• 178.167 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.030 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dat heb ik dan gemist, heb niet de hele q&a uitgezeten omdat ik door moest naar de Nieuwe Cronenberh. Die erg impossant was. Dikke 4

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Helemaal uitgestorven steeds bij de Last Minute Shop.

Ook niet druk bij Miike, zaal bij een wereldpremiere die maar 2/3 vol is. Toch niet zo'n beste beurt voor Rotterdam. Bleek trouwens een nogal vervelende Miike te zijn. Hij was er volgens Wolfson voor het eerst sinds Ichi the Killer. Meen me toch te herinneren dat-ie er tussendoor ook nog wel eens geweest was.

De andere drie films waren totaal verschillend, maar allemaal wel erg de moeite. Alle voorstellingen beginnen trouwens minimaal 10 minuten te laat (komt niet door de e tickets, want dat gaat goed), maar technische mankementen nog niet tegengekomen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Dus toch maar wel gegaan?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Halve festival zit er al op Ik wilde een paar dingen per se zien (waarvoor ik normaal ook naar bijv. EYE Amsterdam was gereisd), zoals Time of Roses en Kaspar Hauser en Day He Arrives. Daar wat dingen omheen gepland. Miike en Scorsese werden mij in de schoot geworpen, dus kon ik niet afslaan. Het was vandaag in elk geval merkbaar minder druk op het festival, niet met MovieMeteraars, want ik had al een minimeet met Verhoeven.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik heb overigens (bijna zeker) besloten om het IFFR dit jaar over te slaan. Zou alleen op zondag kunnen trouwens, de rest van de week zit ik behoorlijk vol. Had wel een paar films graag willlen zien (Anna, Patience, Small Roads, The Anabis om er een paar te noemen), maar volgend jaar beter - zal dan wellicht ook gewoon een week vrijnemen zoals sommige users hier doen!

mvhemmen

• 81 messages
  • 1382 votes

Aki Kaurismaki had vandaag een Big Talk voor de vertoning van Le Havre, hij was om 2 uur al dronken en voor het interview hebben ze hem uit bed moeten sleuren hehe wilde niet in de stoel zitten en in eerste instantie ook geen microfoon om... uiteindelijk na 5 minuten was het "gesprek" afgelopen nadat de zaal het ook niet meer leuk vond

Aki; "I don't want to continue this torture if I don't get a drink!"

Film zelf was wel fijn..

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Nou, wat een ellende die e-tickets zeg!

Tweemaal veel problemen met het verbinden van de scanners, waardoor het scannen steeds niet lukte. Bij het Luxor was het zelf zo dat de scanners het alleen deden bij de ingang van het gebouw en niet bij de ingang van de zaal. Ik was daar dus ver van tevoren en mocht buiten wachten. Vervolgens deden ze eerste de deur open waar het einde van de rij stond en vervolgens deed de scanner waar ik in de rij stond het totaal niet. Sta je dus als één van de eerste in de rij, kan je als 100ste ofzo naar binnen. Niet echt fijn!

Ander fiasco was de Big Talk van Le Havre. De regisseur kwam bijna een half uur te laat en was straal bezopen. De interviewster heeft het nog 5 minuten geprobeerd, maar er was niet veel van te maken. Veel gebrabbel en lompe grappen, kwam niks nuttigs uit. Uiteindelijk onder boe geroep en "start the movie" is ie vertrokken en begon de film. Le Havre vond ik ook tegenvallen. Had er veel goed over gehoord, maar vond hem zelf niet echt grappig, te simplistisch en sprookjesachtig op een niet geslaagde manier. Raakte me totaal niet. Door de enkele leuke grap toch maar een 3 gescoord (scoor nooit erg laag). Maar zag meerdere mensen een 5 scheuren.

Verder vandaag de wereldpremiere van Clip gezien. Was uitverkocht, dus dat was mooi! Enorm expliciete seks scènes waarbij nog wel eens werd weggelopen... Maar ik vond hem erg mooi! Goed debut. Naderhand een interessant Q&A, met aanwezigheid van ongeveer 9 man van de film. Dat was wel weer een voorbeeld van overdreven hoeveelheid mensen die soms bij films aanwezig zijn en waarbij het festival wel eens op zou kunnen besparen (serieus, moeten er drie acteurs zijn die slechts een kleine bijrol speelden? en dus tijdens de Q&A ook echt niks gevraagd werden of te zeggen hadden?).

