• 178.220 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.109 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

De rechten voor Spring Fever zijn gekocht, maar krijgt zoals ik begreep een direct-to-dvd release.

R weet ik niet. Was wereld première denk ik, dus die zal niet voor het festival al een distributeur hebben gevonden. Maar hou de festival krant (of de website) in de gaten. Daar staat dergelijk nieuws vaak in.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

3 nominaties Movie Squad Award

Dit jaar wordt het of Alamar, of J'ai tue ma mère of R. Aan de MovieSquad Award is een geldbedrag verbonden van 2000 euro ter promotie van de film onder de doelgroep

De winnaar wordt op donderdag 4 februari om 19:30 uur in Pathé 4 bekend gemaakt en na uitreiking direct vertoond. Koop dus vooral tickets voor die avond, want de jongerenjury bewees in het verleden een uitstekende neus te hebben voor publieksfavorieten: vorige jaren hadden ze de verder totaal uitverkochte Slumdog Millionaire en Persepolis in de aanbieding.

voskat78

• 510 messages
  • 829 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

De rechten voor Spring Fever zijn gekocht, maar krijgt zoals ik begreep een direct-to-dvd release.

Neem aan dat direct-to dvd release inhoud dat hij dus niet in de filmhuizen te zien zal zijn,maar meteen op dvd uitgebracht wordt?!

Nuja dat is iig al wat al zal dat ongetwijveld wel even duren.

R weet ik niet. Was wereld première denk ik, dus die zal niet voor het festival al een distributeur hebben gevonden. Maar hou de festival krant (of de website) in de gaten. Daar staat dergelijk nieuws vaak in.

Volgens mij heeft R inderdaad ook hier z'n WP beleefd,dus als die nou een Tiger-award wint meschien zullen ze hem dan als nog aankopen. Of werkt het zo niet? haha

Vind het trouwens wel raar dat bv de film Breathless of Go with peace Jamal voorgaande Tiger-awards winnaars van afgelopen jaar nog steeds niet op dvd te krijgen zijn.

Terwijl Be calm and count to 7 (andere Tiger-award winnaars) inmiddels al te krijgen is.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

A.s. vrijdag nog 3 films en dan zit het er ook op. Mooie films tot nu toe erg variërend. Bij mijn films was het nogal rustig, maar ga ook rond werktijden en doordeweeks. Vallen de verkopen dit jaar tegen? Hoop het stiekem wel een beetje, de kosten mogen wel weer een beetje nederiger.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Nou, die rotdag van gisteren (zie eerdere post) is vandaag helemaal goed gemaakt. Alleen maar goede films gezien. Skeletons en Police Adj. vallen allebei in de categorie prachtig en grappig, al zijn het twee totaal verschillende films. Ruhr was een hele aparte, bijna meditatieve ervaring (en ook prachtig). The White Stripes under Great White Northern Lights was een aardige documentaire met uiteraard goede muziek.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Had maandag een dramatische dag. Dinsdag was dan weer de beste IFFR dag ooit voor mij. Een uitgebreidere beschrijving van mijn drie dagen IFFR tot dusver: Timbo’s Filmblog - filmmad.wordpress.com

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

R lijkt me een van de grote kanshebbers om tijdens het festival aangekocht te worden. Niet gezien, maar er hangt een goede buzz rond de film en hij is te verkopen.

Op het Tigerlabel verschijnen doorgaans alleen films die met geld van het Hubert Balsfonds gemaakt zijn, daar hoort The Chaser niet bij.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Wel jammer dat het IFFR bij de publieksprijs alleen een top 100 op de site heeft staan. Ben nou juist benieuwd naar wat er helemaal onderaan staat.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

Knisper wrote:

Wel jammer dat het IFFR bij de publieksprijs alleen een top 100 op de site heeft staan. Ben nou juist benieuwd naar wat er helemaal onderaan staat.

ik ook! daar staan meestal mijn favorieten

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik vond deze strip in de Daily Tiger trouwens erg grappig (al vond ik Police Adj. wel een hele goede film):

(afbeelding)

voskat78

• 510 messages
  • 829 votes

Hoppa!!

Weer 3 toppers aan me favo lijst voor dit jaar,het worden steeds meer lijkt wel. haha

- Crying with Laughter

- J'ai tué ma mère

- No One Knows About Persian Cats

En dan moet ik zo nog naar All That I Love.

Het kan niet op vandaag.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Elke jaar kom ik er weer op terug, maar ook met de prijsverhogingen in het achterhoofd vind ik het een zorgwekkende ontwikkeling: De video projectie. Nu treft het ook al de 'grote titels'/bekende namen: de nieuwe Todd Solondz, György Pálfi,Bahman Ghobadi, Werner Herzog, allemaal video.

