• 178.513 movies
  • 12.241 shows
  • 34.027 seasons
  • 647.800 actors
  • 9.379.668 votes
Profile

De Oscars

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Neeee niet beroepshuiler Penn...

Gelukkig heeft Slumdog eens stevig Benjamin's ass gekicked....

Hield ik het toch weer niet tot het einde vol

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Het was weer een gezellig nachtje, zit hier na een halfuurtje slaap op mijn werk te internetten.

En oooh wat heb ik me wéér zitten ergeren aan Bridget Maasland. Dat domme gespeculeer of Beyoncé nou wel of niet aan het playbacken was vond ik zo triest. Toen de eerste Oscar, toch wel erg verrassend aan Penelope Cruz werd gegeven kon ze alleen maar over de gewéééldige opening van Hugh Jackman (kwijl kwijl) praten. Bah! En dat die middelste gast om 03:00 ineens naar bed moest vond ik ook belachelijk (geen idee wie het was). Nodig dan een gast uit die wel een nachtje zonder slaap kan.

Martin Koolhoven en Dana Linssen waren er gelukkig bij zodat er af en toe toch nog wat intelligents werd gezegd, hoewel ook zij niet ontkwamen aan prietpraat over jurkjes en "very expensive juwelery"

Ik had vantevoren een lijst gemaakt met mijn voorspellingen en had er slechts 10 goed. Zo'n groot succes voor Slumdog had ik niet verwacht. Ben hier nu wel erg benieuwd naar.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Op Sky was het commentaar ook niet bepaald van hoog niveau. Maar ik ben blij de show te hebben gezien. Helaas kwam de grootste verrassing met het verlies van Rourke.

De show zelf was niet altijd even interessant. Ik ben niet zo'n fan van musicals, maar de opkomst van Hugh Jackman was best vermakelijk. Leukste was misschien nog wel het ontvangst nemen van de Oscar voor beste documentaire. Een beetje magie is altijd welkom.

Onderhond

• 87599 messages
  • 12855 votes

Ach, alsof Rourke ook maar in de buurt komt van de beste acteerprestatie van het afgelopen jaar.

Possitieve uitkomsten met veel Boyle en Slumdog. Gezien de concurrectie de dikverdiende winnaar.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Ik ben wel benieuwd wat jij de beste acteerprestatie van het afgelopen jaar vond, Onderhond.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Onderhond wrote:

Ach, alsof Rourke ook maar in de buurt komt van de beste acteerprestatie van het afgelopen jaar.

Wat mij betreft wel. En ik zeg dat echt niet vanwege zijn verleden en omdat het een comeback is etc. Voor mij als kijker is dat namelijk totaal niet relevant.

Knisper

• 13038 messages
  • 1279 votes

Geweldig dat Penelope Cruz heeft gewonnen. Volkomen terecht ook, geweldige rol.

Montorsi

• 9717 messages
  • 2378 votes

waar ik al bang voor was, de rol van Penn is er natuurlijk een waar de politiek lekker naar voren gehaald kan worden. 15 jaar te laat weliswaar. Volkomen belachelijk.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Knisper wrote:

Geweldig dat Penelope Cruz heeft gewonnen. Volkomen terecht ook, geweldige rol.

Ik vond Rebecca Hall beter in die film.

Knisper

• 13038 messages
  • 1279 votes

Ik ook, maar dat is dan weer geen bijrol.

missl

• 3866 messages
  • 5799 votes

Rourke geen Oscar!?!? Nou het doet me gewoon een beetje pijn.

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

missl wrote:

Rourke geen Oscar!?!? Nou het doet me gewoon een beetje pijn.

Was idd veel beter dan Penn...

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik behoor tot de kleine groep die waarschijnlijk vind dat Penn de Oscar stiekem meer verdiende dan Rourke, al vond ik ze beiden sterk. Penns Oscar is niet alleen politiek, het is gewoon een ijzersterke acteerprestatie en zelfs zonder Penns gebruikelijke gehuil. Ik vind het Penns beste rol. Zijn Oscar voor Mystic River verdiende hij niet echt, maar die voor Milk toch wel.

Ik had overigens precies 50% goed voorspeld. Jammer. Slumdog is wel een goede winnaar en leuk om sinds LotR weer eens een film te zien die ook veel Oscars pakt. De laatste jaren werden alle prijzen flink verdeelt. Slumdog was niet mijn favoriet, dat was Milk, maar toch een leuke winnaar. En ook een van die zeldzame momenten dat Onderhond een hoge score voor een Oscarwinnaar geeft.

