- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Golden Globes
Golden Globes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vind het best goede winnaars moet ik zeggen, meeste blij voor dicaprio en Spike Jonze. Megan Elison is een baas btw, het werk wordt nu (al) beloond.
Zal niet lang duren voordat Ellison de hele filmwereld domineert. Ze heeft de succesfrmule, maar weinig execs die zoals haar denken. Nee, 90% van de auteurs werken straks voor haar, en zij is er verantwoordelijk voor dat we recent weer zoveel enorm goede cinema voor onze kiezen krijgen terwijl een tijd terug vooral een vroeger was alles beter mentaliteit heerste.
Megan, we salute you
.
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Je moet het je ook kunnen veroorloven om constant te investeren in kwaliteitsvolle projecten waarbij de kans 50% is dat de film verlieslatend zal zijn en waarbij je nooit grote winsten zal maken. Niet iedereen heeft de miljarden van pappie om mee te spelen.
Waarmee ik niet bedoel dat ze iets verkeerd doet, zo zouden er meer moeten zijn, maar andere kleinere studiobazen moeten wel rekening houden met de gevolgen van hun beslissingen en kunnen het niet maken om alles als een speeltuin te zien en risico na risico te nemen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tuurlijk, er zijn ook companies die het risico zoveel mogelijk moeten inperken maar teveel die dat niet hoeven drukken toch creativiteit de kop in. Annapurna bestaat nog niet zolang maar ze is nu al voor zoveel geniaals verantwoordelijk en ze verandert het huidige filmlandschap aanzienlijk. Gamechanger.
SaintOfKillers
-
- 382 messages
- 339 votes
Ja, ik zie die spoiled little rich girls liever zoiets doen met hun geld dan de mensen te bestoken met zelfvoldane bagger over hoe moeilijk ze 't toch hebben.
Ja, Lena Dunham, jij, ja.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Beste speech van de avond gaat iig naar Spacey! En een welverdiende Golden Globe voor zijn buitengewone prestatie in House of Cards. Zin in seizoen 3. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Leviafan wint van Ida bij 'foreign language'. Dat is dan ook wel de enige verrassing van vannacht, hoewel dat zelfs nog wel te voorspellen was.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Kan met de beste score leven, al mag Zimmer 'm ook van mij hebben en verdient Desplat het ook. Ben benieuwd naar de Oscarnominaties...
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Leviafan wint van Ida bij 'foreign language'. Dat is dan ook wel de enige verrassing van vannacht,
Niet echt, dit wordt zelfs grotendeels als een zeer verrassende uitreiking gezien. The Lego Movie was de gedoodverfde winnaar voor animatie en verloor. Op een zelfde manier was Birdman bijna een zekerheid voor Comedy, maar The Grand Budapest Hotel ging met de prijs naar huis. Eddie Redmayne was een sterke kanshebber, maar Cumberbatch was favoriet bij Drama hoofdrol. Natuurlijk waren het steeds de runners-up die wonnen, maar dat gebeurt al niet veel. Kennelijk was het bij de tv-categorieën nog verrassender, maar daar zit ik totaal niet in, dus kan ik niet veel over zeggen. Schijnbaar werd vrouwelijke bijrol gewonnen door de minst waarschijnlijk kandidaat.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Misschien ben ik dit jaar wel beter ingevoerd dan ooit 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Die serie winnaars zijn inderdaad best bizar. The Affair, Transparent en Jane the Virgin konden op goeie kritieken rekenen, maar ik heb maar weinig mensen ze de besten van het jaar horen noemen. Vooral Jane is volgens mij "gewoon" een simpele comedy, met toevallig een ietwat maf uitgangspunt. Maar misschien zit ik er naast?.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Ik verbaas me daar zelf ook over, maar ik zie dat Jane een 100% rating heeft op RT en 80 op Metacritic dus kennelijk lopen de critici er mee weg. Verder ook de AFI Television Program Of The Year prijs gewonnen. Het leek mij eigenlijk ook een vrij standaard CW-serie, maar daar zitten we kennelijk naast.
