- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Interview met de festivaldirecteur:
Vanavond opent het IFFR; directeur Wolfson over 12 dagen cinema - film - VK - volkskrant.nl
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Laat ik eens een gokje wagen voor de publieksprijs: Ik zet in op Monsieur Lazhar.
heeft nu ook al een Oscar nominatie te pakken, dus goede gok
laat ik dan gewoon de meest mainstream feelgood movie kiezen als publieks favoriet: the Descendants 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Mijn IFFR: Noorwegen, Duitsland, Australie, Japan, Canada, Mexico, Australie, Finland, Japan, Zuid Korea, Brazilie, Nederland, Groot Brittanie, Spanje, Griekenland, Brazilie, Frankrijk, Brazilie, Frankrijk, IJsland, Italie, Japan, Groot Brittannie, Portugal, Maleisië, Brazilie, Zuid Korea, Zuid Korea, Groot Brittannie, Servie.
Opvallend: geen een keer USA.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
E-ticket systeem IFFR werkt niet voor tigerpas houders. Zo maak je vrienden...
Ik Doe Moeilijk
-
- 1145 messages
- 197 votes
Mijn bescheiden lijstje:
Verano, Shock head soul, Low definition control, Historias, Bachelor mountain, Sodankylä Forever
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Zijn er al mensen geweest die een enorme knaller hebben gezien?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Er is pas 1 film geweest 
En dat was zo aan de sterrenwaardering te zien een matige/gemiddelde/aardige (zwarte?) komedie
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Nu de kassaverkoop weer begonnen is kun je ook weer via internet de overige vrijgekomen tickets kopen van eerder als uitverkocht gemarkeerde voorstellingen. Zelfs Hugo, Shame, Alps, 38 Temoins, Ace Attorney, A Dangerous Method Les Geants etc zitten daarbij! (zeg maar gerust alles)
Ik krijg toch de indruk dat het serieus minder druk gaat zijn als deze ook na een volledige dag met kassaverkoop niet uitverkocht is momenteel.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
verbazend en eigenlijk helemaal niet verbazend tegelijkertijd
weet ook nog niet of ik dit nu erg moet vinden of niet...
we gaan het zien
vanavond mijn eerste! heb Twilight Portrait nog extra ingepland
en dan volgende week non-stop
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Alleen The Descendants zit volgens mij vol Wuthering Heights ook niet - zelfs niet in Pathé 6.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
De curlingfilm was wel komedie maar niet zwart.
Techniek en het IFFR is nooit een goed huwelijk.Internetverkoop goed laten draaien koste het festival jaren. Dit jaar is er weer eens wat nieuws en zoals ik vooraf eigenlijk al verwachte niet zonder problemen. Zoals Reinbo al opmerkte deed gisteren de scanner het niet voor (een groot deel van de?) Tigerfriends mensen. Het IFFR besloot in haar wijsheid om dan maar de Tigerfriends mensen op een inderhaast uitgeprinte lijst op te zoeken (!) en ze vervolgens in groepjes langs de andere wachtenden de zaal in te leiden.
Het was niet helemaal mijn ding, maar de zaal had vervolgens wel plezier aan de film waardoor het voorval snel vergeten was, maar ik hoop dat de IT'ers vannacht een en ander hebben verbeterd.
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Nog even drie films bijgeboekt. Wat grotere namen dit keer, waaronder twee keer een regisseur waarvan ik nog niks zag: Les Geants, Ace Attorney en A Simple Life. En besloten dat mijn programma nu klaar is. Het enige dat ik misschien nog doe is een Lav Diaz, heb woensdag overdag nog vrij. Maar dat laat ik afhangen van mijn behoefte op dat moment. Ik heb nu inclusief de opening van gisteren 43 films in mijn programma.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Da's meer dan ooit zeker?
Ik hoop trouwens niet dat Miike de regisseur is waarvan je nog niks zag?
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Tuurlijk was dat niet Miike, maar wel Bouli Lanners en Ann Hui. Wat denk je wel niet van me.... 
En 43 is wel een nieuw record, ja.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nou, de eerste 0,5 is binnen. Totem, heeft werkelijk geen enkele kwaliteit. Wat dit in Bright Future doet is mij een raadsel. No future!
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
De eerste film met twee maal technische problemen is ook al binnen 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Al vier pareltjes gezien en alles loopt als perfect met tot nu toe geen enkele uitverkochte zaal! 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hail (2011)
Prachtige ijzingwekkende film die liefhebbers van Noe's Seul contre tous en Grandrieux direct bovenaan hun to see lijst moeten zetten. 4,5*
ook geweldige Q&A met regisseur gehad.
