• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Dejima Japanese Film Festival - Amsterdam Utrecht Rotterdam

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Voor sommigen niet helemaal nieuw meer, maar via deze weg toch maar even officieel:

*tromgeroffel*

In het laatste weekend van mei vindt het Dejima Japanese Film Festival plaats. Op vrijdag 27 en zaterdag 28 mei kan het publiek kennismaken met een selectie van nieuwe, in Nederland nog niet vertoonde, Japanse films. Daarnaast zal er een paneldiscussie plaatsvinden met internationaal gerenommeerde gasten, deze zich zal richten op de unieke kenmerken van de Japanse (film)cultuur. Het Dejima Japanese Film Festival vindt plaats in de Amsterdamse bioscoop Het Ketelhuis.

(afbeelding)

De site gaat binnenkort in de lucht. Stay tuned, want het wordt interessant

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Hier hebben mensen wat aan, itt zo'n rally van pulpfilmpjes op MTV .

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik beloof niks, maar misschien kom ik nog even langs.

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Zeer intressant dit, jammer dat het in Amsterdam is.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik ga in ieder geval wel! Een beetje zuipen, dan weer een filmpje kijken, nog een beetje zuipen, weer een filmpje, 's nachts Amsterdam even in ...

Ik heb de 27e alvast vrij genomen. Ik heb er zin in!

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

En ik mag ondertussen leuk mijn examens maken

Grrr

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Chr.s wrote:

Zeer intressant dit, jammer dat het in Amsterdam is.

Bijzonder jammer ja

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Voor schoolverlaters en niet-Amsterdammers zijn de voorstellingen op zaterdagmiddag erg geschikt natuurlijk . Beetje onthaasten, en alle tijd om op tijd thuis te zijn.

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

Hmm, het Ketelhuis is voor mij 10 minuten lopen. Misschien een goede gelegenheid om eindelijk eens wat van die Japanse cinema te zien, waar ik zoveel goede dingen over hoor .

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Kun je niet alvast een titel verklappen?

En om hoeveel films gaat het ongeveer?

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Het worden 8 films; 3 op vrijdag, 5 op zaterdag.

De titels worden binnenkort bekend gemaakt, maar denk in de richting van films als Vital en Howl's Moving Castle. Deze films hebben dus al op het IFFR gedraaid en tellen daarom niet meer , maar dit is ongeveer de dwarsdoorsnede van de hedendaagse Japanse film waar Dejima op mikt.

Speculeren mag verder uiteraard

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Oké dan, lijkt me hartstikke leuk.....hou maar een plaatsje vrij...;)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ik zie Marebito of The Bottled Fools wel een kansje maken

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Linda wrote:

En ik mag ondertussen leuk mijn examens maken

Grrr

En dat weerhoudt je ervan om te gaan? Zwak hoor....

venger

• 21 messages
  • 38 votes

Onderhond wrote:

Ik zie Marebito of The Bottled Fools wel een kansje maken

één van deze twee in ieder geval niet

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Laat dat dan hopelijk The Bottled Fools zijn

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Ik zie dat het Fokforum Moviemeter voor is met het noemen van de openingsfilm, dat kan natuurlijk niet

Daarom exclusief de volgende scoop:

(afbeelding)

Blood and Bones (met Takashi Kitano in de hoofdrol) wordt de openingsfilm van het eerste Dejima Japanese Film Festival. Cheers

venger

• 21 messages
  • 38 votes

(afbeelding)

Persbericht - 26 april 2005

JAPANS FILM FESTIVAL IN AMSTERDAM

In het laatste weekend van mei vindt het Dejima Japanese Film Festival plaats. Op vrijdag 27 en zaterdag 28 mei kan het publiek kennismaken met een selectie van nieuwe, in Nederland nog niet vertoonde, Japanse films.

BLOOD AND BONES OPENT DEJIMA JAPANESE FILM FESTIVAL

(afbeelding)

Met trots presenteert het Dejima Japanese Film Festival op vrijdag 27 mei Blood and Bones als openingsfilm. Terecht wachtte regisseur Yoichi Sai maar liefst zes jaar tot steracteur Takeshi Kitano beschikbaar was om de hoofdrol in deze epische film te vertolken. Met zijn grimmige kop past het drinkende en gefrustreerde personage Shunpei hem als geen ander. Kitano speelt op indringende wijze één van de eerste Koreanen die hoopvol voet aan wal zet in Japan. Zijn autoritair gedrag en gewelddadige buien zorgen ervoor dat hij zichzelf langzaam verliest in een wereld die niet bracht wat hij ervan verwachtte. Sai levert na een aantal luchtige films een meeslepend en bikkelhard drama af dat vele decennia bestrijkt. Gebaseerd op de Koreaanse bestseller Chi no Hone van Sogil Yan, staat de film na een succesvolle tocht langs diverse Aziatische festivals op het punt Europa te veroveren.

