• 177.923 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.308 votes
Profile

Dejima Japanese Film Festival - Amsterdam Utrecht Rotterdam

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Als er daarna iemand "stfu!" roept ben ik dat

Don Gertus

• 1543 messages
  • 0 votes

Ga je het lettertje voor lettertje schreeuwen of voluit (stfu of shut the fuck up)?

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Of ssttefuü

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Fijn, iedereen is inmiddels afgehaakt dus ik kom geen filmpje meer pakken in Amsterdam .

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Het weer schijnt aan het eind van de middag minder te worden, misschien helpt dat nog?

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

BoordAppel wrote:

Welke films zijn nu allemaal volgereserveerd? Nog steeds alleen Blood and Bones, Tony Takitani, The Taste of Tea en Kamikaze Girls?

Yjukai inmiddels ook. Tot nu toe heeft iedereen nog tickets kunnen krijgen zonder reservering btw, dat zal morgen niet echt anders zijn. Dus gewoon nog wat vrienden overhalen BA, Taste of Tea wil je niet missen

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Bij deze wil ik iedereen die de afgelopen 2 dagen richting Ketelhuis is geweest hartelijk bedanken voor hun komst. Ondanks het warme weer en de broeierige zaal (vrijdag, oei ) bleek het festival een daverend succes. En niet geheel zonder de bijdrage van MovieMeter, want als ik de scores bij een Tsuburo zo zie waren er zo'n 15 lui van hier, te gek .

Afgetekend publiekswinnaar was The Taste of Tea, die met een 4,61 gemiddeld de concurrente volledig verpletterde. Ook meneer Ishii dus bedankt en van harte gefeliciteerd met de eerste Dejima Audience Award

Tot volgend jaar!

venger

• 21 messages
  • 38 votes

Laat vooral ook hier even weten wat je van de films vond, als je verder nog tips of opmerkingen hebt voor volgend jaar zijn deze ook zeer welkom.

Ik hoop dat jullie je vermaakt hebben.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ik ben maar naar 1 film gegaan, tsuburo.

Het was iets te warm naar mijn mening om een hele dag films te kijken. Maar er hing een lekker sfeertje, het publiek was rustig (die MMers weten natuurlijk wel hoe het hoort )

Volgend jaar (als er een volgend jaar komt) ga ik zeker weer, het was ook zo lekker dichtbij.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Twee uurtjes reizen naar Amsterdam, DVDtjes gekocht bij Boudisque, dan twee geweldige films geserveerd gekregen met een erg fijn publiek, tussendoor een hapje gegeten, gezellige babbel gemaakt met de organisatie en dan nog 2 Dejima posters mee naar huis gekregen.

Luxe!

Wensen voor het volgende jaar : een Tsuburo equivalent . Hopelijk is de lage (laagste ?) score die de film kreeg geen reden om dit soort ontoegankelijker werk in het vervolg te mijden. Mensen moeten hardhandig opgevoed worden.

PS: en nog extra complimenten voor het klasseboekje dat gratis aangeboden werd. Erg boeiende en uitgebreide artikels, erg stijlvol ook.

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

@venger ->

Over tips voor de volgende editie gesproken; plan ietsje meer tijd tussen de films door als dat mogelijk is. Vaak had ik de behoefte om even met wat mensen na te kletsen over een film, maar dit was haast onmogelijk (vooral op vrijdag). Op een "klein" festival vind ik dit toch wel een must eigenlijk. Op grote festivals als het IFFR maakt dit ietsje minder uit, daar is iedereen toch constant onderweg hehe.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

In twee dagen slechts 2 films meegepakt, maar wel een fantastisch weekendje Amsterdam gehad. Veel 'bekende' MMgezichten gezien ook. Nu weet ik tenminste met wie ik spreek hier. Volgend jaar ga ik weer, mist het niet zo warm is en dan ga ik wel naar elke film. Toch had 't wel wat; met een baco-tje in de kantine/bar zitten terwijl de rest de filmzaal in en uit stroomt. Beetje buurten hier, beetje buurten daar, zo nu en dan wat stemmen tellen , een beetje over cinema ouwehoeren.... erg leuk! Bedankt voor de enorme gastvrijheid Goodfella en een dankjewel voor Mik vanwege het beschikbaar stellen van zijn strippenkaart. Heel erg gezellig, ook met Gotti, met wie we de laatste nacht nog een studentenparty gecrashed hebben.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Zijn jij en Onderhond naar het ziekenhuis geweest, of viel het mee?

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

M'n huisgenoten hebben gek genoeg nergens last van gehad Ramon

Maar leuk dat iedereen zich goed vermaakt heeft. Ook leuk om Onderhond 's te ontmoeten trouwens, was erg gezellig!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Was inderdaad erg gezellig! Die Berend-Jan is een jongen waar je mee kan praten

Jammer dat ik de rest niet lang kunnen spreken heb. Ramon een paar keer zien voorbij vliegen maar alvorens m'n "Tarkovsky sucks!" eruit was, was hij telkens weer weg. Ook tovenaar en killalot had ik graag wat langer gesproken, maar tussendoor heb ik nog een andere meeting bijgewoond, dus erg veel tijd was er niet. Volgende keer langer en beter, en zeker zo gezellig dus

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Onderhond wrote:

Ramon een paar keer zien voorbij vliegen maar alvorens m'n "Tarkovsky sucks!" eruit was, was hij telkens weer weg.

