- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote "smakelijk eten" topic
Het grote "smakelijk eten" topic
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Zaterdag is toch wel de dag waar ik het meest naar uitkijk. 1,5 portie patat (voor sommige friet) met pindasaus, mayonaise, curry en uien, broodje hamburger speciaal, 2 frikandellen en een pittige bamischijf. Goed voor zo'n 1500 kcal denk ik!
Wanneer ik op alle andere dagen wel streng voor mezelf bent, is het wel even extra genieten met die vette troep.
bierbak
-
- 390 messages
- 0 votes
Ik weet niet of ik hier om keukentips mag vragen, anders verwijder mijn post maar.
Het probleem is: Ik eet graag scampi's maar krijg ze nooit zo zo smeuig als op restaurant/brasserie. Integendeel, ze zijn vaak veel te droog en precies wat gekrompen. Weet iemand een ideale manier om ze lekker mals en sappig te krijgen?
Hoe ik het nu doe: Ik laat wat olie goed warm worden in een (antibaklaag) pan en gooi de scampi's erin. Kruiden natuurlijk, en op zicht en gevoel keer ik ze om en haal ze eruit. Opmerking: de scampis die ik eringooi zijn nog half vervroren want het komt uit een diepvrieszakje (reuzengarnalen staat erop), die ik om makkelijker te kunnen pellen eerst kort even onder de warme kraan steek. Misschien dat dat het verschil maakt?
Alvast bedankt voor eventuele hulp.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Nou, om te beginnen zou ik de scampi's volledig ontdooien... dat wil nogal schelen.
En probeer ze eens te marineren ipv alleen wat peper en zout.
bierbak
-
- 390 messages
- 0 votes
Ja hiermee kan ik al wat verder. Marineren, goed idee zal wellicht ook weer schelen.
Hartelijk dank, Kos.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Laatste tijd de Monster energy drink aan het testen, even kijken welke kleur het allerlekkerste is.
(afbeelding)
* Groen = vies
(afbeelding)
* Geel = ook vies
(afbeelding)
* Oranje = nog wel te drinken
(afbeelding)
* Blauw moet ik nog proeven.
Gisteren nog in de AH geweest om een blik te kopen... Koop ik een gele... was vergeten welke lekkerder was, dus verkeerd gekozen.
Next time neem ik wel oranje mee en blauw zag ik ook. Die heb ik nog niet gehad. Ook meenemen dus.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Monster Energy smaakt naar zeep.
Ik had gister Bounty drink. 30.000 calorieen per flesje 
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Tip: Eet eens de Devil's Heat Burger bij Downunder in Sittard. Die is echt lekker pittig. 
Ik heb gevraagd welke soort pepers ze erop doen. Het kan zijn dat ze deden opscheppen ,maar volgens hen was echt de Bhut Jolokia oftewel Ghostpepper.
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Zaterdag is toch wel de dag waar ik het meest naar uitkijk. 1,5 portie patat (voor sommige friet) met pindasaus, mayonaise, curry en uien, broodje hamburger speciaal, 2 frikandellen en een pittige bamischijf. Goed voor zo'n 1500 kcal denk ik!
Wanneer ik op alle andere dagen wel streng voor mezelf bent, is het wel even extra genieten met die vette troep.
Pindasaus? Nooit van gehoord. Ik hoor iedereen er gewoon saté tegen zeggen en als het op friet zit een 'Frietje Oriental.' Er moeten wel naast die saté nog gebakken uitjes en wat taugé erover .
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Vandaag bij de Mac een nieuwe broodje gezien dat ik ff heb geprobeerd.

De McMood. Geen topper, maar wel te doen. Ben niet zo'n fan van broodje ei met hamburger, maar toch geprobeerd.
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Morgen naar La Roche met school voor afsluiting L.O. . Lekker daar survivallen en hopelijk op het einde van de dag naar een plaatselijke friture daar.
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Al lang niet meer bij de McDonalds geweest. Vroeger als kind zijnde gingen we geloof ik zowat iedere week (terwijl ik er niet echt veel zwaarder op werd) maar volgens mij was het ook gewoon te doen om het Happy Meal. Nu kom ik er nog misschien maar 1 keer in het jaar, het zou ook best kunnen dat ik eens een jaar helemaal niet ben geweest.
