- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Imagine Film Festival
Imagine Film Festival
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Hoe was die Q&A? Hij vond dat hij een heel 'Europese' film had gemaakt? Lijkt me in het geval van zo'n slechte film inderdaad vrij pijnlijk om er dan bij te zijn. Hij heeft overigens zijn eigen vlucht en ticket betaald om aanwezig te zijn, dus enthousiasme kan hem niet ontzegd worden
Maar cheapy en cheasy inderdaad, slechte acteurs ook.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
waren er nog MovieMeteraars bij de Schokkend Nieuws quiz en veiling vanavond?
(leek me wel in dit topic te passen, ipv een nieuw topic te openen
)
Fundraiser! - schokkendnieuws.nl
Erg leuke quiz (en niet alleen omdat ons team won) goede vragen, goede sfeer, mooi prijzenpakket
Ook de veiling was erg leuk. Poster en VHS verzamelaars konden gouden slagen slaan daar, vinyl verzamelaars wellicht ook, maar daar heb ik minder kijk op. Jammer was wel dat ons clubje ivm trein en andere OV er heel snel vandoor moest, beetje jammer, zag nog genoeg bekenden om mee na te praten (dus mochten jullie dit lezen, excuses voor de snelle aftocht!
)
Hopelijk voor herhaling vatbaar dus!!!
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Mocht je nog een keer een extra man nodig hebben voor een quiz in Amsterdam of Utrecht beavis (of iemand anders), dan houd ik me aanbevolen. Vind ik leuk.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
In dit geval mochten er max vier per team, en ons clubje kent al 6 leden
In Utrecht (quizzen in LHC en t Hoogt) heb je heel af en toe moedige lui die gewoon in hun eentje kijken hoe ver ze komen, dus je kan altijd eens langs komen... Maar kan dus niet echt beloven dat wij snel een plekje vrij hebben... Misschien wel een idee om op MM een quiz-topic te beginnen. Een paar jaar geleden sprak ik Kinjitsu over quizzen, en dat leek hem toen ook wel leuk om eens te doen. Ik zit dus meestal in Utrecht. In Nijmegen is er nog een echt pittige quiz. Cineville heeft er elk jaar een paar in verschillende steden... En er zijn er vast nog veel meer!
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Cineville doe ik altijd aan mee. Zowel Amsterdam als Utrecht meegedaan. Vaak tweede of derde, eerste is bij Cineville nog nooit gelukt, met dank aan Filmofiel.nl geloof ik, die echt duidelijk nog een stukje meer weten. Maar omdat ik twee jaar terug vanuit Groningen naar Utrecht ben gekomen is het lastig. De filmvrienden willen niet elke keer het tripje maken en de vrienden die ik hier heb zijn niet filmquizzerig. Om nou in mijn eentje naar zoiets te gaan is ook weer zoiets. Ik weet veel, maar lang niet genoeg over alle genres. Ons groningen team was in dat aspect ideaal, iedereen vulde elkaar aan. Ik dekte arthouse en klassiekers, we hadden een cultliefhebber die in de bios werkte dus ook bijvoorbeeld alle anistonvehikels meekreeg en een asiamaniac. Dan heb je de basis redelijk gedekt. Nog een paar allrounders en je hebt een leuk team.
Ik heb voor Groningen en Amsterdam wel ooit een keer zo'n topic gemaakt, misschien idee om dat ook voor Utrecht of Amsterdam maar weer eens te doen. Kijken of ik een goed team uit de grond kan stampen. Ik wil wel mééspelen 
Wat de Imagine quiz betreft, aangezien dit mijn eerste keer dat festival was en ik bang was voor vragen in die sfeer, heb ik wijselijk (?) verstek laten gaan. Ik denk dat ik bij een specifieke Schokkend Nieuws quiz wellicht ook net te weinig niche kennis zou hebben.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
De quiz op Imagine hebben wij afgelopen jaar moeten laten schieten, maar ik hoorde van andere dat deze van gisteravond eigenlijk toegankelijker was, of leek. Cineville zijn we nu al een paar keer bij geweest en ook wel gewonnen, dus waarschijnlijk hebben we elkaar dan wel ergens gezien...
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Ik heb voor Groningen en Amsterdam wel ooit een keer zo'n topic gemaakt, misschien idee om dat ook voor Utrecht of Amsterdam maar weer eens te doen. Kijken of ik een goed team uit de grond kan stampen. Ik wil wel mééspelen
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En als je ècht wilt winnen, en het is niet te ver weg (geen Groningen oa), dan moet je natuurlijk bij mij zijn.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Goed om te weten, Ramon K. Ik houd je eraan 
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Ik was ook bij de fundraiser. Leuke avond met lekker veel nerds, nerdy dingen en bier. Heb niet meegedaan aan de filmquiz en dat is maar goed ook, want ik had toch keihard verloren. 3,5k opgehaald bij de veiling, hoorde ik. Daar kan het blad weer even mee vooruit. Heb zelf niet zoveel met memorabilia, maar een vriend die mee was kocht de still van de re-release van Frankenstein uit 1931 en de soundtrack van Superman II op vinyl voor een prikkie.
