- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik had inderdaad een lijstje gekregen per e-mail (van A-film). Ik was niet bij de persconferentie.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Het beloofde rijtje films. De toevoegers mogen zich storten op de niet-gelinkte titels 
Ett Hål I Mitt Hjãrta (A Hole in My Heart)
Rinjin 13-go (Neighbor #13)
Traffic (winnaar Gouden Palm voor beste short)
Tuner
Szezon (Eastern Sugar)
Absolut
Dastaneh Nataman (Story Undone)
San Zimske Noci (Midwinter Night's Dream)
Woman is the Future of Men
I Died In Childhood...
En dat is nog niet alles... 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
9 songs van Winterbottom zal ook gedraaid worden in Rotterdam.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Trouwens!
De voorverkoop via internet begint dit jaar zaterdag 22 januari om twaalf uur 's nachts, terwijl de kassavoorverkoop 9 uur later begint. De donderdag ervoor wordt zoals gewoonlijk het programma op internet en als bijlage van de Volkskrant bekendgemaakt.
Hopelijk lost dit die overbelaste servers een beetje op, al zal het eerder een avondje nachtbraken worden vrees ik
.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Dat betekent dus: middernacht, van vrijdag op zaterdag bedoel je?
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Ik twijfel daar ook aan ja. Neem wel aan dat ze van vrijdag op zaterdag bedoelen, er staat immers duidelijk: De kaartverkoop en reserveringen via de festivalwebsite starten zaterdag 22 januari 2005 om 00.00 uur; vervolgens start de telefonische reservering en de kaartverkoop aan de Centrale Festivalkassa in de Doelen op zaterdag 22 januari om 09.00 uur.
Maar nu de hamvraag: begint of eindigt een dag volgens deze mensen om 00.00 uur? 
-
- 22403 messages
- 5070 votes
vervolgens... Dat betekent iets dat volgt op het voorafgaande. waarschijnlijk klopt het dus en dat vind ik als nachtmens (die bovendien die zondag al iets te doen heeft) heel erg goed nieuws.

Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Belangrijke films niet naar Rotterdam
Festival heeft conflict met Contact Film
vrijdag 17-12-2004 Door: Ronald Ockhuysen
Het International Film Festival Rotterdam (IFFR) kan op de komende editie een aantal van de belangrijkste films van het afgelopen jaar niet vertonen. Dit is het gevolg van een geschil met distributeur Contact Film, die wil meedelen in de festivalopbrengsten van de films waarvan het bedrijf de Nederlandse vertoningsrechten bezit.
Verder lezen op cinema.nl
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Bevestiging dat Whisky gaat draaien.
En Tropical Malady aangezien IFFR bij wijze van uitzondering distributeur Contact Film gaan betalen. (omdat de betrokken regisseurs bekend zijn geworden via IFFR en Hubert Bals fonds)
Bron: NRC
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Ik zou er bijna heengaan.
Maar...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Geen zin om zo ver te reizen voor één film
.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Tss.. mietje 
Maar dikke kans dat-ie op het Fantastic Filmfestival bij jullie draait. Hij krijgt hier een gewone release namelijk, genoeg prints in de buurt dus.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Is Howl's Moving Castle hier al genoemd?
Whoah!
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Weet ook niet of die al genoemd is, maar anders bij deze 
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
De selectie van veertien films voor de Tiger Awards van dit jaar is de volgende:
O AMIGO DUNOR (DUNOR MY FRIEND) van José Eduardo Alcazar (Brazilië/Paraguay, 2005)
EL CIELO GIRA (THE SKY TURNS) van Mercedes Alvarez (Spanje, 2004)
HAT MUA ROI BAO LAUY (BRIDE OF SILENCE) van DOAN Minh Phuong & DOAN Thanh Nghia (Vietnam/Duitsland, 2005).
ALLEIN (ALONE) van Thomas Durchschlag (Duitsland, 2004).
ONDE (WAVES) van Francesco Fei (Italië, 2005).
LAS MANTENIDAS SIN SUEÑOS (KEPT AND DREAMLESS) van Vera Fogwill & Martin Desalvo (Argentinië, 2005).
NEMMENO IL DESTINO (CHANGING DESTINY) van Daniele Gaglianone (Italië, 2004).
SANCTUARY van HO Yu-hang (Maleisië, 2004).
PARADISE GIRLS van Fow Pyng HU (Nederland, 2004).
4 van Ilya Khrzhanovsky (Rusland, 2004).
BOGINYA: KAK YA POLYUBILA (GODDESS) van Renata Litvinova (Rusland, 2004).
HAWAII, OSLO van Erik Poppe (Norway, 2004).
ARU ASA SOUP WA (THE SOUP, ONE MORNING) van TAKAHASHI Izumi (Japan, 2003).
FRAKCHI (SPYING CAM) van WHANG Cheol-Mean (Zuid-Korea, 2004).
Meer info inclusief korte beschrijvingen vind je hier.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ik ga voor Sanctuary. Staat hoog op mij to-see lijstje. Schijnt geweldig te zijn.
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Overigens zend de VPRO de komende weken op vrijdag films van vorig jaar uit. Komende vrijdag is dat Schussangst, volgende week Unterwegs, de week erop Summer in the Golden Valley en aangezien die laatste twee Tiger Award winnaars 2004 zijn hoop ik dat de week erna mijn favoriete film van 2004 aan de beurt is: Bu Jian (The Missing).
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik had ineens zo'n vreemd gevoel na van de week een tijdje met een vriendin die ik toevallig tegen kwam te praten over iffr... We vonden beiden dat veel mensen zich helemaal gek maken om een bepaalde film, terwijl tenminste het idee was om je te laten verassen en geen idee te hebben wat er komen gaat... Nou wil ik niet zeggen dat ik nog nooit gereserveerd heb, maar veel kies ik gewoon terplekke bij de kassa uit en nog nooit iets slechts gezien 
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik bedacht me net dat ik moet DJ'en de nacht dat de voorverkoop begint. Daar gaan mijn eerste keuzes. 
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
In een toelichting op de keuze van de Openings- en Slotfilms, geeft directeur Sandra den Hamer aan: "Deze films geven een uitstekend beeld van hetgeen het IFFR wil tonen: een open geest, een humane houding ten opzichte van de mensheid en de creative kracht van de fantasie. Depardon presenteert een opmerkelijke observatie op de wetshandhaving in een hedendaagse samenleving, Payne geeft een persoonlijk portret van vriendschap en Miyazaki toont opnieuw zijn kundigheid in het tot leven brengen van zijn verbeelding door middel van een getekend meesterwerk."
Aldus een persbericht van het iffr.
Ben benieuwd. Van Raymond Depardon heb ik nog nooit iets gezien, maar een docu als openingsfilm vind ik een opmerkelijke keuze. Die beide andere keuzes zijn tamelijk grote arthousetitels. Dat vind ik niet erg verwonderlijk gezien de moeilijke financiele positie van het festival. Alle drie titels lijken me wel interessant, in ieder geval.
Ze krijgen trouwens alledrie een bioscooprelease in Nederland.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
gelekt:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Palidromes had ik al min of meer verwacht, omdat die al aangekocht was door Paradiso. Maar toch prettig om te horen dat 'ie wordt vertoond.
Zitten er nog verrassingen tussen? De grootste namen waren inmiddels al bekend he.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Dead Man's Shoes
De eerste speelfilm van Warp.
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
en is de link ook al op andere sites gesignaleerd??
Zouden ze dit bij het IFFR nu erg vinden?
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Cafe Lumiere van Hsiao-hsien Hou