvoorbeeld, bekijk ik bijna nooit. Ook kan het een reden zijn een film te gaan kijken in de bioscoop, als hij hoog in de lijst staat.
Als je toch liever een statische lijst wilt, zou ik eerder een andere formule nemen (waarin je rekening houdt met het aantal stemmen of zo) en/of het benodigd aantal stemmen verhogen.
Als er voortaan alleen oudere films in mogen zou het wel leuk zijn als er ook een lijst zou komen voor nieuwe films.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
hier hoort uiteraard ook een force verhoging van het minimum aantal stemmen om in een top lijst te komen bij.
Mij lijkt het eigenlijk al voldoende gewoon het minimum stemmen flink omhoog te krikken. Dan komen vele films pas in de top250 als ze al een hele tijd te huur zijn. Het lijkt mij inderdaad trouwens geen goed idee pas te wachten tot de films een keer op TV verschenen zijn ...