- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Golden Globes
Golden Globes
Bakema NL
-
- 858 messages
- 118 votes
Deze 'politiekcorrecte' volslagen nonsens laat ik graag aan mij voorbijgaan. Vorig jaar was Ricky Gervais dan wel geweldig, volledig on point! Verder dan dat keek ik echt niet. 
Oh....globes....nou ja, zelfde pak onzin en 'correctheid'.. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Is dat nou echt zo'n goede acteur?.
Geen idee, ik vond het in ieder geval een vreselijke rol. Had beter in het theater gepast.
Maar goed: zeer zeer geliefd (door zijn rol als Black Panther, voor hele groepen toch een soort messias), zwart, dood en in een film die thema's heeft die men nu in bepaalde kringen belangrijk vindt. Ik denk dat je bij de wedkantoren geld moest toeleggen als je hierop gokte.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Geen idee, ik vond het in ieder geval een vreselijke rol. Had beter in het theater gepast.
Maar goed: zeer zeer geliefd (door zijn rol als Black Panther, voor hele groepen toch een soort messias), zwart, dood en in een film die thema's heeft die men nu in bepaalde kringen belangrijk vindt. Ik denk dat je bij de wedkantoren geld moest toeleggen als je hierop gokte.
Nou, ja. Dit. Wat een politiek weer. Enorm triest dat hij dood is, maar het was gewoon een gemiddelde acteur die geluk heeft gehad dat hij een hoofdrol mocht spelen als zwarte superheld, wat in deze tijden van BLM gewoon belangrijk was voor zwarte mensen.
Ik vond het ook maar een gemiddelde rol in een van de minste Marvel films, maar ok. Het eerbetoon is hem niet misgunt, lijkt me wel dat hij een prettige kerel was.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik had geen idee dat de Globes zo shady waren als in dit artikel wordt benoemd...
Flavio
-
- 4893 messages
- 5223 votes
Leuk stukje. De winst van Pia Zadora is toch een beetje het "WK in Qatar" van de awards.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
The Golden Globes Are Falling Apart in Real Time - Indiewire
Luister ook de Movieinsiders Podcast (AD) waarin Ab Zagt losgaat over de HFPA. Mijn indruk, de HFPA probeert met man en macht de Globes te redden om haar invloed te behouden en vooral vanwege de 'perks' die daarbij horen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Organisatie Golden Globes kondigt inclusievere veranderingen aan | AD.nl
Nadat de organisatie van de Golden Globes dit jaar onder vuur kwam te liggen vanwege het geringe aantal journalisten van kleur binnen de Hollywood Foreign Press Association, dat bepaalt wie er met een beeldje naar huis gaan, is er nu beterschap beloofd. De organisatie liet via een statement weten veranderingen door te voeren waarbij iedereen zich gerepresenteerd voelt.
Ricky Gervais, kom er maar in. 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Netflix Cuts Ties With HFPA Until Meaningful Reform Takes Place - Deadline
Daar brokkelt weer een flink stuk af.
badfans69
-
- 3959 messages
- 6126 votes
Golden Globe Winner Mark Ruffalo, GLAAD Call Out HFPA - Deadline
Tijd voor verandering..
Ik weet niet hoeveel leden Nederland heeft, in ieder geval een vrouw, als ik het goed heb.
badfans69
-
- 3959 messages
- 6126 votes
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Tom Cruise levert Golden Globes in uit protest tegen gebrek aan diversiteit
Gaat hard opeens. Toch voelt het anders als ze het nu opeens ‘allemaal’ gaan doen, dan is het opportunistische element wel wat groter. Ach, iets met een gegeven paard wellicht?
badfans69
-
- 3959 messages
- 6126 votes
HFPA Members Reeling After NBC Pulls the Plug on Golden Globes - Variety
Nederland heeft 3 leden:
* Fotograaf Theo Kingma
* Journalist Diederik van Hoogstraten
* Journalist Daniëlle Kool
Derde Nederlander gaat meestemmen voor Golden Globes - dvhn.nl
Update :
België heeft in ieder geval ook 2 leden :
* Greet Ramaekers - Greet Ramaekers Archive | REDEF
* Journalist Kristien Gijbels (hln.be) |Twitter link
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Ach, The Golden Globes zijn uiteindelijk toch een soort van poor man's oscars. Best geinig als je er een krijgt, maar buiten de winnaars interesseert niemand het ook maar iets behalve als tool om je oscarrrijtje mee te gokken. Een vrij betekenisloze prijs. En er is geen acteur die een oscar zou ruilen voor vijf golden globes en dat is niet nieuw dat was altijd al zo.
badfans69
-
- 3959 messages
- 6126 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Power of the Dog grote winnaar Golden Globes - Filmkrant
The Power of the Dog won de prijs voor beste dramafilm, beste regisseur (Jane Champion) en beste mannelijke bijrol (Kodi Smith-McPhee). Ook West Side Story van Steven Spielberg kreeg drie onderscheidingen: beste comedy/musical, beste vrouwelijke hoofdrol in een comedy/musical (Rachel Zegler) en beste vrouwelijke bijrol in een comedy/musical (Ariana DeBose).
