• 178.522 movies
  • 12.249 shows
  • 34.035 seasons
  • 647.800 actors
  • 9.380.115 votes
Profile

De Oscars

aire.

• 376 messages
  • 111 votes

Ik wist helemaal niet dat jullie zo into the oscars waren

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Goldenskull wrote:

(quote)

Dit gebeurt al de hele dag door, mja ik houd mijn mond verder maar

lol, lijkt wel het weekblad Humo

B_B

• 1969 messages
  • 776 votes

Waarom zong Peter Gabriel zijn liedje bij Wall E eigenlijk niet zelf? John Legend deed het best aardig, maar zijn stem past toch wat minder bij het nummer.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3094 votes

Kevin13 wrote:

(quote)

lol, lijkt wel het weekblad Humo

Klinkt vrij gay, ken het verder niet, maar daar wil ik niet mee geassocieerd worden !

stephan73

• 6269 messages
  • 14448 votes

B_B wrote:

Waarom zong Peter Gabriel zijn liedje bij Wall E eigenlijk niet zelf? John Legend deed het best aardig, maar zijn stem past toch wat minder bij het nummer.

Hij vond het belachelijk dat het onderdeel was van een medley. Hij wilde graag het hele nummer doen, maar dat wilde de Academy niet!

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Macmanus wrote:

Best leuke uitslag, voor mij persoonlijk de beste film die ooit een oscar heeft gewonnen. Misschien het begin van een trend, om op het oog wat losser gemaakte films vaker te nomineren.

Er wordt de laatste jaren sowieso van een trent gesproken waarin de Oscarwinnaars minder 'typisch Oscarachtig' zijn. Sinds The Lord of the Rings heeft er geen gigantisch succesvolle, big-budget, grote studiofilm meer gewonnen [Slumdog Millionaire had maar een budget van 15 miljoen en kon zo moeilijk een distributeur vinden dat het bijna 'direct on dvd' werd]. Daarnaast is het gewelddadige en onsentimentele karakter van The Departed en No Country for Old Men en de wat hippere presentatie van Slumdog Millionaire dragen hieraan bij.

Ik ben de afgelopen maand nogal actief bezig geweest om films te bekijken die de Oscar voor Beste Film gewonnen hebben die ik niet zag. Er is denk ik wel iets dat je een typische Oscarfilm kunt noemen, zoals films met 'belangrijke' thema's (Schindler's List, Gandhi, Million Dollar Baby, overdadige megaproducties (Ben-Hur, The Lord of the Rings, Gone With the Wind), musicals (An American in Paris, West Side Story, Chicago) en melodrama's (Titanic, Terms of Endearment, A Beautiful Mind); liefst een combinatie van dit alles, maar toch zitten er ook aangenaam afwijkende verrassingen tussen (The French Connection, Annie Hall, The Silence of the Lambs). En het mag gezegd worden: niet alle films weten mij aan te spreken, maar er zit nergens een slecht gemaakte film tussen.

Ik moet overigens nog 15 films die de Oscar voor Beste Film wonnen zien. Wellicht weet ik de lijst volgend jaar compleet te maken, maar sommige films zijn lastig te vinden en twee zijn nergens op dvd verschenen (Cavalcade en Wings).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

The One Ring wrote:

En het mag gezegd worden: niet alle films weten mij aan te spreken, maar er zit nergens een slecht gemaakte film tussen.

Ik heb ze nog niet allemaal gezien, maar er zijn toch wel slechte films geweest hoor.

Driving Miss Daisy bijvoorbeeld. Dat had nou écht helemaal niks! O nee, Forrest Gump uiteraard Misschien iets voor in het Maak van een MM lijst jouw lijst topic morgen. Oscar Best Picture winnaars

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Misschien iets voor in het Maak van een MM lijst jouw lijst topic morgen. Oscar Best Picture winnaars

Er bestaat zelfs een speciaal topic voor.Zie hier. Je hebt er zelfs al eens een lijst geplaatst. Ik zal mijn lijst ook een updaten. Ik heb er sinds de laatste versie 23 bij gezien.

Driving Miss Daisy is een apart geval. Het is wellicht de meest onbegrijpelijke Oscarkeuze ooit. Het is een erg klein, weinig betekenend filmpje, dat zelfs oogt als een tv-film. Ik zie niets waarin ik kan ontdekken waarom die film won. Dat het de enige film sinds de jaren '30 is die de hoofdprijs won zonder een nominatie voor beste regie te krijgen spreekt eigenlijk wel boekdelen. Maar is Driving Miss Daisy een slechte film? Eerder gemiddeld vind ik. Forrest Gump heeft zo zijn fouten, maar vond ik vermakelijk.

