- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote "smakelijk eten" topic
Het grote "smakelijk eten" topic
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Toen ik vorig jaar nog studeerde kookte ik gewoon nog zes van de zeven dagen, ook altijd best uitgebreid en gezond. Nu ik fulltime werk - en in België woon waar boodschappen toch een stuk duurder zijn - ga ik grotendeels buiten de deur eten, slechte gewoonte en het kost veel te veel geld maar wat is het toch fijn om gewoon enkel in het weekend eens te koken en daar echt je tijd voor te nemen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Loempia's zijn anders ook een heerlijke alternatief waar je vrij weinig voor hoeft te doen (gewoon halverwege de tijd een keer omkeren en klaar). Dan heb ik het over die 0,40 cent loempia's bij de Albert Heijn.
2 op een avondje zullen wel vullen. En dan doe ik altijd een flinke portie heetsaus bovenop.
Die zijn inderdaad heerlijk! Maar dan wel meer dan 2
Ze zijn niet zo groot.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
En toch blijf ik hetzelfde wegen (nee, geen 120..). What are the odds?
Maar ondertussen ongemerkt dichtslibben tot je een hartaanval krijgt.
Een fatsoenlijke maaltijd heb je in een half uur wel op tafel trouwens. Wokken FTW!
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
In minder dan een half uurtje zelfs. Wij hebben vaak genoeg maaltijden die veel minder lang duren dan dat en waar het koken van de pasta het langste duurt. Binnen een kwartier klaar dus
. Verder zou je inderdaad ook kunnen wokken, rijst erbij (desnoods zo'n bakje wat een minuut in de magnetron moet) en klaar. Duurt 10 minuten en je hebt gewoon wat gezonds op tafel. Moeilijk is het niet. Gewoon alles snijden en ik de wokpan gooien. Beetje roeren en klaar.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Hangt er ook nogal van af hoe oud minotaures is. Als ie over de 25 gaat moet hij al heel flink oppassen met dit caloriedieet.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Zodra ik dat passeer let ik er wel extra op. Ik zal dan wel een eigen woning hebben, genoeg te besparen dus. Al dat bestel zooi en snoep en lekkers zal dus flink omlaag gaan.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Na een week niets gegeten te hebben heb ik net mijn lievelingskostje naar binnengewerkt. Spaghetti!
Als toetje had ik water T_T
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik heb ongelofelijke honger, maar niks hier in huis lijkt goed genoeg op het moment. Gisteren boodschappen wezen doen, dus koelkast bomvol, voorraadkast bomvol en nog kan ik niets vinden waar ik zin in heb. Het liefst zou ik nu naar sushi bestellen, maar ja, dat gaat niet op dit tijdstip. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Wij hebben vanavond dit op, en zit echt bommetje vol er van.
NY Style pizza met tomatensaus, verse mozzarella, gegrilde hete kip, knapperige ijsbergsla en sweet chili saus.

Was wel erg lekker.
Eet het sowieso niet vaak, probeer zoveel mogelijk gezond te eten nu ik toch bijna elke dag zelf kook. Maar af en toe moet het kunnen.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Antwoord op alles....bapao!
Ja, dat zou een goed antwoord kunnen zijn. Als ik uien had gelust. Die krengen zitten overal in en het is niet zo dat ik ze niet zo lekker vind, nee. Melanie moet daar van kokhalzen. Blegh.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Afgelopen vrijdag avond naar Amsterdam geweest. Ik was samen met nog iemand en beide hadden trek. In Amsterdam zoek ik altijd een shoarma-zaak, want Amsterdamse shoarma is vaak lekker. We hebben zat tentjes kunnen vinden, maar allemaal bomvol. We hebben dus besloten om weer terug te rijden en daar maar een broodje te halen... Zaak was dicht (logisch, op vrijdagavond...). Dus toch maar naar de McDonald gegaan om zo'n nieuwe broodje te halen (Italian menu) en nog een Mc Kroket. Vulde enorm en ik had zelfs met tegenzin het laatste hapje van het Italiaanse broodje weggegooid.
Ik had maandag 3 sollicitatie-gesprekken, dus ik had na afloop heel veel honger. Ben dus naar de McDonald's gegaan om een Big Mac medium menu + een hamburger te halen. Zat daarna weer vol.
Zondag en vandaag even pizza gegeten.
Zondag:

