- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Het argument dat het festival met 6 programmeurs de wereld over gaan gaat ook enkel op voor de kleintjes. Een groot deel van de films in m.n. het Signals programma zou ik ook wel kunnen programmeren, enkel op basis van naam, of omdat ze het in Venetië, Toronto etc goed gedaan hebben. En wat Knisper al zegt, de grote publieksfilms komen binnen een maand in de bioscoop, een groot deel zelfs een week of twee weken later, voor een lagere prijs dan de zogenaamde 'unieke positie' van het filmfestival.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Juist niet, maar ik denk niet dat ze met het huidige prijsbeleid veel nieuwe klanten aan zich kunnen binden. Met de goodwill zal het nu wel goed gaan, maar op de lange termijn lijkt dit me niet houdbaar.
Het is trouwens ook niet logisch dat een kaartje voor een film op dinsdagochtend even duur is als een kaartje op vrijdagavond. Wellicht dat ze daar wat onderscheid zouden kunnen maken, weekend duurder dan doordeweeks. Dat doen reguliere bioscopen ook niet voor niks.
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
doe ze dat voorstel maar niet want dan wordt het in het weekend nóg duurder ipv doordeweeks goedkoper 
goodwill is weg aan het gaan inderdaad, maar het blijft het belangrijkste (mooiste?) festival van Nederland vooralsnog
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Blijkbaar is dit de pijn die we moeten voelen nu er op de culturele sector wordt gekort. Ik weet niet hoeveel het IFFR nu minder krijgt, maar ach, als het mij nu 60 euro meer kost (30 voorstellingen maal 2 euro extra) dan heb ik dat er graag voor over.
Al voelt het gevoelsmatig kut.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
doe ze dat voorstel maar niet want dan wordt het in het weekend nóg duurder ipv doordeweeks goedkoper
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Ach, een paar jaar de prijs bevriezen en niemand heeft het er meer over. Het is een iets te grote opeenvolging van hogere prijzen (derde keer in vier jaar volgens mij) en een stuitend zwakke communicatie daarvan (dat kan sowieso beter bij het IFFR). Met en propvol programma is het trouwens niet eens zoveel duurder dan vorig jaar (een euro meer per kaartje, 35 euro meer per tijgerfriends/pas maar ook elk tiende kaartje gratis en geen verwerkingskosten meer) . De mensen die normaal voor 10-15 films gaan zijn wel echt de pineut en mopperen zeer terecht. Ik hoop dat de reden is dat ze zich voor willen bereiden om verminderde subsidie en wat vlees aan de botten krijgen (de reserves van het IFFR waren al een paar jaar geleden alarmerend klein) zodat ze er een paar jaar tegen kunnen. Winstgevend zijn om toekomstige klappen op te vangen.
Ik heb er in elk geval enorm veel zin in. Het lekkere aan het IFFR is het volkomen verdrinken en verdwalen in films. En in die mate kan dat alleen bij een groot festival met een puzzelachtig programma. En nu ik te voet naar de Doelen kan hoef ik ook helemaal niet meer op de trein te letten, da's ook lekker.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
IFFR in Witte de With: link
Met het volgende filmprogramma: PDF link
Vraag me af of je voor de filmvertoningen tickets moet kopen, of - zoals normaal is in een museum - dat het bij de prijs is inbegrepen/dat je zo kan binnenlopen. In dat geval kan je veel films zien voor weinig/haast geen geld!
Er zit voor mij in ieder geval veel interessants tussen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Er zitten wat mogelijke pareltjes tussen, zoals die film van Clouzot over Picasso. Ik hoop dat het mogelijk is om een dagkaart, voor een redelijk bedrag, te kopen. Anders vind ik het wel wat lastig wegens het tussendoor even naar buiten en weer naar binnen lopen.
Ik ga denk ook gebruik maken van de Last Minute Shop, om vanaf een uur van tevoren een kaartje met 50 procent korting te kunnen kopen.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
De mensen die normaal voor 10-15 films gaan zijn wel echt de pineut en mopperen zeer terecht.
Afgelopen vijf jaar ieder jaar tussen de 10 en 15 films gezien. Ga ik dit jaar niet halen al is dat niet helemaal eerlijk aangezien dat ook voor deel door trip naar Sundance festival komt. Al was ik ook zonder Sundance veel minder naar IFFR gaan.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar. Er zitten wat mogelijke pareltjes tussen, zoals die film van Clouzot over Picasso. Ik hoop dat het mogelijk is om een dagkaart, voor een redelijk bedrag, te kopen. Anders vind ik het wel wat lastig wegens het tussendoor even naar buiten en weer naar binnen lopen.