Mijn punt is ook meer dat de films objectief gezien altijd wel goed gemaakt zijn. Technisch zijn ze niet altijd bijzonder, maar nooit slecht. Ik kan The Sound of Music niet uitstaan, maar hij is wel degelijk gemaakt. Net als Forrest Gump. Degelijkheid maakt echter nog geen favoriete film natuurlijk.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Ik wist dat ik ooit een lijstje had gemaakt, maar ik dacht dat op ee imdb topic was. Wschl. een kopie van deze lijst. Ik zal m in dat topic updaten. hoewel ik weinig meer gezien heb. Ik mis alleen in het begin een paar titels.

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Ben allesinds blij dat eindelijk Kate Winslet haar Oscar heeft die ze al héél lang verdiend heeft.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

stephan73 wrote:

(quote)

Hij vond het belachelijk dat het onderdeel was van een medley. Hij wilde graag het hele nummer doen, maar dat wilde de Academy niet!

Valt te begrijpen, kan niet zeggen dat dat nummer op deze manier eer werd aangedaan. Aan de andere kant was ik om 5 uur, terwijl ik mezelf al in het gezicht slaand wakker hield, blij dat ik niet ook nog eens al die drie nummers hoefde te doorzitten.

Wouter

• 18720 messages
  • 3085 votes

B_B wrote:

Legend deed het verre van aardig en Gabriel schijnt het alleen te willen als ie het podium alleen krijgt.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Gerechtigheid dat Jai Ho heeft gewonnen. Wat een aansteller, die Gabriel. Die kan een voorbeeld nemen aan de dolgelukkige Slumdog Millinaire-cast.

Leuke winnaars dit jaar. Ik had er maar liefst 16 goed voorspeld. ^^ Winslet, Cruz, Ledger, Slumdog; geslaagd filmjaar.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3703 votes

Volgens mij wou Gabriel het hele nummer doen, niet een verkorte versie. Snap ik wel.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11922 messages
  • 5326 votes

M.Goodkat wrote:

Ben allesinds blij dat eindelijk Kate Winslet haar Oscar heeft die ze al héél lang verdiend heeft.

Derde aflevering Extras

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Het plaatje M.I.A. - Paper Planes (uit Slumdog Millionairre) is vet...

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5752 votes

Wanneer is de Oscar veranderd van filmprijs naar levensbehoefte voor een acteur? Wat een overdreven gezeik, die reacties erop. Kate Winslet reageerde alsof ze de lotto had gewonnen.

Ricky Roma

• 302 messages
  • 26 votes

matthijs_013 wrote:

Wanneer is de Oscar veranderd van filmprijs naar levensbehoefte voor een acteur? Wat een overdreven gezeik, die reacties erop. Kate Winslet reageerde alsof ze de lotto had gewonnen.

Moet je dit eens checken:

OSCAR.com - 81st Annual Academy Awards - Video

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Op IMDB:

"The Academy of Motion Picture Arts and Sciences has just announced in a small blurb the Oscars this year will be bumping their Best Picture nominees from five to ten beginning with the upcoming 2010 Oscars President Sid Ganis announced today at a press conference in Beverly Hills.

"After more than six decades, the Academy is returning to some of its earlier roots, when a wider field competed for the top award of the year," said Ganis. "The final outcome, of course, will be the same - one Best Picture winner - but the race to the finish line will feature 10, not just five, great movies from 2009."

The move is an obvious response to the recent discussion concerning The Dark Knight's absence from the nominees for more art house style films such as The Reader and I would expect we can now look at Up as a serious contender for a Best Picture nominee when previous Pixar favorites Ratatouille and Wall-e were left in the cold.

"Having 10 Best Picture nominees is going allow Academy voters to recognize and include some of the fantastic movies that often show up in the other Oscar categories, but have been squeezed out of the race for the top prize," commented Ganis. "I can't wait to see what that list of ten looks like when the nominees are announced in February." "

Ik ben benieuwd of het ook daadwerkelijk een grotere diversiteit in nominaties voor beste film gaat opleveren.

starbright boy (moderator films)

• 22413 messages
  • 5077 votes

Ik denk dat het artikel gelijk zal krijgen. Recent neigt de oscarjury wat meer naar films die zo'n beetje tussen independent en studiofilms inhangen bij de nominaties. De extra ruimte zal wel opgevuld worden door de pixar van dat jaar, de best ontvangen blockbuster(s) en een keer in de drie, vier jaar glipt er misschien een niet-engelstalige film doorheen. En een extra nominatie voor enkele films die nu alleen bij regie of acteurs staan.

