- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- International Film Festival Rotterdam - IFFR
International Film Festival Rotterdam - IFFR
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Omdat vooral de zaal de nadruk bij Tokyo Sonata erg op de humor legde wil ik die film graag thuis herzien. Dan zou hij zomaar weleens heel anders kunnen vallen bij me.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
De review doet me bijna twijfelen over de kwaliteit van de film. Maar juist het groteske (waar Rokuro het in zijn review over heeft) viel me verkeerd. Het maakte de door Mes geschetse situaties aan tafel allemaal wat over de top. Daarbij komt ook nog dat de zaal de film als pure komedie leek te zien. Herkijk komt er vast ooit nog eens.
Spiekercoen
-
- 326 messages
- 1450 votes
1. Autumn - 4,5*
2. Bariera - 4*
3. Still walking - 3*
4. Louise-Michel 3*
5. Delta 3*
6. 35 rhums 2*
7. Achilles to kame 1*
Autumn was de duidelijke uitschieter wat mij betreft.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Het was veelal redelijk werk (3*) wat ik zag. Uitschieters waren Louise-Michel (kom op met die release!), Franse boeren (Profils Paysans trilogie + krachtige L'Apprenti) en de 2 films die ik zag van 't Benvenuti retrospectief. Jammer dat ik niet meer films van hem in m'n programma heb ik gepropt.
Bagger was afkomstig van talentloze Spanjaard Serra en de zoveelste puberale schreeuwende Japanners komedie, ditmaal van acteur (wannabe-regisseur) Jô Odagiri. De omschrijving vd film was allesbehalve wat ik zag. Twee films die bestempeld werden als droogkomisch danwel absurdistisch. Het is mij ontgaan.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Volgend jaar ga ik vast wel weer een paar daagjes, eind januari zat nu reeds volgepland met concertjes en andere dingen. Wel okee eigenlijk, eens een keertje overslaan.
Zijn er nog geluiden opgevangen over het plan om wellicht ook van films uit de onderste regionen van de publiekspoll een 'dag' te maken? (vraag ik met name aan Jeroen, die had het hier ooit over)
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Heb veel meer gezien dan deze films hieronder (Slumdog en Still Walking trouwens al eerder), maar heb het dit jaar niet zo secuur bijgehouden dat ik de tegenvallers er ook nog 's in opneem.
Geweldig festival gehad. Geen echte uitschieters of grote mislukkingen, en vooral buiten de films veel lol gehad met etentjes, borrels, discussies en wazige zuippartijen in de met quasi-gedoogde sigarettenrook doordrenkte bar van hotel Centraal. Geen IFFR is compleet als je daar niet ooit 's tot zes hebt doorgehaald 
15x 3,5* of meer:
1. Slumdog Millionaire
2. Beautiful Crazy
3. That's It
4. Louise-Michel
5. Unspoken
6. Tony Manero
7. Unmade Beds
8. Still Walking
9. Parque Vía
10. Gomorra
11. JCVD
12. Achilles and the Tortoise
13. L'Ange
14. Wendy and Lucy
15. Rachel Getting Married
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Zijn er nog geluiden opgevangen over het plan om wellicht ook van films uit de onderste regionen van de publiekspoll een 'dag' te maken?
Niets helaas. Blijf het een leuk plan vinden en zal er weer eens wat mee gaan doen. Misschien iets voor een ongebruikt achterafzaaltje op de volkskrantdag ofzo. Venster 2 oid (wat staan daar weinig stoelen tegenwoordig).
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Venster 2 oid (wat staan daar weinig stoelen tegenwoordig).
Ah, hebben ze iets aan die zaal gedaan? Hoe is die nu? Vond het namelijk helemaal niets daar. Nu ben ik ook niet echt van gemiddelde lengte, maar ik kon daar alleen in de buitenste stoelen zitten. En dan keek je ook altijd steil omhoog.
En Venster 1? Hebben ze daar ook iets aan gedaan?
Ben zelf alleen in zalen 3 en 4 geweest. Ook al niet voor mijn lol, maar die kunnen er nog net mee door.
Hoe dan ook, hoog tijd voor L/V om te verkassen. Kop van Zuid ofzo 
-
- 22407 messages
- 5077 votes
In Venster 2 staan nu een soort gestoffeerde huiskamerstoelen en de zaal loopt veel meer op dan vroeger. Ook de beenruimte is fors toegenomen. Gevolg is dat de zaal nu hooguit 100 zitplaatsen heeft denk ik. Als ze dat al halen.
In de andere L/V-zalen ben ik niet geweest
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16416 votes
In Venster 2 staan nu een soort gestoffeerde huiskamerstoelen en de zaal loopt veel meer op dan vroeger. Ook de beenruimte is fors toegenomen. Gevolg is dat de zaal nu hooguit 100 zitplaatsen heeft denk ik. Als ze dat al halen.
In de andere L/V-zalen ben ik niet geweest
beavis
-
- 6627 messages
- 14803 votes
mijn IFFR verslagje staat vanaf vandaag online bij Twtich:
Twitch -
IFFR 2009 Wrap-up by Peter Cornelissen: more reviews than you can shake a stick at!
