- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
YES, de eerste dag meteen de twee zwaarste films qua lengte en of beeldtaal!
1) Reading Book of Blockade (Aleksandr Sokurov)
2) Lost Paradise in Tokyo (Kazuya Shiraishi)
3) A Brighter Summer Day (Edward Yang)
En nu weer verder met puzzelen... 
Ik Doe Moeilijk
-
- 1145 messages
- 197 votes
Ja, die documentaire van Sokurov wil ik graag zien!
Voorts een nieuwe film van Bruno Dumont. 
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Ticketverkoop: centrale kassa, transactiekosten 1 EUR per kassabezoek? Zijn ze nu helemaal betoeterd?
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Hopelijk kan ik ze ook daadwerkelijk reserveren morgenavond. 
Donderdag 28 janurai (staat vast):
1) Reading Book of Blockade (Aleksandr Sokurov)
2) Lost Paradise in Tokyo (Kazuya Shiraishi)
3) A Brighter Summer Day (Edward Yang)
Vrijdag 29 januari (staat vast):
1) Manila Skies (Raymond Red)
2) I Am Not Your Friend (György Pálfi)
3) Rapt! (Lucas Belvaux)
4) City of Life and Death (Chuan Lu)
5) Valhalla Rising (Nicolas Winding Refn)
Zaterdag 30 januari (staat vast):
1) The Ape (Jesper Ganslandt)
2) Susa (Rusudan Pirveli)
3) Independencia (Raya Martin)
4) R (Michael Noer & Tobias Lindholm)
5) Possessed (Lee Yong-Ju)
Zondag 31 januari (staat vast):
1) Running Turtle (Lee Yeon-Woo)
2) Elbowroom (Ham Kyoung-Rock)
3) Kamui (Sai Yoichi)
4) Mundane History (Anocha Suwichakornpong)
5) Trash Humpers (Harmony Korine)
Maandag 1 Februari (staat vast):
1) Down Terrace (Ben Wheatley)
2) Ruhr (James Benning)
3) El Calambre (Matías Meyer)
4) Slovenian Girl (Damjan Kozole)
Dinsdag 2 februari (staat vast):
1) Eighteen (Jang Kun-Jae)
2) Les Signes Vitaux (Sophie Deraspe)
3) Slice (Kongkiat Komesiri)
4) Symbol (Matsumoto Hitoshi)
Woensdag 3 februari (staat vast):
1) Resisim (Yossi Somer)
2) Foxes (Mira Fornay)
3) Was du nicht siehst (Wolfgang Fischer)
4) Zero (Pawel Borowski)
5) Ordinary People (Vladimir Perisic)
Donderdag 4 februari (staat vast):
1) Aqua Fria de Mar (Paz Fábrega)
2) Nymph (Pen-ek Ratanaruang)
3) My Daughter (Charlotte Lay Kuen Lim)
4) Quill (Sai Yoichi)
Vrijdag 5 fefruari (staat vast):
1) Russian Lessons (Andrei Nekrasov & Olga Konskaya)
2) La terre de la folie (Luc Moullet)
3) Blood and Bones (Sai Yoichi)
4) Los condenados (Isaki Lacuesta)
Zaterdag 6 februari (staat vast):
1) Tetro (Francis Ford Coppola)
2) Mama (Nikolay Renard & Yelena Renard)
3) Street Days (Levan Koguashvili)
4) Night Fog (Ann Hui)
La Vie Au Ranch, Red White & Blue, Los Condenados, Zark Parassiten, Devil's Town, To Walk Beside You, Mark en My Daughter, Aurora, Vaho, The Temptation of St. Tony, The Women in the Mirror, Ne Change Rien en El Sol maar verwijderd...
lantana
-
- 119 messages
- 0 votes
Ticketverkoop: centrale kassa, transactiekosten 1 EUR per kassabezoek?

Dit meen je niet, waar betaal ik dit precies voor??? Voor de energie van die ene lieve glimlach van de kassamedewerker en dat ze met me moet praten of mij in ieder geval moet aanhoren??...
Verschrikkelijke onzin allemaal.
Als je geld wilt verdienen maak dan gewoon je kaarten fors duurder en is het allemaal duidelijk. Draal er niet zo omheen.
