Cannes
John Milton
-
- 24273 messages
- 13444 votes
Vast niet zo moe als van het woord 'Woke' zelf, ik moet intussen zowat en extra snipperdag opnemen om te verwerken hoe vaak dat hier tevoorschijn wordt gehaald. 
Gaan we preutsheid nu ook al onder het W woord scharen? Het wordt alomvattend!
Maar: ik ben met je eens dat dit meer dan een beetje sneu is. Laat die keuze lekker aan mensen zelf. Alhoewel, dit geeft wel de kans om er tegenin te gaan en lekker te rebelleren. Gaan sommige mensen heel goed op.
IH88
-
- 9771 messages
- 3192 votes
Vast niet zo moe als van het woord 'Woke' zelf, ik moet intussen zowat en extra snipperdag opnemen om te verwerken hoe vaak dat hier tevoorschijn wordt gehaald. 
Gaan we preutsheid nu ook al onder het W woord scharen? Het wordt alomvattend! .
Ik ben op deze ochtend in ieder geval gelijk klaarwakker. Wat 'woke' al niet kan doen
.
starbright boy (moderator films)
-
- 22536 messages
- 5186 votes
De Prijzen:
Palme d’Or
It Was Just an Accident, dir: Jafar Panahi
Grand Prize
Sentimental Value, dir: Joachim Trier
Best Actress
Nadia Melliti, La Petite Dernière
Best Director
Kleber Mendonça Filho, The Secret Agent
Jury Prize – tie
Sirat, dir: Oliver Laxe
The Sound of Falling, dir: Mascha Schilinski
Best Screenplay
Jean-Pierre and Luc Dardenne, Young Mothers
Best Actor
Wagner Moura, The Secret Agent
Special Prize
Resurrection, dir: Bi Gan
Camera d’Or
The President’s Cake, dir: Hassan Hadi
Special Mention, Camera d’Or
My Father’s Shadow, dir: Akinola Davies Jr
Short Film Palme d’Or
I’m Glad You’re Dead Now, dir: Tawfeek Barhom
Special Mention, Short Film
Ali, dir: Adnan Al Rajeev
Daarmee hebben de meeste van de echt heel goed ontvangen films wel iets gewonnen.
John Milton
-
- 24273 messages
- 13444 votes
Mooie selectie!
Wat betreft de Gouden Palm, exceptioneel lekker bezig, Neon!
Malick
-
- 9149 messages
- 690 votes
Afgelopen donderdag is een groot deel van het programma van Cannes bekendgemaakt. Naar welke films kijken jullie uit?
Enkele jaren geleden lag Zvyagintsev nog op zijn sterfbed te vechten voor zijn leven, en nu, bijna tien jaar later, levert hij een film af. Een wonder. Ik kijk ook uit naar de nieuwe Grisebach, Hong-jin, Nemes, Kore-eda, Marre (Ga Rien à Foutre zien!), Harari en Dhont. Ook benieuwd naar de nieuwe film van Mungiu en Pawlikowski.
Ben ik de enige hier die vindt dat Hamaguchi een enorm wisselvallige regisseur is met slechts één goede film? Hetzelfde geldt voor Fukada maar die is nog minder getalenteerd. Na een paar mindere films hoop ik dat Farhadi weer iets bijzonders gaat afleveren.
Van de Un Certain Regard kijk ik uit naar Rosenberg (Ga Le Nouveau zien!), Wollner en het debuut van Rakan Mayasi.
Van Out of Competition, Midnight Screenings en Cannes Premiere hoop ik dat Refn, Dupieux en Kurosawa weer eens goede langspeler afleveren.