. Op dezelfde manier wilde Ramon tegen iedereen vertellen dat Eraserhead een kutfilm is, zodat 'ie je uiteindelijk wel tegen zou komen.

Maar alles is zonder klappen opgelost inderdaad. Volgend jaar herkansing

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ramon een paar keer zien voorbij vliegen maar alvorens m'n "Tarkovsky sucks!" eruit was, was hij telkens weer weg.

Lol!

Maar 't kwam er gewoon niet van. Ik was al blij dat ik van mensen vernomen had wie nu Selma en Onderhond waren, zodat ik bij aanvang van de volgende film (die ik zelf niet zou bijwonen) mezelf vluchtig even kon voorstellen. Daarna was je nog een keer flink in gesprek met Berend-Jan en dan dring ik me niet graag op. Jammer dat ik je niet heb kunnen spreken, maar dat zal er nog wel eens van komen hoor! Ik vind het al leuk dat ik nu een gezicht voor me kan halen bij een toekomstige onvermijdelijke discussie.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ach, ik leg je zo in de luren, met m'n (en ik citeer) gweldig accentje

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Inderdaad leuk om weer wat nieuwe gezichten gezien te hebben (Puck, Zombie etc). Dejima is goed bezocht door de MovieMeter users! Een ander keertje ook maar eens wat uitgebreider lullen met Onderhond (dit was wel érg kort). Uiteraard was het ook weer leuk om de al bekende gezichten van Pjotr & co weer eens te zien.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Lekker EO familiedag sfeertje zo te horen.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Hoeveel films zagen jullie? 40,45? (Knipoog naar Jiskefet)

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Leuk festival, ondanks het extreem warme weer van vrijdag. Leuk idd om wat nieuwe gezichten te zien (ook de oude natuurlijk). Vooral van de nachten (en ochtenden) heb ik ook erg genoten; ik denk dat ik maar vaker op een leren twee-zitsbank ga slapen als het buiten 25 graden is...

Nu eerst even een beetje bijslapen om een beetje bij te komen van de party met Ramon en co.

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Vond het een erg geslaagd festival, tenminste, de laatste drie films die ik gezien heb Tsuburo was fantastisch(4,5*), Taste of Tea erg leuk en schattig(4*), en Kamikaza Girls zag er erg leuk uit, maar de humor lag me totaal niet. (2,5*)

Ben er met 3 vrienden geweest, en heb helemaal niemand van Moviemeter gesproken geen idee wie wie was, ik geloof dat ik enkel 'Puck & co' herkende uit het fotoboek, maar die zag ik dan weer aan de andere kant van de zaal. Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet echt m'n best heb gedaan, was er ook met 3 vrienden natuurlijk Niemand mij herkend toevallig?

Maar goed, ik heb me prima vermaakt gisteren in Amsterdam. 's Middags lekker een terrasje gepakt en na Tsuburo lekker goedkoop gegeten (Pizza voor maar €3,60 bij een of ander studenten eet café )

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Tsuburo was fantastisch(4,5*)

. Ik begon me al eenzaam te voelen

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Da Jando wrote:

Niemand mij herkend toevallig?

Ik heb ongetwijfeld je stemkaartje een keer in ontvangst genomen.. of je uitgelegd hoe zo'n stemkaartje nou eigenlijk werkt

ukky

• 5 messages
  • 661 votes

Ook ik heb mij uitstekend vermaakt. Voor volgende keer : meer tijd tussen de films = is meerkletsen met moviemeter people. ukky = co van pjotr, puck en zombie dus hi hi.

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Onderhond wrote:

(quote)

. Ik begon me al eenzaam te voelen

Er hing ook een lijst met de stemgemiddelden aan de muur daar, ik verbaasde me wel over de lage score van Tsuburo (2,60 ofzo.) Had gedacht dat de gemiddelde Japan liefhebber dit wel kon waarderen

Goodfella, jij stond ook naast degene die kwam afsluiten op het podium he?

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Nope, dat was Venger. Volgende keer zal ik een naambordje omdoen

Tsuburo eindigde inderdaad als laatste met een gemiddelde van 2,96. 't Videokunst gehalte was bij de meerderheid niet helemaal voorzien ben ik bang

zombie

• 987 messages
  • 6099 votes

Onderhond wrote:

DVDtjes gekocht bij Boudisque.

Fijn...was dat niet toevallig "Rubber's Lover" die ik zondag ging ophalen

"...die hebben we gisteren verkocht, meneer..."

"...AAAAAAAAAAArgl....!!!"

(Toen heb ik maar Bullet Ballet & Tokyo Fist mee genomen )

Verder heb ik me prima vermaakt tijdens het festivalletje, volgend jaar ben ik weer van de partij. Sorry Tovenaar, dat ik je voor een Fisherking aanzag

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Uhm, om eerlijk te zijn ... ik heb Rubber's Lover en Blame! gekocht. En nog lang getwijfeld aan Bullet Ballet en 964 Pinnochio

Hadden ze nu Pistol Opera gehad, het zou nooit gebeurd zijn .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.