• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.992 actors
  • 9.370.973 votes
Profile

Cannes

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik heb gisteren de eerste helft van het Cannes-journaal gemist, maar volgens mij hebben ze het tot nu toe alleen gehad over Engelstalige films en verder alleen de Nederlandstalige. Een beetje jammer toch wel.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Tsai is twee keer voorbijgekomen in beeld! Volgens mij omdat het een NL coproductie was. Vind het eigenlijk maar duffe ellende, ook geen zin meer om nog nieuwe afleveringen te kijken.

Safri

• 867 messages
  • 1592 votes

Erg jammer, want Nederland heeft verder geen noemenswaardige filmprogramma's. Of mis ik iets?

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Nog twee daagjes en zeven jaar na de controversiele vertoning van Irreversible is het de beurt aan de nieuwe Noe. Ben heel erg benieuwd of hij weer 250 mensen de zaal uit krijgt.

Safri

• 867 messages
  • 1592 votes

Tot nu toe is von Trier de shocker geweest van het festival. Noe hoeft daar wat mij betreft niet overheen. Ik hoop vooral op een prachtig, poetisch en psychedelisch spektakel.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Hoeft voor mij ook niet maar het moge duidelijk zijn dat het de meest interessante voorstelling dit festival is qua voorgeschiedenis.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Video van de persconferentie in Cannes met Von Trier, Gainsbourg en Dafoe

Moet je eens opletten hoe zenuwachtig von Trier is. Of zou die al Parkinson hebben..?

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ik heb hem helemaal bekeken maar ik blijf het een vreemde fossiel vinden. Grijpt vaker terug op zijn toch wel behoorlijke deprimende tijd en roept de hele tijd hoe geniaal die wel niet is. Tarkovsky dit von Trier dat. Naar een half uur von Trier aan te moeten zien waarbij hij soms niet verder komt dan een aantal gebrekkige woorden uit het Engels ben ik erachter gekomen dat Anti-Christ in September bij ons komt.

Waarom houd von Trier eigenlijk nog persconferenties...? Gebrekkig Engels, nauwelijks antwoorden op vragen, arrogant en provocerend gedrag etc. Probeert hij zo zijn films te promoten...?

voskat78

• 510 messages
  • 829 votes

Meschien weet ie zich gewoon geen houding te geven tegenover die kudde journalisten. Of heeft ie er gewoon geen zin in en houd ie ons allemaal voor de gek.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Malick wrote:

Probeert hij zo zijn films te promoten...?

En dat het werkt!

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Arroganter en provocatiever dan die eerste journalist, dat lukt zelfs Von Trier niet. De erop volgende vragenstellers beginnen zélf over Tarkovsky (en Argento), de antwoorden vind ik bijzonder sympathiek. Het is vreselijk lang wachten op een eerste fatsoenlijke vraag over Antichrist zelf. En 'teruggrijpen op deprimerende tijd', tsja, als dat je leven beheerst en je maakt er films over, logisch dat het dan een favoriet onderwerp blijft. Uitzonderlijk benieuwd naar deze film.

(fantastisch moment trouwens, als Dafoe hem een great filmmaker noemt en Von Trier dat corrigeert tot 'the best')

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Menni wrote:

(fantastisch moment trouwens, als Dafoe hem een great filmmaker noemt en Von Trier dat corrigeert tot 'the best')

Volgens mij (en tot nu toe heeft nog niemand het tegendeel bewezen) heeft hij zichzelf echt zo hoog in het vaandel zitten...

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Hij weet het op z'n minst met humor te brengen, bovendien is er niks op tegen.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Wat een aparte vent, die Von Trier zeg. Geen normaal antwoord op een vraag gegeven volgens mij. Maar... ik ben erg benieuwd geworden naar Antichrist

We could only shoot it once you know Geweldig! De schaamlip-knipscéne

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Wat een bespottelijke vraag stelde Fernhout tijdens de persconferentie van Almodóvars Broken Embraces.

Fernhout: Film maken is een kwetsbaar proces. In uw film wordt een andere film verpest door een hermontage. Hoe zou u 't vinden als u dat zou overkomen?

Almodóvars antwoord was echter memorabel.

Almodóvar: Als mij dat zou overkomen...zou ik de producer of anderen die tussen mij en m'n film staan, vermoorden!

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Rokkenjager heb je toevallig beeldmateriaal...?

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

wolfmanrene

• 688 messages
  • 2912 votes

Hoor hier zoal dat tijdens het festival aangekocht zijn:

Precious (A-film), A Prophete (Cinemien), Dogtooth (Filmfreak), Samson & Delilah (Cineart), Nothing Personal (Cineart), Inferno (Cinemien) en Police, adjective (Filmmuseum).

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Ach, zoveel regisseurs die zich graag meten met grootmeesters als Tarkovsky en Bergman, een soortgelijke pendanterie treft men ook onder schrijvers aan.

Ik ben er nog niet uit of Lars Von Trier het ironisch bedoelde wanneer hij zichzelf "uitriep" tot beste regisseur ter wereld. Ik neem zulke uitspraken per definitie niet serieus, misschien omdat ik daar te nuchter voor ben. Bergman en Tarkovsky zijn in mijn ogen meesters maar dat is gewoon een mening. Wie nu de "beste" regisseur ter wereld is vind ik niet zo interessant.

