• 178.306 movies
  • 12.224 shows
  • 34.003 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.376.921 votes
Profile

International Film Festival Rotterdam - IFFR

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5077 votes

Tayama wrote:

Vind het wel een leuke poster. Niet mooi, wel leuk.

Ik ook. Makkelijk, maar wel slim ook. Het valt meer op dan welke IFFR-poster van de laatste jaren dan ook.

Misschien komen er verschillende uitvoeringen met verschillende namen.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Malick wrote:

Yoshida Yoshishige

Heb een voorgevoel dat dit weleens een retrospectief kan zijn. Ik hoop het in elk geval. Klinkt interessant.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik dacht even dat ik Otomo Yoshihide (ipv Yoshida Yoshishige) zag staan op de poster, maar nee. Man heeft een paar erg goede improvisaties en een geweldige OST voor Masao Adachi's Yûheisha - Terorisuto op zijn naam staan. Dus zijn naam op de poster zou nieteens misstaan, wat mij betreft

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

starbright boy wrote:

(quote)

Heb een voorgevoel dat dit weleens een retrospectief kan zijn. Ik hoop het in elk geval. Klinkt interessant.

IFFR gaat 5 á 6 films van Yoshida vertonen, Filmmuseum Amsterdam (vanaf 4 februari) circa 12...

-fal

• 2028 messages
  • 2290 votes

Goed nieuws. Nu nog dvd's met Eng of NL subs

Voor wie ongeduldig of gewoon nieuwsgierig is, loont het om in dit topic in het

criteron forum te grasduinen.

• 22407 messages
  • 5077 votes

wolfmanrene wrote:

(quote)

IFFR gaat 5 á 6 films van Yoshida vertonen, Filmmuseum Amsterdam (vanaf 4 februari) circa 12...

Heel mooi nieuws!

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ik vermoed dat de volgende titels door Nederlandse distributeurs aangekochte films wel op het festival te zien zullen zijn:

My Queen Karo (Dorothée Van Den Berghe)

Visage (Ming-liang Tsai)

Lourdes (Venetië heel goed gedaan)

Los Viajes del viento (Iets op Cannes gewonnen)

Women without men (Venetië een prijs gewonnen)

Police, adjectiv (Regisseur van 12:08 East of Bucharest en heeft onder andere een prijs gewonnen op Cannes)

Dogtooth (Kreeg in Cannes de Un Certain Regard prijs)

Un Prophete (Grand Prize of the Jury in Cannes)

Lebanon (Gouden Leeuw 2009)

L'enfer d'Henri-Georges Clouzot (2009)

J'ai tue ma mere (Cannes in premiere en won daar drie prijzen)

Maedo (Joon-ho Bong)

Life during Wartime (Todd Solonz)

Tales from the golden age (Roemeense omnibus)

Juhyo no Yoromeki (1968) (Yoshishige Yoshida met nog vijf stuks)

Slovenka (2009) (Sloveense regisseur)

Vraag me niet hoe ik aan deze informatie kom.

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Ik weet het waarschijnlijk toch al!

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

"Slovenka (2009) (Sloveense regisseur)"

Verrassend.

Dogtooth en Lebanon ben ik beide erg benieuwd naar.

• 22407 messages
  • 5077 votes

Paju van Chan Park-ok is openingsfilm. Zowel voor genodigden als voor publiek.

Ik zag de andere film van deze regisseusse ooit (Jealousy is my middle name) en het enige wat ik nog weet is dat ik erg veel moeite had om door de film heen te komen.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Tiger Friends

Vriendenvoordelen:

■Een speciale pas, die €2,50 korting op elk festivalticket geeft

■Voorrang bij voorverkoop (U kunt een dag voor de officiële verkoop start, dus al op 21 januari, online tickets kopen, voor twee personen, met een maximum van vijftien voorstellingen)*

■Tien procent korting op alle festivalartikelen uit onze merchandise-stands op locatie en uit de webshop

■Kortingen op speciale IFFR-evenementen buiten de festivalperiode

■U steunt het festival in het algemeen en speciale projecten in het bijzonder

■U bent als eerste op de hoogte van het laatste festivalnieuws dankzij de Tiger Alert, de digitale nieuwsbrief van het IFFR

Maar hoe zit het dan met de Tiger Pas.

Sol-

• 216 messages
  • 87 votes

Op de site staat die pas gewoon in de webshop voor 15 euro en 10 euro studenten. Voor die voorrang hoef je het iig niet te doen. De andere voordelen zijn ook weinig boeiend en ze krijgen al genoeg subsidie van mijn belastingcentjes.

Chuck Taylor

• 1269 messages
  • 1953 votes

Hoezo hoef je het voor de voorrang niet te doen? Heb wel gehad dat ik tickets wilde halen, maar die al binnen een paar uur uitverkocht waren..

voskat78

• 510 messages
  • 829 votes

Nu ja ik twijvel nog of ik " Tiger friend" wordt. Opzich een dag voor de officiele vvk alvast max 15 kaartjes scoren is wel fijn!! Zeker omdat het altijd razend snel gaat.

