- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
FeZ
-
- 460 messages
- 3170 votes
Even iets heel anders: er was eerst sprake dat er misschien een top 100/250 van niet engelstalige films zou komen, is hier enige vordering/ontwikkeling in? of gaat het niet door?
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
En waarom is de alternatieve top 100 niet een alternatieve top 250?
Muldertje
-
- 83 messages
- 0 votes
Een film met 51 stemmen op nr. 1 komt omdat het anders niet op kan tegen LOTR geweld is een mooi argument maar denk er wel aan dat shawshank 0,11 punt achterstand heeft met ruim 14(!) maal het aantal stemmen meer!(ruim 700 mensen hebben op shawshank, godfather, enz. gestemd))!! Hiertussen zitten velen "anti-stemmen". Het is zeker goed dat er een andere nr. 1 komt, maar dan wel eerlijk en ik verwijs naar mn voetbalargument:
Als Zwolle (waar ook veel minder mensen naar kijken) maar 3 wedstrijden hoeft te spelen en Ajax, psv en de rest 52 (is ook 3 keer 14) en dan het per wedstrijd gemiddeld aantal punten nemen voor wie kampioen wordt, dan is het leuk als Zwolle ook een keer kampioen wordt maar eerlijk??? Denk het niet….maar goed so be it…dit is het laatste wat ik erover kwijt wil....
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
Als Zwolle (waar ook veel minder mensen naar kijken) maar 3 wedstrijden hoeft te spelen en Ajax, psv en de rest 52 (is ook 3 jkeer 14) en dan het per wedstrijd gemiddeld aantal punten nemen voor wie kampioen wordt, dan is het leuk als Zwolle ook een keer kampioen wordt maar eerlijk???
UIT-STE-KEN-DE vergelijking!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Allemaal leuk en aardig, maar als je het minimum op 100 stemmen zet, komen zo'n 20.000 (!) films niet in aanmerking voor die lijst, oftewel het overgrote deel van de films. Simpelweg omdat de meeste films nog geen 100 stemmen heben.
Dan houd je dus enkel nog een oninteressante blockbusterlijst over.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
mn voetbalargument
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Allemaal leuk en aardig, maar als je het minimum op 100 stemmen zet, komen zo'n 20.000 (!) films niet in aanmerking voor die lijst, oftewel het overgrote deel van de films. Simpelweg omdat de meeste films nog geen 100 stemmen heben.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik wil helemaal niet dat het minimum omhoog gaat. Dus zo min mogelijk.
Een minimum van 2 stemmen zou jij waarschijnlijk ook niet wenselijk vinden, ben je het er wel mee eens dat er EEN minimum is?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
En waarom is de alternatieve top 100 niet een alternatieve top 250?
dan staan er films in de lijst die slechts bij 1 persoon in de top 10 staat, als we uberhaupt al tot de 250 films komen
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Yup, 't is nog iets te vroeg voor ophoging van het minimum.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Als Zwolle (waar ook veel minder mensen naar kijken) maar 3 wedstrijden hoeft te spelen en Ajax, psv en de rest 52 (is ook 3 keer 14) en dan het per wedstrijd gemiddeld aantal punten nemen voor wie kampioen wordt, dan is het leuk als Zwolle ook een keer kampioen wordt maar eerlijk???
Die vergelijking gaat helemaal niet op Muldertje. Men moet namelijk ook een kans krijgen kampioen te spelen met minder kijkers dan de grote ploegen. Je kan enkel kampioen spelen door punten te scoren. Iedereen begint op gelijke voet. Dit is hetzelfde voor films. Iedere film kan punten scoren. Hij hoeft enkel de kijkers te overtuigen om voor hem te stemmen. Hoe hoger de stemmen, hoe beter in de stand... 
Hallelujah.....
Da Jando
-
- 1383 messages
- 1062 votes
Als Zwolle (waar ook veel minder mensen naar kijken) maar 3 wedstrijden hoeft te spelen en Ajax, psv en de rest 52 (is ook 3 keer 14) en dan het per wedstrijd gemiddeld aantal punten nemen voor wie kampioen wordt, dan is het leuk als Zwolle ook een keer kampioen wordt maar eerlijk??? Denk het niet?.maar goed so be it?dit is het laatste wat ik erover kwijt wil....
