- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
mvhemmen
-
- 81 messages
- 1382 votes
Goeie dag vandaag met A Simple Life en The Invader.
Rânia vond ik in tegenstelling tot de andere stemmers hier ook best fijn
A Shape of Error was daarintegen dramatisch
De Big Talks zijn nog niet echt zo'n succes dit jaar; vrijdag een dronken Kaurismaki en vandaag ging het niet door omdat Andrea Arnold er geen zin in had... -edit; Blijkbaar toch doorgegaan...:)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Mag ik nu al spreken van een MEESTERWERK?
Zie je dat je moest gaan ??
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Eerste teleurstelling bij Les Geants net. Was uitverkocht, en ook iedereen bleek op te komen dagen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bijna geen enkele voorstelling uitverkocht vandaag...... Dat moet ze toch flink tegenvallen. Van de 13 voorstellingen die ik zag waren er maar 3 uitverkocht......
Tijd voor een tussenstand
The Good
Hail (2011) 4,5
Black & White & Sex (2011) 4,0
The Average
Iceberg (2011) 3,5
Miss Bala (2011) 3,0
Rat Fever (2011) 3,0
Alpeis (2011) 3,0
Kahdeksan Surmanluotia (1972) 2,5
O Império do Desejo (1981) 2,5
& the Bad
Snuff, Vítimas do Prazer (1977) 2,0
Hemel (2012) 1,0
Book Chon Bang Hyang (2011) 1,0
Totem (2011) 0,5
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Ik hou het rustig voorlopig, maar wel erg fijne films gezien.
Twillight Portrait 3,5*/4*
11 flowers 3,5*/4*
Wuthering Heights 3,5*
Eight Deadly Shots 2,5*/ 3*
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Ace Attorney had ik na een tijdje geen zin meer in. Ik kon ineens iets veel beters bedenken om te doen.
In ieder geval the man himself een keer gezien. Al was dat vraaggesprek niet echt boeiend.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Als ik weersvoorspellingen zo zie kon het nog wel eens een hele onderneming worden om woensdag op tijd in Rotterdam te arriveren.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Ik mag hopen dat het gaat meevallen want woensdag begint mijn programma om 09:30 en moet toch zeker 1,5 uur reizen.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ben benieuwd naar treinen en files. Vermoed dat beide voor grote problemen gaan zorgen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Hoop op mijn vrije donderdag en vrijdag nog mijn inhaalslag te maken, na door onvoorziene omstandigheden al enkele voorstellingen te hebben moeten overslaan
Back to the Square scoort blijkbaar ook erg hoog. Hoor eigenlijk enkele aardige verhalen over die documentaire. Of ik spreek de verkeerde mensen....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Staat menteel op 3 in de publieksenquete, dus dat zal wel meevallen.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Ben benieuwd naar treinen en files. Vermoed dat beide voor grote problemen gaan zorgen.
Zolang er maar geen sneeuw valt is er hoop
en volgens mij wordt dat niet verwacht..?
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Kaspar Hauser 
Had eigenlijk ook niet anders verwacht, maar dat is een echte aanrader. Kan zo een aantal namen bedenken hier op MM die daar flink plezier aan kunnen gaan beleven.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Rua Aperana 52 zie ik nog niet op MM staan, en ik denk ook niet dat ik em toe ga voegen want eingelijk mag je het niet eens een film noemen naar mijn mening, en nul sterren stemmen kan toch niet... avoid at all costs... maar dat schijn iedereen gelukkig al gedaan te hebben 
Had een eerdere film van Júlio Bressane gezien en die scoorde ik toch nog 3,5 sterren, ook ben ik heel benieuwd naar zijn eerste paar film die volgens de beschrijvingen van het Bressane retrospectief dat het IFFR wat jaren geleden had tot de beste behoren van de Cinema Marginal (wel raar overigens dat hij, en die films, in het huidige Cinema Marginal retrospectief niet eens genoemd worden... hij werkte wellicht niet in de Boca do Lixo...)
