• 178.405 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.314 votes
Profile

De Oscars

Bubblez

• 2060 messages
  • 2504 votes

Clueless Dork wrote:

Jammer dat ze Brad Renfro waren vergeten in de memorial. Een grote misser.

Ik verbaas me er ook over. Hij overleed op 15/01 en de memorian loopt tot 31/01. Strange...

Volgens mij worden alleen oscar genomineerde of winnaars in de memorial genoemd

Clueless Dork

• 682 messages
  • 1046 votes

Ben erg blij met de Oscars dit jaar. No Country for Old Men is terecht de grote winnaar.

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Clueless Dork wrote:

Ben erg blij met de Oscars dit jaar.

Mmm, de show zelf vond ik ontzettend gezapig en saai. Waar vooraf redelijk wat politiek getinte grappen verwacht werden vond ik dat er überhaupt niet echt sprake was van de aanwezigheid van grappen. John Stewart was boring.

En hoe zit het nou precies met die ondertiteling? Dat de hele uitzending vertraagd doorkomt en dat de ondertiteling dus niet helemaal sync liep begrijp ik. Maar hoe kan het dat we bij de Beste Camera Award al te zien kregen dat Atonement pak 'm beet 20 minuten later de Award voor Beste Score zou krijgen. Vaag. Iemand?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik vond het tegenvallen, allemaal erg plichtmatig lijkt het. Ja, mijn favorieten wonnen bijna allemaal, No Country , de Coens (x2) , het script van Juno , Daniel Day-Lewis , Marillon Cotillard en zelfs Tilda Swinton dus voor mij bijna de perfecte uitslag.

Maar ook tegenvallers waarvan ik zeker Jon Stewart niet had verwacht. Ik kijk de Daily Show vrij vaak dus ik weet wat hij kan en hij haalde vandaag nog geen 10% van zijn normale niveau. Erg jammer.

De grootste blunder van de avond was de Oscar voor de muziek van Atonement. Werkelijk niet te geloven, zelden zo'n slechte keuze meegemaakt. Maar ja altijd leuk muziek met typemachines er tussendoor .

En gelukkig geen beste song voor het ultrablije Enchanted maar gewoon dat schattig liedje uit Once.

En dan wil ik toch ook nog even stilstaan bij het geweldige commentaar van René Mioch en Bridget Maasland. Ok, het was al beter dan vorig jaar maar slechter kon ook niet meer. Maar als Daniel Day-Lewis de Oscar wint voor misschien wel de beste vertolking van dit millenium en Mioch kan alleen maar zeggen dat hij de twee oorbellen van Day-Lewis zo verschrikkelijk vind ... tja dan houdt het op.

niethie

• 7319 messages
  • 7246 votes

Zo dat was dat ik heb me redelijk vermaakt, wat een verschrikkelijke zender was dat trouwens zeg (om het kwartier pauze), echt spannend was het allemaal niet aangezien er toch wel duidelijk was wie er wel en wie er zeker niet zouden winnen, no country for old men de grote winnaar van dit jaar heeft het zeker verdiend al had ik zelf liever juno (met beste actrice en film) zien winnen.

Ik moet er wel even bijzeggen dat ik dit jaar (in vergelijking met de vorige jaren) bar weinig van de genomineerde films en prestaties gezien heb dus geheel objectief is mijn mening niet..

Ga nu lekker slapen, slaap lekker voor de mensne die nog wakker zijn en spreek jullie allen morgen weer, al zal dat pas in de late middag zijn

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Het mooie is dat ik behoudens de 5 films die genomineerd waren voor beste film alleen The Bourne Ultimatum en La Vie En Rose had gezien dus zo kun je met het bekijken van 7 films zo'n beetje de hele Oscarnacht doorkomen .

Clueless Dork

• 682 messages
  • 1046 votes

Leuk om te zien dat alle acting awards naar europeanen gingen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

De twee vrouwelijke acteercategorieën zijn een verrassing. De rest van de belangrijke awards had ik goed voorspelt.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

De Academy heeft zich niet in verlegenheid gebracht met deze uitslag. Ik ben blij dat het aantal awards van Michael Clayton tot een minimum beperkt is. De vrouwelijke categorieën waren simpelweg onvoorspelbaar en dus verrassend. Dit keer is er in ieder geval niet gekozen voor acteurs die ongeveer al met pensioen gaan en nog eenmaal het beste van zichzelf lieten zien.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Kan iemand een totaal overzicht plaatsen?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Clueless Dork wrote:

Leuk om te zien dat alle acting awards naar europeanen gingen.

