• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Golden Globes

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Opmerkelijk dat The Curious Case of Benjamin Button geen enkele Golden Globe te pakken heeft gekregen.

Had zo'n idee dat het wel een favoriete zou zijn.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Macmanus wrote:

Het zou wel de beste oscar winnaar ooit zijn dan. Denk dat Kos ook meer met het oog op winnaars uit het verleden bedoeld dat die weinig heil heeft in een goede afloop voor Slumdog.

Slumdog is vrij klein, met een totaal onbekende cast voor ons in het westen. Regisseur die wel bekend is, maar geen oscar filmmaker over het algemeen, met een sci-fi actie een kinderfilm en een horror als laatste drie films.

Weet ik. Slumdog zou ook geen kans maken tegen films van vorig jaar als No Country for Old Men, There Will Be Blood of Atonement. Mij gaat het er vooral om dat dit jaar de competitie wat zwakker lijkt te zijn en er een groot tekort aan typische Oscarfilms lijkt te zijn, met uitzondering van koel ontvangen films als Revolutionairy Road. Slumdog wint denk ik met een gebrek aan tegenstand, of Benjamin Button moet er nog tussen komen.

Wel eens leuk trouwens dat er een jaartje lijkt te zijn voor de gebruikelijke outsiders.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ja zou leuk zijn, maar zal me niks verbazen als een film als Gran Torino er opeens met de buit vandoor gaat. En dan is het weer net zo saai als altijd. Niet dat ik er verder wakker van lig overigens

donnie darko

• 6140 messages
  • 2816 votes

Ik heb van de dramafilms nog geen enkele gezien, en alle komedies en musicals wel. Vicky Cristina Barcelona is wel verdiend, al had ik liever happy-go-lucky of In Bruges zien winnen.

Voor de oscar hoop ik dat Slumdog of Benjamin Button wint; al heb ik ze nog niet gezien, ik weet bijna zeker dat ik die twee het best ga vinden. En dan vooral Benjamin Button

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Zag net op youtube een filmpje van Sacha Baron Cohen, die beste comedy/musical presenteerde. Lanceerde hij een aantal hilarische grappen richting Victoria Beckham, Charlie Sheen en Madonna. Vooral de laatste kreeg het flink te verduren. Helaas was het publiek behoorlijk saai en waren ze nogal boos leek het wel, met o.a. wat boe-geroep.

Klik

B_B

• 1969 messages
  • 776 votes

Haha geniaal filmpje inderdaad . Toch jammer dat In Bruges de prijs voor comedy niet gewonnen heeft.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

In principe is dit toch de meest verdiende prijs in de filmwereld? Of klopt dat niet?

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

In Amerika z'n Oscars uiteraard malen belangrijker, en in de filmwereld idem. Gouden palm (die uitgereikt wordt op het Cannes filmfestival) is overigens de meest prestigieuze filmprijs in de filmwereld en het Filmfestival van Venetië staat evenzo hoog genoteerd.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

rokkenjager wrote:

In Amerika z'n Oscars uiteraard malen belangrijker, en in de filmwereld idem. Gouden palm (die uitgereikt wordt op het Cannes filmfestival) is overigens de meest prestigieuze filmprijs in de filmwereld en het Filmfestival van Venetië staat evenzo hoog genoteerd.

Maar de Oscars worden toch niet gekozen door het volk?

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

De Oscars worden uitgereikt door de leden van de Academy. Dat zijn allerhande filmmakers en acteurs. Het is dus een prijs van je collega's. De Golden Globe is een prijs van niet-Amerikaanse filmpers in Hollywood.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Nominaties bekend:

IMDb | Road to the Globes 2010 | Golden Globes

Meeste nominaties voor Inglourious Basterds en Nine. Ook veel voor Avatar, Up in the Air en The Hurt Locker.

Onder meer Un Prophete en Das Weisse Band als beste niet-Engelstalige film.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Inglourious Basterds: drama?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Opmerkelijke keuze inderdaad. Avatar en Inglourious Bastards zijn sowieso dacht ik niet typisch materiaal voor dit soort prijzen. Wat nog maar eens het idee bevestigd dat veel films waar hoog op ingezet werd voor de Oscars tegen bleken te vallen. De bijna afwezigheid van The Lovely Bones is bijvoorbeeld tekenend. Maar ik moet zeggen dat het wel interessantere keuzes oplevert. De waargebeurde drama's en moraalverhaaltjes nemen nu een stap terug. Leuk ook dat Bridges genomineert is. Zou me niets verbazen als hij later ook genomineert wordt voor een Oscar en de prijs wint als goedmaker na zijn hele carriére (al schijnen Clooney en vooral Firth sterke tegenstanders te zijn).

Ik voorspel Up in the Air als winnaar bij drama en Nine bij comedy/ musical.

doe normaal

• 112 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Avatar en Inglourious Bastards zijn sowieso dacht ik niet typisch materiaal voor dit soort prijzen.

