• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.236 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

moviefan87

• 72 messages
  • 64 votes

Ik gok Invictus als surprise film (hoewel vorig jaar ook al een Eastwood film te zien was als verrassing)

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Da's ook geen gekke gok, inderdaad.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Ligt het aan mij of is Polen in opkomst? Ik kom zo al drie erg interessant klinkende Poolse films tegen op de site. Het nieuwe Roemenie of stom toeval?

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

moviefan87 wrote:

Ik gok Invictus als surprise film (hoewel vorig jaar ook al een Eastwood film te zien was als verrassing)

Of The Lovely Bones.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

The Lovely Bones gaat al draaien in reguliere bioscopen tijdens het festival, dus dat lijkt me geen boeiende verrassing.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

starbright boy wrote:

Ligt het aan mij of is Polen in opkomst? Ik kom zo al drie erg interessant klinkende Poolse films tegen op de site. Het nieuwe Roemenie of stom toeval?

Je bedoelt Slovenian Girl, I Am Not Your Friend, Honeymoons etc ?

Trouwens het Midden-Oosten laat zich ook goed zien op het IFFR. The Time That Remains, Nobody Knows About Persian Cats, Green Days etc.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

The One Ring wrote:

The Lovely Bones gaat al draaien in reguliere bioscopen tijdens het festival, dus dat lijkt me geen boeiende verrassing.

Als sneakpreviews bedoel je? 25 februari is 3 weken na de surprisefilm..

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ah, ik dacht dat The Lovely Bones eind januari uitkwam. Maar volgens mij wisselen de releasedates constant.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Verhoeven wrote:

(quote)

Trouwens het Midden-Oosten laat zich ook goed zien op het IFFR. The Time That Remains, Nobody Knows About Persian Cats, Green Days etc.

Iran geldt al een aantal jaren als een groot filmland hoor. En The Time That Remains is een Europese productie.

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

starbright boy wrote:

Ligt het aan mij of is Polen in opkomst?

Lijkt er wel op inderdaad. In 2008 is er voor het eerst in jaren (ik denk zelfs voor het eerst sinds de dood van Kieslowski) weer een Poolse film gaan draaien in de Nederlandse bioscopen, Sztuczki.

En vorig jaar was de nieuwste film van Skolimowski (ook zijn eerste sinds 1991) op het IFFR. Was ook een erg mooie film.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Malick wrote:

Nee, ik bedoel Poolse films, geen Hongaarse, Servische of Sloveense.

Om precies te zijn, Zero, Piggies en All That I Love vielen me op. De laatste twee doen me een beetje denken aan de recente Roemeense golf. Verhalen tegen de achtergrond van de recente historie. De een speelt begin jaren '80 en de andere net na de val van de muur, twee nogal heftige periodes in de Poolse geschiedenis.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Grindhouse wrote:

[(ik denk zelfs voor het eerst sinds de dood van Kieslowski) .

Ik dacht even dat Edi (2002) daar misschien nog tussen zat, maar het lijkt erop dat die geen release had.

Marcel19

• 45 messages
  • 7 votes

Menni wrote:

Losse kaartjes voor 't filmfestival in Rotterdam gaan dit jaar ACHT euro kosten. Ook al haat ik het terugrekenen naar de niet meer bestaande gulden, maar bijna twintig piek per voorstelling vind ik ronduit schandalig (wordt iets goedkoper als je dagen achtereen gaat, maar dat levert voor lui als mij weer andere extra kosten op). Nog niet zo heel erg veel jaartjes geleden was f12,- al verrassend veel. Ik heb erover gemaild met de organisatie en natuurlijk zijn er gestegen advertentiekosten, blablabla, maar ik kijk toch met nog meer afkeer naar de bijbehorende grote dus dure feesten enzo (moment dat ik uit The War Zone kwam en lui aan de kaviaar zag, zal ik wel nooit meer vergeten). Het dreigt een elitair gebeuren te worden, als je 't mij vraagt. En ik overweeg mijn geld anders te besteden. Dan zie ik die films maar een jaar later..

Je hoeft er niet naar toe..Ik ga er niet heen omdat het te ver weg is..gewoon niet handig! De prijs? Ik kan geen vergelijking maken ik was er niet ben er niet en zal daar nooit komen..Ik vind verder dat je in Nederland ook niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang hoeft te zitten..elitair heb ik ook niets mee trouwens..

• 22407 messages
  • 5077 votes

Waarom reageer je op een bericht van meer dan zeven jaar geleden?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zuid-Korea

Café noir (Jung Sung-Il, South Korea)

Tragisch-romantische stream-of-consciousness, waarin voormalig filmcriticus Chung Sung-Il zijn bewondering voor literaire en cinematografische voorbeelden niet verhult. Op Dostojevski en Goethe geïnspireerde vertelling over een muziekleraar die op kerstavond wordt verlaten door zijn minnares is ook een compendium van tien jaar recente Koreaanse filmgeschiedenis.

