• 177.957 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.994 actors
  • 9.370.976 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Ik wilde Memories of Murder verplaatsen van de 23ste naar de 27ste ivm het openbaar vervoer enzo. Dus ik bel geheel volgens de regels naar het reserveringsnummer om deze wijziging door te geven. Ik werd zowaar slechts een minuut of 2 in de wacht gezet voordat ik iemand kon spreken, geef m'n naam op en de film die ik wil verplaatsen, maar ik bleek helemaal niet in het systeem te staan?? Dus ik spel m'n naam nog een keer, en nog een keer... Maar geen reservering. Of ik wel een bevestigingsmail heb gekregen? Ja, die heb ik dus wel. De telefoonmiep gaat vervolgens op de achtergrond in hoog overleg, maar haar baas heeft ook geen oplossing. "Weten wij het? Weet jij het? Ik weet het niet." Ik begin inmiddels behoorlijk pissed te worden, wát een service zeg . Afin, de telefoonmiep zet al m'n gegevens opnieuw (?) in het systeem en ik geef meteen alle titels door waar ik afgelopen zaterdag gewoon voor gereserveerd heb. Ongeveer de helft blijkt al te zijn uitverkocht, de andere helft zet ze ook in het systeem, ofzo. Maar het kwam volgens haar allemaal wel goed als ik m'n kaarten ophaal, want ze hebben altijd wel een buffer voor "dit soort gevallen", de schat. Maar ik moet dus morgen, als ik de kaartjes ophaal, in ieder geval een uitgeprint bevestigingsmailtje meenemen, anders kan ik sowieso naar de helft van m'n gereserveerde kaartjes fluiten. Ik weet niet hoe het met jullie vertrouwen is gesteld wat de kaartverkoop van dit festival betreft, maar dat bevestigingsmailtje even meenemen kan volgens mij geen kwaad. Wordt vervolgd...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The horror! Ik heb zo'n grijs vermoeden dat alle op zaterdag via het brakke systeem bestelde kaartjes verdwenen zijn.

Zou me niks verbazen dat ik hetzelfde te horen krijg. Maar met mijn bevestigingsmailtje zal ik op mijn strepen gaan staan. Grrrr.

Bedankt voor de tip. Ik ga maar even vervroegd kaarten ophalen.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Als ik inlog in het systeem zie ik een R staan bij alle films die ik gereserveerd heb. Dat zal toch wel betekenen dat ze het nog weten? toch......???

gozo

• 92 messages
  • 73 votes

Ik wilde eerst ook mijn films (aangezien het er niet zoveel zijn )telefonisch reserveren, maar ik was al bang dat met grote evenementen zoals dit je dergelijke situaties krijgt. Ga inderdaad snel je kaarten halen, dan heb je ze tenminste!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik hoor nu van de telefoniste een iets genuanceerdere versie. Er is gebleken dat de telefonistes alleen in het systeem van telefonisch gereserveerde kaartjes kunnen kijken.

Via internet bestelde kaarten zitten dus in een ander systeem waar zij niet bij kunnen komen.

Ze verzekerde mij dat er niks aan de hand was en ik de kaarten gewoon kon ophalen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik zie ook bij de door mij gereserveerde films een R staan. Ik denk dat het allemaal wel goed zit.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

ik wil volgend jaar wel, tegen een leuk uurtarief, voor iedereen in de rij gaan staan.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

kappeuter wrote:

Ik hoor nu van de telefoniste een iets genuanceerdere versie. Er is gebleken dat de telefonistes alleen in het systeem van telefonisch gereserveerde kaartjes kunnen kijken.

Via internet bestelde kaarten zitten dus in een ander systeem waar zij niet bij kunnen komen.

Ze verzekerde mij dat er niks aan de hand was en ik de kaarten gewoon kon ophalen.

Hmn.. vreemd dat die kerel waar mijn telefoonmiep mee aan het praten was daar dus ook niks van wist? Vage zooi... Ik neem m'n mail toch maar gewoon mee, dan zie ik het morgen wel.

