- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Imagine Film Festival
Imagine Film Festival
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Het is in ieder geval niet een foto van John Milton
Ik ben ook van plan langs te komen, maar heb nog geen (concreet) programma samengesteld. Dat moet als ceremoniemeester dan wel spoedig gebeuren 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
hehe, ik lijkt wel op mijn avatar. Hoop ik. Anders is het niet goed. Lijkt me goed plan Mochizuki!
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Als ik het donderdag 9/4 allemaal op tijd red dan pak ik waarschijnlijk het pontje naar de overkant voor Lost River. Lijkt mij wel wat. En vooraf, onder het genot van een hapje en drankje, speel ik het spel "spot de MM-user" 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Voor Mochizuki Rokuro, The One Ring, Flat Eric en andere vandaag bij Imagine aanwezig zijnde users die een meet leuk vinden, ik heb niet Mochizuki's idee gevolgd van een leuk hoedje opzetten, maar moet wel herkenbaar zijn als een versie van John Milton die eigenlijk naar de kapper moet. Zelfde zwarte blouse, evt grijs jasje, veel te grote rugzak.
Ik ben vandaag als ik vasthoud aan mijn planning bij
11:00 – 12:30 III
13:00 – 15:00 Lost Soul, The Doomed [...] Dr. Moreau
17:10 – 19:10 These Final Hours
19:10 – 21:40 The Forbidden Room
Edit: helaas geveld door koppijn, moet de laatste 2 films laten schieten.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ah, ik zag al niemand die leek op de beschrijving. Jammer dat je Maddin hebt moet laten schieten. Je had er wellicht anders hoofdpijn van gekregen, maar ik vond het uniek, humoristisch en voor het eerst bij Maddin meeslepend 4.5*. Staat nog niet op de site, McSavah kun jij zien of-ie in de wachtrij staat?
edit: heb hem net zelf in de wachtrij gezet
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
4,5*? jeetje. Wat zonde. Was ik al bang voor. Maar dat had ik echt niet getrokken vanmiddag/vanavond, als het al een beetje hoofdpijn film was. Maar dan kijk ik hem thuis later een keer op VOD. Kan ik gelijk eerst wat meer Maddin kijken, ik sta pas op twee met Keyhole (Mweh) en zijn short Heart of the World (brilliant).
Jammer dat je andere film maar een 2,5je was.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Mijn mini-Imagine zit erop. Two hit - Two miss.
4.5* - The Forbidden Room
4.0* - Alléluia
2.5* - Beti and Amare
2.0* - The Frame
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
John Milton: ff met niethie besproken, je mag ons meeten als je ons kan vinden hoor, wat mij betreft ook. Ik zie er uiteraard niet uit als mn Avator, dus dat is lastig misschien?

Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Als John Milton rondloopt is hij totaal onherkenbaar - wel gelet op rugzakken etc. Vandaag ook weer niet gezien (maar weet niet of je er überhaupt was??). Dat hoedje is echt onmisbaar...
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
The Forbidden Room was geweldig en echt uniek (4 sterren van mij zodra hij op de site staat), The Midnight Swim was een aardige verrassing (3,5*) en Beti and Amare was het niet helemaal (2*). Maandag staat nog wat op de planning al hangt het nu nog wat in de lucht of ik ook echt zal gaan. Even afwachten.
Wel altijd leuk om weer wat gezichten van deze site te treffen.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
John Milton was er inderdaad niet Mochizuki Rokuro... Leek me niet zo geschikt met die koppijn van de dag ervoor in het achterhoofd (pun!). Anders had je me wel herkend hoor...
Jammer want ik heb nou toch een aantal users gemist die ik graag eens de hand geschud zou hebben. Ah well, next time. Ik ben er morgen overigens wel weer bij, en naar de kapper geweest dus lijk weer exact op mijn avatar. Mooi Inland Rabbit, we verzinnen wel wat!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Gisteren was een rustige dag qua MovieMeter. Kwam beavis tegen, maar die kwam melden dat hij ziek naar huis ging, toen ik er net was. McSavah en Inland Rabbit waren er dus nog niet en The One Ring was er niet ten opzichte van dag ervoor. Dus hebben Koenr en ik de honneurs waargenomen.
