- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Tsai is er inderdaad vaker geweest, Terry Gilliam, Hou en Sokurov heb ik nog eens gezien en van Bela Tarr was ik helemaal onder de indruk (vooral ook omdat de man enorm veel uitstraing heeft, ik 'm bewonder en ik 'm er niet verwacht had). Er komen genoeg grotere namen naar Rotterdam hoor. Mede omdat veel van die regisseurs er al kwamen toen hun films nog niet de competie van Cannes haalde.
Ik maak op het IFFR altijd een mix van groot, klein, oud, nieuw. Films die later gaan draaien en films waar we nooit meer iets van horen. Films die ik op regisseur kies, op land, op thema of een enkele keer omdat ik nog een gaatje heb. Een enkele keer (als ik een film echt goed vind) ga ik er gewoon nog een keer heen. In elk geval ëën keer met mijn moeder, dat is een jaarlijkse traditie aan het worden. Ik zou niet anders willen.
Ik heb trouwens heel erg veel zin. Ga weer flink veel dit jaar.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3669 votes
Jammer dat voor mij de verplaatsing wat te groot is.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik ben Tsai vorig jaar (of het jaar daarvoor) nog eens tegen het lijf gelopen, letterlijk. Net als Ryuichi Hiroki trouwens. Reygada's was ook gewoon bij zijn screening aanwezig. Langzamerhand raak je gewend aan die regisseurs
Bela Tarr trouwens nooit op IFFR gezien, wel bij de screening van Satanstango jaren geleden, waar hij op het einde van de film binnen kwam wandelen. Inderdaad een erg bijzondere man, vond het zelfs imponerend.
Heb ook weer zin in dit jaar, maar ga nooit naar zo veel. Zit volgens mij gemiddeld rond de vijf films.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Bela Tarr trouwens nooit op IFFR gezien
Tarr was er in in ieder geval in 2008. Met The Man from London.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ja, dat heb ik gehoord. Ik was niet bij die vertoning (moet de film nog zien zelfs).
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ik ben Tsai vorig jaar (of het jaar daarvoor) nog eens tegen het lijf gelopen, letterlijk. Net als Ryuichi Hiroki trouwens. Reygada's was ook gewoon bij zijn screening aanwezig. Langzamerhand raak je gewend aan die regisseurs
Bela Tarr trouwens nooit op IFFR gezien, wel bij de screening van Satanstango jaren geleden, waar hij op het einde van de film binnen kwam wandelen. Inderdaad een erg bijzondere man, vond het zelfs imponerend.
Heb ook weer zin in dit jaar, maar ga nooit naar zo veel. Zit volgens mij gemiddeld rond de vijf films.
Ik heb tot nu toe nog niet veel bekende gezichten gezien. Eigenlijk geen enkelen. Wordt ook pas mijn derde jaar. 
Wel heb ik Reygadas hartelijk bedankt voor zijn Stellet Licht. Georgina Verbaan opgemerkt in verband met Oogverblindend. Jerzy Skolimowski en Peter Liechti vanwege de retrospectieven. Geen grote namen maar toch.
Ook nog genoeg debuterende regisseurs ontmoet die bijvoorbeeld gewoon naast me kwamen zitten. Bijvoorbeeld de regisseur (met cast) van El cielo, la tierra, y la lluvia. De film zag ik als eerste op de ochtend en vervolgens twee films later kwamen ze me naast me zitten bij Wonderful Town. Dierbare ''kleine'' momenten. 
Waarom ga jij nooit zoveel, Danuz?
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Kwestie van geld, tijd, zin. Vind het vaak gewoonweg fijner om films thuis in m'n eentje te bekijken dan in een volle, rumoerige filmzaal.
voskat78
-
- 510 messages
- 829 votes
Ik heb er super veel zin an!!
Ik ga dit jaar weer lekker veel films kijken,met als enige verschil met voorgaande jaren, dat k me werk al daar als P&I een keer over sla. 
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
De Vliegenierster van Kazbek is de slotfilm van het komende iffr.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Het IFFR heeft een youtube kanaal met daarop volledige kortfilms en features.
-
- 22407 messages
- 5077 votes
De 15 tigers zijn bekend.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Zitten interessante titels tussen. Die still van Anocha Suwichakornpong's Mundane History maakt me nog het meest nieuwsgierig.