Nou ik heb Life During Wartime gezien en dat zag er prima uit op het (voor festival begrippen) zeer grote scherm in Pathé 1. Video roept associaties op met lage kwaliteit en blokjes maar heden ten dage hoeft dat echt niet meer het geval te zijn: dit is gewoon de toekomst. Het enige nadeel t.o.v. film vind ik dat het er wat "smooth" uitzag (afwezigheid van film grain) maar dat kan evt. ook kunstmatig toegevoegd worden.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Hmm de surprisefilm is dus ook nog een stripverfilming. Iemand ideeen.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

is The Wolfman een stripverfilming (Benicio Del Toro)? Of Daybreakers (Willem Dafoe)?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Kick-Ass lijkt me (met Nicholas Cage).

Anders Iron Man 2 (lijkt me niet) of Solomon Kane.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Wordt Cage beschouwd als een van de beste acteurs van deze generatie?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Montorsi wrote:

Wordt Cage beschouwd als een van de beste acteurs van deze generatie?

Wellicht. Da's van Dafoe net zo twijfelachtig. Maar was Cage 6 jaar terug voor het laatst op het festival? Del Toro wel, maar die heeft geen geschikte film.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

denk dat Dafoe wel iets hoger in aanzien staat.. maar om nou te zeggen dat het een jonge acteur is, dat niet.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Dan wordt het Iron Man 2. Downey Jr was in 2005 te zien op het IFFR in de drieluik 'Eros'.

edit: hmmm, 5 jaar geleden

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Metropia met Vincent Gallo? Was 6 jaar terug met Brown Bunny, oh nee is er nu met Tetro ook al. Wel animatie (da's dan weer geen strip).

Sean Penn, Benicio del Toro, Frank Lammers (ja da's even schrikken) waren er in 2004 ook. Giovanni Ribisi, Jack Black (lijkt me niet de grootste acteur, tenzij ze op de omvang doelen), Tim Robbins.

Dat zijn dé namen van 6 jaar terug al ik zo de catalogus blader.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Scarlett Johansson ook in 2004....stond er expliciet acTEUR?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Mug wrote:

Dan wordt het Iron Man 2. Downey Jr was in 2005 te zien op het IFFR in de drieluik 'Eros'.

Een wereldpremière als surprisefilm, dat lijkt me stug...

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Alice in Wonderland? Boek/stripfverfilming met een (redelijk al valt ook dat wel mee) jonge acteur die tot de beste van zijn generatie behoort. Weet alleen niet of die in 2004 iets heeft gemaakt.

Maar Cage lijkt me inderdaad meest logische. Tenminste als Adaptation destijds heeft gedraaid.

edit: Bij nader inzien ga ik toch voor The Wolfman

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Huh, Cage heeft dit jaar toch ook al een film?

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ben wel benieuwd. Del Toro en Cage of zelfs Depp kun je toch niet jong meer noemen. Wolfman draait volgende week al in de bios.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Dus de surprisefilm is dit jaar echt een surprise? Dat is een nog eens een surprise! Meestal toch al minstens een paar dagen van te voren uitgelekt welke het wordt.

voskat78

• 510 messages
  • 829 votes

De oogst van IFFR 2010 is verdeeld ,als het gaat om de VPRO Tiger Awards.

- Agua fría de mar

- Mundane History

- Alamar

Nu ga k morgenavond als afsluiter van het festival toch al Mundane History kijken omdat ik van de week nog leuke gesprekken had me de makers. Maar het maakt me me nu extra nieuwschierig.

Die andere 2 eb ik niet gezien omdat de verhalen me niet echt aanspraken. Wat vinden jullie terecht of niet??

Stiekum had ik nog wel gehoopt op een prijs voor R,maar wie weet komt dat later op andere festivals nog wel.

Overigens heeft J'ai tué ma mère nog wel mooi even de moviesquad award gewonnen,die beoordeeld is door de jongeren jury Dat is dan wel weer mooi meegenomen.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

voskat78 wrote:

- Mundane History

- Alamar

Grappig dat de enige twee films uit de competitie die me interessant leken nu ook gewonnen hebben. Hopelijk vergroot dat de kans dat ze ooit nog ergens te zien zijn.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Van deze drie alleen Mundane History gezien. Zeer sympathieke debuut film met fijne psychedelische beelden het laatste half uur. Maar ook de opbouw en de relatie tussen de twee hoofdpersonen vond ik erg boeiend. De enige Tiger genomineerde die ik gezien heb trouwens.

Na mijn huidige festival dipje ga ik alleen nog een tweeluik met Lav Diaz kijken. Mooie afsluiter lijkt me.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Vond My Son, My Son, What Have Ye Done de beste film van t festival. Was niet zo te spreken over de Tiger competitie.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.