Ja opvallend, 4 maal. Ik begreep dat er ook iemand al voor de 20e keer was genomineerd en tot nu toe geen enkele keer heeft gewonnen (iets van geluid of geluidsmontage). Ben je ook lekker mee.

En SB gefeliciteerd met je feilloze voorspelling van Die Fälscher. Het is nu wel weer eens duidelijk, dat ik daar totaal geen gevoel voor heb. Ik zat bijna overal mis, maar ik hoop teveel op het onverwachte wellicht, dat alleen bij de twee actrices categorieën gebeurde.

dragje wrote:

Nou, zoals verwacht heeft Javier Bardem de oscar gewonnen for best supporting actor maar hij spettert in Before Night Falls (2000) pas echt van het scherm... mijn mening, een aanrader!!

[...]fantastische acteur en ik heb Before Night Falls (4.5*) al talloze keren bekeken

Die film ligt hier voor een liefhebber te wachten trouwens. Echt verschrikkelijk: 0.5* (dus doe een leuk ruilvoorstel) en een reden dat ik Bardem totaal niet kan uitstaan. Ook Mar Adentro vond ik verschrikkelijk trouwens. Dit is een van de eerste keren dat ik me niet heb geërgerd aan hem.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3277 votes

Reinbo wrote:

Kan iemand een totaal overzicht plaatsen?

http://www.imdb.com/features/rto/2008/oscars

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Nog even de Oscarwinnaars op een rijtje:

beste film: No country for old men

beste niet-Engelstalige film: The counterfeiters (Oostenrijk)

beste acteur: Daniel Day-Lewis (There will be blood)

beste actrice: Marion Cotillard (La vie en rose)

beste acteur in bijrol: Javier Bardem (No country for old men)

beste actrice in bijrol: Tilda Swinton (Michael Clayton)

beste regisseur: Joel & Ethan Coen (No country for old men)

beste animatiefilm: Ratatouille

beste bewerkt scenario: No country for old men (Joel en Ethan Coen)

beste origineel scenario: Diablo Cody (Juno)

beste sountrack: Atonement

beste origineel nummer: Falling slowly (Once)

beste animatie kortfilm: Peter & the wolf

beste kortfilm: Le Mozart des pickpockets

beste documentaire: Taxi to the dark side

beste documentaire kortfilm: Freeheld

beste geluidsmontage: The Bourne ultimatum

beste geluid: The Bourne ultimatum

beste montage: The Bourne ultimatum

beste camerawerk: There will be blood

beste kostuums: Elizabeth: the golden age

beste make-up: La vie en rose

beste speciale effecten: The golden compass

beste aankleding: Sweeney Todd

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

En SB gefeliciteerd met je feilloze voorspelling van Die Fälscher. Het is nu wel weer eens duidelijk, dat ik daar totaal geen gevoel voor heb.

Dat is dan ook zo ongeveer de enige die ik goed heb, Plus de de mannelijke acteurs, maar die stonden bijna vast. En nog een paar kleinere categorieen zoals animatie en geluid.

Op de een of andere manier is foreign language vrij redelijk door me te voorspellen. Die heb ik denk ik het vaakst goed van alle categorieën.

kos

• 46697 messages
  • 8853 votes

Pfff.. niet echt geweldige keuzes allemaal van de Academy.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

beste aankleding: Sweeney Todd

Je bedoeld Art Direction/decors (Aankleding klinkt alsof het over poppen gaat... )

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

En SB gefeliciteerd met je feilloze voorspelling van Die Fälscher.

Die was toch ook huizenhoog favoriet, verder hebben sowiso de favorieten gewonnen. (Alleen vr hoofdrol ging niet naar JC)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Die was toch ook huizenhoog favoriet, verder hebben sowiso de favorieten gewonnen. (Alleen vr hoofdrol ging niet naar JC)

Tilda Swinton in Michael Clayton was toch ook geen favoriet?