The Affair kan ik verder wel betamen. Ontzettend sterke serie gebouwd rondom de topcast.
brawljeff
-
- 2773 messages
- 3307 votes
Filmnominaties 2016:
Best Film Drama
"Carol"
"Mad Max: Fury Road"
"The Revenant"
"Room"
"Spotlight"
Best Film Drama Actor
Bryan Cranston, "Trumbo"
Leonardo DiCaprio, "The Revenant"
Michael Fassbender, "Steve Jobs"
Eddie Redmayne, "The Danish Girl"
Will Smith, "Concussion"
Best Film Drama Actress
Cate Blanchett, "Carol"
Brie Larson, "Room"
Rooney Mara, "Carol"
Saoirse Ronan, "Brooklyn"
Alicia Vikander, "The Danish Girl"
Best Film Comedy/Musical
"The Big Short"
"Joy"
"The Martian"
"Spy"
"Trainwreck"
Best Film Comedy/Musical Actor
Christian Bale, "The Big Short"
Steve Carell, "The Big Short"
Matt Damon, "The Martian"
Al Pacino, "Danny Collins"
Mark Ruffalo, "Infinitely Polar Bear"
Best Film Comedy/Musical Actress
Jennifer Lawrence, "Joy"
Melissa McCarthy, "Spy"
Amy Schumer, "Trainwreck"
Maggie Smith, "The Lady in the Van"
Lily Tomlin, "Grandma"
Best Film Supporting Actor
Paul Dano, "Love and Mercy"
Idris Elba, "Beasts of No Nation"
Mark Rylance, "Wolf Hall"
Michael Shannon, "99 Homes"
Sylvester Stallone, "Creed"
Best Film Supporting Actress
Jane Fonda, "Youth"
Jennifer Jason Leigh, "The Hateful Eight"
Helen Mirren, "Trumbo"
Alicia Vikander, "Ex Machina"
Kate Winslet, "Steve Jobs"
Best Director
Todd Haynes, "Carol"
Alejandro Gonzalez Inarritu, "The Revenant"
Tom McCarthy, "Spotlight"
George Miller, "Mad Max: Fury Road"
Ridley Scott, "The Martian"
Best Screenplay
"Room"
"Spotlight"
"The Big Short"
"Steve Jobs"
"The Hateful Eight"
Best Score
Best Song
"Love Me Like You Do" - "Fifty Shades of Grey"
"One Kind of Love" - "Love and Mercy"
"See You Again" - "Furious 7"
"Simple Song #3" - "Youth"
"Writing's On the Wall" - "Spectre"
Best Animated Feature
"Anomalisa"
"The Good Dinosaur"
"Inside Out"
"The Peanuts Movie"
"Shaun the Sheep"
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Een mooie nominatie voor de Belgische inzending Le Tout Nouveau Testament van Jaco van Dormael.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
The Martian = Comedy/Musical ?
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
The Martian is inderdaad een musical. Nee ik snap er ook niets van, was ook het eerste dat me opviel, al moet ik de film nog zien.
Ook belangrijke nominaties voor The Revenant en slechts 1tje voor The Hateful Eight betreft een bijrol. Mijn vertrouwen in The Revenant en twijfel over The Hateful Eight nemen toe.
Edit: is het zo raar dat ik Redmaybe niet ken? Heeft blijkbaar vorig jaar zelfs een oscar gewonnen lees ik? 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Misschien moest ie van iemand per se genomineerd worden en waren de plekjes onder drama op, dus hebben ze die maar als komedie genomineerd. Geen idee hoe dat gaat. Een andere manier om te zeggen dat ie bij voorbaat al kansloos is, lijkt me.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Er staat toch duidelijk komedie/musical. Ondanks de muziek van ABBA en veel discomuziek is The Martian inderdaad geen musical maar een komedie? Daar valt zeker wel wat voor te zeggen. Ik heb de film gister gezien en ik heb meer gelachen dan Trainwreck en Spy bij elkaar. Een echte dramafilm zoals Carol, Spotlight, The Revenant en zeker Room kan je The Martian ook niet noemen.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Best Supporting Actress - Motion Picture (Drama)
Winner: Kate Winslet - Steve Jobs
Best Supporting Actress in a TV Series, Limited Series or Telemovie
Winner: Maura Tierney - The Affair
Best Actress in a TV Series - Musical or Comedy
Winner: Rachel Bloom - Crazy Ex-Girlfriend
Best TV Series - Musical or Comedy
Winner: Mozart in the Jungle
Best Limited Series or Telemovie
Winner: Wolf Hall
Best Actor in a TV Series, Limited Series or Telemovie
Winner: Oscar Isaac - Show Me a Hero
Best Supporting Actor in a TV Series, Limited Series or Telemovie
Winner: Christian Slater - Mr. Robot
Best Original Score - Motion Picture
Winner: Ennio Morricone - The Hateful Eight
Best Actor in a TV Series - Drama
Winner: Jon Hamm - Mad Men
Best Actor in a Motion Picture - Musical or Comedy