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Ik kwam er gisteren achter dat ik eigenlijk mijn creditcard kwijt ben (zucht, heel het huis door gespit, nergens te zien, vandaag laten blokkeren)

Eindelijk werkte het systeem, kon ik dus niet betalen Nu heb ik vandaag gebeld maar veel films die ik wil zien waren al uitverkocht

Bright Future --20.00-- 29 januari -- Venster 1

Les Invasions Barbares -- 15:15 -- 24 januari -- PA5

Dit is nu mijn programma. Ik ben nog nooit op een filmfestival geweest, maar ik heb er iig zin in!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Je kon ook gewoon reserveren hoor. Betalen hoeft in principe pas als je de kaarten af haalt.

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Ook via internet? Anders is het wel vreemd, de telefoniste vertelde me dat mijn reserveringen via internet niet meer geldig waren omdat ik nog niet had betaald via creditcard.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Telefonistes kunnen er ook weinig aan doen, die krijgen gewoon te weinig instructies. Heb 't best wel te doen met die meiden (en sporadische knul) eigenlijk. Je had de chaos in Scheveningen 's moeten zien tijdens Film by the Sea. Gelukkig kwam daar geen hond op af, anders was het net zo erg als nu in Rotterdam geweest.

.. maar goed, belangrijkste reden van het danig beperken van mijn programma is dus uiteindelijk de 8+ euro per kaartje en het idiote verschil met Maastricht. Iemand enig idee waar dit vandaan komt trouwens? Betalen we daar niet voor kaviaarparty's ofzo?

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

petey wrote:

ik wil volgend jaar wel, tegen een leuk uurtarief, voor iedereen in de rij gaan staan.

Dan ga ik er wel een halve euro onder zitten

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik vind het ook duur. Aan de andere kant is in Rotterdam wel zeer vaak de regisseur bij de voorstelling aanwezig. Die moeten ook betaald worden neem ik aan mbt hotel en reiskosten e.d.

Het is toch een leuke extra als de regisseur aanwezig is. Je ziet een film uit een ver land en verhips daar staat de regisseur en/of acteur.

8 euro is veel geld, maar veel bioscopen vragen dat normaliter ook.

titan

• 1609 messages
  • 4411 votes

Het organiseren van zo'n festival is gewoon hartstikke duur en dat moet ergens vandaan komen. De gemeente Rotterdam geeft ook veel subsidie. Op verzoek van de organisatie is het subsidiebedrag dit jaar nog verhoogd. Dus dankzij in Rotterdam woonachtige belastingbetalers als ik kunnen jullie voor nog redelijk schappelijke prijzen de films bekijken

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Menni wrote:

en het idiote verschil met Maastricht. Iemand enig idee waar dit vandaan komt trouwens?

Kaartjes zijn goedkoper vanwege het instortingsgevaar van het balkon.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Ik heb het vooral over het verschil met Maastricht, niet eens zozeer over de prijzen op zich (al vind ik dat er best sneller grotere kortingen gegeven mogen worden), vergeleken met divers ander entertainment hebben biosgangers inderdaad niet te klagen. Lumière (filmhuis Maastricht, waar het festival gehouden wordt) heeft net 4 nieuwe zalen en ik kan me niet voorstellen dat ze hier in het zuiden minder om geld staan te springen dan daar in dat andere zuiden. Aanwezige regisseurs die betaald moeten worden zou een oorzaak kunnen zijn, maar daar heb IK niet om gevraagd en klinkt voor mij als betalen voor een plastic zak bij de supermarkt (ik maak reclame voor de Edah en moet daar extra voor dokken? - blijft vaag). Als dit inderdaad een rol speelt, laat dan de regisseur met zijn pet bij de uitgang staan. Heeft iets charmants en zo krijgen alleen de mensen die het verdienen een eurootje extra .

En Fish, die nieuwe zalen zijn écht gloedjenieuw, dus daar is vast wel juist nu extra rekening gehouden met instortingsgevaar. De prijzen zouden per kaartje dus eigenlijk hoger moeten zijn vanwege al die extra steunpilaren.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik denk dat Maastricht nauwelijks mee hoeft te betalen aan de organisatiekosten. Dus kan het daar goedkoper. Denk ik.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Voor hetzelfde geld (haha) zuigt Rotterdam de filmliefhebber gewoon enorm uit en gaat enorme winst op aan eerdergenoemde kaviaar, weten wij veel.

(yep, ik vertrouw grote organisaties meestal niet zo )

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

er moet in Rotterdam nog steeds geld bij, ze waren ook heel blij dat ze een recentelijk een nieuwe sponsor konden aantrekken.

