- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Twee IFFR wereldpremières aangekondigd:
Miike Takashi's ACE ATTORNEY gets its World Premiere at IFFR Rotterdam
+
De komedie Francophrenia van acteur en regisseur James Franco en Ian Olds beleeft zijn wereldpremière op het International Film Festival Rotterdam.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ik zie op het eerste gezicht niet de nieuwe van Naomi Kawase, Raúl Ruiz, Pen-Ek Ratanaruang, Ki-duk Kim, Hong-jin Na, Ben Wheatley en zo ik mis nog een aantal essentiële kopstukken. GRRR! 
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Vrij weinig te vinden over die James Franco film.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
(Bron)
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
erg verrassend vind ik ook het ontbreken van Elena.
J.T.O
-
- 791 messages
- 1048 votes
Hoe weet je trouwens of een film daar tevoorschijn komt in de line up of niet? Ik had hun gemaild en gevraagd, maar helaas geen reactie terug.
Seediq Bale van de maker van Cape no. 7 lijkt me wel leuk opzich en ook die nieuwste van Tsui Hark om die te ervaren in 3D. Een martial arts film waar 3D een mening heeft, lijkt me wel een film om te zien op een groot scherm 
Trailer naar die film:
YouTube - Flying Swords of Dragon Gate 3D - Trailer 2 - JET LI
Of the Raid lijkt me ook erg leuk, een keiharde Indonesische actie film (reminds me old hk shoot outs).
YouTube - The Raid Movie Trailer 2011 HD
Hopen dat ze komen!
--
Weten mensen trouwens hoe het een beetje werkt met het screenen van films op festivals? Ik neem aan dat de organisatie een som geld moet geven aan producer/uitgever van film en zo terug verdienen oid? Dus de kans dat grote dure productie films niet in aanmerking op zulke festivals behalve cannes enso?
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
erg verrassend vind ik ook het ontbreken van Elena.
Wordt in Nederland uitgebracht door Contact Film, dat zijn films niet aan IFFR afstaat. Zelfde geldt voor Once upon a Time in Anatolya en Atmen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Missen jullie trouwens ook niet de nieuwste van Sokurov (Faust)?
Bevestigd en wou ik zien:
Los últimos Cristeros (Matías Meyer)
Verano (José Luis Torres Leiva)
Century of Birthing (Lav Diaz)
The Day He Arrives (Hong Sang-Soo)
Agonistes - The Myth of Nation (Lav Diaz)
Women on the Edge (Kobayashi Masahiro)
Ook geïnteresseerd in:
Francophrenia (or: Don't Kill Me, I Know Where the Baby Is) (Ian Olds)
The Legend of Kaspar Hauser (Davide Manuli)
Buenas noches, España (Raya Martin)
Small Roads (James Benning)
Vorbitor (Alexandru Baciu & Radu Muntean)
The Loneliest Planet (Julia Loktev)
The Names of Christ (Albert Serra)
11 Flowers (Xiaoshuai Wang)
Monsieur Lazhar (Monsieur Lazhar)
Damsels in Distress (Whit Stillman)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Waar kan ik zien wat er komt?
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Alsjeblieft Verhoeven, ga geen Whit Stillman kijken, jij ligt binnen 5 minuten al in een coma. 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Whit Stillman 
De eerste feature van Nicholas Provost gaat draaien, daar ben ik erg benieuwd naar!
beavis
-
- 6627 messages
- 14795 votes
wow, die Provost inderdaad, erg smaakmakende trailer 
les Geants is wel een aanrader, maar die gaat ook regulier draaien
Kotoko staat op nummer 1 bij mij denk ik, daarna Alps, maar er zijn nog te weinig titels bekend en heb me nog niet echt in de onbekendere namen kunnen verdiepen om nu al iets zinnigs te zeggen. Zal vooral weer voor films gaan die (waarschijnlijk) geen reguliere vertoning krijgen; zeker gezien het financiele aspect dit jaar. Maar ik wil er ook weer geen té zwakke selectie van maken, zoals in het tegenvallende vorig jaar... wellicht ga ik mezelf daar nog in de vingers snijden, aangezien ik zoveel mogelijk wil gaan meepakken van het "Signals: The Mouth of Garbage" programma
(als ze die titels niet allemaal midden in de nacht begraven, want ik moet wel steeds nog met de trein naar huis...)
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Is ook aangekocht door Contact Film.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Ik ben nog niet zo kapot van het programma, terwijl het voor mij toch voornamelijk van het spectrum-programma moet komen. Pakweg 8/9/10 titels die puur op naam interessant zijn, in de rest moet ik me maar wat meer gaan verdiepen, en hopen op enkele toevalstreffers. We zullen zien.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Het festival wordt steeds groter en bekender waardoor er ook ieder jaar meer accreditatieverzoeken binnen komen, we kunnen maar een beperkt aantal accreditaties vergeven.
Helaas kunnen we u dit jaar geen gastenpas aanbieden. Wel hopen wij u te onvtangen als bezoeker van het festival.Nogmaals bedankt voor de interesse en hopelijk tot ziens.