Had opzich bij deze film niet veel verwachtingen, maar hij kwam zo uit in het programma, de regisseur kende ik dus van naam én hij leek mooi aan te sluiten bij de andere experimentele / docu films die ik dit jaar in mijn programma heb gestopt... maar helaas was het niet veel meer dat amateuristisch gepruts met foto's en een nietszeggende collage van beelden uit zijn eerdere films
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
mijn tussenstand:
indrukwekkend
Small Roads (5)
Orgia ou o Homem Que Deu Cria (4,5)
L'Anabase de May et Fusako Shigenobu, Masao Adachi et 27 Années sans Images (4,5)
Buenas Noches, España (4,5)
erg goed
Twilight Portrait (4)
Verano (4)
leuk, mooi, of gewoon goed
La Leggenda di Kaspar Hauser (3,5)
Malaventura (3,5)
Four Suns (3,5)
Lost in the Mountain (3,5)
mislukt of nogal matig
Corta (2,5)
Hoy No Tuve Miedo (2)
amateuristisch prutswerk van de onderste plank
the Great Northwest (0,5)
Rua Aperana 52 (0,0)
eerder al gezien:
Shame (4,5)
Les Géants (4,5)
O Bandido da Luz Vermelha (3,5)
Ruusujen Aika (3,5)
Un Amour de Jeunesse (3,5)
Abrir Puertas y Ventanas (3)
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Prima dag gehad. Met Play waarmee ik heerlijk van mening verschilde van mijn medekijker en The Loneliest Planet, niet ieders kopje thee, maar heel erg het mijne. Verder het aardige Verano en het mooie small roads gezien. Helaas een gigantische miskleun op het einde van de dag. De nieuwe Kobayashi is echt een misser van jewelste. Een verbazingwekkend slechte film.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Update
The Good
Hail (2011) 4,5
Black & White & Sex (2011) 4,0
L'Apollonide (Souvenirs de la Maison Close) (2011) 4,0
The Average
Iceberg (2011) 3,5
Miss Bala (2011) 3,0
Rat Fever (2011) 3,0
Alpeis (2011) 3,0
Kahdeksan Surmanluotia (1972) 2,5
O Império do Desejo (1981) 2,5
& the Bad
Snuff, Vítimas do Prazer (1977) 2,0
Rânia (2011) 1,5
Hemel (2012) 1,0
Book Chon Bang Hyang (2011) 1,0
Totem (2011) 0,5
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
en The Loneliest Planet, niet ieders kopje thee, maar heel erg het mijne..
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Net weer twee onvoldoendes gezien. Begint toch een beetje op een teleurstelling uit te lopen deze editie van het IFFR.
Rânia (2011) en Dernière Séance (2011) beide 1,5*
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Ga je alleen in de avonden Reinbo? Of heb je echt dagen speciaal vrij genomen voor het IFFR?
mvhemmen
-
- 81 messages
- 1382 votes
Al erg goede films gezien maar nog geen echte hoogtepunten, ben benieuwd wat er nog gaat komen...
Kotoko 4*
Le Havre 3,5*
A Simple Life 3,5*
Klip 3,5*
The Invader 3,5*
Black & White & Sex 3*
Wavumba 3*
Rânia 3*
Monsieur Lazhar 3*
Alpeis 3*
Tatsumi 3*
38 Témoins 2,5*
When the Lights Went Out 2,5*
Room 514 2*
A Shape of Error 0,5*
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ga je alleen in de avonden Reinbo? Of heb je echt dagen speciaal vrij genomen voor het IFFR?
Soms vanaf 4 uur en in het weekend de hele dag. Komende dagen vanaf 19 uur. Zo kan je ondanks je werk nog een eind komen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Gisteren de film van het festival en waarschijnlijk van het jaar gezien, kan niks meer overheen denk ik en het is nota bene een Tiger: Sudoeste. 
Hij draait nog twee keer. Gaat dat zien. Vanwege een extreem breed beeldformaat (3.66:1, nooit eerder gezien) is dit ook een film die je in een bioscoopzaal moet zien.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Surprisefilm - filmfestivalrotterdam.com
Dan is het ongetwijfeld 4:44 Last Day on Earth (2011)
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Gisteren de film van het festival en waarschijnlijk van het jaar gezien, kan niks meer overheen denk ik en het is nota bene een Tiger: Sudoeste. 
Hij draait nog twee keer. Gaat dat zien. Vanwege een extreem breed beeldformaat (3.66:1, nooit eerder gezien) is dit ook een film die je in een bioscoopzaal moet zien.
Hoezo valt deze film dankzij dit bericht mij nu pas op? 
tessav1
-
- 79 messages
- 0 votes
Super om te horen, ik heb al kaartjes voor zaterdag 
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Net op tijd kaartje gehaald!
Hij is nu uitverkocht.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Black's Game beste tot nog toe voor mij. Ijslandse Goodfellas.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Zo net terug van mijn eerste kennismaking met het iffr. Conclusie: goed bevallen!
De dag begon dramatisch dankzij de ns met een uurtje vertraging maar net op tijd Monsieur Lazhar kunnen halen. Monsieur Lazhar was ook meteen de beste film van de dag, ontroerend en humoristisch met geweldig acteerwerk van de kinderen, 4-4,5*. Daarna The Sound of Light gezien, een tamme film over het Japans boerenleven 2-3*. Vervolgens Bunohan gezien waar ik van te voren veel zin in had en toch enigzins is tegengevallen 3-4*, En om acht uur afgesloten met The Invader wat een erg sterk drama is 3,5-4,5*.