- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote "smakelijk eten" topic
Het grote "smakelijk eten" topic
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Big Tasty, Big Mac en Chicken Sensation zijn mijn favorieten
Euro-knallers als tussendoortje (niet allemaal op dezelfde dag natuurlijk
)
En McFlurry als toetje! Rolo, Lion, M&M's...
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes

Minotaures, aangenaam.
Ik doe trouwens niet aan sex op de 1ste date, alleen als het uitdraait op doordringende verzoekjes.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Sexy! zo zou ik er trouwens wel uitzien met jouw dieet.
.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Valt allemaal mee hoor. Ik blijf altijd hetzelfde gewicht wegen, altijd tussen de 68 en 73. Ik denk van 'laat ik, zolang ik kan, ervan genieten'. Voor je het weet krijg je een hangbuik op je latere jaren.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
JWZ 
Eergister net voordat ik moest werken nog langs een shoarma-zaak om een broodje shoarma (kip) en een Turkse pizza te halen. Lekker hoor, zo'n broodje. Vooral als je het enkele maanden niet hebt gegeten.

Altijd beter dan een Big Mac menu (wat ook nog duurder is vergeleken met dit).
Denk dat ik morgen nog een grote Kapsalon ga halen. Maar vandaag gewoon lekker thuis eten, rijst met bruine bonen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Afgelopen tijd een beetje rustig aan gedaan. Weliswaar ontken ik niet dat ik de afgelopen 2 weken naar de Burger King, MacDonald's of een shoarma-zaak een aantal keren ben geweest.
Nu mijn ouders eventjes op vakantie zijn, is het een beetje tijd om thuis wat klaar te maken. Uiteraard instant noodles, pizza's en van die opwarm hotdogs en hamburgers. Ik kan niet koken, dus doe ik dat maar.
Maar vanavond denk ik dat ik een portie spare-ribs en een warm stokbrood met kruiden boter bij de Spare Rib Express ga bestellen.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik blijf het altijd raar vinden als mensen zeggen: ik kan niet koken 
Ik kan het nog begrijpen als je niet weet welke kruiden waar in moeten en wat lekker is om te combineren, maar je kan toch wel aardappeltjes bakken, een stuk vlees bakken en een zak sla open maken ofzo?
Komkommertje snijden voor door de sla en klaar is kees. Je hebt gekookt
Op de zak van de aardappeltjes staat of ze op laag of hoog vuur moeten en hoe lang ze moeten. Op het vlees staat dat vaak ook en als het er niet op staat, dan kan je t vast wel ergens op internet vinden.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Frituurtjes en salade maken kan ik wel.
Maar om nou een top-dineer voor 4 man klaar te maken of even wokken met rijst en kip-kerrie niet. Dat versta ik eigenlijk onder koken. Al dat simpele gevallen kan ik wel.
Als ik iets klaarmaak waar er meer info. staat hoe je het moet maken, dan doe ik dat niet. Op elke noodle-cup staat 3 minuten laten staan en dan roeren. Na 3 minuten zijn de noodles echt nog niet zacht. Instant broodjes ook, 70 sec. in de magnetron. Als je ze uithaalt zijn ze half warm, dus dat schiet ook weer niet op. Hetzelfde voor pizza.
Als ik iets klaarmaak, of ik het een beetje moet voorbereiden of weinig voor hoef te doen, doe ik altijd op 'gevoel'.
Vandaag wel langs de McDrive geweest. Ik wou nog pizza bestellen, maar had wel zin in een broodje of 2 bij de goeie ouwe Mac...