En al die regels... Donderdagavond start dit, Vrijdagavond start dat, dinsdagochtend weer wat anders. Zou de drukte zo echt verspreid worden? Of is dat gewoon de grote IFFR-show?
Ik wil terug naar 5-10 jaar geleden... 
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Iemand al opgevallen dat er in de Volkskrant Bijlage de Italiaanse film Aspettando Godard van Allesandro Aronadio vermeld staat - ook in het dagschema. Maar op het internet is hij eruit gehaald?
edit: er staat heel klein boven het online schema vermeld dat hij is komen te vervallen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Ticketverkoop: centrale kassa, transactiekosten 1 EUR per kassabezoek? Zijn ze nu helemaal betoeterd?
Tamelijk lachwekkend. Daar tegenover staat wel dat er een maximum is gezet op de al even belachelijke transactiekosten bij internetbestellingen. dat was 80 ct per kaartje, dat is nu 70 met een max van 4,90 per bestelling.
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Op de site:
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Damn heb een lijstje met films die ik wil zien maar krijg ze onmogelijk in een lekker lopen schema
beavis
-
- 6627 messages
- 14803 votes
inderdaad lastig dit jaar (buiten het feit dat noe en grandrieux ontbreken en wakamatsu in berlijn in premiere gaat). Ik zie geen mogelijkheid om de langere films Eros + Massacre en A Brighter Summer Day in een bevredigend programma te stoppen en heb besloten die iig maar links te laten liggen, terwijl ik ze toch ook wel eigenlijk erg graag wil zien... veel Japans, dat is wel lekker! het puzzelen gaat door...
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik heb ook moeite om een goed schema in elkaar te zetten. Ik kom met grote gaten te zitten waar dan net weer geen film tussen past. Het lijkt wel alsof ze de "timeframes" losgelaten hebben, het sluit allemaal veel slechter op elkaar aan dan in andere jaren. 
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
inderdaad lastig dit jaar (buiten het feit dat noe en grandrieux ontbreken en wakamatsu in berlijn in premiere gaat). Ik zie geen mogelijkheid om de langere films Eros + Massacre en A Brighter Summer Day in een bevredigend programma te stoppen en heb besloten die iig maar links te laten liggen, terwijl ik ze toch ook wel eigenlijk erg graag wil zien... veel Japans, dat is wel lekker! het puzzelen gaat door...
Weet niet waar je woont, Beavis, maar Eros+massacre gaat van 4 tot 10 februari in het Filmmuseum in Amsterdam draaien, en tijdens het aansluitende Yoshida-retro in de periode 11-24 februari ook nog een keer. Misschien verzacht dat de pijn een beetje.
En hopelijk (en ook wel waarschijnlijk) is A Brighter Summer Day daar later dit jaar ook nog te zien.
beavis
-
- 6627 messages
- 14803 votes
dat is goed nieuws wolfmanrene!! woon namelijk in Amsterdam en kan dat dus mooi op het fietsje doen
Ben zo gericht op het IFFR dat ik de lokale programmering totaal uit het oog was verloren...
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Verhoeven...
Indrukwekkende planning, ik doe het je graag na. Maar 5 films op een dag lukt me simpelweg niet. Tevens heb ik er ook het geld niet voor.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Heeft er iemand tips. Gisteren toch nog alles doorgenomen en behalve de CR-sectie van Yoshida kan ik nauwelijks dingen vinden die aansprekend zijn. Nou heb ik alleen gekeken wat er de drie dagen komt dat ik kan, maar buitengewoon telurstellend of weinig prikkelend.
Maar dat komt wellicht dat ik na 20 jaar die kortregelige teasers lezen ik nu ongeveer weet hoe laat het is. Ze verkopen een Pedro Costa als ware het de laatste Musical-biopic van Rob Marshall. Daar trappen we dus niet meer in.
Er is een Tiger die ik graag wil zien (een Thai geloof ik) en de tweede film van Jayasundara (Between Two Worlds), maar verder...