Ik denk dat je dan met de normale Tiger-pas een dag later via i-net kaartjes kunt checken.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik heb maar eens een weekje vrij genomen tijdens het festival, ik wil deze keer wat meer dagen gaan. Meestal ga ik 2 of 3 dagen, nu misschien eens een dag of 5.

Tiger Friend is me net iets te duur, wordt weer een 'gewone' tijgerpas.

Sol-

• 216 messages
  • 87 votes

Hoezo hoef je het voor de voorrang niet te doen? Heb wel gehad dat ik tickets wilde halen, maar die al binnen een paar uur uitverkocht waren..

Och, die paar films die je dan eventueel mist. Heb er zelf nog nooit last van gehad. Gewoon first things first op de 1e dag kaarten bestellen.

Tribe

• 111 messages
  • 1842 votes

Vandaag zat er een IFFR-bijlage in de VPRO-Gids. Onder andere Tetro, Life During Wartime en twee nieuwe Werner Herzog-films werden aangekondigd. Daarnaast werden nog allerlei andere films genoemd, maar die deden niet gelijk een lampje branden.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

De andere titels in de VPRO-Gids:

Lourdes van Jessica Hausner

A Single Man van Tom Ford

Un prophète van Jacques Audiard

Hadewijch van Bruno Dumont ( )

Air Doll van Kore-Eda Hirokazu ( )

Slovenian Girl van Damjan Kozole

Visage van Tsai ming-liang

Valhalla rising van Nicolas Winding Refn ( )

Le refuge van Francois Ozon

Pepperminta van Pipilotti Rist.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Kijk eigenlijk vooral uit naar Un Lac van Grandrieux. Die verwacht ik toch ook wel in Rotterdam.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2378 votes

Air Doll had ik ook wel verwacht, Visage was toch al bekend? Verder wel wat relatief grote namen (Ozon, Refn, Coppola, Solondz, Herzog). Persoonlijk is het wachten op de bevestiging van Enter The Void, verreweg de meeste hoop op, en ik zal niet de enige zijn.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Kijk eigenlijk vooral uit naar Un Lac van Grandrieux. Die verwacht ik toch ook wel in Rotterdam.

Je zegt bij Un Lac dat je je verwachtingen in de ijskast zet. Toch nieuwsgierig geworden?

beavis

• 6627 messages
  • 14803 votes

coole titels so far!!

Un Lac en Enter the Void staan ook zéér hoog op mijn verlanglijstje

fingers crossed!!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16416 votes

Malick wrote:

Je zegt bij Un Lac dat je je verwachtingen in de ijskast zet. Toch nieuwsgierig geworden?

Nog steeds benieuwd uiteraard. En mijn andere betrouwbare bron vond het just wél een geslaagde nieuwe film van Grandrieux. Dus mijn twee oude vertrouwde bronnen zijn het oneens. Was vergeten dat te 'rectificeren'.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Mooie namen alvast. Ontzettend veel zin in de nieuwe Tsai en Koreeda (WEG!).

Nu nog hopen op Noé.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Weer Koreeda op IFFR, begint een traditie te worden, zijn laatste drie films heb ik daar gezien.

maxcomthrilla

• 15579 messages
  • 2845 votes

Als de nieuwe Noé en Grandieux draaien, kom ik zeker even aan. Ik hoop dat men de nieuwste film van Medem ook nog in gaat plannen, al ga ik er niet van uit eigenlijk. Ik ben ook zeker benieuwd naar de nieuwste Koreeda en minstens zo benieuwd of Tsai zich weet te herpakken na zijn vorige debacle.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Films die later in premiere gaan laat ik mooi met rust op het IFFR. Waarom zou ik die films daar kijken? Ik zie een Herzog, Ozon, Hirokazu of Tsai toch niet komen opdagen bij hun films. Waarom willen jullie die zien op het IFFR?

Sol-

• 216 messages
  • 87 votes

Vind ik ook. Ik check op FFestivals juist de independent films die je misschien ergens de komende jaren op dvd ziet verschijnen. Die grote films kun je of later zien, huren of downloaden.

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

Malick wrote:

Films die later in premiere gaan laat ik mooi met rust op het IFFR. Waarom zou ik die films daar kijken? Ik zie een Herzog, Ozon, Hirokazu of Tsai toch niet komen opdagen bij hun films. Waarom willen jullie die zien op het IFFR?

Zeker één van die vier regisseurs heeft zijn komst bevestigd

Grindhouse

• 828 messages
  • 1686 votes

Malick wrote:

Tsai is er al eens geweest anders, samen met Lee Kang-shen. Ben zelfs nog een keer letterlijk Hou Hsiao-hsien tegen het lijf gelopen...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.