• 177.953 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.755 votes
Profile

Het grote "smakelijk eten" topic

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Zout.

Alsof zoet eetbaar is..

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7275 votes

Zout is brrrr..

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zoet, zout vind ik echt smerig. Idioot ook dat ze in sommige bioscopen alleen nog maar zout verkopen. Schandalig!

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Zoet, al eet ik bijna nooit popcorn, omdat ik een hekel heb aan die vervelende vliesjes (die o.a. tussen je tanden gaan zitten). Bloedirritant zijn ze.

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Lang geleden, tijdens een vakantie in de US (Florida) heb ik eens een eerste Amerikaanse "bioscoopbeleving"meegemaakt.

Mijn tante trakteerde op een avondje bios all-in.

Het oorspronkelijke plan was om naar 'Star Wars te gaan, die al heel lang draaide in een plaatselijke bioscoop, maar ook die avond weer uitverkocht was.

De rij wachtenden nam een groot deel van de straat in beslag.

Plan B (from Outer Space ) werd 'The Swarm'.

Voor ik het wist stond ik met een Coke en een gigantische 'cone' popcorn in mijn handen.

Het spul was overgoten met zoete warme boter, en plakte als de hel. Bwéék!

(Maar goed dat die bijen alleen op de film in de zaal aanwezig waren)

Nu heb ik toch al niks met popcorn, maar wanneer je het op die manier, en met de beste bedoelingen cadeau gedaan krijgt...

Met moeite zoveel mogelijk ervan naar binnen gewerkt en weggespoeld met de Coke.

Daarna heb ik heel lang geen popcorn meer gegeten, en ik moet er nog steeds niets van hebben.

Zout..brrr...nog erger..

Die Amerikaanse vakantie leverde mij overigens nog zo'n 5 kilo gewichtstoename op (Donuts, pancakes etc. waren wel erg lekker)

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

En dan zijn er nog mensen die dan nog om extra boter gaan vragen op hun popcorn.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Brix wrote:

Die Amerikaanse vakantie leverde mij overigens nog zo'n 5 kilo gewichtstoename op (Donuts, pancakes etc. waren wel erg lekker)

Grappig, mijn vriendin kwam na onze NYC vakantie ook een paar kilo bij, terwijl ik er juist 5 á 6 kwijt was, w.s. door het vele, vele, VELE wandelen. Want we hebben toch aardig gegeten daar, zeker de laatste dagen. Gek genoeg kom ik altijd lichter terug na een vakantie. Moet ik maar vaker gaan.

Heb overigens niet de popcorn geprobeerd in de bioscoop daar. Wel de hotdogs. Lekker!

Brix

• 19675 messages
  • 5113 votes

Die gewichtstoename was voor mijzelf extreem, en dat in tijd van drie weken.

Ik kom normaal gezien bijna niet aan, wat ik ook eet.

Maar ja, "Double Wopper " hamburgers stonden ook bijna dagelijks op het menu, en meer van dat fraais. (mijn "Minotaures periode", haha)

(Dat was nog voor mijn overschakeling naar vegetarisme natuurlijk)

Toch vooral die Donuts denk ik, ik kon er niet genoeg van krijgen..."Honey dippers"

En "One Dollar pancakes"(niet vanwege de prijs, maar de kleine afmeting. Wel dik, en een hele stapel)) met Maple syrup... ik krijg bijna een "culinair orgasme" als ik er weer aan terugdenk...(excusez les mots )

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Popcorn zout, zoet vind ik vies. In de bios eet ik niet, wel drinken of een kauwgumpje of zo.

Thuis poppen in de pan is heel gemakkelijk en zo klaar en doe ik weleens. Mais vind ik sowieso lekker, of het nu in brood zit of aan de kolf, zalig!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Ouders een week weg... Dat betekent, jawel, lekker veel eten bestellen.

Om te beginnen had ik gisteren een pizza tonno (wel thuis klaargemaakt) en vandaag even naar de BK geweest; een 2 euro menu, een losse Chicken wrap (heerlijk) en een losse Big King (ook lekker). 's Avonds ga ik gewoon wat creatief zijn en even kijken of ik thuis nog wat heb te bikken.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Minotaures wrote:

Ik heb gewoon het voordeel om dit soort dingen te eten en het qua uiterlijk niet te merken.

Tja, dat heb ik ook.. en velen met ons. Aan de buitenkant zie je het niet nee, alleen vindt je ''binnenkant'' het echt niet zo leuk. Ik mag ook graag lekker eten hoor, net als jou, heerlijk, maar 3x per week van dat voer naar binnenschuiven is echt te vaak. Maar dat merk je vanzelf wel eens. Denk ik.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Dude jij bent net zo vaak alleen thuis Maar goed dat mij dat niet overkomt want de laatste paar maanden is het zo weinig mogelijk calorieen naar binnen schrokken. Alhoewel ik wel een keer naar de Mac ben geweest M'n zusje betaalde mijn maaltijd als ik zou rijden

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Leland Palmer wrote:

Maar dat merk je vanzelf wel eens. Denk ik.

Ik denk dat ik het na een bepaalde leeftijd wel zal hebben. Wanneer dat begin, zal ik het absoluut minderen.

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Het belangrijkste is dat je gevariëerd eet, dus niet altijd een frikandel maar ook wel eens een kroket.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ben sinds kort weer eens wat fruit gaan eten, yoghurt spul gaan drinken en 3/4 keer per week sporten. Strak worden voor de vakantie Jammer dat ik en een aantal maten van me alleen thuis zijn voordat we weggaan, dat betekent wakker worden met bapao, pizza en langs de Mac voor een paar weken. En niet te vergeten die liters bier per dag, altijd weer raak..