Zwolle maakt in princiepe even veel kans als ajax om kampioen te worden, als ze maar beter presteren. Zo maakt ook hier iedere film een kans om op 1 te komen. De 50 stemmen zullen nu vanzelf wel hoger worden omdat hij op nummer 1 staat. Veel mensen raken nu behoorlijk nieuwsgierig naar deze film lijkt me zo. Zo zie je nog eens wat anders.
Zelf heb ik de film nog niet gezien, maar ik heb er totaal geen problemen mee dat deze film op 1 staat, in tegendeel. 50 stemmen vind ik bovendien ook wel genoeg, zo krijg je nog eens een interressante top 250. Onbekendere goede films worden op deze manier meer gepromoot, en dat is toch alleen maar goed?
Fabrice
-
- 104 messages
- 2569 votes
Niet veel mensen hebben zin om oudere films te kijken. Als je de norm dan verhoogt betekend dat oudere en onbekendere films hier geen kans maken tegen al het "lord-of-the-rings-geweld" (kwa stemmers).
Ik ben het helemaal met je eens, ik vind dat er trouwens ook te veel 'recente' films in de top staan - het zal wel persoonlijk zijn zeker ? Wel is het natuurlijk wel ff wennen dat The Godfather (volgens enkelen) niet meer de beste misdaad film is ...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zelf heb ik de film nog niet gezien, maar ik heb er totaal geen problemen mee dat deze film op 1 staat, in tegendeel. 50 stemmen vind ik bovendien ook wel genoeg, zo krijg je nog eens een interressante top 250. Onbekendere goede films worden op deze manier meer gepromoot, en dat is toch alleen maar goed?
Nee da's niet goed, want de top 250 notering moet representatief zijn voor de populariteit van een film op de site. Een film met 25 stemmen, en een gemiddelde van 4,9 is totaal niet populair op de site, ondanks de hoge beoordeling. En hoort, vind ik, dus ook niet op de eerste plek in de top 100. Het is geen lijst van "de beste films allertijden", het is een lijst van de populairste films op deze site.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ik kan mij spijtig genoeg erg druk maken om mensen die 'oude' en 'zwart/wit'-films stiefmoederlijk behandelen. Velen onder de 'jongere' users weten echt niet wat ze missen. Er zijn velen die niet beseffen dat ongeveer drievierden van wat ze nu bekijken, in een veel vroeger stadium al eens vertoont werd. Natuurlijk zonder computer-poeha, maar toch. Je moet maar eens bekijken welke remakes er op de markt zijn. En dan bedoel ik alleen al in het niet-kleurengenre...
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Maar je moet er wel even naar leren kijken, vind ik. Als ik laatst in Rebecca weer op een zeer onnatuurlijke manier ellenlange discussies tussen geliefden zie, met als hoogtepunt een innige omarming en aanzwellende strijkers, kan ik me voorstellen dat dat "acquired taste' is.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Double Indemnity is toch een veel leukere nr.1 dan The Godfather, Shawshank Redemption, Pulp Fiction of LOTR! Dat zijn maar saaie voorspelbare nummerrs 1.
Even voor de duidelijkheid: saai en voorspelbaar is hier dus geen oordeel over die films, maar over de lijst, als die films bovenaan staan.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Nee, want dan neemt niemand deze site nog serieus. 
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Het is geen lijst van "de beste films allertijden", het is een lijst van de populairste films op deze site.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Maar je moet er wel even naar leren kijken, vind ik. Als ik laatst in Rebecca weer op een zeer onnatuurlijke manier ellenlange discussies tussen geliefden zie, met als hoogtepunt een innige omarming en aanzwellende strijkers, kan ik me voorstellen dat dat "acquired taste' is.
Akkoord, maar dat is van alle tijden. Als de dag van vandaag al die zogezegde romantische komedies ziet...
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Populaire films in een Toplijst? Ik dacht dat ik alles al had meegemaakt, maar toch...
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Omdat er in mijn ogen geen beste film bestaat....
Laat Wolfgang Petersen het maar niet horen.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
Nee da's niet goed, want de top 250 notering moet representatief zijn voor de populariteit van een film op de site. Een film met 25 stemmen, en een gemiddelde van 4,9 is totaal niet populair op de site, ondanks de hoge beoordeling. En hoort, vind ik, dus ook niet op de eerste plek in de top 100. Het is geen lijst van "de beste films allertijden", het is een lijst van de populairste films op deze site.
Dat laatste klint een beetje vreemd vind ik.Volgens mij gaat zo'n lijst automatisch over de beste film allertijden en niet over de populairtste
film.Dan zou de lijst er waarschijnlijk anders uitgezien hebben.