• 178.079 movies
  • 12.210 shows
  • 33.981 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.913 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

petey wrote:

en is de link ook al op andere sites gesignaleerd??

Zouden ze dit bij het IFFR nu erg vinden?

Nee, denk ik. Anders staat het niet on-line.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Hmm dan zie ik dat Off Screen bij 2006 staat... Dus die gaat gewoon in februari in premiere en volgende jaar pas iffr?

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

neo wrote:

Hmm dan zie ik dat Off Screen bij 2006 staat... Dus die gaat gewoon in februari in premiere en volgende jaar pas iffr?

Waar zie je dat staan dan? Hier staat iig: vertoond op het iffr 2005.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Haha, er staat daar heel klein ''Vertoond op het IFFR in 2006''. Kopieer je de tekst en plak ik em hier staat er: ''Vertoond op het IFFR in 2005''. Apart

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bril kopen.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Wtf nu zie ik wel 2005 staan. En ik was echt niet blind

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5071 votes

Vandaag viel mijn tijgerpas op de mat. Met een keycord erbij nog wel.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Geen tijgerpakje?

• 22403 messages
  • 5071 votes

Nee, wellicht dat die te krijgen zijn bij stand in de doelen.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Heb ook al een 5 tal vrijkaarten binnen, dus dat is ook mooi zou ik zo zeggen

E V

• 1105 messages
  • 3048 votes

Weet iemand wanneer de volkskrantdag is en hoe je aan kaarten daarvoor kan komen??

Ik ga dit jaar voor het eerst naar t IFFR, kijk er al erg naar uit.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

de tweede zondag (6-2) en kaarten moest je bestellen bij de Volkskrant, dus zal nu wel uitverkocht zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

En ook een beetje af te raden he? Je mist zo het festivalgevoel en krijgt alles op een bordje geserveerd.

Ik snap wel dat het aanlokkelijk is als je voor de eerste keer gaat.

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Kopen en reserveren kan toch pas vanaf zaterdag 22 januari.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het gaat hier over de Volkskrantdag.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

kappeuter wrote:

En ook een beetje af te raden he? Je mist zo het festivalgevoel en krijgt alles op een bordje geserveerd.

Ik snap wel dat het aanlokkelijk is als je voor de eerste keer gaat.

Ik moet Kapp helemaal gelijk geven. Wat me vooral verbaasd heeft in de afgelopen jaren is de films die ze op de Volkskrantdag vertonen. Vaak risicoloos en meestal ook nog een flinke mislukking erbij.

Probeer liever zelf een programma samen te stellen en dan loop ook lekker rond op 1 van de andere dagen, dan is de sfeer heel anders dan op de Volkskrantdag.

Leuker, hectischer en je hebt kans dat je acteurs en regiseurs tegen het lijf loopt (en veel vinden het leuk om een praatje te maken)

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Laatste dag is inderdaad altijd zo'n trieste, saaie boel...

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

petey wrote:

Wat me vooral verbaasd heeft in de afgelopen jaren is de films die ze op de Volkskrantdag vertonen. Vaak risicoloos en meestal ook nog een flinke mislukking erbij.

Zeker dat eerste ben ik met je eens. Komt doordat de films tijdens de Volkskrantdag worden geselecteerd op de uitslag in de publieksenquete. Ruwweg wordt de top-30 ofzo vertoond. Iedereen krijgt 5 of 6 (?) films uit die selectie voorgeschoteld.

En films uit de top van de publieksenquete hebben weliswaar veel hoge waarderingen gekregen, maar vooral weinig lage. Precies wat je zegt: de risicoloze films dus. Voor een avontuurlijk en prikkelend festival kun je het beste je eigen programma samenstellen. Tijdens de Volkskrantdag moet je het maar net treffen met het voor jou uitgestippelde programma.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Koekebakker wrote:

Voor een avontuurlijk en prikkelend festival kun je het beste je eigen programma samenstellen.

En dat kan soms ook erg teleurstellend zijn. Een keer vorig jaar 2 0.5* achter elkaar moeten aanschouwen. Dan ga je je toch afvragen hoe het festival films selecteert. Maar goed, je leert er wel van, voor dit jaar vraag ik een paar ervaringsdeskundigen om hun mening

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Dat ben ik ook wel weer met jou eens. Een selectie voor het festival is nog lang geen kwaliteitsgarantie. Er zitten ook echte 'fillers' in het programma. Films die gewoon amateuristisch zijn en belegen thematiek aansnijden. Ik bereid me altijd vrij goed voor, in de hoop die films te omzeilen, maar ook dan zie ik ieder jaar nog wel een aantal films in die categorie.