Eighteen (Jang Kung-Jae, South Korea)

Invoelend, licht melancholisch teenager-in-love-drama over de liefde tussen twee achttienjarigen, die hun prille relatie niet kunnen zien volgroeien. Raak debuut over de oplaaiende vlammen van de liefde en de schroeiwonden die daarbij horen.

Paju (Park Chan-Ok, South Korea)

Het noodlot en tegenstrijdige emoties bepalen het leven van een jonge activist en de drie vrouwen met wie hij een verhouding heeft. Genuanceerde studie van diepe gevoelens tegen een achtergrond van gewelddadige bewonersprotesten. De openingsfilm van het festival is de tweede speelfilm van Park Chan-Ok, die in 2003 een Tiger Award won met Jealousy Is My Middle Name.

Possessed (South Korea)

Mooi gefilmde Koreaanse horrorfilm waarin grote zus Hee-jin samen met een nuchtere agent haar verdwenen zusje probeert op te sporen. Volgens flatbewoners is het meisje bezeten door geesten, volgens haar evangelistische moeder is ze de uitverkorene. Als enkele buren zelfmoord plegen, wordt het steeds lastiger om rationeel te blijven.

Running Turtle (Lee Yeon-Woo, South Korea)

Een van de best bezochte films in Zuid-Korea van dit jaar is een slim, vaak grappig commentaar op The Chaser (2008, Na Hong-jin), met Kim Yoon Seok als tandeloze rechercheur die een kat-en-muis-spel speelt met een voortvluchtige crimineel.

Moscow (Whang Cheol-Mean, Zuid-Korea)

Een vreugdevol weerzien van twee vroegere schoolvriendinnen verandert in een verwarrende confrontatie wanneer de verschillen tussen hen aan het licht komen. Verloren idealen en het verlangen naar geluk tegen de achtergrond van de felle Koreaanse vakbondstrijd.

Mother (Bong Joon-Ho, Zuid-Korea)

De maker van The Host opnieuw in topvorm. Ontregelend drama over een moeder die door roeien en ruiten gaat om te bewijzen dat haar zwakbegaafde zoon geen moordenaar is. Was in Zuid-Korea een grote hit, mede dankzij de adembenemende vertolking van de moederrol.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Iets als Shutter Island als surprisefilm zie ik ook nog wel gebeuren.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ik vermoed The Tree of Life.

Jack Sparrow

• 472 messages
  • 3271 votes

Ik denk The Lovely Bones.

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

The Road

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11913 messages
  • 5317 votes

Ik hoop Shutter Island, ik denk The Road.

gotti

• 14075 messages
  • 5888 votes

Wanneer verschijnt het schema bij de Volkskrant?

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Overmorgen!

Chuck Taylor

• 1269 messages
  • 1953 votes

Als ik iets hoop, is het wel dat Noé zelf zijn film komt presenteren en een lekker wijntje drinkt met de liefhebbers na afloop. DAT hoop ik.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Enter the Void gaat dacht ik niet draaien.

Chuck Taylor

• 1269 messages
  • 1953 votes

Nee, dat denk ik dus ook niet - maar ik HOOP van wel

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

danuz wrote:

Ben drie keer op het IFFR Groningen geweest en vind de sfeer daar altijd erg fijn. Enorm kleinschalig in vergelijking met Rotterdam, maar toch altijd nog een goede keus aan films. Als ik dit jaar in Groningen ben klop ik even bij je aan.

Doen!

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Vanaf morgen flink puzzelen heb er zin in. Wel minder dat verkoop vrijdag al om 20.00 uur in plaats van 24.00 uur begint. Maakt de cocnurrentie toch groter ben ik bang. Vind het trouwens ook belachelijk dat als je vijftig euro extra betaald ineens morgen al kaarten kunt bestellen.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Morgen en overmorgen weer puzzelen met werken tussendoor. Ik heb al een geraamte van een behoorlijk aantal films die ik sowieso ga doen.

20:00 zie ik ook niet zo zittten. Vier uur minder om aan mijn programma te schaven.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Ik wil nog niet echt warmlopen voor mijn 20e IFFR. Ik zou potentieel op drie dagen kunnen en ik zie dat er dan wat films draaien die ik wel wil zien, maar ga me niet bovenmatig inspannen om aan kaartjes te komen. Vreemd, maar de drang om alles uit te pluizen en te gaan zien is er niet. Als ik de naam van Jessica Hausner allleen al lees, wordt ik al moe...

Wellicht dat 20.00u ook wel werkt, omdat er al een kleine hausse de dag ervoor was. Alhoewel de liefhebbers die meer dan 15 voorstellingen bezoeken zijn juist weer aangewezen op de vrijdag.

Wel uniek dat er voor het tweede achtereenvolgende jaar een film van zowel Denis als Kore'Eda is, Mijn twee favoriete -nog levende- regisseurs. Al heb ik in Air Doll helemaal geen trek...

Edward yang draait tweemaal. Een keer heel vroeg en een keer s avnods in redelijke zalen Cinerama 1 en Lantaren 1.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.