Fijn dat het zo goed is verlopen, want zou eeuwig zonde zijn als het blad zou verdwijnen.
Hier het verslag van de avond trouwens, inc. een foto van beavis?
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Toch nog iemand
cool
Was ook wel te verwachtten van een vaste Imagine bezoeker
... Daarvan zitten er blijkbaar toch weinig op MovieMeter....
Ik sta op de winnaars foto een beetje achteraan. Eerst zie je Phil van Tongeren verscholen op de achtergrond, en daarna zie je mij, verscholen achter Romy 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Dank
Zag hem inderdaad ook, niet gesproken dit keer... zie hem op een of andere manier meer als een Film Totaal user, maar inderdaad, hij 'loopt' hier ook rond 
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Ik was ook van de partij...lastige quiz wel. We waren maar met twee personen, dus dat is vragen om moeilijkheden
. Zeker bij de 'exploderende hoofden' ronde, bij iedere titel die ik opschreef miste ik er 3. Uiteindelijk in de middenmoot beland...En met wat leuke VHSjes thuis gekomen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Op de laatste batches werd eigenlijk niet meer geboden. De kungfu batch had wel een aantal interessante titels... Maar die had je wellicht al. Ik kreeg alles wat ik wilde hebben zonder enige concurrentie! 
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Jij ging naar huis met Kilma, toch? Ik wilde niet te gretig zijn met al twee pakketjes onder de arm 
Al had ik die Sunrise ook wel graag op de plank gehad.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Jup, dat was ook een leuk pakketje. Al was de hoes van de sunrise tape wel een duidelijk A4 kopietje, wat ik bij aanschaf niet echt goed zag. maar de tape is origineel en bij elkaar was het nog steeds wel goedkoop.
zombie
-
- 987 messages
- 6099 votes
Ik krijg Kilma dit weekend al & die Emanuelle tape heb ik ook al. Maar gefeliciteerd met de quiz overwinning. Ondanks dat de Schokkend Nieuws quiz meer binnen mijn genre viel, prefereer ik toch de Cineville quiz (die is net wat creatiever met de vragen). Al moest ik wel erg lachen om de Dracula vraag 
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Dracula was wel de lastigste denk ik. De exploderende hoofden waren leuk, alleen begon het filmpje relatief rustig, om daarna in een hoge versnelling te gaan, waardoor we wat werden overvallen en ook wel een paar hoofden hebben gemist. Vond de vragen overall best goed gedaan voor een beginnend quiz-maak team, met een redelijke balans tussen soort van algemene kennis en obscuurder werk.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Imagine Limited Edition - Eendaagse wintereditie op 12 december
Van die drie films word ik persoonlijk niet heel warm, als ik eerlijk ben.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
We are still here kon ik wel waarderen, de andere twee zeggen me niks.
Maar een heavy metal comedy kan best wel leuk zijn. Denk Spinal Tap.
Benieuwd wat het verdere programma wordt.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Heb die al even klaarliggen, en nog steeds niet gekeken. But you're right! Ik ben ook benieuwd naar de rest van het programma!
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
De eerste paar films voor 2016 zijn al bekend:
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
En ik zag dat de nieuwe restauratie van Caligari met live muziek wordt getoond.
Zal niet ieders ding zijn, but it sure is mine
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Hieronder de nieuwste acht titels:
The Boy and the Beast - Mamoru Hosoda
Een straatjongen wordt de leerling van een heetgebakerde krijger in een magische dierenwereld. Geestige en ontroerende anime.
Yakuza Apocalypse - Miike Takashi
Met een uitzinnige mix van gangsterfilm, fantasy, vampierfilm en comedy maakt cultregisseur Miike Takashi zijn mafste film in jaren.
Een sukkelige manga-tekenaar kan een held worden wanneer Japan wordt getroffen door zombies. Bloederige zombiekomedie in de Braindead-traditie.
Sfeervol mysterie van de maker van Ghost in the Shell verrast met een geweldsexplosie en een onverwachte ontknoping.
The Rotten Link - Javier Diment
In een Argentijns dorpje probeert prostituee Roberta haar noodlot te ontlopen. Heerlijke zwarte komedie, bevolkt door personages die even excentriek als levensecht zijn.
Plotselinge verdwijningen worden toegeschreven aan een berggeest, in een psychologische horrorfilm die eeuwenoude mythen verbindt met het moderne Taiwan.
Een eigenwijze rechercheur neemt het op tegen een steenrijke industrieel in een superieure actiefilm met een forse dosis humor en slapstick.
Een oude ontvoeringszaak speelt weer op in vlekkeloos eerbetoon aan de giallo, het barokke Italiaanse thriller genre uit de jaren 60 en 70.
Kijk hier voor het - tot nu toe bekendgemaakte - programma.
(bron: Imagine nieuwsbrief)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Toffe dingen. Kans op Oshii in de bios!
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Dat ziet er erg goed uit. Ik ga kijken of ik kan.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Zou niet al te veel verwachten van de nieuwe Oshii.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
De nieuwe Mamoru Hosoda daarentegen. Gaat weer een feestje worden!