Als je dat wilt vermijden moet je misschien toch maar naar de Volkskrantdag gaan, dan weet je in ieder geval zeker dat weinig mensen de film slecht vonden, maar ook dan verschillen de smaken. Bovendien loop je dan vergroot risico dat je alleen maar veilige, vriendelijke en een beetje zielige films ziet. En je ziet waarschijnlijk niet de films waar je nou écht benieuwd naar bent.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

In al die jaren (en ik ga nu sinds 1998) nog nooit 1 slechte film gezien op het ifrr! Mijn taktiek die 9 /10 keer gebruik is misschien wel de beste; loop naar de kassa vraag wat er zometeen gaat draaien en neem er zo maar een. Dus niet de krantjes gaan lezen voor teksten etc. Dus FK je weet het

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

neo schreef:

In al die jaren (en ik ga nu sinds 1998) nog nooit 1 slechte film gezien...

Nee, omdat je dan ligt te slapen

E V

• 1105 messages
  • 3048 votes

Koekebakker wrote:

Dat ben ik ook wel weer met jou eens. Een selectie voor het festival is nog lang geen kwaliteitsgarantie. Er zitten ook echte 'fillers' in het programma. Films die gewoon amateuristisch zijn en belegen thematiek aansnijden. Ik bereid me altijd vrij goed voor, in de hoop die films te omzeilen, maar ook dan zie ik ieder jaar nog wel een aantal films in die categorie.

Als je dat wilt vermijden moet je misschien toch maar naar de Volkskrantdag gaan, dan weet je in ieder geval zeker dat weinig mensen de film slecht vonden, maar ook dan verschillen de smaken. Bovendien loop je dan vergroot risico dat je alleen maar veilige, vriendelijke en een beetje zielige films ziet. En je ziet waarschijnlijk niet de films waar je nou écht benieuwd naar bent.

Bedankt voor de tips.

Misschien ga ik dan toch maar een andere dag naar t IFFR.

Kaartverkoop begint 22 januari toch??

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

petey schreef:

(quote)

Nee, omdat je dan ligt te slapen

Meer wat voor iemand van jou leeftijd, lekker een tukkie doen in de bioscoop

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Zo.. Iedereen al een Volkskrantje gereserveerd bij de lokale sigarenboer?

• 22403 messages
  • 5071 votes

Morgen begint het puzzelen.

(Als ik nu die dag ook ga en dan deze film doe dan kan ik op deze dag op die plek die andere zetten omdat die film daar weer tegelijk komt met die topper en dat is in cinerama 1 en daar zit je toch lekkerder als in venster 2 al is het daar wel fijn toeven tussen de films door....)

Webby

• 861 messages
  • 846 votes

Op de webiste wel een link, maar nog niet online... we wachten af.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Goodfella wrote:

Zo.. Iedereen al een Volkskrantje gereserveerd bij de lokale sigarenboer?

LOL

Antwoord is bevestigend.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Lang leve Internet, mijn programma - eerste en wellicht ook definitie versie - is reeds gereed! Ook al begrijp ik weer 's iets niet: de site suggereert dat je ook de Tijgerpas (pas) vanaf 22 januari kunt kopen. Prima, maar hoe koop ik dan mijn kaarten online met korting, als ik m'n pas en dus code nog niet heb? Ik zal er wel weer te laat bij zijn ofzo? In dat geval betaal ik wel gewoon de volle mep en formuleer ik maar weer eens een klacht. Met betaling per creditcard moet het toch niet zo moeilijk zijn om gewoon een bepaald percentage korting per grote bestelling te geven, ben je van al het gestuntel af. Prachtig, ieder jaar weer een nieuw onhandig systeem! Over naar het leukere gedeelte:

vrijdag 28 januari

10:00 PA7 Illumination

12:45 PA7 Les Revenants

15:30 PA3 Parapalos

18:00 PA7 Dead Man's Shoes

20:15 PA7 Season of the Horse

zaterdag 29 januari

10:30 PA3 Innocence

12:45 PA4 4

15:30 PA7 Sanctuary

18:15 PA4 Demi-Tarif

20:00 PA5 A Blue Automobile

zondag 30 januari

13:00 PA3 Het Mysterie van de Sardine

15:45 PA4 Hawaii, Oslo

18:30 PA4 El Abrazo Partido

21:00 PA4 Czech Dream

.. zou best meer willen, maar dat zit er financieel niet in (moet dit al als luxe vakantie beschouwen). Iemand enig idee of Elske Rotteveel wellicht bij de Sardine-première aanwezig zal zijn?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.