- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Neem aan dat The Selfish Giant (Clio Barnard) IFFR Preview-tour 2014 wordt.
Het is Only Lovers Left Alive (Jim Jarmusch) geworden. Dat had ik nooit kunnen raden. Wel leuk! 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Het is Only Lovers Left Alive (Jim Jarmusch) geworden. Dat had ik nooit kunnen raden. Wel leuk!
Daar applaudisseer ik even voor.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Verrassende keuze wel. Aan de ene kant kozen ze wel eens onbekendere namen en misschien genereerde dat niet voldoende publiciteit (al vraag ik me sowieso af of die Preview Tour daar voor bedoeld is en of het ooit 'onderzocht' wat het effect is), maar een vampierfilm lijkt me ook niet direct de twijfelaars en nieuwsgierigen over te halen. Maar de nieuwe Jarmusch is natuurlijk per definitie wel iets om naar uit te kijken.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Hoewel het een Jarmusch is en ik daar per definitie erg blij van wordt, is het als preview misschien wat minder geschikt. Verwacht daar toch altijd eerder een wat kleinere titel inderdaad, die de aandacht ook wat beter kan gebruiken.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Het kan dat ik "peop" in de ogen heb maar ik zie de info over Jarmusch' film nergens staan. Heb je dit dan via het informele circuit begrepen? Kaarten kopen voor de preview kan toch nog niet?
Verder: Sacro Gra (docu van Gianfranco Rosi ook wel bekend van El Sicario Room 164 - International Film Festival Rotterdam 2013 - IFFR - filmfestivalrotterdam.com is een zekerheid zo blijkt uit het laatste IFFR nieuws.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
ter aanvuling eerdere bericht, preview 10 december 2013> kaarten per 15 november 2013 te bestellen!
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5071 votes
Paar opvallende dingen:
-Rutger Wolffson is ziek en het is niet zeker of hij beter is voor het IFFR begint. Hij heeft een "behandelbare auto-immuunziekte".
De volkskrant-special verschijnt een dag eerder. Op woensdag dus al.
"Midlengthfilms" zijn goedkoper dan de andere. ipv 11/8 euro, 8/5 euro. Ben benieuwd wanneer iets midlength is. Lijkt me in elk geval dat films van een uur (zoals Mekong Hotel vorig jaar) niet meer in de shortsprogramma's gaan maar hieronder gaan vallen.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Ja zal wel erg arbitrair worden. Een 'grote' maar populaire film met een vrij korte speelduur zal alsnog wel de volle mep worden.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Het kan dat ik "peop" in de ogen heb maar ik zie de info over Jarmusch' film nergens staan. Heb je dit dan via het informele circuit begrepen? Kaarten kopen voor de preview kan toch nog niet?
Nu pas bevestigd op de website. Verhoeven had vast insiders-info aangezien de film zo te zien ook bij hem langsgaat (20 januari om precies te zijn
).
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
ja ik vernam het al via ene bilaatje met Verhoeven!
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Yes, Grigris (Mahamat-Saleh Haroun) én Manakamana (Stephanie Spray en Pacho Velez) zijn bevestigd!
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
ja ik vernam het al via ene bilaatje met Verhoeven!
Ik kwam er ook toen pas achter dat de ene preview (10 dec, voor tigerpashouders) de ander (de previewtour die op dit forum werd besproken) niet is. Dan wel: dat niet vast staat dat 10 dec Only Lovers Left Alive wordt afgespeeld. 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
in het nieuwe subbacultcha boekje vond ik de volgende titels aangekondigd voor het IFFR
R100
the Reunion
Historia de la meva mort
the mole song: undercover agent reiji
la jalousie
Volgens mij zitten daar wel een aantal nog niet eerder aangekondigde titels tussen, de laatste van Garrel gaat zeker op mijn lijstje
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
zojuist ook een nieuwe update op de IFFR website, de eerste vijf tijgers!
waaronder Akira Ikeda - Anatomy of a Paper Clip
in het meest recente exemplaar van Sight & Sound noemt Tony Rayns dit een van zijn "films van het jaar". Met de opmerking dat hij de film had getipt voor het London Film Festival, maar dat de film werd geweigerd omdat ze "onbegrijpelijk" zou zijn
zéker weer een voor mijn lijstje!!
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Yes, en onderschat vooral ook niet Concrete Clouds (Lee Chatametikool)! Zien! Zien! Zien! 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik hoop dat Tony Rayns het nog een keertje heeft. Hij is overal wat van de radar gevallen heb ik het idee - wordt ook een jaartje ouder natuurlijk.