Safaci
-
- 79 messages
- 278 votes
Oei. The Answer was wel erg slecht.
Edit: Wat een puinzooi bij de Imagine balie. 15 minuten in de rij staan om vervolgens te horen dat mijn reservering voor Turbo Kid is doorverkocht. Ik baal als een stekker.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Ik heb alle keren gekloot gehad hij die balie, soms kwamen er allerlei reserveringen uit die niet moesten. Van volgende week bijvoorbeeld, of was niet vindbaar. Systeem werkt erg slecht
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het kaartsysteem is simpelweg bizar en lijkt bijna gemaakt te zijn om geen mensen zo lang mogelijk te laten wachten of om reserveringen te verliezen. Ik ben gewoonlijk niet al te moeilijk met dit soort dingen, maar ik snap niets van de omslachtige methode die ze gebruiken om te reserveren en om de reserveringen op te halen. Kennelijk is het om te voorkomen dat mensen veel gratis kaartjes bestellen met Cineville, maar stel dan gewoon een limiet van 1 kaartje per film met één pasnummer in of zo.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Leuk dagje met niethie en Fueledable. Wel was de tijd tussen de films erg kort (15 tot 25) je kon net ff plassen en dan had je eigenlijk al geen tijd meer om een drankje te halen bij de drukke bar.Op de terugweg bij Subway kwamen we tenslotte nog beavis tegen.
From The Dark is goed, had ik ook wel verwacht van de regisseur achter het leuke Stitches. It Follows viel erg tegen en Reversal was lekker lomp en cynisch.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Erg fijne middag indeed. It Follows blijft bij mij dan wel de favoriet. Hoe meer ik erover nadenk hoe beter ik hem vind en wat is het toch heerlijk dat een wekenlange hooggespannen verwachting goed uitpakt.
From the Dark was een fijne (suggestieve) nagelbijter en Reversal geen al te zware, niet al te serieus te nemen afsluiter, prima. Lees dan achteraf dat Wyrnwood bij de Day of Terror maar 2,50 extra was bovenop de drie andere titels. Maar om nou al zo vroeg in Amsterdam te zijn. Vond 8 uur uit m'n nest al vroeg genoeg op een zondag. Zometeen maar even flink wat bijslapen dus. 
En John Milton we hebben je gezocht maar zonder duidelijke beschrijving was het niet te doen in de menigte voor de zaal. Maar voor jou op je beurt ook niet natuurlijk, aan enkel een naam en ''twee jongens, een meisje-geslacht'' heb je ook niets natuurlijk.
Dus de volgende keer moeten we maar even wat duidelijkere beschrijvingen van ons en onze kledij doorgeven, hehe.
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Tussenstandje, en met al die 4-en en 3,5-en vind ik het nu al een geslaagd festival. Night of Terror was weer top, ook al was het dit keer niet in Tuschinski.
01 - 4,0* - It Follows (2014)
02 - 4,0* - Turbo Kid (2015)
03 - 4,0* - Norway (2014)
04 - 3,5* - Wyrmwood (2014)
05 - 3,5* - Ex Machina (2015)
06 - 3,5* - Life after Beth (2014)
07 - 3,5* - Everly (2014)
08 - 2,5* - Rurouni Kenshin: Kyoto Inferno (2014)
09 - 2,5* - Reversal (2015)
10 - 2,0* - From the Dark (2014)
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Vandaag ook in Amsterdam geweest voor Imagine. Het werd voor mij geen teleurstelling want het bekijken van de film "It Follows"
was de trip naar Amsterdam vanuit Nijmegen meer dan waard. Met die "pigeon" film van Roy Andersson is het voor mij tot nu toe de beste film die ik dit jaar gezien heb. "Reversal" daarentegen stelde mij enigszins teleur.