We hebben na dit bericht nog geprobeerd of het echt niet anders kan maar: ''Er is zeggen ze, goed gekeken naar alle aanvragen en hebben daarin keuzes gemaakt. Dat is het.'' We gaan dus in één jaar tijd van drie gastenpassen naar eentje. Onbegrijpelijk. Wie is er belangrijker dan je eigen mensen in de branche? 
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Niet lullig bedoeld, maar ik vind dit niet zo gek. IFFR is uiteindelijk een publieksfestival, en als je de kaartjes 11 euro per stuk maakt, kun je het vind ik niet maken aan de andere kant te blijven strooien met accreditaties. Als ik het goed begrijp kregen jullie voor jullie lokale filmhuis 3 accreditaties? Dan denk ik dat één toch ook niet zo heel gek is.
Ik snap natuurlijk uit persoonlijk oogpunt dat het vervelend is. Wat mijzelf betreft, ik hou nog hoop op een crewpas omdat dit (volgens mij) onderdeel is van de afspraak met de locatiehuur, maar mochten ze ook daar mee gestopt zijn zou het me niets verbazen en ik zou het eigenlijk zelfs wel terecht vinden. Dat het mij dan een hoop geld gaat kosten vind ik wel vervelend natuurlijk, dus ik hoop dat het nog kan.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Volgend jaar eens kijken of ik een pas kon losweken met mijn filmblog 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Officiële selectie IFFR 2012. Nog niet op MM:
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Ik zie op het eerste gezicht niet de nieuwe van Naomi Kawase, Raúl Ruiz, Pen-Ek Ratanaruang, Ki-duk Kim, Hong-jin Na, Ben Wheatley en zo ik mis nog een aantal essentiële kopstukken. GRRR!
Klote idd
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Alle Tigers zijn bekend. Met name Black's Game trekt zeker de aandacht. IJslandse misdaadfilm geproduceerd door niemand minder dan Nicolas Winding Refn 
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Nieuwe Refn? Klinkt als muziek in de oren
edit: aahh wacht ik lees te snel, ik vond het al vreemd dat ik er niets over had gehoord. Desalniettemin fijn.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
Nee nee, was het maar zo'n feest..
Refn begint binnenkort wel weer te draaien voor Only God Forgives, maar dat terzijde.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Vernieuwd ‘Regained’: Méliès, Scorsese, Kubelka en anderen
IFFR maakt Tiger Awards Competities bekend
Interessant:
In April the Following Year, There Was a Fire
Black's Game
Romance Joe
A Fish
Egg and Stone
L
Aangekocht en te zien op het IFFR van 2012:
Cinéart:
38 témoins (Lucas Belvaux)
Shame (Steve McQueen)
A Dangerous Method (David Cronenberg)
Wuthering Heights (Andrea Arnold)
L'Hiver Dernier (John Shank)
Wild Bunch:
Nick (Fow Pyng Hu)
EYE Film Instituut:
Les géants (Bouli Lanners)
Play (Ruben Östlund)
The Invader (Nicholas Provost)
Historias Que So Existem Quando Lembradas (Júlia Murat)
Nieuwe dansfilm (Noud Heerkens)
A-Film:
Le Havre (Aki Kaurismäki)
I Wish (Kore-eda Hirokazu)
Tatsumi (Eric Khoo)
Filmfreaks:
Alps (Yorgos Lanthimos)
Une vie Meilleure (Cédric Kahn)
Cinemien:
A Simple Life (Ann Hui)
Skoonheid (Oliver Hermanus)
Terraferma (Emanuele Crialese)
Oslo, 31. August (Joachim Trier)
Benelux Film Distributors:
Lena (Christophe van Rompaey)
Just Film Distribution:
Abrir Puertas y Ventanas (Milagros Mumenthaler)
Warner Bros:
The Descendants (Alexander Payne)
Universal Pictures International:
Hugo (Martin Scorsese)
Cinema Delicatessen:
Shock Head Soul (Simon Pummell)
Lumiere:
Un Amour de Jeunesse (Mia Hansen-Løve)
Nieuwe distributeur:
The Hunter (Daniel Nettheim)
Monsieur Lazhar (Philippe Falardeau)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Kaartje Filmfestival Rotterdam duurder dan bios - Film - AD
Dat was vroeger ook al zo, en toch was het toen veel goedkoper.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2375 votes
En wat te denken van de sloot aan vrijwilligers, en de locatiehuur voor een schijntje.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja, je vraagt je inderdaad af waar die kosten in zitten. Ze halen in een week veel meer bezoekers binnen dan Pathe en LV doen in een gewonde week, dan zou je toch een lagere prijs moeten kunnen hanteren.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Volgens mij hoort een filmfestival gewoon goedkopere tickets te hebben, dan een reguliere voorstelling. Als bezoeker neem je namelijk het risico naar onbekende titels van onbekende regisseurs te maken. Daar zit daarom al vaker iets bij, dat totaal niet aan de smaak voldoet.
Met een beetje onderhandelen hoeft dat allemaal niet zo duur te zijn denk ik. Die regisseurs zijn allang blij als ze hun film aan een grotere filmfestival, als dat van Rotterdam kunnen binden. En waarom zou ik in hemelsnaam 11 euro voor een film betalen, die twee weken later voor een lagere prijs in de bioscoop draait.