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Haha, als ik jou eetgewoontes zou volgen dan zou ik dubbel zo zwaar zijn als dat ik nu ben. Ik hou zeker wel van de Mac af en toe, maar gewoon aardappelen, vlees en groenten gaan er hier ook goed in hoor. 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Idd, koken kan ik dan wel. Als ik vlees, aardappels en groente kook en m'n ouders of gasten zeggen dat ik lekker heb gekookt vind ik dat al te veel eer, kun je beter die lekkere koe bedanken. Gewoon een kwestie van 'opwarmen' en kijken wat er op de verpakking staat, piece of cake 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Inderdaad. Mijn vriend kan ook niet veel meer dan dat, maar ook 'moeilijkere' dingen zijn veel gemakkelijker gemaakt door die Wereldgerechten die je nu hebt allemaal.
Ik kook zelf zelden met pakjes, maar mijn vriend maakt erg vaak die wereldgerechten klaar. Sausjes etc haalt ie ook kant en klaar uit een zakje, ook al niet moeilijk dus. 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ja, die Wereldgerechten doe ik ook vaak. Sowieso erg lekker, maar ook makkelijk. Maar als ik dan weer te horen krijg dat het allemaal zo lekker was voel ik me voor de gek gehouden, daarom probeer ik steeds meer eigen zooi erin te gooien dat het iets eigens wordt
Zo'n maaltijd van een verpakking kan iedereen.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Heb in het begin de marinade eens als saus gebruikt en de saus als marinade. Dat werd dus geen kiptandori die avond. 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Heb in het begin de marinade eens als saus gebruikt en de saus als marinade. Dat werd dus geen kiptandori die avond.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Nou, gisteren wat 'zelf gemaakt thuis'.
Ik had ergens nog 4 kroketten liggen, dus besloot het maar te frituren (om half 1 s'ochtends). Resultaat: alle 3 verbrand en 1tje halfklaar. Ik was bezig met andere dingen opruimen, dat ik het ff ietsje te lang in heb laten zitten.
Nou ik heb 't meest verbrande 2 aan mijn broertje gegeven (die het nog op had gegeten ook). Ik had met moeite 1 op gegeten (ik had het hele dag maar 1 bakje noodles op, dus had honger) en het laatste - die halfklaar was - had ik na 1 hap gewoon weggegooid.
Godzijdank zijn de winkels vandaag open, dan kan ik een pizza ofzo halen.
En morgen hot spare-ribs + warme stokbrood met kruidenboter bij de Spare Rib Express.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Hahaha. Ik blijf me echt verbazen over jouw eetgewoonten. 
Eet je eigenlijk ook wel eens 'gezond'? Of in ieder geval gezonder als wat je hier de afgelopen dagen gepost hebt? 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Mwa, zo nu en dan eet ik een appel of banaan en vaak met eten maken m'n ouders vaak salade of gesneden augurken, komkommer, tomaat en sla. Het is wel iets wat lekker is tijdens warme 6-uur maaltijd, maar meestal laat ik het links liggen.
Ook neem ik héél, héél soms een broodje gezond bij de kantine. Dat is als ik geen andere keuze heb en de kipcorns op zijn.
Vandaag wel beetje Oosters eten... Niet dat ik het zelf ga maken ofzo. Heb 2 bakken van die 3-minuten in de oven zooi gekocht. Foe Yong Hai en Babi Pangang. En dan nog 4 oven-hotdogs, voor in de late uren. Voor vandaag en morgen dus.
Maar spare-ribs bij de Spare Rib Express gaat hem morgen wel worden. Kan niet wachten...
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
De ribs van een week geleden waren (zoals altijd) heerlijk, lekker hot met een stokbruid en een bakje kruidenboter + 2 gratis Bavaria bier blikjes. Heb lekker een 2de WO film opgezet en er een half uurtje gegeten en genieten.
Nu is het weer een beetje normaal eten (ouders terug).
Maar was wel 2 dagen geleden nog langs een shoarma-zaak. As usual, een broodje döner kalf (met alles erop, behalve uien) en een Turkse pizza (alles erop, zonder uien).
Maar heb thuis 2 dagen rijst met bruine bonen gegeten. En dan nog genoeg snacken tijdens een film.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Haha. Blijft grappig om te lezen wat jij allemaal naar binnen werkt. 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
En toch blijf ik hetzelfde wegen (nee, geen 120..). What are the odds?