De meest terechte overwinning is die voor Wall-E voor animatie, hoe voorspelbaar ook. Milks script-Oscar is wat overdreven. Benjamin Button won precies de technische Oscars die hij verdiende en gelukkig niet meer. Winslett krijgt eindelijk waar ze al meer dan een decennium recht op heeft. De grootste verrassing was dat Foreign Language Film, die naar de meest onbekende uit het rijtje ging.

Ik heb de show niet gezien, maar ik ga wat hoogtepunten zoeken op YouTube, zonder reclames met Bridges' stem.

Arme Frost/Nixon.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik heb weinig met de films, acteurs en actrices die gewonnen hebben. Maar ik moet wel even kwijt dat Hugh Jackman een geweldige opening neergezet heeft! Dat was weer eens helemaal iets anders! Vond het amazing!

Hugh Jackman!

Onderhond

• 87599 messages
  • 12855 votes

De meest terechte overwinning is die voor Wall-E voor animatie

Als je ziet wat voor een pover deelnemersveld daar elk jaar staat mag die categorie eigenlijk gewoon weg. Wat voor concurrenten zijn Bolt en Kung Fu Panda nu

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Als je ziet wat voor een pover deelnemersveld daar elk jaar staat mag die categorie eigenlijk gewoon weg. Wat voor concurrenten zijn Bolt en Kung Fu Panda nu

Geen concurrenten. Ze mogen ook wel eens wat meer animes toelaten in die categorie. Wall-E is momenteel nog mijn favoriete film van 2008, dus ik betwijfel of ik een anime beter had gevonden.

Gave opening van Hugh Jackman trouwens. Ik kon me niets voorstellen bij Jackman als presentator, maar hij doet het leuk:

I haven't seen The Reader

kos

• 46702 messages
  • 8857 votes

Haha, erg leuk gedaan.

Bubblez

• 2060 messages
  • 2504 votes

Ik heb de hele nacht gekeken via streams van ABC en ik moet zeggen dat ik de show veel beter vindt dan de jaren ervoor. Het leek persoonlijker, de bekende hoofden zitten veel dichter bij het podium en er werd ondanks de vele reclames in een rap tempo beeldjes uitgedeeld. Ook verder geen zijwegen naar -voor mij- oninteressante dingen als honorary awards en tributes. Gewoon lekker snel en mooi weergegeven. Grootste verrassing hierin is dat de acteuroscars steeds door vijf eerdere winnaars werd ingeleid, met een persoonlijk gericht eerbetoon aan hun gespeelde rol. Zó veel beter en mooier dan vijf plaatjes die de vijf genomineerden laten zien. Beetje gemis hierin is de fragmenten waarin je de genomineerden hun ding ziet doen. Maar verder vol lof over de show. Hugh Jackman had voor mij niet gehoeven, maar hij deed het goed. Gelukkig niet teveel in beeld. Ik hoop dat het volgend jaar weer in dezelfde vorm wordt gegoten!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Leuk liedje van Jackman

missl

• 3866 messages
  • 5799 votes

Ik heb er nog helemaal niks van gezien, ik zat gister om 12 uur klaar om de oscars te kijken, toen kwam ik erachter dat het daadwerkelijk pas rond 5 uur begon. Maar het podium ziet er mooi uit, leuke opening van Jackman, looks like a fun show.

Ik ben blij dat Winslet eindelijk een oscar gehad heeft, ik heb de Reader nog niet gezien maar Winslet is fantastisch.

Bubblez

• 2060 messages
  • 2504 votes

missl wrote:

Ik heb er nog helemaal niks van gezien, ik zat gister om 12 uur klaar om de oscars te kijken, toen kwam ik erachter dat het daadwerkelijk pas rond 5 uur begon. Maar het podium ziet er mooi uit, leuke opening van Jackman, looks like a fun show.

Ik ben blij dat Winslet eindelijk een oscar gehad heeft, ik heb de Reader nog niet gezien maar Winslet is fantastisch.

Is ze zeker. De show begon om half drie overigens. Maar goed, was dan nog een lange zit voor je geweest vanaf twaalf uur.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3703 votes

Ah shit ik wist dat ze Milk wel iets zouden geven, toch bij de acteurs gedaan. Zat er redelijk ver naast, bijrollen en animatie alleen goed. Opvallend dat ook het camerawerk en de montage zijn gewonnen door Slumdog, helemaal terecht natuurlijk maar toch opvallend.