Safaci
-
- 79 messages
- 278 votes
Gisteren was voor mij een geslaagde dag:
1. 4.0* - It Follows (2014)
2. 4.0* - The Guest (2014)
3. 3.5* - Liza, the Fox-Fairy (2015)
4. 3.0* - Life After Beth (2014)
5. 3.0* - Reversal (2015)
6. 3.0* - Sunrise (2014)
7. 2.5* - The Frame (2014)
8. 1.0* - The Answer (2015)
Jammer dat ik Turbo Kid heb gemist.
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Jammer dat ik Turbo Kid heb gemist.
Extra balen: was Q&A na de voorstelling van Turbo Kid, met alle drie de regisseurs.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Ja ik baalde er ook van. Was er graag geweest 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Maandag min of meer spontaan nog Alleluia (zeer vermakelijk) gezien en vooraf een programma met korte films. En wat blijkt, daar zit zo maar ineens de beste film van het festival voor mij tussen en zelfs een kandidaat voor film van het jaar. Het gaat om World of Tomorrow van Don Hertzfeldt. Ik was al wat bekend met het werk van Hertzfeldt, maar hier bereikt hij een soort van perfectie van zijn stijl en zijn bizarre mix van surrealisme, lompe en harde humor en een soort filosofie. Als je die ergens kunt zien raad ik hem zonder meer aan. Als ik op korte films kon stemmen hier zou ik die 4,5* geven. De rest van het korte film programma was wisselend, maar niets wat verschrikkelijk en het meeste gewoon uitstekend. Moet ik eens vaker doen, de shorts een kans geven op een festival.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Maandag min of meer spontaan nog Alleluia (zeer vermakelijk) gezien en vooraf een programma met korte films. En wat blijkt, daar zit zo maar ineens de beste film van het festival voor mij tussen en zelfs een kandidaat voor film van het jaar. Het gaat om World of Tomorrow van Don Hertzfeldt. Ik was al wat bekend met het werk van Hertzfeldt, maar hier bereikt hij een soort van perfectie van zijn stijl en zijn bizarre mix van surrealisme, lompe en harde humor en een soort filosofie. Als je die ergens kunt zien raad ik hem zonder meer aan. Als ik op korte films kon stemmen hier zou ik die 4,5* geven. De rest van het korte film programma was wisselend, maar niets wat verschrikkelijk en het meeste gewoon uitstekend. Moet ik eens vaker doen, de shorts een kans geven op een festival.
Ook een van mijn beste van 2015 tot nu toe. Meteen 'gekocht' op vimeo. Zijn 4 euro absoluut waard.
Ok ik heb hem eerst gepindakaast, maar hij was zo goed dat ik niet kon wachten om er iets voor te betalen. Just Wow.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Het festival zit er op voor me! ging voldaan naar huis, zelfs de laatste film nog laten schieten, omdat Ex Machina gewoon een mooie slot film was
01 ) The Forbidden Room (2015) - 9,5
02 ) Alléluia (2014) - 8,5
03 ) Ex Machina (2015) - 8,5
04 ) Everly (2014) - 8
05 ) Dark Star: HR Gigers Welt (2014) - 8
06 ) Turbo Kid (2015) - 8
07 ) Uncanny (2015) - 8
08 ) Liza, a rókatündér (2015) - 7,5
09 ) The Dead Lands (2014) - 7,5
10 ) Lost River (2014) - 7,5
11 ) Shi di chu ma (1980) The Young Master - 7,5
12 ) Arunoday (2014) - 7,5
13 ) Myeong-ryang (2014) The Admiral: Roaring Currents - 7,5
14 ) Unfriended (2014) - 7
15 ) Zhi fa xian feng (1986) Righting Wrongs - 7
16 ) Norvigia (2014) - 7
17 ) Beti and Amare (2015) - 7
18 ) Homesick (2015) - 6,5
19 ) The Reconstruction of William Zero (2014) - 5
20 ) Gui da gui (1980) Encounters of the Spooky Kind - 4
Heb ook nog het 1e shorts programma gezien, waarin wel een aantal sterke filmpjes, maar met name "Similo" is vermeldingswaardig door het concept, stijlvolle uitvoering en een korte referentie die het filmpje maakt (uncredited volgens mij) naar de music video voor Björk's "all is full of love" van Chris Cunningham (wat ook mooi past bij het thema van Similo)
De drie kungfu films uit de HK-panorama selectie waren allemaal mooie prints in Cantonese dub met Engelse ondertitels. Wat betreft Righting Wrongs ook echt de lokale versie waarin iedereen dood gaat
zeer aangenaam om het Golden Harvest logo groot in de bios te zien!