- twitchfilm.net
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Op de IFFR-site is de column van Geertjan Zuilhof meer een blog geworden. De titel is Forget Africa en dat zal een programma in 2010 worden op het IFFR. Over - hedendaagse Afrikaanse cinema dus.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3862 votes
Pff niet direct iets wat mij enorm aanspreekt
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
ik zie al helemaal voor mij bij de volgende edities; een reeks compleet door Zuilhof gehypte Nollywood films die het aanzien totaal niet waard zijn.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Hopelijk vind hij ook échte Afrikaanse Pareltjes want volgens SN waren de meeste Aziatische (horror)films die hij de afgelopen keer programmeerde niet veel soeps. Heb daarvan alleen The Shaman gezien dus kan er zelf niet echt over oordelen...
Taohu928
-
- 32 messages
- 21 votes
heeft iemand achtergrond info over het iffr? of beter nog het nieuwe logo?
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Wel de eerste drie Tigers:
Let Each One Go Where He May van Ben Russell (VS)
Mundane History van Anocha Suwichakornpong (Thailand)
To The Sea van Pedro Gonzalez-Rubio (Mexico)
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes

VPRO Tiger Awards: de eerste nominaties zijn bekend!
De eerste hoef ik niet per se te zien maar die andere twee klinken al beter.
Tot nu vond ik alleen Dias de Santiago een ontzettend sterke film. Her en der wel aardige films die je één keer ziet maar niet echt kwalitatieve films die je ook herkijkt. Er zijn zoveel sterke Tiger films geweest de afgelopen jaren. Zoals Breathless en À l'ouest de Pluton van vorig jaar. Sois sage moet ook ontzettend sterk zijn maar waarom worden deze films niet uitgegeven?
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Er zijn zoveel sterke Tiger films geweest de afgelopen jaren. Zoals Breathless en À l'ouest de Pluton van vorig jaar. Sois sage moet ook ontzettend sterk zijn maar waarom worden deze films niet uitgegeven?
Dat heeft te maken met de rechten. Het Festival heeft niet de Nederlandse rechten van alle Tiger-competitiefilms, alleen van de films waar het Filmfestival via een bijdrage van het Hubert Bals Fonds bij betrokken is. Overigens ook daar weer niet van allemaal. Het hangt af van het feit in welke fase(n) het Festival geld in de productie gestoken heeft en of de film niet binnen een bepaalde hoeveelheid tijd al aan derden is verkocht. De rechten van niet verkochte HBF-titels vallen zes maanden na vertoning op het IFFR terug aan het festival die de film dan dus op dvd kan uitbrengen.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Strontlelijke poster overigens. Alleen curieus op dit moment doordat er een aantal namen op staan die een tipje van de sluier doen oplichten van wat er op het programma komt te staan.
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Spuuglelijk inderdaad. Lelijk rood gekladder. Van de hand van dezelfde ontwerper als vorig jaar die met deze nogal is doorgedraaid.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Hmm, weet het nog niet. Wat ik wel weet is dat de IFFR-buzz hier weer flink wordt aangewakkerd. Heb er zin in!
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Rare poster inderdaad. Een idee als dit was wel leuk geweest wanneer elke regisseur z'n eigen naam ondertekend had, maar om het nu zo uit Photoshop te laten rollen ... wel erg makkelijk.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Zal vast met een Wacom in Illustrator getekend zijn
Maar het oog zal er in ieder geval wel op vallen, op straat.
Poster sluit verder wel veel namen buiten, zijn de genoemde regisseurs ere-gasten?
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Vind het wel een leuke poster. Niet mooi, wel leuk.
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Chill, in ieder geval wordt de nieuwe Ming-Liang dus gescreend.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Iemand bekend met wat namen? Volgens mij zitten er ook een aantal verzonnen namen tussen. Neem nou Bicecci.
Tsai Ming-Liang (The Wayward Cloud en anderen)
Peter Mettler (Manufactured Landscapes)
Ho Yuhang (Staat op MM en IMDB maar zegt me niets)
Alejandro Gerber (Volgens IMDB alleen maar korte films gemaakt)
Bicecci ( ??? )
Cameron Jamie ( ??? )
Carsten Aschmann (Volgens IMDB alleen maar korte films gemaakt)
Justin Molotniokv (Volgens IMDB alleen maar korte films en wat afleveringen voor TV-series gedaan)
Sai Yoichi (Staat op MM en IMDB maar zegt me niets)
Goran & Vladmir Paskaljevic (Meerder films op IMDB maar zegt me niets)
Yang Heng (Staat op MM en IMDB maar zegt me niets)
Harmony Korine (Van onder andere Gummo)
Raya Martin (Afkomstig uit de Filippijnen maar zegt me niets (staat wel op IMDB en MM)
Pompeu Fabra ( ??? )
Wu Wuna ( ??? )
Luc Moullet (Staat op MM en IMDB maar zegt me niets)
Yoshida Yoshishige (Staat op MM en IMDB maar zegt me niets)
Jang Kun-Jae (Staat op IMDB met zijn debuutfilm (Hwioribaram))
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Iemand bekend met wat namen? Volgens mij zitten er ook een aantal verzonnen namen tussen. Neem nou Yang Heng of Bicecci.
Nee hoor, Bicecci heeft een film gesponsord door 't Hubert Bals Fonds (Vaho) en Yang Heng (Betelnut) heeft ook een nieuwe film. Dat ze geen gerenommeerde namen zijn....