We hebben hier een plaatselijke Snackpoint, die is wel lekker. De laatste tijd pak ik altijd een kipburger 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Die Big Tasties bij de Mc zijn echt niet best!
890 kcal. 45% ADH
55 gr vet. 82% ADH
3,4 gr zout. 68% ADH
Maar wel lekker!! 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Pindasaus? Nooit van gehoord. Ik hoor iedereen er gewoon saté tegen zeggen en als het op friet zit een 'Frietje Oriental.' Er moeten wel naast die saté nog gebakken uitjes en wat taugé erover .
Oja, nog even over dat patatje pinda of frietje saté. Het is streekgebonden, maaaarrr..
Satésaus (ook wel: pindasaus) is oorspronkelijk een oosterse saus. Het wordt gemaakt van het hoofdingrediënt pindakaas, ketjap geeft pindasaus zijn zoutige en pittige smaak. De saus was oorspronkelijk bedoeld als saus over saté. In Nederland is pindasaus inmiddels een typisch Nederlands gerecht geworden, het wordt veelal gegeten bij vlees (bijvoorbeeld barbecue en gourmet) met patates frites en frikandellen. Pindasaus wordt ook wel gegeten met stokbrood, brood, komkommer of aardappellen, dit is echter wat minder algemeen.
Er bestaan verschillende recepten voor het maken van satésauzen, dit betekent ook dat al deze satésauzen anders smaken. Een recept dat vaak thuis wordt gemaakt bevat onder andere: pindakaas, melk, ketjap en kruiden (zoals gember en andere kruiden om het pittiger te maken). Sommige pindasauzen bevatten ook gebakken uien, sesamzaad of olijfolie.
Ik wou dat het al zaterdag was!!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Big Mac zijn ook heerlijk. Een paar dagen geleden de nieuwe wrap chicken en bacon geprobeerd. Ook heerlijk.
Die Big Tasties bij de Mc zijn echt niet best!
890 kcal. 45% ADH
55 gr vet. 82% ADH
3,4 gr zout. 68% ADH
Maar wel lekker!!
Indeed 
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Oja, nog even over dat patatje pinda of frietje saté. Het is streekgebonden, maaaarrr..
Satésaus (ook wel: pindasaus) is oorspronkelijk een oosterse saus. Het wordt gemaakt van het hoofdingrediënt pindakaas, ketjap geeft pindasaus zijn zoutige en pittige smaak. De saus was oorspronkelijk bedoeld als saus over saté. In Nederland is pindasaus inmiddels een typisch Nederlands gerecht geworden, het wordt veelal gegeten bij vlees (bijvoorbeeld barbecue en gourmet) met patates frites en frikandellen. Pindasaus wordt ook wel gegeten met stokbrood, brood, komkommer of aardappellen, dit is echter wat minder algemeen.
Er bestaan verschillende recepten voor het maken van satésauzen, dit betekent ook dat al deze satésauzen anders smaken. Een recept dat vaak thuis wordt gemaakt bevat onder andere: pindakaas, melk, ketjap en kruiden (zoals gember en andere kruiden om het pittiger te maken). Sommige pindasauzen bevatten ook gebakken uien, sesamzaad of olijfolie.
Ik wou dat het al zaterdag was!!
Ok , bedankt. 
En smakelijk eten zaterdag.
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Al lang niet meer bij de McDonalds geweest. Vroeger als kind zijnde gingen we geloof ik zowat iedere week (terwijl ik er niet echt veel zwaarder op werd) maar volgens mij was het ook gewoon te doen om het Happy Meal. Nu kom ik er nog misschien maar 1 keer in het jaar, het zou ook best kunnen dat ik eens een jaar helemaal niet ben geweest.
We hebben hier een plaatselijke Snackpoint, die is wel lekker. De laatste tijd pak ik altijd een kipburger
Bij de snackpoint hebben ze toch als ik het goed heb die Grand Canyon-burgers? Die zijn echt heerlijk of in ieder geval hier in Snackpoint Fortuna.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Zo, dat is niet best.. dan haat je nogal wat mensen. 