Anyway, was weer echt een festival dagje zo. Morgen CJP dag, erg veel zin in! Als je nou goedkoop films wilt zien moet je daarheen (drie films, bier en bittelballen voor iets van 19 euro ofzo). Moet je natuurlijk wel een CJP pas hebben (mag dan één iemand mee zonder CJP pas).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Voor deze komedie moest je dan wel 2€ extra betalen toch? Wel waar voor je geld. Ik weet niet meer of het Aki Kaurismäki of die Ijslander Fridriksson was die ik ook een keer stomdronken bij een Q&A had. Ik geloof die tweede. Ze staan er om bekend.

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

Ja klopt, kostte 2 euro meer. En aangezien het Luxor helemaal vol zat is dat toch een lekker bedrag. Als ze erom bekend staan, vind ik het ook wel een beetje een flater van het IFFR om zo iemand voor een Big Talk te boeken.

SnakeDoc

• 4687 messages
  • 2243 votes

mvhemmen wrote:

Aki Kaurismaki had vandaag een Big Talk voor de vertoning van Le Havre, hij was om 2 uur al dronken en voor het interview hebben ze hem uit bed moeten sleuren hehe wilde niet in de stoel zitten en in eerste instantie ook geen microfoon om... uiteindelijk na 5 minuten was het "gesprek" afgelopen nadat de zaal het ook niet meer leuk vond

Aki; "I don't want to continue this torture if I don't get a drink!"

Film zelf was wel fijn..

Ik zat in Cinema 1 en las op het scherm de tweets die op dat moment geplaatst werden. Veel mensen die commentaar hadden op Kaurismaki. Hoorde zelfs dat het publiek opstandig werd en massaal verzocht heel rap de film te starten. Zal wel iets overdreven zijn, maar toch bizarre situatie

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Vanavond stonden er zowaar een paar mensen toen ik het plein opkwam. Vreemde is dat ze gingen sluiten om negen uur en ik daarna werd doorverwezen naar de normale kassa. Miss Bala bleek wel helemaal uitverkocht te zijn.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ook niet druk bij Miike, zaal bij een wereldpremiere die maar 2/3 vol is. Toch niet zo'n beste beurt voor Rotterdam.

Zat volgens mij gewoon helemaal vol (op vrijdag middag), misschien dat er ergens nog wat lege plekken waren, maar 2/3 no way!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik had twintig lege stoelen om mij heen (5 links van me, 3 rechts, ik zat op rij zeven en voor mij was de bezetting zeer mager (de eerste drie rijen waren sowieso bijna leeg). Ik heb nog iemand anders gesproken en die schatte ook 2/3 vol. Anyway - het was zeker niet uitverkocht.

tessav1

• 79 messages
  • 0 votes

SnakeDoc wrote:

(quote)

Ik zat in Cinema 1 en las op het scherm de tweets die op dat moment geplaatst werden. Veel mensen die commentaar hadden op Kaurismaki. Hoorde zelfs dat het publiek opstandig werd en massaal verzocht heel rap de film te starten. Zal wel iets overdreven zijn, maar toch bizarre situatie

Was niet overdreven hoor. De eerste minuut werd er nog wat gelachen, maar daarna begon iedereen zich te irriteren. Er werd veel boe geroepen en geroepen dat de film maar moest beginnen. Er kwam een groot applaus toen ze besloten het interview te stoppen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Fijn wakker geworden met Black, White & Sex. Erg vermakelijk en geweldig gespeeld. 4*

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Fijn wakker geworden met Black, White & Sex. Erg vermakelijk en geweldig gespeeld. 4*

Is nu dus gratis te bekijken op youtube: hier

Ziet er verdomde interessant uit! En ik neem aan dat iemand (jij Reinbo?) hem al toevoegd aan Moviemeter?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nog niet, wil het vanavond wel doen. Idd erg goede film.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik doe het wel even

Barfly

• 1873 messages
  • 1749 votes

Staat al in de wachtrij.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Prima! Ook met goede poster?

Barfly

• 1873 messages
  • 1749 votes

Ja, die van IMDb

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Prima!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Kahdeksan Surmanluotia (1972) is niet helemaal mijn ding. Gebeurd veel te weinig om de speelduur te rechtvaardigen. Maar ach, je kan ook weinig anders verwachten van een 40 jaar oude Finse TV serie. 2,5*

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zo, de langste film van het Festival zit er voor mij op. Nu alleen morgen nog een Laz Diaz film maar dat zal wel peulenschilletje worden.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Welke was dat, verhoeven?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Eight Deadly Shots: Kahdeksan Surmanluotia (1972)

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Aha, de miniserie versie dan dus.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ja, was een hele zit.

dimi303

• 3418 messages
  • 3665 votes

Nog niets uitgebracht van de publieksprijs? Kan er niks over vinden op de site.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.