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Zeker de mooiste still - alhoewel die van Let Each One Go Where He May van Ben Russell er ook chill uitziet. Wordt dit jaar 5e maal dat ik het IFFR zal gaan aandoen: dat wordt één feest 
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Wanneer komt trouwens de Volkskrant IFFR editie uit, ergens komende week?
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Stills zeggen soms nauwelijks wat over de film, maar die van Mundane History viel me ook meteen op, ja.
Ik kijk ontzettend uit naar het IFFR. Nog twee weekjes werken, kaartjes kopen, paar daagjes voorpret en dan films kijken.
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Wanneer komt trouwens de Volkskrant IFFR editie uit, ergens komende week?
De week erop pas. Op de donderdag voor het begin van de kaartverkoop, 21 januari.
Het wordt mijn zevende editie. Op de vorige zes 143 films bekeken. Nog niks vergeleken bij de echte ervaren festivalgangers.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Ik ving ook op dat deze film op het IFFR in premiere zal gaan. Geregisseerd door muzikant Omar Rodriguez Lopez, vooral bekend als gitarist van The Mars Volta. Weet iemand daar wellicht wat meer over? Op imdb kan ik er niks over terugvinden, en ook de site van het festival zelf geeft nog niks prijs.
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Geen idee, maar de trailer wekt zeker mijn interesse. Als hij gaat draaien ben ik absoluut geinteresseerd.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Dat wordt wel gemeld op z'n website. Zal dus wel. Ben ook benieuwd.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Hoorde het ook dat die kwam ja, heb wel zin in dit jaar van IFFR.
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Opvallende trailer in ieder geval, en een hele mooie poster!
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ben niet zo'n fan van het recente werk als muzikant van hem (wel van At the Drive-In en in mindere mate De-Loused in the Comatorium), maar dit lijkt wel iets moois te worden inderdaad.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
De tijd gaat snel, nog maar even en het is weer zo ver. Ik geloof dat ik me dit jaar wederom op Azië blijf richten. Eens kijken of ik wat meer werk uit Indonesië, de Filipijnen en omstreken kan zien, voor mij nog wat onontgonnen gebieden. Heerlijk, heb er zin in!
-
- 22407 messages
- 5077 votes
I, en ook de site van het festival zelf geeft nog niks prijs.
Inmiddels wel, staat op deze lijst:
Bright Future - International Film Festival Rotterdam 2010 - IFFR - filmfestivalrotterdam.com
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Leuk altijd, die buzz voorafgaand aan het festival!
Ben er dit jaar weer bij als vrijwilliger in Groningen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ben drie keer op het IFFR Groningen geweest en vind de sfeer daar altijd erg fijn. Enorm kleinschalig in vergelijking met Rotterdam, maar toch altijd nog een goede keus aan films. Als ik dit jaar in Groningen ben klop ik even bij je aan voor gratis films, Alastor 
Montorsi
-
- 9716 messages
- 2378 votes
Heb er ook weer erg veel zin in. Denk dat ik door tijdgebrek wel niet al te veel films zal zien, werk er ook al vijf diensten in de periode in mijn eigen Cinerama, en de studie gaat ook gewoon door. Maar het draait natuurlijk ook altijd om de gezelligheid, de drukte en de feestjes 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
Als ik zo mijn agenda op het werk bekijk en de dingen die allemaal afmoeten denk ik dat het een paar avond voorstellingen en één weekend wordt en dat ik geen vrij kan/ga nemen dit jaar. Helaas 
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Vandaag m'n tijgerpas binnen gehad inclusief kaartje om bij de NS 1e klas te mogen reizen ipv 2e klas tijdens het festival. 
Het is me alleen niet helemaal duidelijk of het voor 1 dag geldt of voor elke dag.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Vandaag m'n tijgerpas binnen gehad inclusief kaartje om bij de NS 1e klas te mogen reizen ipv 2e klas tijdens het festival. 
Het is me alleen niet helemaal duidelijk of het voor 1 dag geldt of voor elke dag.
Dat is wel aardig extraatje. Weet alleen nog niet of ik ga dit jaar. Eerst nog even het programma afwachten. Maar dan zal het wel te laat zijn voor die deal?