Voorts vond ik het een behoorlijk inhoudsloze persconferentie. Weinig inhoudelijk en, inderdaad, een haast lethargische Von Trier die niet verder kwam dan: "what can I say?" tot en met "I liked making this film".

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Bob Dylan deed niet beter op persconferenties en de man wordt nog steeds verafgood.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Dat geloof ik direct. Bob Dylon staat bekend om zijn afstandelijke houding. Naar horen zeggen speelt de zanger niet zelden met zijn rug richting het publiek.

En wat verafgoding betreft, veel mensen worden verafgood, Lars Von Trier in deze context ongetwijfeld ook. Mij boeit dat allemaal niet zo, als het gemaakte werk mij persoonlijk maar aanspreekt. Als Lars Von Trier besluit geen inhoudelijk antwoord te geven op vragen gesteld door aanwezige journalisten, so be it...

Iketes

• 1968 messages
  • 1375 votes

Bob Dylan heeft zich al bewezen. Von Trier niet (voldoende).

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Het blijft een kwestie van smaak Iketes. Andre Rieu heeft zichzelf óók bewezen wanneer je criteria zoals commercieel succes en aanhang als maatstaf neemt. Toch blijf ik het een ranzige bedoeling vinden.

Bob Dylan heb ik regelmatig opstaan, ik vind het in ieder geval 'prettige' muziek en een aantal van Lars Von Trier's films vind ik zelfs erg goed. Breaking the Waves vind ik zelfs een klein meesterwerk. Maar dat alles staat gewoon los van hoe een artiest of regisseur zich opstelt richting, in dit geval, journalisten.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Iketes wrote:

Bob Dylan heeft zich al bewezen. Von Trier niet (voldoende).

Ach? De man achter het hele Dogme idee? Von Trier heeft zijn naam al dik in de filmgeschiedenis staan, heeft ook al genoeg aanhangers en controversiële arthouse op z'n naam staan.

Iketes

• 1968 messages
  • 1375 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Ach? De man achter het hele Dogme idee? Von Trier heeft zijn naam al dik in de filmgeschiedenis staan, heeft ook al genoeg aanhangers en controversiële arthouse op z'n naam staan.

Ik zeg ook niet dat hij minderwaardig is aan Dylan of iets dergelijks, het enige wat ik probeer te zeggen is dat Von Trier voor 'de grote buitenwereld' niet voldoende zijn sporen heeft nagelaten, itt tot Dylan. Daarom kan ik mij voorstellen dat iemand die niet bekend is met (het werk van) Von Trier bij persco's als deze hem ontzettend arrogant en terughoudend vind overkomen, terwijl hij dat bij Bob Dylan normaal zou vinden. Het is een beetje gekoppeld aan het imago van Dylan al.

Iketes

• 1968 messages
  • 1375 votes

Ik denk trouwens ook niet dat het arrogantie is van Von Trier, maar dat hij gewoon extreem zenuwachtig oid is.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

De aflevering van gisteravond (oa met QT & Inglourious Basterds) bekeken (pas mijn tweede). Kan wel zeggen dat het de laatste was. Roeland Fernhout is volkomen ongeschikt, omdat hij a. er ter meerdere eer en glorie van eigen persoon lijkt rond te lopen (zie gedoe met Elton John) en b. zo'n beetje onderwerpen maakt die we altijd al zien: over hoe je kaartjes moet krijgen, over festival locaties en hotels etc. Gaaaaap dus. En niet om aan te zien, vanwege Fernhouts houding en vervelende aanwezigheid. En de beelden die we zagen van IB doen ook vermoeden dat we de verwachtingen tot een dieptepunt kunnen bijschroeven. O ja, er kwam ook nog iets "alternatiefs" voorbij: Bellocchio's "Vincere". Vanavond Gilliam, lijkt me sterk dat daar iets over te melden is dat hier niet al op de site staat. Voordeel van MoMe is dat Fernhout hier niet in beeld is. Waarvoor dank.

Iketes

• 1968 messages
  • 1375 votes

Nou nou. Ik vind Fernhout het wel prima doen. Tuurlijk zijn zijn interviews niet diepgaand en blijven zij op de oppervlakte, maar daar hebben zij ook de tijd niet voor vermoed ik. Het is ook de bedoeling het Cannes journaal een beetje flair te geven, veel mensen zullen die ronde langs de bekende hotels e.d. juist plezierig vinden. (Vond het zelf ook niet storend overigens)

Fernhout is uiteraard geen briljant interviewer en hij excelleert ook niet in zijn filmkennis, maar daartegenover staat dat hij het wel goed (en enthousiast) presenteert. Het kan veel erger.

voskat78

• 510 messages
  • 829 votes

Even inhakend het comment van Mochizuki Rokuro...

Ik geef hem volkomen gelijk en sluit me hier dan ook volledig bij aan.

Ik heb tot nu toe alle afleveringen gezien en ik kan je zeggen de eerste paar waren echt te suf voor woorden en hadden vrijwel weinig tot geen inhoud.

Gister vond ik het wel meevallen, maar dan dat dansen en smoking gedoe lekker intressant !! *NOT*

Als ze echt een goed journaal willen maken,moet er meer naar de films gekeken worden en niet naar al die shit er om heen.

En vooral een goeie verslagever regelen!! Niet die flapdrol die het nu een beetje aan elkaar lult, met een zelf ingenomen houding.

Nee ,doe mij maar Twan Huys die had iig meer inhoud.

Maar goed zo weer een aflevering kijken of ie wat heeft geleerd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.