Ik koester de herinneringen aan het IFFR van 1998 toen hij een film introduceerde als "The best Japanese film I've seen in several years" en in de catalogus beschreef als "het meest dubbelzinnige 'morele drama' sinds Pasolini's Teorema" dat "rijp was voor een delirium aan interpretaties". De persoonlijke introductie waarin hij zich verloor in enthousiasme en emotie. Onvergetelijke film gebleken.
Áls ik dat nog eenmaal mag meemaken... Maar Tony Rayns is er niet bij op IFFR of wel? Want ik heb m al een tijd niet gezien.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Tot nu toe heb ik Tony Rayns ieder jaar wel bij een aantal voorstellingen gezien. Wellicht ben je zelf wat afwezig de laatste jaren? Mijn mooiste herinnering aan Tony Rayns was bij Tee rak / Eternity (Sivaroj Kongsakul) waar hij de recente Thaise Cinema onder de loep nam.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
IFFR kenners, zijn er vaak titels te zien op het iffr die ook in Sundance draaien in Januari? aangezien die line-up gister bekend is gemaakt en zeker interessante titels bevat
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Sundance en het IFFR overlappen elkaar vaak, dus dat komt niet al te vaak voor volgens mij.
Een film als Simon Killer van het afgelopen IFFR draaide wel op Sundance van het jaar dáárvoor om maar iets te noemen, ik vermoed dat dat vaker voor komt. Maar tegelijk op Sundance en het IFFR kan ik me eigenlijk niet echt herinneren. Niet zo gek ook, aangezien Sundance echt het ultieme is voor de Amerikaanse independent cinema, en het IFFR er om bekend staat meer op Azie, Europa en de derde wereld te richten.
edit: oh Verhoeven denkt er anders over. Die zou ik eerder vertrouwen 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Tot nu toe heb ik Tony Rayns ieder jaar wel bij een aantal voorstellingen gezien. Wellicht ben je zelf wat afwezig de laatste jaren?

Jep, zeker overeenkomsten.
Maar niet vaak in hetzelfde jaar toch? Zoals Montorsi aangeeft. Tenminste dat zou dan iets van de laatste jaren zijn - dat heb ik dan weer gemist
Wat ik me nog wel lan herinneren is dat er dingen die het op Sundance goeddeden alsnog aan de IFFR programmering werden toegevoegd. Maar dat gebeurt niet meer volgens mij.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Vlug even het programma van vorig jaar gescreend en deze vielen me op. Vier Tijgers. En daar zitten ook de drie winnaars bij. Merkwaardig:
- No (Pablo Larraín)
- Sightseers (Ben Wheatley)
- It Felt Like Love (Eliza Hittman)
- Jiseul (Meul O.)
- Soldier Jane (Daniel Hoesl)
- Fat Shaker (Mohammad Shirvani)
- Il Futuro (Alicia Scherson)
- Halley (Sebastián Hofmann)
Het is veelal Wereld(Art)Cinema. Waarschijnlijk niet hetgeen wat gebruiker Cordiacovens zoekt.
cordiacovens
-
- 1526 messages
- 1447 votes
ik sta overal voor open, dit wordt denk ik het eerste jaar dat ik veel films zal zien op het IFFR. Dus ik hou je aanraders zeker in de gaten! No vond ik bijvoorbeeld wel goed vorig jaar
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Oh, dan heb ik niets gezegd. Om welke interessante titels gaan het? 
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Ik kwam er ook toen pas achter dat de ene preview (10 dec, voor tigerpashouders) de ander (de previewtour die op dit forum werd besproken) niet is. Dan wel: dat niet vast staat dat 10 dec Only Lovers Left Alive wordt afgespeeld.
Nb. ...het werd A Touch of Sin gisteren in LV
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Voor het IFFR staat er een (nog onbekende) film gepland die te zien zal zijn@Blijdorp Zoo...heeft iemand suggesties welke docu of film dit zou kunnen gaan worden?
(..voor mij ook enigszins van belang nu ik van het voordeel van het blijdorp- abo gebruik kan maken..)
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Waar haal je dat vandaan? Klinkt wel vermakelijk trouwens.. Ik kan ook nog een keertje voor 4 euro naar Blijdorp, goeie reden om binnen te komen.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Montorsi zie hier Blijdorp film IFFR. Voorwaarde is dus wel een Blijdorp -abo.
Ik ga deze week eens bladeren in mijn IFFR voorspellingen welke film zich hiervoor zal lenen.
Heb IFFR gemaild en antwoord gehad: ze geven voor 16 januari duidelijkheid over welke film het zal zijn. Zodoende maakt het de IFFR planning makkelijk. A Touch of Sin wordt het iig niet vertelden ze me (gezien @preview); komen ook wat dieronvriendelijke scenes in voor by the way...
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
Oh het is in LV, niet in Blijdorp zelf. Da's minder.