- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Golden Globes
Golden Globes
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Gewoon net zoals bij de Oscars gewoon de 10 beste films in 1 categorie inderdaad. Ik vind het ook wel mooi voor DiCaprio en Winslet. Na Titanic hebben ze niet voor de makkelijke weg gekozen(blockbusters, stripverfilmingen etc.) maar voor arthousefilms, sterke regisseurs en goede scripts. Allebei hebben ze zo toch een schitterend film cv opgebouwd.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ricky Gervais was wel de ster van de avond
.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Wat een held idd.
'We know who Mel blames'. Hahaha geweldig.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ben ik de enige die hier om moet lachen? 
(vanaf minuut 0:50)
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Here Are The 2017 Golden Globe Nominees - BuzzFeed News
Helaas niets voor Gilmore Girls. Go Deadpool!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
De verwachtingen voor La La Land worden ondertussen haast té hoog. Deze week eindelijk kijken of hij écht zo goed is.
Goed ook om te zien dat Amy Adams niet onopgemerkt is gebleven.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Weet iemand de exacte Nederlandse tijd voor de show?
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Weet iemand de exacte Nederlandse tijd voor de show?
Volgens mij begint de show om 01.00 uur in de nacht van zo/ma.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Zeker weten?
7ET zegt onderstaande link. En dat is 01.00 uur Nederlands tijd.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Thanks!
ik heb een stream. Heel veel zin in, vind de show over het algemeen wat leuker dan de Oscars.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Toch een Golden Globe voor Elle voor beste buitenlandse film.
Verhoeven bedankt the Foreign Press voor hun ruimdenkendheid en drie keer een 'i love you' voor Isabelle Huppert 
Edit: en Isabelle Huppert beste actrice.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
"As my friend, the dear, departed Princess Leia, said to me once: 'Take your broken heart. Make it into art.
Hollywood is full of foreigners and if you kick us all out, you'd have nothing to watch but football and MMA.
When the powerful use their position to bully others, we all lose.
Disrespect invites disrespect. Violence invites violence.
Enkele quotes uit de prachtige speech van Meryl Streep. Ze vernietigt Donald Trump in haar life achievement award speech. Ben benieuwd naar Trumps tweet hierover over hoe overgewaardeerd ze is als actrice 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Ja, Huppert was beter. Die wist met matig bronmateriaal iets fantastisch te doen, dat heeft ze voor op Adams. Naast de enorme flair en charme die ze bezit in de film.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Zonder Huppert was van Elle (1,5*) niks overgebleven. En dan te bedenken dat Verhoeven eerst Nicole Kidman voor die rol had gevraagd, Kidman past totaal niet bij die rol. Wel is het zo dat Huppert in Elle haar rol in La Pianiste soort van over doet. Lof voor Huppert op zich terecht, lof voor Elle wat overdreven.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
‘Shape of Water,’ ‘The Post’ and ‘The Crown’ lead 2018 Golden Globes Nominations
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Greta Gerwig Among Female Directors Shut Out of Golden Globes Noms (Variety)
In het verleden waren er minder vrouwen genomineerd voor beste regisseur omdat ze nu eenmaal minder kansen krijgen in de filmwereld. En als er dan goeie vrouwelijke regisseurs zijn, worden ze weer helemaal over het hoofd gezien bij de filmprijzen. Bij de Golden Globes zijn enkel mannen genomineerd voor beste regie...
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Maybe they were just better directors? All this article is trying to do is give privilege.
Ze moeten gewoon een donker LGBTQ genderneutraal persoon (of is 'persoon' ook te definiërend?) nomineren. Dan is het lekker politiek correct verdeeld! Hooray.
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
The Leftovers weer helemaal genegeerd en Twin Peaks niet, maar The Sinner wel vind ik ook onbegrijpelijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jada Pinkett-Smith boos over nominaties Golden Globes | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Wat een zeikmens is dat toch ook zeg.
En het is ook nog eens een vreselijke slechte film, die nomineer je niet nee.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Right on Big Little lies!
Samen met Three Billboards Outside Ebbing, Missouri de grootste winnaar met ieder vier Golden Globes.
De show zelf was overigens de zwakste die ik ooit heb gezien. Ik kijk traditiegetrouw de Oscars en de Golden Globes iedere jaar live, en samen met de Emmys zijn de events bij uitstek dé plek om je uit te spreken over de misstanden in de filmwereld en daarbuiten, maar het sloeg dit jaar wel echt extreem door.
Dat de show volledig in het teken van de metoo-discussie stond, was mij al ruim van tevoren duidelijk, maar na de zoveelste celebrity op het podium die er iets van moest zeggen, had ik toch echt voor het eerst de neiging om er vroegtijdig mee te stoppen. Het hielp ook niet dat Seth Meyers na zijn fraaie monoloog eigenlijk niks komisch of origineels meer wist neer te zetten. Verder liet geen enkele speech een indruk achter.
Hoop dat de Oscars het beter doen.
Corran
-
- 368 messages
- 388 votes
De hele awards-race van deze winter blijft me verbazen. Je hebt de te verwachten films en dan altijd dat Get Out dat daartussen opduikt. Heb ik iets gemist?
Dat was een aangename verrassing, die prettig wegkeek en op een verfrissende manier eens iets anders dan anders was, maar van dat soort kleine, fijne filmpjes heb je er elk jaar wel een half dozijn, die bij awards niet eens overwogen worden omdat ze nu eenmaal geen oscarbait zijn, waarom deze plots wel?
Of zou het echt de polcor crowd van Hollywood zijn die weer interessant moet doen omdat de film *iets* doet met rassen? Want voor de rest is die film echt niet beter dan Okja of Logan of Baby Driver of It of andere "tussendoortjes".
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Ik heb nooit zoveel met de Globes of de Oscars omdat ik meestal de films nog niet gezien heb. Daardoor loop ik met deze dingen altijd een jaar achter van vorig jaar vond ik Deadpool wel gaaf. En Moonlight, ik vond de film wat saai maar het onderwerp goed. En Elle.