Cannes
wolfmanrene
-
- 688 messages
- 2912 votes
Wel een erg fijne lijst in de competitie. Erg jammer dat ik er niet naar toe mag.
nog een niet misse titel vergeten die ook in competitie zit:
THIRST Park Chan-wook
Safri
-
- 867 messages
- 1592 votes
Ben reuze benieuwd naar de nieuwe Noe vooral. Heb niet voor niets twee van zijn films in mijn top 10 staan. Maar ook naar Tarantino (zal wel voor de nodige controverse gaan zorgen), Haneke, Von Trier en Gilliam. Man wat zou ik hier graag naartoe willen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Tarantino (zal wel voor de nodige controverse gaan zorgen),
Hoezo? DIt lijkt me veilig Tarantinoterrein.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Een wilde gok, maar ik denk dat Elia Suleimanmet The Time That Remains de Gouden Palm zal winnen.
Safri
-
- 867 messages
- 1592 votes
Hoezo? DIt lijkt me veilig Tarantinoterrein.
Cannes veilig terrein of het plot van de film? Dat laatste weet ik zeker dat hij daar veel heilige huisjes mee omver gaat schoppen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Een wilde gok, maar ik denk dat Elia Suleimanmet The Time That Remains de Gouden Palm zal winnen.
Vanwaar deze wilde gok..?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
ja, welke vind je niet terug?? Je moet volgens mij niet naar festival 2009 en dan per sectie kijken maar naar the official selection 2009
Alle films in competitie staan trouwens zo ongeveer op de site (aan de Un Certain Regard-films wordt nog gewerkt).
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Cannes veilig terrein of het plot van de film? Dat laatste weet ik zeker dat hij daar veel heilige huisjes mee omver gaat schoppen.
Zoals welke? Wellicht heb ik bepaalde nieuwtjes rond de film gemist, maar Tarantino staat bekend om als fan van exploitationfilms en baseert daar zijn films vaak op. Dan verwacht men sowieso al sneller iets schokkends, al levert Tarantino dat eigenlijk nooit.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Weinig animo voor de nieuwe Tsukamoto in Cannes hier? Volgens mij ging hij daar toch echt draaien.
Verder veel interessante titels zo te zien, met een nieuwe Noé, Kore-eda, Ratanaruang en zelfs Lou Ye weer paraat.
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
iemand die weet heeft van een interessante blog over Cannes? Een jaar of twee terug hielden twee journalisten van de knack een blog bij over de films die ze op Cannes zagen, maar dit doen ze dit jaar niet. Ik vond dat altijd interessant om volgen, je kreeg zo al een vage impressie van bepaalde films waar we veel van verwachten...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Er is wel op Nederland 2 (dagelijks?) een Cannes FIlm Festival Journaal met Roeland Fernhout (waarom hij?)
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Er is wel op Nederland 2 (dagelijks?) een Cannes FIlm Festival Journaal
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
The Official Selection 2009 is dedicated to the memory of Wouter Barendrecht (1965 - 2009).
Ik zag het ook, ja. Mooi, eervol eerbetoon. Ik begrijp dat er vandaag in Cannes een emotionele herdenkingsbijeenkomst voor hem was in aanwezigheid van veel internationale hotemetoten.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Jammer dat de nieuwe Inárritu niet op tijd klaar is.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Er is wel op Nederland 2 (dagelijks?) een Cannes FIlm Festival Journaal met Roeland Fernhout (waarom hij?)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Twan Huis is me erg mee gevallen en daar was ik net aan gewend geraakt. Duidelijk een bekwame interviewer en journalist, maar wel eentje met alleen maar filmboekjes kennis en dingen die hem ingefluisterd waren. Duidelijk niet iemand met een film-hart, maar wel iemand die met zijn journalistieke achtergrond zo'n festival goed kon neerzetten.
De Volkskrant criticus Ockhuysen die we daarvoor hadden was duidelijk ongeschikt voor TV al had hij duideljk wel liefde voor de films en bepaalde parels die zomaar opkwamen.
Ik heb het gisteren trouwens gemist, dus ik weet niet hoe Roeland Fernhout het eraf gebracht heeft.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ben er niet zo kapot van, hij lijkt meer op een middelbare scholier die wat mag vragen aan z'n helden en waarom hij telkens z'n hoofd scheef houdt als iemand tegen hem praat snap ik ook niet.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Ergens (eenvoudig) terug te zien op het web?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Best pover trouwens dat we het moeten doen met een stuk over Pixar, een stuk over Tarantino en een aankondiging over een stuk Copolla.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
..maar of je daar ook buiten Nederland bij kunt komen weet ik niet.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Cinema.nl Cannes 2009 » Laatste uitzending - weblogs.vpro.nl
Daarnet zelf hier gezien, gaat perfect. Toch iets waar met in NL al veel verder mee staat, geweldige service imo.
Goodfella
-
- 5091 messages
- 4875 votes
iemand die weet heeft van een interessante blog over Cannes?
Cinema.nl blogt dagelijks.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Best pover trouwens dat we het moeten doen met een stuk over Pixar, een stuk over Tarantino en een aankondiging over een stuk Copolla.

Toch iets waar met in NL al veel verder mee staat, geweldige service imo.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
En ik denk dat voor de argeloze filmkijker
Het typische Cannes publiek inderdaad ... als je het daarover wil hebben, maar dan een gewoon filmmagazine.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Wellicht beter: de argeloze TV-kijker (Nederland 2 dan) die kunst rubrieken op TV volgt met een gemiddelde filmbelangstelling.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik neem aan dat er in de andere afleveringen meer aandacht is voor (de minder bekende) competitiefilms.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
De afgelopen jaren behandelen ze normaal gesproken alle films die meedingen voor de Gouden Palm. Hoewel dat met deze presentator natuurlijk niet zeker is. Daarbij lijkt het mij logisch dat ze meer aandacht besteden aan de meer bekende films en filmmakers.
WaytoBlue
-
- 12 messages
- 3 votes
Er is ook een filmje op YouTube over de Openingsceremonie van het Filmfestival van Cannes:
Disney Pixar opent 62ste Filmfestival van Cannes | Video - Zie.NL
Je kan nu de producers en het creative team achter UP volgen via Twitter: www.twitter.com/UP_dates
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes