• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.862 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik, daarna door naar Frankenstein's Army. Heb aansluitend een klein uurtje pauze.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Mijn IFFR 2013 zit er op. Hier het verslag en de hoogte- en dieptepunten: Filmmad.nl | IFFR 2013: The Master niet op 70 mm, Sexy Disney meisjes in Spring Breakers, Murat Kurnaz en Yorick van Wageningen

En natuurlijk de cijferlijst:

1. Spring Breakers: 8.1/10

2. The Master: 7.8/10

3. De Wederopstanding van een Klootzak: 7.6/10

4. Rhino Season: 7.5/10

5. Lore: 7.2/10

6. Wasteland: 7.2/10

7. For Love’s Sake: 6.8/10

8. Drug War: 6.1/10

9. 5 Jahre Leben: 5.3/10

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mijn korte lijstje

The Master: 9/10

For Love’s Sake: 8,5/10

Spring Breakers: 7,8/10

White Epilepsy 3,8/10

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Op de eerste vijf films vier keer een vier gegeven. Daarna werd het iets minder, maar ik heb het reuze naar mijn zin.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

De voorlopige stand. En nog even een kort woordje gewisseld met Lu Huang, wat een leuke meid en behoorlijk sterk in HtDaC. Leuk hoogtepuntje, vallen de onderonsjes met Michiel ten Horn en Ricardo Pretti wel bij in het niet. Mooiste film van Verbeek (en zeker de meest persoonlijke).

5.0* Spring Breakers

4.0* How to Describe a Cloud

3.5* De Ontmaagding van Eva van End

3.5* Oh Boy

3.0* O Rio nos pertence

3.0* Voice Over (Short)

1.5* Four ways to Die In My Hometown

Spiekercoen

• 326 messages
  • 1450 votes

Trois Exercises d'Interpretation en Kalayaan achter elkaar zien zonder enige pauze, dat is ook festival bezoeken. Compleet murw geslagen niet eens meer naar de laatste geplande film gegaan.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

tussenstanden zijn inderdaad misschien wel handig... hoewel altijd onderhevig aan veranderingen

eerder gezien:

Asthenic Syndrom - 10

Post Tenebras Lux - 9,5 ... zou ook weleens 10 kunnen zijn, vond em echt heel goed

Paradies: Glaube - 9

Spring Breakers - 8,5

Brief Encounters - 8

a Long Goodbye - 8

La Region Centrale - 8

de afgelopen twee dagen op het festival:

Asthenic Syndrom - 10

White Epilepsy - 10

Sentimental Policeman - 8

Kalayaan - 6,5

Lukas the Strange - 6

Fata Morgana - 5,5

Foudre - 5

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

In de vierde aflevering van het VPRO Tiger Report een interview met regisseur Nabil Ayouch. Hij maakte met Les Chevaux de Dieu (2012) een film over de aanslagen in Casablanca van 2003. Ook: webseries als opstapje naar het grote (tv-)werk en Tim den Besten vraagt bezoekers van Spring Breakers (2012) naar het nut van een goede vakantie en de zin van het leven.

dimi303

• 3418 messages
  • 3665 votes

Twee degelijke films al kunnen meepikken dankzij het Youtube kanaal van het IFFR. Helaas eentje moeten missen.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Spiekercoen wrote:

Trois Exercises d'Interpretation en Kalayaan achter elkaar zien zonder enige pauze, dat is ook festival bezoeken. Compleet murw geslagen niet eens meer naar de laatste geplande film gegaan.

Had ik ook, daarna met een kwartier speling door naar Pathé 1 zelfs nog.

voskat78

• 510 messages
  • 829 votes

Mijn voorlopige tussenstand met nog ruim een week te gaan:

- Lore 4,0

- Odayaka 3,0

- Après mai 3,5

- The Master 4,5

- Memories Look at Me 3,0

- Parviz 3,5

- The Unspeakable Act 2.5

- Mai morire 4.0

- Los salvajes 3,0

- Spring breakers 3,5

- Reality 4,0

- Matei Child Miner 3,0

- Silent Ones 3,0

- Sightseers 4,0

Ik kijk uit naar de rest van me programma!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Iemand zo nog naar The Complex?

mvhemmen

• 81 messages
  • 1382 votes

Vandaag een bijzonder slechte dag gehad; Kayan 1,5*, Une Histoire D'Amour 2*, La Tendresse 1,5* en een short programma (Quote Unquote) wat ik ook geen succes vond. Gelukkig nog goed afgesloten met Noche 3,5*

Voorlopige tussenstand;

Spring Breakers 4*

Sightseers 4*

Lesson of the Evil 3,5*

Post Tenebras Lux 3,5*

Noche 3,5*

Tall as the Baobab Tree 3,5*

Me Too 3*

Io e Te 2,5*

Japan's Tragedy 2*

Une Histoire D'Amour 2*

La Tendresse 1,5*

Kayan 1,5*

Mr Thee

• 1588 messages
  • 1198 votes

Vooralsnog de toppers(4):

Les chevaux de dieu, springbreakers, our nixon, vergiss mein nicht.

Gevolgd door: oh boy.

En dan: lore, apres mai, simon killer, la playa dc.

Aardig maar niet meer dan dat: soldate jeanette.

Lachwekkend slecht en amateuristisch: the charm of others.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Fat Shaker. Iraans. Onvergelijkbaar. Origineel en vernieuwend (?). Heel speciaal en bijzonder. Zeldzaam. De beste 'narratieve' film tot nu toe.

Na een aantal pessimistische IFFR-jaargangen lijkt dit een uitzonderlijk goed jaar te worden waar vooral de Tiger Competitie en Bright Future positief opvallen.

Morgen drie Filipijnen achter elkaar. Ben benieuwd.

Heb het trouwens zoals ieder weer ontzettend naar mijn zin. Tot straks.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Twee cvolledige dagen hakken er wel in. Gister helaas Simon Killer moeten laten schieten, was helemaal op en kon het niet meer opbrengen naar LV te verkassen, en ook zaterdag heb ik daar niet zo trek in. Dus zal wel het één en ander omgooien. Ook een kleine herwaardering voor Verbeek's nieuwe, toch nog een halfje eraf.

5.0* Spring Breakers

4.0* La Cinquième Saison

3.5* How to Describe a Cloud

3.5* a Fallible Girl

3.5* De Ontmaagding van Eva van End

3.5* Oh Boy

3.0* O Rio nos pertence

3.0* Io e Te

3.0* Voice Over (Short)

1.5* Four ways to Die In My Hometown

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Voor diegenen die nog niet in de Schouwburg geweest zijn tijdens het IFFR. Ik vond de wand in de grote hal met 60 schermen vol loops van diverse anime, animatie en (zwijgende) klassiekers erg leuk. Zoiets moeten ze vaker doen. Raakte ja haast niet op uitgekeken. Voorlopig het hoogtepunt (na één dag).

Malick wrote:

Fat Shaker. Iraans. Onvergelijkbaar. Origineel en vernieuwend (?). Heel speciaal en bijzonder. Zeldzaam. De beste 'narratieve' film tot nu toe.

Ik las een (boze) tweet over dat het een zieke, smerige film was. Veel weglopers en een kandidaat laatste plaats in de publieksenquête. Dus zeker het checken waard, lijkt me.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Een beetje smerig ja. Ziek, nou nee. Narratief (hahaha), leuke ideeën, maar de scenes werden te lang en tergend langzaam uitgesmeerd, waardoor het effect compleet de mist in ging. (en zeurende vragen uit de zaal over het feit 'waar gaat de film nu eigenlijk over'? omfg)

Junkmailtje binnengekregen dat de voorstelling van Foudre van vanochtend is verplaatst. 1) ben ik voor niks uit m'n bed gekropen, 2) de nieuwe screeningtijd gaat aan mijn neus voorbij. "hoera"!?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Een tussenstandje...