Best leuke uitslag, voor mij persoonlijk de beste film die ooit een oscar heeft gewonnen. Misschien het begin van een trend, om op het oog wat losser gemaakte films vaker te nomineren.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Nu nog een oscar voor zijn oeuvre. Heb Slum nog niet gezien, maar op basis van de rest van zijn films is het al dik verdiend.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3094 votes

Macmanus wrote:

Best leuke uitslag, voor mij persoonlijk de beste film die ooit een oscar heeft gewonnen. Misschien het begin van een trend, om op het oog wat losser gemaakte films vaker te nomineren.

Voor mij een 3* filmpje, niet heel bijzonder in mijn ogen. Mja goed, beter dan tussen '94-'96, toen won 3x achter elkaar een 0,5*!

Beste camerawerk en montage zijn dan nog wel enigszins terecht te noemen. Ook competitie van niks daar trouwens.

The Godfather en The Deer Hunter zijn van de films die ik gezien heb de enige twee die zichzelf een waardige winnaar mogen noemen. Oscars, muh.. blijft toch een indicatie van niks voor mij.

*Ik val in herhaling*

Edit; valt me trouwens op dat het gem. van Slumdog weer gestegen is..ook het aantal stemverhogers zal wel toeval zijn

Ya_Shex

• 18 messages
  • 156 votes

shit heb hem gemist:( enige idee of die nog op tv komt??? herhaling of op site

Wouter

• 18720 messages
  • 3085 votes

A. Jacobsen wrote:

Ach, iedereen die iets of wat van acteren kent, moet toegeven dat Penn's rol van een hoger niveau is,

Onzin, natuurlijk. Wat mij betreft de meest opvallende keuze vannacht.

Schuco

• 105 messages
  • 0 votes

Bubblez wrote:

Ik heb de hele nacht gekeken via streams van ABC en ik moet zeggen dat ik de show veel beter vindt dan de jaren ervoor. Het leek persoonlijker, de bekende hoofden zitten veel dichter bij het podium en er werd ondanks de vele reclames in een rap tempo beeldjes uitgedeeld. Ook verder geen zijwegen naar -voor mij- oninteressante dingen als honorary awards en tributes. Gewoon lekker snel en mooi weergegeven. Grootste verrassing hierin is dat de acteuroscars steeds door vijf eerdere winnaars werd ingeleid, met een persoonlijk gericht eerbetoon aan hun gespeelde rol. Zó veel beter en mooier dan vijf plaatjes die de vijf genomineerden laten zien. Beetje gemis hierin is de fragmenten waarin je de genomineerden hun ding ziet doen. Maar verder vol lof over de show. Hugh Jackman had voor mij niet gehoeven, maar hij deed het goed. Gelukkig niet teveel in beeld. Ik hoop dat het volgend jaar weer in dezelfde vorm wordt gegoten!

Ja ik heb ook de stream van ABC gekeken ik ben het helemaal met je eens!

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Goldenskull wrote:

(quote)

Voor mij een 3* filmpje, niet heel bijzonder in mijn ogen. Mja goed, beter dan tussen '94-'96, toen won 3x achter elkaar een 0,5*!

Beste camerawerk en montage zijn dan nog wel enigszins terecht te noemen. Ook competitie van niks daar trouwens.

The Godfather en The Deer Hunter zijn van de films die ik gezien heb de enige twee die zichzelf een waardige winnaar mogen noemen. Oscars, muh.. blijft toch een indicatie van niks voor mij.

Edit; valt me trouwens op dat het gem. van Slumdog weer gestegen is..ook het aantal stemverhogers zal wel toeval zijn

Yep, iig. weer een bevestiging dat er een hoop na-apers of meelopers bestaan.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3094 votes

Stemmenlijst Slumdog wrote:

3,5

LDeVries

geplaatst: vandaag 16:21 uur, stem was: 3,0

5,0

Poppe

geplaatst: vandaag 15:49 uur, stem was: 4,5

4,0

TopGear63

geplaatst: vandaag 15:27 uur, stem was: 3,5

4,5

Steve-OoO

geplaatst: vandaag 14:57 uur, stem was: 4,0

4,5

jorisvda

geplaatst: vandaag 14:12 uur, stem was: 4,0

Dit gebeurt al de hele dag door, mja ik houd mijn mond verder maar

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Jackman deed het boven verwachting aardig als presentator, maar ik heb het helaas niet volgehouden. Duurde me allemaal veel te lang en het was me dan ook enorm voorspelbaar.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.