• 178.167 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.047 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nee, dat is inderdaad vreemd.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Krijg de indruk dat er erg weinig mm-ers op het iffr rond lopen. Tot nog toe enkel Verhoeven en Starbrightboy tegen het lijf gelopen.

dimi303

• 3418 messages
  • 3665 votes

Ik zou er ook graag enkele dagen aanwezig zijn maar de verplaatsing is me iets te ver.

dimi303

• 3418 messages
  • 3665 votes

Reinbo wrote:

Fijn wakker geworden met Black, White & Sex. Erg vermakelijk en geweldig gespeeld. 4*

Net deze gezien en ik moet zeggen redelijk indrukwekkend filmpje.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Day he arrives was ruk. Nu was Groundhog Day ook al niet veel maar in saai zwartwit met koreaanse humor is het nog minder. 1*

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Er staat nu een eerste tussenstand van de Publieksprijs op de site. Hugo voert de lijst aan met 4.593 voor Les Géants en Black &White & Sex, maar die scoren al veel lager. Een gemiddelde van 4.59 levert je toch wel Top 5 op in de eindrankschikking vermoed ik.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5073 votes

Zeer fijne dag gehad. Allevier raak. Reuze naar mijn zin.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

die van mij begon en eindigde geweldig, daartussen was het even doorbijten

ook zeer naar mijn zin

SB, Verhoeven en niethie gezien vandaag, ze lopen dus wel zeker rond die MM-ers

altijd leuk ook om wereldpremieres mee te maken. Corta en the Great Northwest hadden vandaag hun eerste publieke screening ooit. Voor de regisseur van the Great Northwest was het zelfs de eerste keer dat hij de film op een groot scherm geprojecteerd zag. Hij excuseerde zich daarom vooraf voor mogelijke foutjes die hij over het hoofd zou kunnen hebben gezien en ook nog voor het feit dat er nogal veel tekst te lezen zou zijn. Hij had zich wat mij betreft ook nog kunnen excuseren voor de matige uitvoering van een leuk idee en een tergend slechte geluidsband!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Er staat nu een eerste tussenstand van de Publieksprijs op de site. Hugo voert de lijst aan met 4.593 voor Les Géants en Black &White & Sex, maar die scoren al veel lager. Een gemiddelde van 4.59 levert je toch wel Top 5 op in de eindrankschikking vermoed ik.

Scores zijn een stuk lager dan andere jaren. En Hugo hoort er eigenlijk niet eens thuis. Haal die weg en de scores zijn dramatisch. Omgekeerd is een 2,8 voor Totem ook absuurd. Naast me zaten twee meisjes die er niets aan vonden maar 'uit medeleiden' toch een 3 gaven. Dus niet alleen de films vallen tegen....

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5073 votes

D'r is eigenlijk nog nauwelijks iets over de scores te zeggen en zeker niet dat ze lager zijn dan andere jaren. Veel te weinig films beoordeeld nog. Het is vaak zat voorgekomen dat de film die in deze fase op 5 staat uiteindelijk 50e wordt. Alleen Hugo staat op een vrij zekere top 10-plek. Ik denk dat minstens 7 van de andere 9 nog geen beoordeling hebben gehad, waaronder de uiteindelijke winnaar.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Is uitverkocht op de website ook echt uitverkocht, of zijn er dan nog kaarten aan de kassa te koop?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik denk echt uitverkocht inmiddels (tot afgelopen woensdag waren er nog kassakaarten achetrgehouden). Ik kan me ook niet voorstellen dat last minute kassa dan soelaas biedt. Omdat tickets nu electronisch zijn bestaat de 'niet afgehaalde reservering' namelijk niet meer. De tickets zijn of als e-Ticket verzonden op bijgeladen op de Friends pas (of andere pas). Zou niet weten welke kaartjes er dan nog over zouden schieten.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Kreeg zojuist een e-mail dat die Laz Daiz film een heel uur langer duurt dan wat op de website staat. Heb er meteen minder zin in...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Heb je ook gelijk hier op de site een correctie ingediend?

Ik zou het toch maar doen (al lijkt die Birthing film mij persoonlijk de interessantere van de twee die nu draaien). Was die Fin gisteren dus toch niet je langste film...

