- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote "smakelijk eten" topic
Het grote "smakelijk eten" topic
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik ben uit eten geweest naar een Chinees wokrestaurant. Had alleen niet zo'n honger dus vooral de Jägermeister heeft eraan moeten geloven 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Mooi toch 
Ik ben de hollandse pot nu toch wel echt zat. Een lekkere hamburger gaat er zeker nog wel in maar aardappels en groente begint me nu zo te vervelen 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik blief liever een Pink Waffle.
Idem 
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
:
Dutch Try to Change ‘Ick’ to ‘Yum’ for Insect Dishes - NYTimes.com
Ze hadden ook foto's van ons gemaakt, maar die staan er gelukkig niet bij. Alleen onze namen worden genoemd
Maar goed, ik kan nu wel zeggen dat mijn naam in The New York Times staat! Haha
Cool.
, NY Times is bepaald niet de minste krant, integendeel.
Overigens hebben ze hier in het Natuurmuseum onlangs een insectenbar geopend waar je insectensnacks kan eten.
Ik zal t binnenkort eens proberen, al lijkt het me meer iets om eens voor de gein te doen dan dat je het echt lekker vind.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik heb het ook niet geprobeerd hoor. Ik had al ooit sprinkhanen op en dat vond ik helemaal niets. Dus al die meelwormen enzo hoefde ik ook niet. Mama zei dat ze naar noten smaakten.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Aanstaande zondag is mijn vriend jarig en gaan we een BBQ organiseren. Ik heb dat serieus nog nooit gedaan. Nou snap ik wel dat je daar vlees voor nodig hebt (zo slim ben ik dan nog wel) en stokbrood, maar wat voor bijgerechten hebben jullie altijd bij een Barbecue?
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Rundvlees/huzarensalade, stokbrood met satésaus, sla. Beetje zoals met gourmetten. Ook nog wat champignons klaarmaken, paprika, uitjes etc. Maar vooral VLEES en BIER! 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Meestal verschillende soorten salades. Huzarensalade, eiersalade, aardappelsalade etc. Daarnaast kun je ook een grote gewone salade maken met ijsbergsla, komkommer, tomaat. Je kunt wat schalen met fruit neerzetten, bijvoorbeeld meloen. Dan natuurlijk stokbrood, kruidenboter, verschillende soorten sausjes. Augurken kan ook nog
Je kan natuurlijk van alles verzinnen, maar dit zie je geloof ik het meest terugkomen bij een BBQ 
Edit: wat FillumGek zegt 
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Rundvleessalade? Huzarensalade? Komop zeg! Gewoon zelf lekkere salades maken!
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Rundvleessalade? Huzarensalade? Komop zeg! Gewoon zelf lekkere salades maken!
Waarom? Iedereen vind die dingen lekker
En we BBQ'en heel vaak met vrienden, dus het is geen feestgelegenheid meer bij ons. Gewoon paar bakken salade neer, stokbrood met saté, saus en BBQ aansteken. Dat is het belangrijkst. Die gasten proeven bovendien toch het verschil niet tussen zelfgemaakt of niet, dus dan sta je toch voor niks.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ja, met dat soort publiek is het wat anders ja 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
De keuken van kos staat gelijk aan 5 Michelin sterren.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
haha, komop, je kunt toch beter wat lekkers eten? Het is niet alsof dat allemaal super moeilijk is of zo.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik ben ook voorstander van zelfgemaakt. Moeilijk is het niet nee. Hooguit de eerste keer misschien. Alleen het is zo lastig als je Goulash uit blik opwarmen al vervelend vind. Nee geintje, je moet er tijd voor maken zeggen ze. En ja, als ik wat meer tijd zou hebben, dan lijkt het me heerlijk om te kokkerellen.
Het is de tijd wat voor mij het probleem is. Toevallig net bruin brood met fabrieks rundvleessalade gegeten.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik ben ook voorstander van zelfgemaakt. Wat vooral lastig is is dat mijn opa, oma en een vriend van mijn vriend vegetarisch zijn (mijn oma eet wel vis), dus ik moet wat verzinnen wat zij kunnen eten. Zat te denken om er een soort koud buffet naast te zetten.
Ik zat inderdaad te denken aan huzarensalade op een schaal met allemaal lekkere dingen eromheen (lees: gevulde eieren, gerookte zalm, etc..), een gewone salade, een pastasalade en een fruitsalade.
Verder denk ik dat ik gewoon 'hapjes' erbij zet zoals gevulde wraps, gevulde tomaatjes, etc.. Ik vind het zo ongelofelijk moeilijk voor de vegetariërs.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
BBQ's horen sowieso verboden te zijn voor vegetariërs.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Inderdaad!
Maar ja, ze zullen toch wat moeten eten. Ik denk dat ik sowieso dan ook maar wat groente aan een satestokje rijg. Dan hebben ze een groentespiesje 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Hier de 9 vegetarische BBQ tips.
Vegatopia - Help, barbecue! Vooral tip 9 is erg goed!
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Goede tips inderdaad. Die gepofte aardappels ga ik ook maar doen denk ik. 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Had er al over gelezen ja. Vies idee, en dan nog zo'n prijs ook...
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik vind het ook echt een raar idee. Heb ook altijd het idee dat er dan van die Ma Flodders komen om hun melk af te geven! 
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Gad-ver-damme. Emmers vol ook. Ik schakel nu even mijn visuele hersencellen uit. *Klik*.
Zojuist mijn eerste schepijsje bij Il Mulino (Utrecht) gehaald. Seizoen is geopend, yum! 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik zie al hele schuren voor me met vrouwen met hun tieten eruit hangend vastgezet als een koe.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Niet iets wat ik zou proberen. Doe mij maar een Magnum Temptation ofzo.
Vanaf morgen geen ouders in huis. Dat betekent dat er volop ongezond gegeten gaat worden (deed ik toch al, maar nu in een snellere tempo)... Noodles, pizza's, spare ribs, Burger King enzovoorts. Ook qua drinken bezuinig ik niet. Ik heb een stuk of 12 flessen, waaronder Coca-cola, Pepsi en Dr. Foots tot mijn beschikking.
Maar ik ben ook soms gezond, op verzoek laten m'n ouders nog 2 - 3 stuks per soort achter (appel, sinaasappel en banaan).
jirachi03
-
- 393 messages
- 0 votes
Balkenbrij , roggebrood en met Canisiusstroop! 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Met dit weer is het heerlijk om een ijskoud blikje Coca Cola te drinken.
Gisteravond had ik een sixpack gekocht en in de diepvries gedaan zodat ze lekker (ijs)koud zouden zijn wanneer ik die avond Inception ging kijken. Toen ik vanochtend wakker werd ging ik even kijken in de diepvries want ik had er nog 2 over.
Zoals te verwachten zijn die blikjes uit gaan zetten. De onder- en bovenkant waren zo bol als maar kan. Heb ze weg moeten gooien, want zelfs als je d'r al wat uit kon persen smaakte het veel te zoet. 
Maar ik heb er toch van genoten gisteravond. Ik dacht: ik deel het even 
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Pasta's!
Met een voorkeur naar Spaghetti, Lasagne en van die ''Strikjes''. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Vanavond weer eens lekker naar de Chinees toe. Elke dag gemountainbiket, dus dit is dan mijn bonus.