- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote "smakelijk eten" topic
Het grote "smakelijk eten" topic
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Geef mij maar gewoon de friettent op de hoek, daar kan geen McD of KFC tegenop. Die bij mij op de hoek heeft zelfgemaakte satésaus en stoofvlees en als je een broodje hamburger besteld (van de grill) krijg je die met Cheddar en Bacon en gebakken uitjes. O, ja en mokka milkshake. Lekker man en ook totaal geen last van opnieuw weer trek na 1,5uur!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Friettent! Friet speciaal met een mexicano. 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Als ik nog één á twee keer per jaar in een friture kom dan is dat nog veel.
Voor een vegetariër (ben ik zelf al zo'n 25 jaar lang) is daar nauwelijks iets eetbaars bij de frites te krijgen.
Altijd gebakken ei erbij gaat ook gauw vervelen, en kaassoufflé of die onsmakelijke groenten kroketten ook.
Ook bij de McD niet ("kartonnen"frietjes daar, brr.)
Vegaburgers zijn blijkbaar uit het assortiment verdwenen bij McD.
Ik hou wel van frietjes, maar die bak ik liever zelf thuis, in de oven (er gaat niets boven de Aviko Crunchy diepvries frites voor mij)
Vegetarische producten van Quorn of AH zijn er te keus en te keur.
Dus daarom: my home is my frietkot.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Dat Mac Donald's überhaupt ter sprake komt in een topic dat over 'smakelijk eten' gaat.
Ten eerste verkopen ze daar geen 'eten' en is de zooi die ze daar wel verkopen allesbehalve smakelijk.
De 'fast-food' die ik wel adoreer is een broodje kebab bij de Döner Company.
Als Brix daar dan wat friet voor me bij bereidt dan hoor je mij voorlopig niet klagen. 
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
In Groninen hebben we een tent die Pappa Joe heet, de Groningers hier zullen 'm vast kennen, Folkingestraat. Daar kan je werkelijk de heerlijkste burgers eten. En dan niet van die veredelde inlegkartonnen-burgertjes van Mac Donalds, maar echte dikke en sappige vleesburgers. Ik neem altijd (ik ben nu eenmaal nogal conservatief) de Smokey Joe, een burger met o.a. kaas, sla, bacon en barbecuesaus, met een Hertog Jannetje van de tap erbij. Voorafgaand aan het stappen in de stad zo'n beetje vaste prik. We sluiten na het stappen altijd af bij Hasret aan de A-straat voor een broodje Döner en als we dan in de loop van de middag wakker worden bestellen we via thuisbezorgd.nl nog even een Olympia Burger bij Snacklokaal als ontbijt. Dan hebben wij de nodige koolhydraten en vezels wel weer binnen voor de daarop volgende dagen. Het ware leven van een jonge God!
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Dat Mac Donald's überhaupt ter sprake komt in een topic dat over 'smakelijk eten' gaat.
Ten eerste verkopen ze daar geen 'eten' en is de zooi die ze daar wel verkopen allesbehalve smakelijk.
De 'fast-food' die ik wel adoreer is een broodje kebab bij de Döner Company.
Als Brix daar dan wat friet voor me bij bereidt dan hoor je mij voorlopig niet klagen.

kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Wereldfriettent.
. Zit bij mij tegenover.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
kos, nu weet ik gelijk waar ik zaterdag de geel-zwarte grindstenen kan storten. 
...