Zuzuu

• 557 messages
  • 757 votes

In Overigen > Algemeen > Wat is het verschil tussen Nominated en Won Oscar.:

Bij films op IMDb staat er soms hoeveel Oscars een film heeft gewonnen. Ik wil graag weten wat het verschil is tussen

'Nominated for 5 Oscars' en 'Won 5 Oscars'.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

De ene is 5 keer genomineerd, de ander heeft er 5 gewonnen.

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Van de BBC website:

Oscars toughen up best song rules

No Oscar will be awarded for best song at next year's ceremony if none of the tunes is deemed to be good enough, organisers have announced.

New rules mean that every song entered must get a minimum score of 8.25 on a scale of six to 10 when voted for by Academy music members.

"We're trying to improve the quality," said composer Bruce Broughton, head of the Academy's music branch.

He added the move would make entries "as good as possible".

Honorary Oscar

"There's been a lot of talk about the songs in films, the lack of memorability compared to songs in the past, the almost forgettability of some of them" said Mr Broughton.

The music branch of the Academy has about 230 members, who rate each song entry.

In another move, the Academy is moving its honorary Oscars out of the main ceremony and will instead present them at a separate event.

Academy president, Sid Ganis, said creating a separate ceremony would ensure "that each honouree will be given his or her full due".

The first honorary Oscars event will take place in November.

The change will also mean the main awards ceremony next year will be shorter.

The show has often attracted criticism for its long running time.

Zuzuu

• 557 messages
  • 757 votes

Ik heb een vraagje. Als een film bijvoorbeeld uitkomt op 2009, wanneer heeft die dan kans op een Oscar. Want bij de meeste films van 2009 staan alleen een paar wins en nominaties, maar niet de Oscars.

Bedankt.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Iedere film die in Los Angeles voor het eerst wordt vertoond van 1 januari 2009 tot en met 31 december 2009 maakt kans op een Oscar bij de volgende uitrijkingen. Films met een 2009-release kunnen nog geen Oscar gewonnen hebben dus.

Alleen de Oscar voor beste Niet-Engelstalige Film werkt anders. Daar zend ieder land één film in die kans maakt op de prijs.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Bij die laatste categorie mag je alleen stemmen als je alle genomineerde films gezien hebt. Maar dat is de enige categorie waar dat zo is. Dat maakt het lobbyen voor die oscar wel interessant, want als je weet dat iemand jouw film mooi vind, moet je ervoor zorgen dat hij ook de andere genomineerde films kan zien. Want pas dan mag hij stemmen. Zo kan je ook proberen te voorkomen dat iemand die voor een concurrerende film is jouw film kan zien. Hoewel dat laatste sinds het dvd tijdperk wel lastiger geworden is..... Al probeer je wel speciale voorstellingen te cancellen als je weet dat een 'vijandig' lid daarheen komt....

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

AMSTERDAM - Nederland stuurt toch een andere film naar de Oscarverkiezing dan de selectiecommissie van plan was.

De commissie koos aanvankelijk voor The Silent Army, met Marco Borsato in de hoofdrol. Die film is een afgeleide versie van Wit Licht en de organisatie in Amerika heeft de Nederlandse inzenders inmiddels laten weten dat alleen originele producties welkom zijn.

De Nederlandse organisatie (Holland Film) stuurt daarom nu Oorlogswinter in, liet een woordvoerder woensdag weten.

Goh... wat iedereen dus al wist behalve de selectiecommissie

Goeie zaak dit.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Niet dat Oorlogswinter een kans heeft maar ik ben blij dat deze dwaling van de commissie dan maar in het buitenland wordt afgestraft. Toch vreemd dat er hier in Nederland al vaker is gezegd dat The Silent Army nooit door de keuring zou kunnen komen maar dat toch die film is ingestuurd. En dan zou ik nu graag wat commissieleden op zien stappen en een compleet objectieve commissie in het leven willen roepen.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

moviefreak#1 wrote:

Niet dat Oorlogswinter een kans heeft ...

Waarom niet? Zie hem die oscar nog pakken ook!

Montorsi

• 9717 messages
  • 2381 votes

rose wrote:

(quote)
Waarom niet? Zie hem die oscar nog pakken ook!

Eerst maar eens genomineerd zien te worden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.