- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Dejima Japanese Film Festival - Amsterdam Utrecht Rotterdam
Dejima Japanese Film Festival - Amsterdam Utrecht Rotterdam
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Hadden ze nu Pistol Opera gehad, het zou nooit gebeurd zijn .
Fuck, dan ben ik dus de hoofdschuldige van dit alles? The butterfly effect op dvd-schaal 
(toch wacht ik nog even tot het Suzuki retrospectief in de bioscoop deze maand)
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Kunnen we niet iets ruilen of zo? En daarmee de geschiedenis en mijn dvd verzameling veranderen? 
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Het was een kadootje 
Pas trouwens maar op, dadelijk komt er nog een slechte film van.
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
iets in de trant van :
"One verry verry hot day in May, three people decide to embark on a journey...."
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hoeveel provisie van Boudisque krijg jij Goodfella? 
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Sorry Tovenaar, dat ik je voor een Fisherking aanzag 
Oef ja! Dat was vrij ernstig (niks ten nadele van jou hoor FK
) !
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Zo, dat was zeker een fijn festivalletje zeg.. 
Zoals hier al eerder aangekaart zou het voor de volgende editie wel leuk zijn als er wat langere pauzes tussen de films geplakt zouden kunnen worden - nu was het filmpartijtje bijna één lange film - en ik had graag wat meer willen kletsen met de Moviemeterdudes... 
Na de laatste film was het ook tamelijk snel afgelopen: ondanks de mededeling dat we rustig onze drankjes konden opdrinken die we ons bij de 'laatste ronde' hadden toegeëigend werden we na 15 minuten naar buiten geveegd.
Maar verder niets dan lof over het Dejimafestival hoor.....een leuk afwisselend programma, een goed programmaboekje, een mooie locatie en een sfeervolle aankleding. 
puck
-
- 399 messages
- 931 votes
Ja, het was leuk! En ook ik had graag tussendoor wat meer tijd gehad... heb er nu weliswaar wat gezichten bij en dat is erg leuk ('Hallo Ramon', 'aha, dat zijn dus Tovenaar en Mik' en 'zo, dus jij bent Onderhond!'
) maar die blijven toch beter hangen als er een gesprekje aan vastgeknoopt kan worden.
Mijn absolute favoriet was 'The taste of tea' (niet echt een verrassing denk ik, sorry, maar ja, geweldige verhaallijnen en prachtige personages, en dan ook nog Asano he...
) en ik begrijp niks van die hoge stemmen voor Tsuburo, haha. Maar ach. 
Wisten jullie trouwens dat er een uitstekend Japans pannenkoekenrestaurant (jawel!) zit in de Tweede Egelantiersdwarsstraat (15 a 20 minuten lopen vanaf het Ketelhuis)? Wordt gerund door een enthousiaste Duitser die in Japan is opgeleid, die bakte ze voor onze neus op de Teppan (grote hete metalen bakplaat). Erg lekker en ook betaalbaar! Tip voor volgend jaar 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
'zo, dus jij bent Onderhond!'
Die verraste blik was wel een foto waard moet ik zeggen :evil
puck
-
- 399 messages
- 931 votes
Tja, het blijft apart om iemand met wie je al tijden bekvecht voor het eerst in het echt te ontmoeten... 
venger
-
- 21 messages
- 38 votes
@ bijna iedereen, de tijd tussen de films was een beetje een must, we wilden zoveel mogelijk films plannen in de twee dagen die we hadden, maar we gaan er zeker volgend jaar rekening mee houden. Dat het ketelhuis zaterdag op tijd dicht moest ligt aan het feit dat ze niet echt een cafevergunning hebben waardoor ze dus eerder dicht moeten. Als het goed is is dat volgend jaar, na de verbouwing(2 extra zalen!!), ook opgelost.
en de lage score voor Tsuburo gaat ons zeker niet tegenhouden soortgelijke projecten te programmeren. Ik vond deze samen met The Taste of Tea de beste films van dit jaar dus...
maar goed om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben gehad.
en ik was idd degene die naast Luc bij de laatste film op het podium stond, kon alleen wegens acuut stemverlies(griepvirusje + slaapgebrek) niet echt meer een woord uitbrengen. Maar bedankt allen voor jullie komst en zeker tot volgend jaar.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
. Gelukkig maar. Uhm. Was jij ook diegene met krullen en het grijze shirt venger ? 
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Nee, juist die andere 
Check binnenkort onze site voor een verhelderend fotoverslag.
venger
-
- 21 messages
- 38 votes
by the way met dit jaar bedoel ik het "dejima" jaar 
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
en de lage score voor Tsuburo gaat ons zeker niet tegenhouden soortgelijke projecten te programmeren. Ik vond deze samen met The Taste of Tea de beste films van dit jaar dus...
Me 2! Veruit zelfs!
Volgend jaar meer dingen als Tsuburo graag
. Een soort van night of terror, maar dan een night met dingen als Tsuburo en Tetsuo hehe (en zonder toeters!).
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Voor de volledigheid nog even de officiele uitslag van de publieksprijs:
1. The Taste of Tea 4.61
2. Kamikaze Girls 3.92
3. Jyukai - The Sea of Trees behind Mt. Fuji 3.77
4. Blood and Bones 3.42
5. Tony Takitani 3.42
6. L'Amant 3.06
7. The Bottled Fools 3.02
8. Tsuburo 2.96
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Wel grappig dat de films die mij het interessants lijken op plaats 1,2,7,8 geëindigd zijn. En dat 1 en 2 daarvan de toegankelijkste films zijn (lees humor), 7 en 8 de minst toegankelijke (lees weird). De dramas hebben zich daar mooi tussengenesteld.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Na aanleiding van het Dejima filmfestval heb ik een stuk geschreven over de Moderne Japanse Cinema. Het is een beetje laat, maar ik had het nogal druk en het duurde even voordat ik de juiste focus gevonden had en hopelijk vind iemand het als nog leuk om te lezen. Ik heb een pdf online gezet die te vinden is via de volgende link
http://members.chello.nl/p.cornelissen2/ModerneJapanseCinema.pdf
Om de file te openen is de Acrobat reader nodig zoals iedereen wel zal weten en dat programmatje is gratis te downloaden. Als je het interessant vind mail de link dan door naar andere mensen met een intresse voor de Japanse cinema en ik ben natuurlijk zelf ook benieuwd naar jullie reacties
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Komt er dit jaar weer een Dejima Film Festival?
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Die kans zit er dik in 
Als je lid bent van de mailinglist hoor je het sowieso als eerste
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
dus jij kent ze?
hebben ze er iets over gezegt?
puck
-
- 399 messages
- 931 votes
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
Pak je agenda en noteer: 3 t/m 5 november 2006!
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Oelala, hier zal ik zeker bij zijn, jammer dat het nog zo lang wachten is