Dinsdag:

melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Weet je wat ik me nou afvraag (blijf het trouwens wel echt heel grappig vinden om te lezen wat jij allemaal naar binnen gewerkt krijgt): Kun je niet eens een keer posten als je iets gezonds gegeten hebt? Ben wel benieuwd wanneer jij een keertje groenten of fruit binnen krijgt. 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Het probleem is dat ik niet echt Nederlandse eten eet. Ik kom zelf uit Irak, dus mijn ouders maken Irakese gerechten waar ik de Nederlandse benaming niet van weet. Het is vaak witte rijst met kip of anders kalfs en dan nog wat andere dingen. Meestal hebben ze salade gemaakt, maar dat neem ik zelden.
Qua fruit eten doe ik heel weinig en onoverzichtelijk. Ik heb dus geen schema of wat dan ook. Soms zijn er dagen dat ik 2 - 4 appels eet en dan een week of 2 niets voordat ik een appel of banaan aanraak.
Maar als je een beetje honger hebt is fruit een heerlijke keuze dan een hamburger of een saucijzenbroodje. Ik zal er dus extra strenger op letten en zal vaak een appel eten voor ik moet werken (want ik doe niet aan ontbijten).
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Doe dat maar eens. Snoep verstandig eet een appel. 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
One apple a day keeps the docter away!!!
Jullie trouwens ook zo blij dat ze weer watermeloenen hebben? Hoogtepunt van de zomer gewoon! 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Die eet ik eigenlijk nooit. Ik hou meer van galia meloenen.

kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Afgelopen vrijdag avond naar Amsterdam geweest. Ik was samen met nog iemand en beide hadden trek. In Amsterdam zoek ik altijd een shoarma-zaak, want Amsterdamse shoarma is vaak lekker. We hebben zat tentjes kunnen vinden, maar allemaal bomvol. We hebben dus besloten om weer terug te rijden en daar maar een broodje te halen... Zaak was dicht (logisch, op vrijdagavond...). Dus toch maar naar de McDonald gegaan om zo'n nieuwe broodje te halen (Italian menu) en nog een Mc Kroket. Vulde enorm en ik had zelfs met tegenzin het laatste hapje van het Italiaanse broodje weggegooid.
Ik had maandag 3 sollicitatie-gesprekken, dus ik had na afloop heel veel honger. Ben dus naar de McDonald's gegaan om een Big Mac medium menu + een hamburger te halen. Zat daarna weer vol.
Zondag en vandaag even pizza gegeten.
Zondag:
(afbeelding)
Dinsdag:
(afbeelding)
. wordt altijd triest als ik mensen dit soort neppizza's zie kopen.
Zoute rommel.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
One apple a day keeps the docter away!!!
Jullie trouwens ook zo blij dat ze weer watermeloenen hebben? Hoogtepunt van de zomer gewoon!
En kersen! en kleine, witte druiven!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Hmm watermeloen 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Kersen, nectarines, Galia meloenen en watermeloenen 
P.S.
Ik heb ooit een watermeloen gekocht in Florida, die was zo groot dat je 'm met twee man moest dragen (kon een heel gezin van eten!)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Nou, vooruit. Vandaag maar een appeltje op. Teveel appels is ook niet goed voor je tanden, trouwens.
@ kos
Waarom neppizza's? Wat is dan een echte pizza? Domino's of gewoon een Italiaanse restaurant...?
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Nou, vooruit. Vandaag maar een appeltje op. Teveel appels is ook niet goed voor je tanden, trouwens.
@ kos
Waarom neppizza's? Wat is dan een echte pizza? Domino's of gewoon een Italiaanse restaurant...?
Denk dat hij zelfgemaakte pizza's bedoeld. Kos is volgens mij sowieso van het zelf maken, net als ik. Maar Minotaures, goed dat je een appeltje op hebt. Ik ben trots op je hoor! 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Thanks 
Maar ik ga straks wel snoepen tijdens het film kijken hoor 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
En wat eet je vanavond Minotaures? Ben altijd weer benieuwd wat voor rotzooi je nu weer naar binnen gaat werken. Wij eten vanavond héééél Hollands. Verse worst, gekookte aardappelen en chinese kool. Jeeej! 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ikke witte rijst (standaard), tja... hoe moet ik dit nou weer zeggen: bruine rijst met van die dunne spaghetti haartjes en dan mini-garnalen in een soort van tomatensaus met veel (heel veel) uien. Maar ik peuter altijd alle uitjes uit.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Denk dat hij zelfgemaakte pizza's bedoeld. Kos is volgens mij sowieso van het zelf maken, net als ik.
Nou dat niet zozeer, da's ook wel prima, maar bedoelde eigenlijk gewoon een pizza van een Italiaanse pizzeria of andersoortig verse pizza van de AH bijvoorbeeld.
Die ingevroren dingen of die pizza's in die dozen zijn echt rommel. Heeft niks meer met pizza te maken, meer met een karton en zout combi.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Aha. Ik denk dat het vooral te maken heeft met gemak verder. Zo'n verse pizza is niet zo lang houdbaar als zo'n diepvriesding. Hier liggen ze ook in de vriezer. Ik hou sowieso niet van pizza's, dus ik eet die niet. Ik maak hoogstens af en toe zelf een pizzabroodje, maar dan houdt het ook echt op.
Als ik moet werken (horeca, dus tijdens etenstijd) en vriendlief heeft weinig tijd om eten te maken pakt hij vaak ook een pizza uit de diepvries.