THE TASTE OF TEA SLOTFILM OP ZATERDAG

(afbeelding)

Zaterdag 28 mei sluit The Taste of Tea van Katsuhito Ishii het festival af. Na uitbundige films als Shark Skin Man and Peach Hip Girl verrast Ishii hier met een veel subtielere aanpak. The Taste of Tea is een luchtige en vooral fantasievolle comedy met een aantal volwassen trekjes. Alles in de film draait om de dagelijkse bezigheden van een extravagant gezin. De personages vormen dankzij hun bizarre dagelijkse beslommeringen kleine losstaande verhaaltjes, waardoor de aaneenschakeling van frisse ideeën eigenlijk geen overkoepelend verhaal nodig heeft. Dit alles speelt zich af in een herkenbare wereld, maar tegelijk lijkt deze te vreemd en mooi om echt te zijn. Wanneer Tadanobu Asano met een aantal kurkdroge anekdotes ten tonele verschijnt wordt het geheel definitief ondergedompeld in een aangenaam dromerig sfeertje.

DEBAT OVER “DE” JAPANSE FILM

Voor meer achtergrondinformatie over de huidige positie van de Japanse film vindt op zaterdag 28 mei de paneldiscussie plaats. Onder leiding van een internationaal gelouterd gezelschap bestaande uit Tom Mes, schrijver van boeken over Takashi Miike en Shinya Tsukamoto, en Luk van Haute, auteur van Revival van de Japanse film worden internationale ontwikkelingen en terugkerende filmthema’s besproken. Ook zal Tony Rayns, bekend van Sight & Sound en programmeur van Azië-programma’s op verschillende filmfestivals, deelnemen aan de discussie. Het panel wordt gecomplementeerd door Ivo Smits, docent aan het Centre for Japanese and Korean Studies van de Universiteit Leiden. Bezoekers van het festival kunnen deze discussie gratis bijwonen.

WEBSITE ONLINE

Via www.dejimafilmfestival.nl worden bezoekers vanaf nu regelmatig op de hoogte gehouden van het laatste nieuws rond het festival. Op 12 mei wordt hier het complete programma bekend gemaakt, maar bezoekers kunnen nu alvast informatie vinden over entreeprijzen, mogelijkheden tot reserveren en de route naar Bioscoop Het Ketelhuis. Daarnaast staan onder het kopje ‘Pers’ de laatste persberichten en meer informatie over beeldmateriaal.

START VOORVERKOOP OP 12 MEI

Vanaf 12 mei zal de voorverkoop van het Dejima Japanese Film Festival starten. Tegelijk is het mogelijk vanaf deze dag telefonisch kaarten te reserveren bij de kassa van bioscoop Het Ketelhuis (020-6840090).

Rob van Ham, Luc Lafleur & Berend Jan Bockting

Voor meer informatie:http://www.dejimafilmfestival.nl

Mede mogelijk gemaakt door:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Aaah, Taste Of Tea, die moet ik op groot scherm zien Briljante film.

venger

• 21 messages
  • 38 votes

voor de liefhebber hier wat meer beeldmateriaal van:

The Taste Of Tea

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Blood and Bones

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

pjotr wrote:

Oké dan, lijkt me hartstikke leuk.....hou maar een plaatsje vrij...;)

2 plaatsjes

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Op 12 mei bij de telefoon zitten dus!

Deze week wordt het volledige programma trouwens bekend gemaakt

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Telewatteh ?

pjotr

• 2672 messages
  • 2781 votes

Ik weet niet of dat al de bedoeling was maar in de nieuwe filmkrant worden al zes van de acht films onthuld....;)

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Hé, zijn ze nu al uit?

Haha nee hoor, dat mogen ze absoluut.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Noem de titels hier dan ook maar even.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Komt 'ie dan hè:

Japans filmfestival Dejima

www.dejimafilmfestival.nl

In het Ketelhuis in Amsterdam vindt op 27 en 28 mei het kleine Japanse filmfestival Dejima plaats. Het programma telt acht films, waarvan er op moment van schrijven nog twee onbekend zijn. Het festival richt zich niet op genres, maar wil een algemeen beeld geven van de huidige Japanse cinema. De zes nu bekende titels vallen dan ook niet in één categorie. Blood and bones (Yoichi Sai, 2004), waarin Takeshi Kitano een Koreaan speelt die als gastarbeider in een Japanse visfabriek werkt, valt in de categorie gewelddadig. The taste of tea (Katsuhito Ishii, 2004), dat over een tamelijk geschift gezin gaat, zoekt het in absurdisme. Horror treffen we aan in Gusha no bindume (Hiroki Yamaguchi, 2004). Een psychologisch drama is Tony Takitani (Jun Ichikawa, 2004), over een eenzame man, die na een kortstondige relatie ontredderd achterblijft. L'amant (Hiroki Ryuichi, 2004) behoort tot het typisch Japanse genre dat onschuldige schoolmeisjes in aanraking laat komen met seksueel geperverteerde volwassenen. Over psychologische horror - een verpleegster en een patiënt zitten opgesloten - gaat het in Tsuburo (Yamada Masafumi, 2004).

Bron

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Tsuburo en Taste Of Tea wordt het hier. Al wil ik iedereen wel aansporen om ook Gusha no bindume een kans te gunnen

venger

• 21 messages
  • 38 votes

ok het is zover, het gehele programma is bekend dus check het plaatje, want het staat pas morgen op www.dejimafilmfestival.nl

(afbeelding)

dit is het dus het gehele programma enjoy en tot 27 en 28 mei!

voorverkoop begint 12 mei, check voor meer info www.dejimafilmfestival.nl

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Welke Moviemeters gaan hier eigenlijk allemaal naar toe?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.