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

De Coen broertjes in totaal 6 beeldjes in de wacht gesleept.

Verder niet bepaald verrassende keuzes bij de belangrijkste catogorieen (beste film, regisseur). De 2 vrouwelijke acteer awards waren wel een verrassing. Ook leuk dat The Bourne Ultimatum 3 awards heeft gewonnen.

Beste Animatiefilm was al bekend ja (overigens dik terecht), beste documentaire ging verrassend genoeg niet naar No End in Sight, terwijl die samen met Sicko de grote favoriet was.

Achja, een aantal verrassingen, maar het meeste was immers al bekend..

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)

Tilda Swinton in Michael Clayton was toch ook geen favoriet?

Op de analyse vooraf die ik op bbc world zag was zij wel een van de grote kanshebbers, al was die categorie idd nauwelijks te voorspellen. Maar film, regie, mnl hoofdrol, mnl bijrol, animatie waren volledig volgens verwachting.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

kos wrote:

Pfff.. niet echt geweldige keuzes allemaal van de Academy.

Als een film als Michael Clayton of Atonement met deze prijzen waren weggegaan, was het een kleine ramp voor de geloofwaardigheid van de Academy. No Country for Old Men is wat mij betreft, hoewel voorspelbaar, een goede winnaar. There Will be Blood had wel wat meer mogen winnen, maar het zij zo.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2596 votes

moviefreak#1 wrote:

Maar als Daniel Day-Lewis de Oscar wint voor misschien wel de beste vertolking van dit millenium

Heus? Misschien deze week toch maar There Will Be Blood gaan zien ipv No Country For Old Men.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3703 votes

8 van de 12 die ik had ingevuld goed. Hoewel Bardem natuurlijk logisch was geweest, maar Affleck acteerde imo beter. Beetje bad ass zijn kunnen er meer. Kan met de meeste winnaars wel leven, aardig goed speelveld dit jaar.

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Zitten eigenlijk maar 2 interessante categorieën in (animatie en animatie kortfilm) die jammer genoeg weer verkeerd ingevuld werden.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Zitten eigenlijk maar 2 interessante categorieën in (animatie en animatie kortfilm) die jammer genoeg weer verkeerd ingevuld werden.

Die voor Beste Animatiefilm is dik terecht, daar kan niets om heen. Maar goed, we snappen immers wel waarom jij dat soort films niks vind.

Knisper

• 13038 messages
  • 1279 votes

Vrij voorspelbaar; ik heb de meerderheid goed voorspeld, terwijl ik echt een Oscar-leek ben.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Bij de Oscars krijg ik zo langzamerhand het gevoel dat 'winnaars' in veel gevallen achteraf worden bedankt met een Oscar.

Zo won Scorsese in 2006 met The Departed een oscar als regisseur maar verdiende mijns inziens deze award al veel eerder voor een veel betere Taxi Driver (1976), Raging Bull (1980) of Goodfellas (1990).

Dan de gebroeders Coen, de grote winnaars van afgelopen avond hadden mijns inziens veel eerder een oscar kunnen verdienen met respectievelijk Fargo (1996) en The Man Who Wasn't There (2001).

En dan Javier Bardem die een oscar kreeg voor 'best supporting actor' in No Country for Old Men (2007) had veel mijns inziens eerder een oscar moeten krijgen voor beste mannelijke hoofdrol in Before Night Falls (2000)

En dan hebben we nog Johnny Depp, gelauwerd met kasten vol glinsterend metaal maar een oscar ontbreekt. Drie keer scheepsrecht lijkt ook afgelopen ochtend Depp geen geluk te brengen. Mijns inziens verdiende hij een oscar met What's Eating Gilbert Grape maar het zal mij niets verbazen als hij volgend jaar de oscar zal winnen voor de categorie best mannelijke hoofdrol voor zijn vertolking van de schrijver Paul Kemp in The Rum Diary die hij zelf produceert.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Weird, Javier Bardem speelt de hoofdrol in No Country for Old Men.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Hij draagt goeddeels de hele film inderdaad.

Tja...

oh... dit liedje heeft de oscar in de wacht gesleept voor categorie *roffel* best song

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.