Ik ga denk ook gebruik maken van de Last Minute Shop, om vanaf een uur van tevoren een kaartje met 50 procent korting te kunnen kopen.
Die last minute shop kan ze nog wel eens opbreken. Vrijwel alle doordeweekse dagvoorstellingen ga ik daar kopen, die zitten toch nooit vol.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Last minute shop, dat ken ik niet. Nieuw? Linkje misschien iemand?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Algemene informatie over Kaartverkoop - filmfestivalrotterdam.com
Nieuw: Last Minute Shop
Tickets die een uur voor aanvang van de film nog niet verkocht zijn gaan bij de Last Minute Shop in de verkoop met maar liefst 50% korting! Tickets koopt u in de Last Minute Shop op het Schouwburgplein én bij alle festivalkassa's. De openingstijden van de Last Minute Shop en de festivalkassa's worden nog bekend gemaakt.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vooral als je toch in Rotterdam woont is dat best ideaal. Ga toch vaak naar de 'kleinere' films waar vaak nog zat plaatsen over zijn namelijk.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
dan weet ik in ieder geval dat ik de films doordeweeks overdag buiten de grote publiekstrekkers niet vast koop, maar dat lekker daar doe. Kan me niet voorstellen dat ik dan van een koude kermis thuiskom op dinsdagmorgen half 11.
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Of the Raid lijkt me ook erg leuk, een keiharde Indonesische actie film (reminds me old hk shoot outs).
YouTube - The Raid Movie Trailer 2011 HD
Hopen dat ze komen!
Jemig zie nu net de trailer en dat is één én ál spektakel, ik hoop met je mee.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Die Last Minute-Shop is wel een goed idee overigens. Dat is eigenlijk conform mijn bericht, waarin ik klaagde dat de kaarten op minder gewilde tijdstippen even duur zijn.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ga ook wel gebruik proberen te maken van die Last Minute Shop ja.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Jemig zie nu net de trailer en dat is één én ál spektakel, ik hoop met je mee.
IFFR eert Finse filmmaker, filmhistoricus en festivaldirecteur Peter von Bagh
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
Dit viel me op in de Bright Future line-up:
L' anabase/The Anabasis of May and Fusako Shigenobu, Masao Adachi and the 27 Years Without Images - Eric Baudelaire, France, 2011
Had eerder gelezen dat Grandrieux met een Adachi project bezig was, maar er is er dus nog een!?! interessant
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Voor eenieder die er interesse in heeft: Ik ben een mijn-films-mapje aan het maken met IFFR-films die al op de site staan. Spectrum zit er zo ongeveer in (al is er nog genoeg toe te voegen). De komende tijd zal ik het mapje uitbreiden.
mvhemmen
-
- 81 messages
- 1382 votes
Ik help dit jaar bij de opnames van Critics Talk en Big Talk en zag dat o.a. Steve McQueen en Miike Takashi naar Rotterdam komen, ze worden allebei een keer geinterviewd voorafgaand aan één van hun vertoningen
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Wow, vooral McQueen zou ik graag eens in het echt willen ontmoeten. Tof!
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Moet je eens een beetje in Amsterdam gaan rondlopen. Daar woont hij namelijk begreep ik zojuist.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik heb zojuist het volgende mailtje naar het IFFR gestuurd:
Ruim een week geleden heb ik u een mail gestuurd met de vraag waarom de prijzen zo enorm zijn gestegen. Ik heb hierop echter geen antwoord gekregen. Daarom heb ik besloten dit jaar helemaal niet naar het festival te gaan. Er zijn gelukkig nog vele kleinere filmfestivals die het betalende publiek wel serieus nemen en normale ticketprijzen hanteren.
Als het zo moet hoeft het van mij niet meer. Het is jammer, maar helaas.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Fijn je in elk geval weer terug op de site te zien
Je was beetje in ruste, niet?
Ik ga woensdag bij de Preview in t Hoogt nog proberen een vraag hierover te stellen
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Het blijft inderdaad erg vreemd, helemaal gezien een vriend recent een masterclass van Janneke Starink (directeur IFFR) heeft gehad, waarin zij juist wist te melden dat het IFFR bijna niet werd gekort op subsidies ivm. bezuinigen op de culturele sector. Precieze details weet ik niet, maar hij wist zeker dat zij dat gezegd had.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Interessant. Ik ging er dus vanuit dat ze vast heel veel gekort werden.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Fijn je in elk geval weer terug op de site te zien
Je was beetje in ruste, niet?
Ja, ik heb door allerlei redenen weinig films gezien de laatste tijd en dus ook weinig (zeg maar niet) actief geweest hier. Ik heb me voorgenomen weer meer films te gaan kijken dit jaar, dus wie weet ben ik hier ook weer wat vaker.