Misschien is het afhuren van al die filmzalen voor 10 dagen ook wel een factor die in de prijs doorweegt, net zoals alle verzekeringen, eten, hotelkosten en wat al niet meer.

Dat is voor die paar dagen Maastricht natuurlijk veel minder.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

IK heb geen inzage in hun boeken, maar zouden de filmzalen (Pathe, Cinerama) er niet flink van profiteren ...

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Ik ben zojuist voor alle zekerheid maar even met mijn OV'tje naar Rotterdam gereisd. Het was helemaal niet druk bij de kassa's ik was meteen aan de beurt. Maar (net als Goodfella al vertelde) ik stond niet in het systeem.. mooi klote.

Nu bleek nadat er ook weer 2 mensen bij waren gehaald enz. dat alle internet bestellingen van zaterdag mis zijn gegaan. Ze hebben nu een hele grote map waarin alle reserveringen van die zaterdag staan. Dus ook al sta je niet in de computer je kaartjes zijn wel gereserveerd. Maar ze moeten dus op het moment dat jij je kaarten gaat halen nog allemaal een hoop gaan invoeren en veranderen ofz.

Als je dus zeker wilt zijn van de kaarten waar je recht op heb volgens je bevestigingsmail dan raad ik je aan om ook een dagje eerder (of in ieder geval ruim op tijd) er heen te gaan. Met mijn 21 kaarten zijn ze ruim 20 minuten bezig geweest (zoeken, zoeken, tellen, uitprinten enz..)

Gelukkig heb ik ze hier nu allemaal voor me liggen, Vrijdag kunnen we dus direct vanuit de trein de bios binnen wandelen

Succes allemaal

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Toevallig, de Crap.. eh.. Carp die vandaag op de mat viel, wijdt ook een artikel aan de problemen rond het IFFR.

"Operatie filmfestival

Enkele regels voor de bezoekers van het Internationale Film Festival Rotterdam: 1. Plan welke films je wil zien; 2. Ga voor zonsopgang in de rij staan; 3. Ga er nooit vanuit dat je een kaartje krijgt.

[...] Cinefiel Patrick van Schaik (270 films per jaar): 'Op de dag dat het programma bekend wordt gemaakt, sta ik om zes uur op, steel ik de Volkskrant van mijn buren en geef ik mijzelf drie uur de tijd om een schema te maken. Als om negen uur de centrale kassa opengaat, reserveer ik kaarten voor álle films die ik wil zien. Het liefst reserveer ik dubbel, voor het geval ik onverhoopt mijn schema om moet gooien. Mochten er films zijn die ik niet geboekt heb, maar toch wil zien, dan ga ik drie uur vantevoren bij de kassa staan, zodat ik als eerste op de reservelijst kom. Dat is de enige manier om op de dag zelf nog aan kaarten te komen, maar eigenlijk is dat niet meer te doen.'"

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

1 foutje in dit verhaaltje is dat sinds dit jaar geen kaartjes achter gehouden worden om op de voorstellingsdag verkocht te worden. Dus op=op.

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

nóg een foutje is dat het programma al van te voren bekend is. Nóg een foutje is dat je om 6 uur niet op moet staan, maar al in de rij moet staan om de eerste te zijn (Of niet Petey )

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

ik stond er inderdaad al om 6 uur. Volgens mij is dit gewoon een verhaal van vorig jaar.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

petey wrote:

ik stond er inderdaad al om 6 uur. Volgens mij is dit gewoon een verhaal van vorig jaar.

Patrick van Schaik is zeker geen MovieMaatje, wel? Anders kunnen we het hem vragen.

JayLunar

• 748 messages
  • 2961 votes

Is dit 'm niet gewoon?

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

JayLunar wrote:

Is dit 'm niet gewoon?

Verrek. Kan niet missen, nee.

Zie ook zijn weblog: "Over de top 10 mensen in de rij (allemaal geschikt voor de Nederlandse versie van Cinemania?): #1 was de meest actieve forumgebruiker op Moviemeter.nl uit R'dam".

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Dat is 'm ja, mysterieuze mega-filmfreak die ik tijdens de Cinemarathon dan eindelijk 's in het eggie heb gezien .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.