Winner: Matt Damon - The Martian
Best Animated Motion Picture
Winner: Inside Out
Best Supporting Actor - Motion Picture
Winner: Sylvester Stallone - Creed
Best Screenplay - Motion Picture
Winner: Aaron Sorkin - Steve Jobs
Best Actor in a TV Series - Musical or Comedy
Winner: Gael Garcia Bernal - Mozart in the Jungle
Best Motion Picture in a Foreign Language
Winner: Son of Saul
Best Actress in a TV Series, Limited Series or Telemovie
Winner: Lady Gaga - American Horror Story: Hotel
Best Original Song - Motion Picture
Winner: Writing's on the Wall (Spectre)
Best TV Series - Drama
Winner: Mr. Robot
Best Director - Motion Picture
Winner: Alejandro G. Iñárritu - The Revenant
Best Actress in a TV Series - Drama
Winner: Taraji P. Henson - Empire
Best Actress in a Motion Picture - Musical or Comedy
Winner: Jennifer Lawrence - Joy
Best Motion Picture - Musical or Comedy
Winner: The Martian
Best Actress in a Motion Picture - Drama
Winner: Brie Larson - Room
Best Actor in a Motion Picture - Drama
Winner: Leonardo DiCaprio - The Revenant
Best Motion Picture - Drama
Winner: The Revenant
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Bizar inderdaad wat betreft de prijzen voor The Martian in deze categorie, daar kunnen ze toch niet mee wegkomen? En jammer dat Inarritu weer de grote winnaar is. Ik heb The Revenant nog niet gezien, maar heb nog steeds een vieze nasmaak van alle lof voor dat vreselijke Birdman.
Ik ben benieuwd of dit zich zal doorvertalen naar de Oscars. Je zou toch denken dat Carol wel met de nodige prijzen aan de haal gaat.
Edamboy
-
- 90 messages
- 2948 votes
Heb ik iets gemist in "the Martian"? Ik heb er niet uitgehaald dat deze film een comedy of musical is. Hoe kan je in die categorie nou een Golden Globe winnen?!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Omdat anders Fox-film The Martian met Fox-film The Revenant moest strijden om één prijs. Dan kun je beter The Martian doorschuiven naar de categorie van Fox-film Joy, dat veel minder kans maakte op een grote prijs.
Doorgestoken kaart?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Inderdaad, best een aanfluiting zo. The Martian mag best een prijs winnen, maar niet omdat Matt Damon zo goed zingt in die film of vanwege de grapjes die hij niet maakt.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ook jammer dat The Martian, ook al moet ik die nog bekijken, The Big Short op meerdere vlakken aftroeft. In tweede genoemde heb ik juist veel zin.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Wat ik ken van " Mozart in the Jungle" is behoorlijk slecht, geen prijs waard. Over de rest hebben we het gewoon maar niet, met uitzondering van Rachel Bloom en haar "Crazy Ex-Girlfriend", dat is oprecht goed en dus verdiend, Van Steve Jobs verwacht ikl wel wat...Sorkin 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik vind dat Sorkin voor alles wat hij doet onderscheiden moet worden, dus ik ben nu nog meer benieuwd naar Steve Jobs. Ik heb een paar aflevering van Mozart in the Jungle vertaald, maar vond het niet award-waardig. Verder zie ik nog maar weinig omdat ik het te druk heb, maar the Martian als comedy/musical snap ik echt niet.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Ridley Scott begreep dat zelf ook niet want hij liet duidelijk merken dat zijn film niet in deze categorie past. Vind het ook een beetje beledigend voor zijn film. En ook niet helemaal eerlijk tegenover de films die wel duidelijk komedies waren zoals Spy en Trainwreck.
The Big Short hoort overigens ook niet in de categorie Comedy maar wel meer dan the Martian.
Waarom eigenlijk een aparte categorie voor een genre dat kennelijk ook nog eens zo onduidelijk is afgebakend?
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Waarom eigenlijk een aparte categorie voor een genre dat kennelijk ook nog eens zo onduidelijk is afgebakend?
Om meer bekende gezichten te kunnen uitnodigen.
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
Hmm, ja maar dan kunnen ze beter 10 films in de beste film/acteur/actrice categorieën opnemen lijkt me. Dan zitten ze ook niet vast aan het komedie genre, zoveel goede komedies komen er ook niet uit per jaar.