De prijs voor beste acteur in een dramafilm ging naar Will Smith voor zijn rol in King Richard. Beste actrice in een dramafilm is Nicole Kidman (Being the Ricardos). Encanto werd uitgeroepen tot beste animatiefilm en de titelsong en soundtrack van respectievelijk No Time To Die en Dune wonnen in de muziekcategorie.
https://images.moviemeter.nl/tmdb/t/p/w500//1BfE1b04uNmuo3f71hfRDEy81im.jpg
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Sommige kranten schrijven toch ook nog over de controverse rond de Golden Globes: Geen show, wel tweets: "Power of the dog" en "West Side story" winnen op Golden Globes na commotie rond diversiteit | VRT NWS: nieuws
Nog meer dan voordien is het een prijs zonder veel betekenis. Een gebrek aan diversiteit in de jury en je kan je afvragen of ze de prijzen die dan gaan naar diverse winnaars ook gemeend zijn of eerder symbolisch. Winnaars zijn bekend gemaakt via Tweets.
Op zich wel jammer, want ook al zijn de filmprijzen een deel kwestie van smaak, geef het films soms wel wat extra bekendheid.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Die muziekwinnaars vind ik wel interessant. Hoe zat het ook alweer met de graadmeters voor de Oscars? Op voorhand leken No time to die (Billie Eilish) en Dune (Zimmer) me al frontrunners voor de Oscars, maar dat wordt hiermee toch nog wel wat sterker denk ik. Dat The power of the dog met de Oscar voor 'beste film' naar huis gaat zou me toch enigszins verbazen.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Benieuwd of Kristen Stewart haar favorietenrol met Spencer wel kan waarmaken bij de Oscars. Being the Ricardos met winnares Nicole Kidman nog niet gezien, maar ze moet toch straf zijn dan in die film.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Being the Ricardos met winnares Nicole Kidman nog niet gezien, maar ze moet toch straf zijn dan in die film.
Nou dat vind ik zeer opmerkelijk. Ik heb de film gezien, en Kidman heeft gewoon verre van de mimiek van Lucille Ball.
Door haar botoxgezicht zit er gewoon veel te weinig expressie in haar gezicht. En juist daarin blonk Ball uit.
Niet dat het geen goede acteerprestatie was verder, maar ik moest wel drie kwartier wennen aan Kidman als Lucille Ball.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Corran
-
- 368 messages
- 388 votes
Benieuwd of Kristen Stewart haar favorietenrol met Spencer wel kan waarmaken bij de Oscars. Being the Ricardos met winnares Nicole Kidman nog niet gezien, maar ze moet toch straf zijn dan in die film.
Stewart werd niet eens genomineerd bij SAG, dan kan ze een oscar wel vergeten. Nominatie kan nog, maar kans op winst is echt gedaald tot 2% of zo.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Stewart werd niet eens genomineerd bij SAG, dan kan ze een oscar wel vergeten. Nominatie kan nog, maar kans op winst is echt gedaald tot 2% of zo.
Op Twitter maakte de SAG Awards de nominaties bekend. 9 vd 10 commentaren waren over het ontbreken van Stewart. Benieuwd of ze toch bij de andere prijzen de erkenning krijgt...
Corran
-
- 368 messages
- 388 votes
Op Twitter maakte de SAG Awards de nominaties bekend. 9 vd 10 commentaren waren over het ontbreken van Stewart. Benieuwd of ze toch bij de andere prijzen de erkenning krijgt...
Tja, SAG zijn de andere acteurs, daar is ze blijkbaar niet erg populair of gerespecteerd. Die acteurs zijn ook talrijk aanwezig in de Academy, dus daar gaat weinig verschil op zitten. Ik vermoed dat ze moeite heeft om zich te distantiëren van haar reputatie en dat ze meer moet tonen dan alleen Spencer om bij het clubje te horen. Waarbij ik niet suggereer dat ze geen andere goede rollen heeft, alleen dat dat mogelijk wel de perceptie is.
En de film zelf is ook vrij impopulair, Stewart is altijd en overal zowat de enige die genomineerd is, dus ze gaat ook geen gebruik kunnen maken van populariteit van andere onderdelen.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik denk inderdaad dat de film te weinig bekeken wordt, zeker in de VS, om voor prijzen een kans te maken, inclusief beste actrice. Behalve misschien nog de score, die zat wel bij de Oscarnominaties. Maar zal het vrijwel zeker ook afleggen tegen Dune of Power of the dog.
badfans69
-
- 3959 messages
- 6126 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Een beetje de namen die je kon verwachten. Geen grote verrassingen volgens mij. Behalve Taylor-Joy en Fiennes voor The Menu. En Elvis is een dramafilm, maar Knives Out en Banshees zijn komedies/musicals?
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Een beetje de namen die je kon verwachten. Geen grote verrassingen volgens mij. Behalve Taylor-Joy en Fiennes voor The Menu. En Elvis is een dramafilm, maar Knives Out en Banshees zijn komedies/musicals?