Zal morgen waarschijnlijk wat gefrituurd eten - wel met gesneden komkommer en tomaat -, aangezien ik tegen 18:30 thuis ben (m'n ouders eten altijd rond 17:30).
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Haha. Ik voel me al ongezond als ik een keertje twee keer per week frietjes eet, ipv 1 keer in de week.
Sowieso ben ik jaloers op je dat je niet dikker wordt van eten. Ik had dat tot een paar maanden geleden ook, maar nu lijken de kilo's er zowat aan te vliegen (7 kilo ofzo in 4 maanden tijd), terwijl ik toch redelijk gezond eet. Moet nu dus nog minder ongezond snacken en minderen met cola.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Da's balen zeg. Het is zeker irritant om telkens op te letten met wat je eet.
Jongens hebben vaak ook meer geluk wat betreft eten dan meisjes. Dat zie je ook in snackbar en bij de McDonald's, meer jonge jongens dan dames.
Ik ga het ook niet testen, om elke dag vette zooi te eten. Maar aan de andere kant, ik heb wel een aantal keren een week of 2 gehad waar ik om de 2 dagen zoiets at. En eigenlijk blijf ik hetzelfde wegen (met een kilo of 3, 4 verschil, dus 68 - 72 kilo ong.). En ja, wat betreft sporten ben ik ook vrij lui in (alleen armen trainen). Ik fiets niet eens. En aan water drinken doe ik ook weinig (alleen water met prik voor mij).
Achja, je moet genieten van het leven en dat kan door wat lekkere smaken doorheen te gooien...
Ik zou trouwens stukken minder van het leven genieten als ik altijd oplet wat ik eet, hoeveel ik weeg, etc. Maarja, sommige mensen vinden het prettig zo, anderen niet.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Het is ook niet zo dat ik er elk moment van de dag op let, maar op het moment haal ik gewoon wat gezondere dingen in huis. Ik vind fruit vaak net zo lekker als snoep, maar pak toch sneller een snoepje dan een stuk fruit, dus vaak haalde ik niet eens fruit in huis. Nu we het wel in huis hebben eet ik het steeds meer. Het is absoluut niet zo dat ik niet meer snoep, maar wel minder nu. Scheelt al een hele hoop. 
Ik vind mijn gewicht niet heel belangrijk, maar als een paar van mijn broeken niet meer passen vind ik dat wel echt heel irritant. Vooral omdat ik dan dus nieuwe kleding moet gaan aanschaffen en daar vrij weinig zin in heb. 
jirachi03
-
- 393 messages
- 0 votes
Ik vind dat je pas van het leven geniet als je een echt goed gemaakte maaltijd naar binnen werkt. Ik heb al wat van de kookkunsten van mijn moeder gezien en zou nu dus al ongeveer weten hoe ik een konijn moet maken met wildsaus. Heerlijk met de kerst.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Gelukkig is het een keer in de week Kerst dus heb je daar erg veel aan 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
En toch blijf ik hetzelfde wegen (nee, geen 120..).
Dat dacht ik ook 3 jaar lang, maar nu het laatste jaar gaat het ineens hard
Toch redelijk snel van 70 naar 80 gegaan. Al blijf ik daar al een tijdje hangen en is het volgens de BMI meter een normaal gewicht 
Binnenkort weer twee weken alleen thuis wanneer m'n ouders op vakantie gaan. Dat wordt dus weer ontbijten met bapao en avondeten...bapao, frituur of shoarma
Meer kan ik niet,
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Bapao is toch wel de beste uitvinding sinds het wiel.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Loempia's zijn anders ook een heerlijke alternatief waar je vrij weinig voor hoeft te doen (gewoon halverwege de tijd een keer omkeren en klaar). Dan heb ik het over die 0,40 cent loempia's bij de Albert Heijn.
2 op een avondje zullen wel vullen. En dan doe ik altijd een flinke portie heetsaus bovenop.