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Mooie dag gehad, met twee zeer geslaagde films en een Braziliaans gevalletje wat niet veel voorstelde.
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Nou, de eerste 0,5 is binnen. Totem, heeft werkelijk geen enkele kwaliteit. Wat dit in Bright Future doet is mij een raadsel. No future!
Oei, daar had ik bijna kaartjes voor, maar die bleek uitverkocht voor morgen 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Daar kom je goed weg, dat was echt helemaal niks, voor niemand aan te raden.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Hail (2011)
Prachtige ijzingwekkende film die liefhebbers van Noe's Seul contre tous en Grandrieux direct bovenaan hun to see lijst moeten zetten. 4,5*
ook geweldige Q&A met regisseur gehad.
dank voor de tip... gelijk weer een extra dag festival ingepland
heb er geloof ik wel zin in dit jaar 
ga zaterdag 4/2 nu naar Hail en pik dan nog mooi twee dingen van mijn verlanglijstje mee; it looks pretty from a distance en de cinema marginal Fereirra double-bill
aanstaande zaterdag ochtend ook nog Buenas Noches Espana aangekocht... dan maar een keer echt vroeg op, ben gewoon te benieuwd.
Heb nog nooit zoveel dagen IFFR achter elkaar gedaan, meestal neem ik twee weken vrij en verspreid ik de dagen een beetje, nu één week vrij en ondertussen dus 8 dagen non-stop... ben benieuwd hoe dat gaat bevallen (het trein reizen is waarschijnlijk het meest vermoeiend...)
gisteren goed begonnen met de eerste film, ook geen problemen bij het scannen van de pas e.d.
zaal was ook best vroeg al open, dus ik had een mooi plekje. Querelle nog gesproken en Verhoeven tegen gekomen. Het is weer festival!! 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Heeft iemand al ervaring met de ´last minute shop´? Is de kans groot dat er voor de ochtend/middag voorstellingen nog kaartjes zijn? Van twee films (Hail en Weekend) ga ik vooraf kaartjes kopen, omdat ik deze zeker wil gaan zien. Voorderest denk ik gewoon een uur van te voren kaartjes te kopen, met 50% korting.
Vanaf maandag ga ik naar het festival. Wil zoveel mogelijk films gaan bekijken, zeker nadat ik vorig jaar veel gemist heb door vakantie. Nu zit ik ook in frankrijk, maar ben ik redelijk op tijd terug en probeer zo veel mogelijk mee te pakken.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Werkte gister perfect. Je kan gewoon op locatie zelf aan de kassa kopen (bij LV was dat zo iig).
Had een erg goede eerste dag. Bovendien hadden Khavn en z'n crew shirts laten maken en iedereen die de film tot het einde vol hield mocht er eentje hebben. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Groot, zeker voor overdag, maar gisteravond waren in LV overal nog kaarten voor te koop. Ook geen rijen daar.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Dat klinkt goed. Opvallend vond ik dat er toch wel een aantal middag voorstellingen zijn uitverkocht. Komt waarschijnlijk doordat het een kleinere zaal is(?) Vandaar dat ik me toch een klein beetje zorgen maak. Maar het bespaart een hoop om ´Last minute´ te kopen. Ik ga, door de reacties, de gok gewoon wagen.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Mijn schema tot nu toe:
maandag 30 januari 2012
Nick
Pathé 4 | 10:30
38 témoins
Pathé 1 | 13:00
Gaamer
Cinerama 1 | 17:00 (ipv Clip, die ik net naar uitverkocht zag verspringen)
dinsdag 31 januari 2012
Weekend
Cinerama 1 | 14:15
Oslo, August 31st
Schouwburg Grote Zaal | 19:15
woensdag 01 februari 2012
Hail
Cinerama 1 | 11:45
Comedy, The
Pathé 2 | 15:30
zaterdag 04 februari 2012
Tokyo Playboy Club
Pathé 5 | 18:45
Clip
Pathé 5 | 21:45
De zaterdag erbij gekomen omdat ik Clip graag wil zien, en deze eerder in de week is uitverkocht. Probeer zo veel mogelijk ´Last Minute´ te kopen, daarom bekijk ik de meeste films doordeweek in de ochtend of middag. Hoop da dit gaat lukken. Er komt waarschijnlijk nog het een en ander bij. Wellicht dat ik films die ik erg graag zie (Clip op de zaterdag, Weekend en Hail) uit voorzorg via internet koop. Maar dit wacht ik nog even af.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nieuwe Mikke is weinig bijzonder 3*. Nu naar Cronenberg. Begint later, weer gedoe met etickets.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik hoorde iets over een tapdansende Miike?