Verder alleen nog de Giger tribute bijgewoond, geen van de andere bij programma's. Heel veel bekenden gezien en gesproken wel. Al is het met de strakke programmering vaak niet echt mogelijk om uitgebreid na te praten 
Over het algemeen stelde het programma zeker niet teleur en er waren een aantal zeer aangename verassingen. Zowel qua festival crowd pleasers (turbo kid, everly... al leek everly het toch niet zo geweldig te doen bij veel mensen... maar goed, je kan niet iedereen pleasen) als qua ideeën films (uncanny met name, wat overigens de perfecte double-bill is voor ex machina) die dit keer wat mij betreft toch het hart van het festival waren
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Mooie lijst! En het prijst de programmering dat de gemiddelde beoordelingen zo hoog liggen. Van de twintig films die je zag slechts drie een cijfer lager dan een 7? Die programmering is echt slechter geweest. Ik kom zelf uit op een 3,2* gemiddeld, uit 14 films. Grappig dat Norway bij jou onderaan bungelt met een 7 (en in de Silver Scream Competitie staat hij zwaar onterecht op plek 41/44.......).
Verder nog de vermakelijke, zij het weinig leerzame Masterclass Editing bijgewoond met Bob Murawski in het randprogramma, de Night of Terror bijgewoond en zaterdag nog naar de double bill van Aliens en Terminator 2. Fuck yeah. Een zeer geslaagde editie dit jaar!
01 - 4,0* - It Follows (2014)
02 - 4,0* - Turbo Kid (2015)
03 - 4,0* - Norway (2014)
04 - 3,5* - Young Ones (2014)
05 - 3,5* - Ex Machina (2015)
06 - 3,5* - Wyrmwood (2014)
07 - 3,5* - Life after Beth (2014)
08 - 3,5* - Everly (2014)
09 - 3,0* - The Forbidden Room
10 - 3,0* - The Signal (2014)
11 - 2,5* - Rurouni Kenshin: Kyoto Inferno (2014)
12 - 2,5* - Reversal (2015)
13 - 2,0* - From the Dark (2014)
14 - 1,5* - The Answer (2014)
15 - 3,5* - Big Game (2015) - Al voor het festival gezien
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Het waren allemaal wel mijn soort films inderdaad. En heb ook wat strenger geselecteerd aan de andere kant; films waarvan ik geen verwachtingen had heb ik gewoon overgeslagen
met name de horror. Al moet ik it follows geloof ik maar inhalen 
Norway vond ik vooral een film met potentie. Eentje die alles in zich had om heel cool, heel grappig en lekker freaky te zijn. Alle elementen waren aanwezig... Maar toch kwam het niet echt van de grond allemaal, net als die bejaarden in de disco...
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Edit op mijn eerdere bericht: heb The Answer ook nog gezien! Staat op 43/44 in de ranglijst van het festival en snap wel waarom. De regisseur (die als gast ook aanwezig was) had niet genoeg budget, maar vooral niet genoeg talent om iets moois te maken. Volgens mij staat de film hier nog niet op de site.
Safaci
-
- 79 messages
- 278 votes
Ik had last van plaatsvervangende schaamte toen de regisseur van The Answer de Q&A ging doen na de film.. Hoe haal je het in je hoofd om zo'n film te maken met zo weinig budget? Cheapy storyline met cheesy dialogen.