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

IcU wrote:

Is uitverkocht op de website ook echt uitverkocht, of zijn er dan nog kaarten aan de kassa te koop?

Op het moment dat de voorstelling bijna begint komen er altijd nog kaarten beschikbaar. Ze houden altijd nog plaatsen vrij voor gasten die overal naar binnen mogen. Vlak voor de voorstelling houden ze dan contact met de kassa over de lege plekken. Nadeel is wel dat je dan vrij zeker op rij 1 beland.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Dat is dan de gok niet waard. Misschien dat ik dan de 'risico' films die eind middag/ begin avond in de ochtend koop aan de kassa.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Moet zeggen dat er nog veel niet uitverkocht is. Tot nog toe enkel Cronenberg en Miss Bala die uitverkocht waren. Rest was nog plek vrij.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

In het schema van komende week zijn toch veel sterretjes te zien. Hugo en die nieuwe met Clooney kijk ik wel met mijn Pathe Unlimited pas, dus dat maakt niet uit. Maar bijvoorbeeld 'Clip' is de komende week toch helemaal uitverkocht behalve de zaterdag avond. '38 témoins' en 'Weekend' zijn ook nog maar 1 middag beschikbaar. Een aantal middag voorstellingen zijn niet meer te bestellen. Probeer zo veel mogelijk voorstellingen met 50% korting te pakken, dus dat wordt wellicht nog spannend. Zou het jammer vinden om voor een middag voorstelling het volle bedrag te betalen en dan met z'n tienen in de zaal zitten.

Heb ook geen idee hoe druk het is. Morgen is mijn eerste dag.

EDIT: Zie net dat Clip voor volgende week zaterdag ook is uitverkocht. Verdorie.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

38 Témoins was direct al vol op donderdag met internet ook, hetgeen ik verbazend vond (kwamen later weer beschikbaar), Ik heb het vermoeden dat er op maandagmiddag voorstellingen ook schoolklassen zijn. 38 Témoins heeft toch een maatschappelijk relevant thema. Dat is wellicht een verklarig voor vollere middag voorstellingen

Rotterdam / Den Haag / Delft gaan trouwens ook de Cineville pas invoeren stond te lezen in de Dagkrant, dus dan kan je 38 Témoins ook mee gaan pikken voor weinig (mocht je daar wonen).

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

De dinsdag voorstelling van 38 Témoins om 12.30 is inderdaad al vol. (misschien schoolklassen, inderdaad) Denk dat ik deze toch maar even vast zet via internet voor de vertoning van morgen..

Woon in Breda, kom vrij weinig in Delft en Den Haag. Als ik in Rotterdam ben is het voor werk.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Draait dinsdag in Pathe 2, dat is een vrij kleine zaal, dus dat kan ook de reden zijn.

Number23

• 8638 messages
  • 5681 votes

Reinbo wrote:

Krijg de indruk dat er erg weinig mm-ers op het iffr rond lopen. Tot nog toe enkel Verhoeven en Starbrightboy tegen het lijf gelopen.

Weet je hoe ze eruit zien of was dat na onderling contact?? Ben alleen nieuwsgierig hoor..

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Sommige herken ik en vorig jaar kliekte het meestal wel samen. Iedereen kent wel weer iemand anders.

Net Rat Fever gezien. Best aardig chaotisch filmpje. Dikke 3*

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zit er klaar voor. Naast me zitten een handvol bezoekers. Ben benieuwd wie de langste adem heeft.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wereldsneak was inderdaad Hemel (2012) Pijnlijk slecht.

maxroelofs

• 2838 messages
  • 1659 votes

Je wil niet weten hoe jaloers ik op jullie ben, veel plezier allemaal!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wutherimg Heights was enorm traag, maar erg mooi. 4*

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Kleine 3,5 voor Iceberg (2011) , een mooi contemplatief filmpje.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Malick wrote:

Zit er klaar voor. Naast me zitten een handvol bezoekers. Ben benieuwd wie de langste adem heeft.

Mag ik nu al spreken van een MEESTERWERK?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Vertel?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.