Oftewel...al de moeite voor niks, maar het is vooral een psychologisch ding uiteindelijk

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Paar dagen geleden samen met een vriend wat te eten gemaakt. Zijn resultaat was een broodje hamburger. De burgers werden samen met cheddar kaas gebakken en op een opengesneden pistolet gelegd, bovenop een gebakken ei (soort van uitsmijter). Als extra heeft die de brood met boter gesmeerd, extra zout op gegooid en als saus heeft die BBQ saus gebruikt... Hij vond het lekker, maar na 3/4e van het broodje, hield ik mee op en ging zelf noodles maken. Ik houd simpelweg niet van overdreven combinaties.

Gisteren weer hetzelfde burgerbroodjes... Dit keer deed ik niet mee en ging wat groente noodles maken, samen met tosti met kaas en ketchup en als laatst even een appeltje op.

Na 8en wordt het een portie hot ribs van de Spare Rib Express samen met een halve liter Coca Cola.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Gister naar de IKEA geweest, even rondgekeken en daarna wat gegeten. Een sparerib menu voor 7,95.

Vandaag nog even 2 loempia's op. En uiteraard wat fruit gegeten.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Tijdje geleden sinds ik een broodje haring heb gegeten. Tot zover 2 plekken bezocht en op beide gelegenheden een broodje gekocht. In Scheveningen aan het einde van de boulevard heb je een viszaak en op de Kamperfoelieplein in Den Haag heb je een vaste kraam. Vooral het laatste is een aanrader vanwege zijn kwalitatieve vis. Plus het is nog 100% vers, want de haring wordt schoongemaakt waar je erbij staat.

En uiteraard snel naar de Jumbo geweest. Eén van de 2 supermarkten die ik ken die Dr. Foots verkopen. Zeker als het warm weer is en je een blikje ijskoude Dr. Foots bij de hand hebt.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

haha, ik heb ook al flink wat harinkjes op. Ik vind ze erg lekker dit jaar al hoor ik van andere mensen verschillende meningen.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Smakelijk eten

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Nee, niks voor mij.

Gonzo8000

• 484 messages
  • 10 votes

Minotaures wrote:

Tijdje geleden sinds ik een broodje haring heb gegeten. Tot zover 2 plekken bezocht en op beide gelegenheden een broodje gekocht. In Scheveningen aan het einde van de boulevard heb je een viszaak en op de Kamperfoelieplein in Den Haag heb je een vaste kraam. Vooral het laatste is een aanrader vanwege zijn kwalitatieve vis. Plus het is nog 100% vers, want de haring wordt schoongemaakt waar je erbij staat.

En uiteraard snel naar de Jumbo geweest. Eén van de 2 supermarkten die ik ken die Dr. Foots verkopen. Zeker als het warm weer is en je een blikje ijskoude Dr. Foots bij de hand hebt.

Als je een beetje geïnformeerd bent dan weet je dat haring nooit vers is:

Haring moet nl. na het kaken (kijk op google of wikipedia ome te zien wat dat is) eerst worden de diepgevroren, om de voor mensen schadelijke haringworm te doden. Daarna wordt ie pas in de pekel gelegd

ibendb

• 5036 messages
  • 3213 votes

Ik doe m'n best om 'normaal' te eten. Dus niet te veel junk-food, genoeg fruit en niet te veel snoepen. Al is dit laatste natuurlijk erg moeilijk. We hebben thuis zo van die geoliede snoepjes. Ze zijn overheerlijk en je kan er soms zo'n erge zin in hebben. Maar eenmaal je eraan begonnen bent, kan je ze bijna niet meer wegleggen en krijg je binnen de vijf minuten hevige buikpijn. Ik heb het over deze:

(afbeelding)

De bovenste, want die zure zijn niet te eten.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Als ik aan snoep denk, denk ik vaak aan Autodrop. Ook superlekker.

(afbeelding)

(afbeelding)

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Altijd weer die autodrop.

Snoep.... ik kan er ook slecht van afblijven.

De truuk is om het gewoon niet te kopen.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Tis gewoon lekker.

Mijn voordeel is dat ik niet met snoep experimenteer, dus dan krijg ik het voordeel om nooit meer dan 1 of 2 snoepgoed te kopen waar je wel mee bekend bent. De rest laat je dan links liggen. Zo vergroot je de kans niet om meerdere keuze's/optie's te creëren. En aangezien ik geen hardcore snoeper ben, is de kans erg klein.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Zo, een tijdje geen shoarma/kapsalon. Wel even wennen, maar zoveel mis ik het ook weer niet.

Gezond eten is best aan de orde, maar geen 100%. Dat nooit. Maar veel fruit per dag 2 - 5 stuks. Om de dag veel groente (broccoli, aardappel, asperges, witlof en andere. Daarnaast eet ik zoveel mogelijk (gebraden, gekookt lust ik niet) kip en zo nu en dan een blikje tonijn. Kip en vis zoals zalm eet ik met groente en wit rijst.

Naar de MacDonald's ga ik nog zo nu en dan (wel verminderd) en vaak haal ik maar 1 of 2 euroknallers (kleine dingen dus).

Wat betreft drinken is het niet heel gezond, maar drinken let ik niet zozeer op. Vandaag nog wel een flesje water op en heb meer (met prik) gekocht. De overige drinken blijft wel op Cola, Fanta en een energiedrankje om de 2 dagen ofzo.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Minotaures wrote:

. Daarnaast eet ik zoveel mogelijk (gebraken, gekookt lust ik niet) kip .

He bah.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Whoops, haha.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Vandaag nog langs de Jumbo gegaan om even wat Starbucks ice coffee te halen. Er zijn 3 soorten en alle 3 heb ik gewoon meegenomen. Superduur, maar best lekker.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.