Voor de Oscars meestal niet, maar de leden van de Golden Globes nomineren wel vaker populaire films en acteurs. Ze doen er niet zo moeilijk over zoals bij de Oscars wel het geval is.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Koekebakker wrote:

Meeste nominaties voor Inglourious Basterds en Nine. Ook veel voor Avatar, Up in the Air en The Hurt Locker.

Volgens mij heeft Up in the Air toch écht wel de meeste nominaties!

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Oh, zou zomaar kunnen.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

The One Ring wrote:

Avatar en Inglourious Bastards zijn sowieso dacht ik niet typisch materiaal voor dit soort prijzen. .

IB verraste me wel een beetje (en bij drama al helemaal), maar Avatar lijkt me nou juist wel typisch Oscar/Golden Globe materiaal. Waarom Titanic en Lord of the Rings wel en Avatar niet? Ik voorspel toch minstens een nominatie of acht bij de oscars voor Avatar. Bijna alle technische oscars en beste film zie ik in ieder geval wel gebeuren.

Ook Hanekes film bij beste Buitenlandse film verrast me een beetje. Leek me heel Europees en pessimistisch voor de Globes en/of oscars. Ook daar voorspelbare keuzes die er bij de oscars ook wel weer bij zijn zoals Almodovar en Tornatore.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Het verbaast mij eerlijk gezegd ook 'n beetje dat Avatar is genomineerd voor een Golden Globe voor de beste film. Aan de hand van de trailer leek het me verre van een Oscar/Golden Globe materiaal. Wat IB betreft zag ik dat wel aankomen. Verder vind ik de selecties jammer genoeg niet al te boeiend.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

starbright boy wrote:

(quote)

IB verraste me wel een beetje (en bij drama al helemaal), maar Avatar lijkt me nou juist wel typisch Oscar/Golden Globe materiaal. Waarom Titanic en Lord of the Rings wel en Avatar niet? Ik voorspel toch minstens een nominatie of acht bij de oscars voor Avatar. Bijna alle technische oscars en beste film zie ik in ieder geval wel gebeuren.

Over die technische Oscars heb ik bij Avatar nooit getwijfeld, maar beste film is voor sci-fi best een sprong. Er zijn héél weinig films uit dit genre ooit genomineerd geweest voor Beste Film (Stars Wars en E.T. schieten me zo als enige te binnen) en nooit heeft er een gewonnen. De Oscars houden wel van episch spektakel, maar dan met een historisch randje (Gone with the Wind, Ben-Hur, Braveheart, Titanic, Gladiator). LotR was meer een soort uitzondering die de regel bevestigde, maar de Middeleeuwse uitstraling hielp denk wel mee.

Ik denk inmiddels ook wel dat Avatar voor Beste Film genomineerd gaat worden, maar dat daarbij helpt het volgens mij dat films waarop de studio's hoog ingezet hebben voor de Oscars (Bright Star, The Lovely Bones, Brothers, e.a.) uiteindelijk wat onverschillig ontvangen zijn. In een jaar met een sterkere competitie zou Avatar denk ik sneller gesneuveld zijn.

Een verrassende afwezige bij de Golden Globes voor Beste Film is overigens Invictus.

Ook Hanekes film bij beste Buitenlandse film verrast me een beetje. Leek me heel Europees en pessimistisch voor de Globes en/of oscars. Ook daar voorspelbare keuzes die er bij de oscars ook wel weer bij zijn zoals Almodovar en Tornatore.

Ik neem mijn eerdere opmerking dat Das Weisse Band niet geschikt zou zijn voor de Oscars terug. Het is wel een typische Hanekefilm, maar op een bepaalde manier Oscarachtiger dan al het andere werk dat ik van hem zag. De thema's passen beter bij het prijzenfestijn en het is toegankelijker dan iets als Funny Games en Code Inconnu.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

The One Ring wrote:

Ik neem mijn eerdere opmerking dat Das Weisse Band niet geschikt zou zijn voor de Oscars terug. Het is wel een typische Hanekefilm, maar op een bepaalde manier Oscarachtiger dan al het andere werk dat ik van hem zag. De thema's passen beter bij het prijzenfestijn en het is toegankelijker dan iets als Funny Games en Code Inconnu.

Dit vind ik wel opmerkelijk. Van de 6 films die ik van Haneke heb gezien heb ik geen moment het gevoel gehad naar 'n Oscar-materiaal te kijken. Dat maakt mij in essentie wel benieuwder naar Das Weisse Band.

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Baaria (Italy)

The Country of Italy

Medusa Film; Summit Entertainment

Broken Embraces (Spain)

The Country of Spain

El Deseo SA; Sony Pictures Classics

The Maid (La Nana) (Chile)

The Country of Chile

Forastero; Elephant Eye Films

A Prophet (Un Prophete) (France)

The Country of France

Chic Films/Page 114/Why Not Productions; Sony Pictures Classics

The White Ribbon (Das Weisse Band - Eine Deutsche Kindergeschichte) (Germany)

The Country of Germany

X Filme Creative Pool/Les Films Du Losange/Lucky Red/Wega Film; Sony Pictures Classics

Ik denk dat we die laatste twee ook mogen verwachten op de oscars voor beste niet Engelstalige film.

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Avatar genomineerd voor beste drama , het moet toch niet gekker worden.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik heb het vaak helemaal mis, maar nog maar twee dagen, dus: voorspellingen! Ik heb geen glazen bol en ben dus niet zo up-to-date met de buzz als TOR, maar mijn eksteroog voorspelt de volgende winnaars:

Drama: Up in the Air

Comedy/Musical: Nine

Actor (drama): Morgan Freeman (Invictus)

Actress (drama): Emily Blunt (Victoria) tied met Sandra Bullock (The Blind Side)

Actor (comedy/musical): Michael Stuhlbarg (A Serious Man)

Actress (comedy/musical): Meryl Streep (Julie & Julia)

Actor (supporting role): Christopher Waltz (Inglourious Basterds)

Actress (supporting role): Mo'Nique (Precious)

Director: Kathryn Bigelow (The Hurt Locker)

Screenplay: Jason Reitman/Sheldon Turner (Up in the Air)

Score: James Horner (Avatar)

Animated Film: Up

Foreign Language Film: Baarìa (Italy)

De rest laat ik voor wat het is. Hier de nominaties nog eens.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Drama: The Hurt Locker

Comedy/Musical: Julie & Julia

Actor (drama): Morgan Freeman (Invictus)

Actress (drama): Carey Mulligan (An Education)

Actor (comedy/musical): Daniel Day-Lewis (Nine)

Actress (comedy/musical): Meryl Streep (Julie & Julia)

Actor (supporting role): Christopher Waltz (Inglourious Basterds)

Actress (supporting role): Mo’Nique (Precious)

Director: Kathryn Bigelow (The Hurt Locker)

Screenplay: Jason Reitman/Sheldon Turner (Up in the Air)

Score: James Horner (Avatar)

Animated Film: Up

Foreign Language Film: Das weisse Band - Eine deutsche Kindergeschichte (2009)

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Drama: Up in the Air

Musical or Comedy: Nine

Best Performance by an Actor - Drama: Jeff Bridges (Crazy Heart)

Best Performance by an Actress - Drama: Sandra Bullock (The Blind Side)

Best Performance by an Actor - Musical or Comedy: Michael Stuhlbarg (A Serious Man)

Best Performance by an Actress - Musical or Comedy: Meryl Streep (Julie & Julia)

Best Performance by an Actor in a Supporting Role: Christoph Waltz (Inglourious Basterds)

Best Performance by an Actress in a Supporting Role: Mo'Nique (Precious)

Best Director: Quentin Tarantino (Inglourious Basterds)

Best Screenplay: Jason Reitman/Sheldon Turner (Up in the Air)

Best Original Song: T-Bone Burnett/Ryan Bingham - The Weary Kind (Crazy Heart)

Best Original Score: James Horner (Avatar)

Best Animated Film: Up

Best Foreign Language Film: Un Prophète (France)

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

niet zo up-to-date met de buzz als TOR,

Bij de Globes kun je moeilijker up-to-date zijn dan bij de Oscars. De Globes maken nog al eens vreemde keuzes en wijken meer af van de Oscars dan wel eens gedacht wordt. Maar toch een poging tot voorspellingen van mijn kant:

Beste Drama: Up in the Air

Beste Komedie: (500) Days of Summer

Beste Drama-Acteur: George Clooney - Up in the Air

Beste Komedie-Acteur: Joseph-Gordon Levitt - (500) Days of Summer

Beste Drama-Actrice: Carey Mulligan - An Education

Beste Komedie-Actrice: Meryl Streep - Julie & Julia

Beste Mannelijke Bijrol: Christoph Waltz - Inglourious Basterds

Beste Vrouwelijke Bijrol: Mo'nique - Precious

Beste Regie: Kathryn Bigelow - The Hurt Locker

Beste Scenario: Up in the Air

Beste Lied: Brothers (moet toegeven de nummers nauwelijks tot niet te kennen)

Beste Muziek: The Informant!

Beste Animatie: Up

Beste Niet-Engelstalige Film: Das Weisse Band

De televisievoorspellingen laat ik voor wat ze zijn.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Denk dat regie naar Cameron gaat.

Beste drama niet, de kracht van Avatar zit 'm ook niet in het drama.

Denk dat Avatar het bij de Oscars veel meer kans maakt. Globes interesseren mij niet zo.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Reinbo wrote:

Beste drama niet, de kracht van Avatar zit 'm ook niet in het drama.

Post je deze mening ook wel eens bij de film zelf?

Jack Sparrow

• 472 messages
  • 3266 votes

Weet iemand ook zo of ergens de Golden Globes online zijn te bekijken vannacht?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)
Post je deze mening ook wel eens bij de film zelf?

Af en toe.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.