Wat de Amerikaanse (fast)food betreft ga ik voor de Subway Spicy Italian met Soutwest cocktailsaus. De Burger King Chicken Sandwich komt op een goede tweede plaats. Bij de McD heb ik altijd standaard een McKroket plain. Houd niet zo van die saus.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Toen ik op reis was in Amerika heb ik ook dagelijks bij de Subway gegeten. Oven Roasted Chicken was het lekkerst
Nog nooit bij een Nederlandse Subway gegeten overigens, is toch altijd de Mac.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Als je in NY nog eens lekker wil onbijten/ vroege lunch nemen kan ik je de Hale & Hearty aanbevelen. Iedere dag wel 20 verschillende verse soepen en broodjes 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Zit dat Nederlandse tentje nog in NY trouwens? zag ik jaren geleden eens op tv dat ze de broodjes kroket op een chique manier serveerden en dat het liep als een tierelier.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
NL, volgens mij wel. Ben daar in 2001 geweest, is wel een dure tent. Ze hadden toen oa kroketten, nasi met sate en poffertjes op het menu staan.
De eigenaar is volgens mij een Amerikaan die in Nederland heeft gewoond, hij sprak goed Nederlands maar wel met een accent. Grappige kerel wel, hebben toen een bord poffertjes voor de dame in ons gezelschap bij hem besteld.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Vandaag is mijn mannetje vroeg thuis en wil een filmpje kijken (of twee). Ik wil dus eigenlijk als avondeten hapjes maken die je tijdens de film op kan eten, maar die ik van te voren al kan maken. (koud dus?)
Heeft iemand misschien een ideetje? Ik ga denk ik sowieso van die wraps met gerookte zalm doen en gevulde eieren ofzo, maar verder weet ik het nog niet. Hij is vorige week heel de week weg geweest (niet thuisgekomen) en deze week ook al, dus wil hem eigenlijk een soort van 'verrassen'.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Paprika's gevuld met gehakt en kaas is ook erg lekker.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ja, dat is een goeie. Thanks!
Ik ben nu al wel een beetje verder. Wil sowieso ook nog wraps met carpaccio maken en kipspiesjes met ananas, maar ik denk dat ik er ook maar wat sushi bij bestel. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Carpaccio, daar ben ik ooit zó ziek van geworden. Nooit meer. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Vind het heerlijk, maar dan moet ik wel de dressing van het restaurant van mijn ouders hebben, dan kan ik er geen genoeg van krijgen! En ik wil ook niet de carpaccio uit de supermarkt, die smaakt naar plastic! 
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Als dessert zou je jezelf met vruchtjes, slagroom en/of chocosaus kunnen bedekken. Die arme jongen snakt vast naar wat lekkers! 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik weet het niet. Wij zijn eigenlijk zo'n heel saai, getrouwd stelletje. 
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Dan wordt het tijd om de boel wat spannender te maken! 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ach, laat mij maar lekker saai zijn. Ben ik goed in! 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Zijn er nog mensen die van Blue Waffle houden?
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Haha, ik alvast niet. Wafels zijn sowieso niet lekker, maar die Blue Waffles zagen er nou niet bepaald uit om op te eten.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Kon niet uitblijven natuurlijk dat het over zou slaan op dit topic 
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Zijn er nog mensen die van Blue Waffle houden?
Ik blief liever een Pink Waffle. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Nou, de hapjes zijn klaar. De sushi is onderweg en ik heb zelfs brownies gebakken, maar er is geen vriendje.
Haha. Straks de helft vast alleen op eten denk ik en wat voor hem bewaren. 
edit: Een tijdje geleden waren mijn moeder en ik bij de sligro en mijn moeder ging sprinkhanen en wat andere insecten eten. Er was toen iemand van de New York Times en dit is het artikel:
Dutch Try to Change ‘Ick’ to ‘Yum’ for Insect Dishes - NYTimes.com
Ze hadden ook foto's van ons gemaakt, maar die staan er gelukkig niet bij. Alleen onze namen worden genoemd
Maar goed, ik kan nu wel zeggen dat mijn naam in The New York Times staat! Haha 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik heb zo'n zin in mijn spaghetti maar ik zou het nog niet kunnen proeven omdat de helft van mijn mond nog verdoofd is. (er moesten vanmiddag 2 kiezen uit T_T )
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Geen lekker gevoel.
Ik ga zo lekker ouderwets een bord met patat en hamburgers eten