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
Ik vind 't ook lelijk, maar dat zal wel plaatsgebonden zijn. Haten lijkt me een beetje overdreven.
Wel irritant dat je er boven de rivieren op gecorrigeerd wordt (in de friettent), wanneer je er een frietje bestelt.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik heb er eigenlijk geen zin in, maar toch zeg ik het effe...
Ik haat mensen die friet zeggen.
En boterham vind ik ook verschrikkelijk.
Gonzo8000
-
- 484 messages
- 10 votes
Gisteren nog in de AH geweest om een blik te kopen... Koop ik een gele... was vergeten welke lekkerder was, dus verkeerd gekozen.
Next time neem ik wel oranje mee en blauw zag ik ook. Die heb ik nog niet gehad. Ook meenemen dus.
UITKIJKEN, dit stond in krant vandaag:
Energiedrankje gelinkt aan sterfgevallen:
AMSTERDAM - De Food and Drug Administration in de Verenigde Staten onderzoekt of vijf sterfgevallen (mede) zijn veroorzaakt door gebruik van het energiedrankje Monster Energy Drink.
De frisdrank, met een hoger caffeinegehalte dan concurrent Red Bull, zou bovendien (mogelijk) een factor zijn geweest bij een niet-fatale hartaanval. Dat zou zijn gebeurd na het drinken van een 680ml-blikje, met 240 milligram caffeine.
Monster Energy Drink heeft driemaal zoveel caffeine als een normaal blikje Red Bull en zevenmaal zoveel als een reguliere beker cola, zo meldt Sky News .
Dat er een onderzoek wordt ingesteld, wil niet zeggen dat er enige vorm van bewijs is dat het drankje de oorzaak ervan is. "Zodra er aangifte wordt gedaan van overlijden of letsel, stellen we een heel serieus onderzoek in," aldus de FDA.
Het onderzoek volgt op de dood in december van het vorig jaar van de 14-jarige Anais Fournier. Zij overleed na het drinken van twee blikjes Monster Energy Drink in 24 uur. Lijkschouwing wees uit dat ze hartritmestoornissen had gekregen door een overdosis caffeïne in combinatie met een erfelijke aandoening die de kwaliteit van de bloedvaten aantast.
De ouders van het meisje zijn verbaasd dat er drankjes met een zo hoog caffeïnegehalte verkrijgbaar zijn voor kinderen, hoewel er op de blikjes duidelijk staat vermeld dat ze niet geschikt zijn voor consumptie door jongeren en mensen met een overgevoeligheid voor caffeïne.
Monster Energy Drink is marktleider in Amerika. Het is ook in de Benelux verkrijgbaar.
Jesper187
-
- 6434 messages
- 2462 votes
En boterham vind ik ook verschrikkelijk.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Gewoon brood.
En liever een snee brood dan een boterham.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Thanks, Gonzo. Zal er wel opletten... dat Monster troep lust ik gelukkig niet... wel Red Bull..
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Boterham is wel lang niet zo erg als een bammetje naar mijn mening. 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ok, bammetje is nieuw voor mij en inderdaad nog erger dan boterham! 
Sterfgevallen door Monster Energy Drink. Ik snap waarom. Die drie strepen zijn Hebreeuwse tekens en staan voor 666! 

Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Onlangs in Wassenaar geweest naar een Amerikaans/Engels winkel met import eten en drinken. Heb enkele frisdranken gekocht, waaronder Mountain Dew, Amerikaanse frisdrank genaamd 'Big Red' en Pepsi Wild Cherry:

Superlekker, goed vergelijkbaar met de Cherry Coke van hier, maar de Pepsi variant bevat meer smaak en ietsje minder prik.
Verder was ik op zoek naar Twinkies, alleen hadden ze het toen niet. Erg jammer. Maar ik heb nog wel een reepje Snickers peanut butter gehaald, ook lekker.

Hele winkel had frisdranken, snoep, chips en andere soorten eten waar je van gaat watertanden. Enig nadeel van zo'n winkel is dat alles zo duur is... écht duur. Nadeel van importproducten helaas.
Opzich wel leuk om een keertje heen te gaan. Dus als je in Wassenaar bent, zou het wel waard zijn: website