• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.388 votes
Profile

Dejima Japanese Film Festival - Amsterdam Utrecht Rotterdam

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Macmanus wrote:

Al enig idee wat er gaat draaien?

Hangt ervan af hoe snel lui als Miike klaar zijn met al hun films. Maar nee, daar is nu écht nog niks over te zeggen, hehe

Er worden wel tussendoor wel een paar keer losstaande films vertoond onder de vlag van Dejima. Da's dan in het tijdelijke Ketelhuis op woensdagavond: film in de bioscoop vanaf een BANK Meer details hierover volgen snel!

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Er komt toch iets sneller leven in de brouwerij

DEJIMA PRESENTS

Op de laatste woensdag van maart, april en mei 2006 presenteert het Dejima Japanese Film Festival de vertoning van drie unieke Japanse films, waaronder twee Nederlandse premières. Elke filmvoorstelling wordt geïntroduceerd door een speciale gast. Meer informatie volgt op korte termijn.

Woensdag 29 maart

19:45 Monday

Nederlands ondertiteld

Woensdag 26 april

19:45 A Stranger From Afar (Marebito)

Engels ondertiteld

Woensdag 31 mei

19:45 Bashing

Engels ondertiteld

Kijk ook hier

Voorverkoop bij Het Ketelhuis begint morgen. Het normale Ketelhuis wordt dus verbouwd (vandaar uitstel van het festival), dus deze voorstellingen worden in de tijdelijke ruimte gehouden ... mét banken in plaats van stoelen en fijne tafeltjes voor de drankjes

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

En.. komen er genoeg lui voor een meeting vanavond?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Hopelijk zit het goed vol vanavond, want Monday verdient meer aandacht/erkenning/een hogere score. Ik hoop op een even groot succes als Taste of Tea, dan volgt de DVD vast snel

donnie darko

• 6140 messages
  • 2816 votes

Nu komt bashing, een film die ik heb toegevoegd, dus iedereen ga deze kijken. Ik kan jammer genoeg niet.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Yups, morgen is het dus zover, Nederlandse première van Bashing in Het Ketelhuis. Aanvang 19:45, met introductie door Luk van Haute.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Goed nieuws voor mensen in Rotterdam en Utrecht!

Na het succes van het Dejima Japanese Film Festival 2005 bieden de drie zalen van de verbouwde bioscoop Het Ketelhuis (Amsterdam) op 3, 4 en 5 november 2006 wederom een speciaal podium voor de hedendaagse Japanse cinema op het 2e Dejima Japanese Film Festival. De filmprogrammering kenmerkt zich door originaliteit, diversiteit en vernieuwing, en is niet genregebonden; het hoofdprogramma bevat uitsluitend Nederlandse, Europese en internationale premières. In totaal vertoont het festival ruim 20 recente films.

Een selectie van het programma wordt vervolgens vertoond van 8-11 november in bioscoop Cinerama (Rotterdam) en van 10-12 november in het Louis Hartlooper Complex (Utrecht).

Binnenkort meer over het programma, gasten, discussies, kaartverkoop. Tipje van de sluier: `t wordt weer bijzonder

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Ik lees het nu pas, maar klinkt goed. Ik was er vorig jaar niet bij, maar dit jaar doen we zeker een paar daagjes. In Amsterdam, Utrecht of beide.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Er is sinds vandaag zelfs een Dejima hyve!

Benieuwd hoe die manier van promoten uitpakt

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Allemaal goed en wel, maar de fans zitten uiteraard maar op één ding te wachten

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Goodfella wrote:

Binnenkort meer over het programma, gasten, discussies, kaartverkoop. Tipje van de sluier: `t wordt weer bijzonder

Wanneer is binnenkort@!!!??

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Eh.. volgende week ofzo?

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

nice nice

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Kijk, twee films die me buitengewoon boeiend lijken. Een goed begin heet zoiets....

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Klinken beiden erg boeiend, al is het toch vooral uitkijken dan naar Miike's nieuw experiment.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Dit is nog niets vergeleken met dat wat komen gaat

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

"big bang love, juvenile A" is nog niets?... dan hebben jullie zeker de wereldpremiere van de nieuwe tsukamoto binnen weten te slepen of iets dergelijks?!?!?!?!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Kijken of ze hun Tsuburo no Gara vangst van vorig jaar kunnen evenaren . Zal alleen niet erg makkelijk worden vrees ik.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ik zie nu trouwens pas dat het festival zich niet in de drie steden tegelijkertijd afspeelt. Erg leuk voor de mensen die van wat verder weg komen ( ) en zo het schema een beetje kunnen spreiden

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

In Rotterdam is het bij mij praktisch om de hoek. Misschien ga ik wel. Het programma is in de drie steden dus allemaal hetzelfde?

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Niet helemaal. Amsterdam blijft het hoofdfestival, in Rotterdam en Utrecht draait vervolgens een selectie van de films uit A'dam. Uiteraard zijn dat de betere en/of meest bijzondere films

Over een kleine maand, half oktober ongeveer, maken we de volledige programma's voor alle steden bekend. Een paar dagen later gaan de reserveringslijnen open.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

LOVE ON SUNDAY (2006) – Verfijnde tienerperikelen

Regisseur Ryuichi Hiroki en producent Andrew Tamon Niwa zijn tijdens het festival van 3 t/m 5 november aanwezig en beschikbaar voor interviews.

Originele titel: Koi suru nichiyobi. Met Takami Mizuhashi, Ryuya Wakaba. Geproduceerd door Andrew Tamon Niwa, Yukihiko Yamaguchi en Kosuke Suzuki. Speelduur: 89 min.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

meer van Hiroki en die nieuwe van Kohei Oguri!!

precies waar ik op gehoopt had. De rest klinkt ook goed.

Zijn dit alle titels of zitten we nog steeds aan de top van de ijsberg?

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

Woe

Buried forest! En die Water flower lijkt me ook fantastisch.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

beavis wrote:

Zijn dit alle titels of zitten we nog steeds aan de top van de ijsberg?

Het is nog niet de helft

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Niet om al te negatief te klinken, maar ik zou zeggen "gelukkig maar" .

Hoewel een leuke selectie, hebben de meeste films iets teveel weg van de standaard Japanse dramas die best 4* verdienen maar waarvoor ik nu niet meteen naar A'dam ga afzakken.

Enkel die nieuwe Miike en Buried Forest zijn films die me meteen trekken. Misschien dat de vreemde releases niet meteen op het publiek loslaten geworden, om ze niet te shockeren ?

Benieuwd wat jullie nog achter de hand houden.

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

Onderhond wrote:

Niet om al te negatief te klinken, maar ik zou zeggen "gelukkig maar" .

Hoewel een leuke selectie, hebben de meeste films iets teveel weg van de standaard Japanse dramas die best 4* verdienen maar waarvoor ik nu niet meteen naar A'dam ga afzakken.

Enkel die nieuwe Miike en Buried Forest zijn films die me meteen trekken. Misschien dat de vreemde releases niet meteen op het publiek loslaten geworden, om ze niet te shockeren ?

Benieuwd wat jullie nog achter de hand houden.

Volgens mij moet Whispering of the Gods ook wel in jouw straatje passen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

WAT EEN SELECTIE Stuk voor stuk films waarnaar ik met kippenvel uitzie, geniaal.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.