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Het fijne zit ook in 'de oude films' programmering. W.b. de nieuwe titels, ga ik toch voor de films die (nog) niet zijn aangekocht voor een NL release en films van regisseurs van wie de vorige film wel indruk heeft gemaakt. Zoals nu Tiger-kandidaat Veiko Ounpuu, het Argentijnse team van animatiefilm Mercano, de nieuwe Hitoshi, en de Hongaar Palfi (maar dat zal ongetwijfeld aangekocht worden). Ik ga denk ik ook proberen wat Afrikaanse kortfilmpjes mee te pakken.
Dit jaar nog onduidelijk hoe ik zit met 't werk, ben er maar vanuit gegaan dat ik niet overdag kan. En dan nog gaten...
Spetie
-
- 38871 messages
- 8156 votes
Hopelijk kan ik ze ook daadwerkelijk reserveren morgenavond. 
Vrijdag 29 januari (staat vast):
1) Manila Skies (Raymond Red)
2) I Am Not Your Friend (György Pálfi)
3) Rapt! (Lucas Belvaux)
4) City of Life and Death (Chuan Lu)
5) Valhalla Rising (Nicolas Winding Refn)
Zaterdag 30 januari (staat vast):
1) The Ape (Jesper Ganslandt)
2) Susa (Rusudan Pirveli)
3) Independencia (Raya Martin)
4) R (Michael Noer & Tobias Lindholm)
5) Possessed (Lee Yong-Ju)
Zondag 31 januari (staat vast):
1) Running Turtle (Lee Yeon-Woo)
2) Elbowroom (Ham Kyoung-Rock)
3) Kamui (Sai Yoichi)
4) Mundane History (Anocha Suwichakornpong)
5) Trash Humpers (Harmony Korine)
Woensdag 3 februari (staat vast):
1) Resisim (Yossi Somer)
2) Foxes (Mira Fornay)
3) Was du nicht siehst (Wolfgang Fischer)
4) Zero (Pawel Borowski)
5) Ordinary People (Vladimir Perisic)
Erg mooie lijst, maar daar gaat je voornemen. 
* Sowiezo niet meer dan 3 of 4 films op een dag kijken (zelfs op een filmfestival);
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Voorlopig is dit de planning
Zondag 31 januari
22.00 R
Maandag 1 feb
13.15 Lourdes
19.30 Kamui
21.30 Dogtooth
Dinsdag 2 feb
9.30 The Ape
13.15 Un Prophete
17.00 Crying with Laughter
19.30 Rabia
Woensdag 3 feb
10.15 La vie Au Ranch
20.00 Zero
5 feb
19.45 Down Terrace
22.00 Slice
Zaterdag 6 feb
10.30 Tetro
13.15 Bad Lieutant
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
Zit iedereen al in de starthouding (Met 1 vinger op de F5 knop)?
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Ja, ben net klaar met puzzelen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik ga NU puzzelen, maar ben nogsteeds completely overwhelmed.. Wil altijd heel veel zien en uiteindelijk flans ik altijd vooral een op het schema gebasseerd programma in elkaar. Korine laat ik bijvoorbeeld lekker liggen, die zie ik sowieso wel.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Ik ben er inmiddels ook uit (was een lastige dit jaar). Succes allemaal. 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ho, zie dat de site alweer lekker langzaam loopt 
petey
-
- 1901 messages
- 3828 votes
Ik dacht dat het 1 euro per kaartje was, maar het valt toch mee.
Van de site:
Helaas ziet het festival zich dit jaar door toenemende kosten genoodzaakt om een transactiefee aan de kassa op locatie te vragen. De transactiefee is €1 per kassa transactie (ongeacht het aantal tickets). We adviseren u wanneer u meerdere tickets gaat kopen aan de kassa, dit in 1 keer (transactie) te doen. Zo betaalt u slechts eenmalig €1 transactiekosten.
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Weet iemand trouwens, als je Tiger Friend wordt, en 50 euro neerlegt. Moet je dan het volgende jaar weer 50 euro neerleggen om eerder tickets te kunnen kopen? Of is dat dan voor langere tijd geldig.
Stel dat het voor langere tijd geldig is, dan ga ik dat zeker doen, volgend jaar.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Dat zal vermoedelijk wel iets jaarlijks zijn.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Ongelofelijk heb alles al. Nog nooit meegemaakt. Briljant.