Grand comme le Baobab - 4,5*

Diego Star - 4,0*

Lesson of the Evil - 4.0*

Roland Hessel - 4,0* (gortdroge humor!!!)

Inori - 4,0*

Berberian Sound Studio - 3,5* (een nieuwe Lynch? herziening waard, wat een mindfucks)

Rengaine - 3,5*

Kurnaz - Fünf Jahre Leben - 3,5*

Los Salvajes - 3,5*

Centro Historico - 3,0*

Ninah's Dowry - 3,0*

Number 10 Blues/Goodbye, Saigon - 3,0*

Vulgaria - 3,0*

Fat Shaker - 2,5*

Four Ways to Die in My Hometown - 2,5*

The Complex - 2,0* (de meester is het verleerd)

The Charm of Others - 2,0*

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

In de vijfde aflevering van het VPRO Tiger Report en interview met de Zweedse regisseur Mikael Marcimain. Hij maakte een film over de vrije seksuele moraal in de jaren zeventig. In de politieke top werd het niet zo nauw genomen met de grenzen van anderen. Reclamemaker Eugenio Garcia staat centraal in de film No (2012). Hij kwam naar Rotterdam om een masterclass te geven. Tim de Besten bezocht de premiere van de Nederlandse horrorfilm Frankenstein's Army (2013)

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Vijf gezien tot nu toe. Simon Killer vond ik toch duidelijk de beste. Ook al veel 'geskipt' waar ik maar vast kaartjes voor had besteld zonder echte bedoelingen, waaronder Inori zondagochtend.

Mug wrote:

Berberian Sound Studio - 3,5* (een nieuwe Lynch? herziening waard, wat een mindfucks)

Mooi dat ik die nog tegoed heb

Ik Doe Moeilijk

• 1145 messages
  • 197 votes

Hoe blijven jullie fit? Ik was na 2,5 dag al behoorlijk kapot...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vraag het me ook af ja. Na twee volle dagen zat ik er ook volledig doorheen. Al zit er bij mij ook nog eens reistijd bij.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Zo naar Blancanieves en dan naar Frankenstein's Army. Zie ik erg naar die laatste uit.

Wie zitten er nog meer bij de 2e?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Vraag het me ook af ja. Na twee volle dagen zat ik er ook volledig doorheen. Al zit er bij mij ook nog eens reistijd bij.

Filmfestival doen is slopend. Heb ook groot respect voor zij die er 40+ pakken. Helaas dit jaar zelf geen tijd om er echt in te duiken

PatrickL

• 1586 messages
  • 2398 votes

De film Avanti popolo is op Youtube te bekijken (tot morgenochtend 10:00):

YouTube - Avanti popolo

Tip:

Via deze Firefox add-on kun je de film in MP4 720p (HD) formaat opslaan om later te bekijken:

YouTube Downloader | Download Videos from YouTube - bestvideodownloader.com

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Filmfestival doen is slopend. Heb ook groot respect voor zij die er 40+ pakken. Helaas dit jaar zelf geen tijd om er echt in te duiken

Dit is pas mijn eerste fanatieke jaar (maar zal een jaarlijke bezigheid worden) maar heb het wel onderschat zeg. Behoorlijk slopend.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Ik Doe Moeilijk wrote:

Hoe blijven jullie fit? Ik was na 2,5 dag al behoorlijk kapot...

Nooit naar zo'n festival geweest, maar als ik naar de bioscoop ga voor één film zit ik al aan mijn tax. Respect voor alle mensen die het zo lang volhouden, ik doe het jullie niet na.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Naomi Watts wrote:

Door schade en schande wijs geworden. Ik doe nog maar maximaal drie volle dagen en nooit meer dan vier films op 1 dag. En dan het liefst ook nog vier als het er vier zijn.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

En doe dat niet eens is omdat het fysiek niet meer mogelijk is. Maar vooral omdat film anders junkfood dreigt te worden. En dat is natuurlijk doodzonde.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.