- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote "smakelijk eten" topic
Het grote "smakelijk eten" topic
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Groente en fast-food, daar valt nogal een verschil in definitie in te maken: wat is 'groente' en wat is 'fast-food'. Daarom benoemde ik het al specifiek. Variatie en hoeveelheid maken het verschil, niet het soort voedsel. Gezonder is het afwisselen en beperken van mate van eten, dan waar je je eten vandaan haalt.
Dan heb ik het nog niet eens over de levensstijl ernaast, sporten et cetera. Iemand die dagelijks zijn eten bij een Mac, Burger King o.i.d. haalt en een sportieve levensstijl heeft, zal gezonder zijn dan iemand die elke dag stamppot eet en op zijn gat blijft zitten.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
En dan de menta...hmm. Ze hebben hem hier ook in de betere ijssalons, maar kan toch niet tippen aan die van Italie. Daar kunnen ze mij altijd wakker voor maken.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
(Nu.nl) Ben jij verslaafd aan chocolade? Goed nieuws: volgens Amerikaanse wetenschappers is 'chocolat' gezonder dat de meeste fruitsappen. Voedsel dat gemaakt is van cacaozaden wordt zelfs als 'supervoedsel' gezien.
Onderzoekers van het 'Hershey Centre for Health and Nutrition' onderzochten cacaopoeder, pure chocolade en fruitsappen. En wat bleek? Vooral chocola en cacao zitten boordevol beschermende stoffen als antioxidanten en flavanoïden.
Voordat je meteen je chocoladevoorraad aan gaat vullen, waarschuwen de wetenschappers dat niet 'alles van chocolade' goed voor je is. Zo kun je chocoladesaus beter achterwege laten. Door het verwarmen gaan de gezonde voedingsstoffen verloren.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Gezonde maaltijd dagen
Broodjes falafel, frikandelen, hamburgers, friet, pizza's, noodles en voor de rest broodje jam/smeerkaas als tussendoor. Qua drinken Fanta, Pepsi, Cola (soms koffie en thee).
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Mijn oma maakte het volgende een tijdje geleden en staat nu in mijn top 5 lekkerste gerechten.
Spruitjes koken. Aardappeltjes in roomsaus kopen. Dan gehakt of shoarma erbij. Eerst aardappeltjes met roomsaus in de ovenschaal, dan de gekookte spruitjes en gehakt/shoarma erbovenop, dan weer aardappeltjes met roomsaus en dan kaas eroverheen. 30 minuutjes op 180 graden in de oven en smullen maar. 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik kreeg net een goeie tip!
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Vind het een beetje raar shoarmavlees bij je over of groenteschotel... neem dan gewoon varkensreepjes of zo
.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Spaghetti Bolognese is mijn favoriete maaltijd.
Daarna, en ik schaam me d'r niet voor, waarschijnlijk McDonalds voedsel 
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
De Hollandse keuken is de beste en tevens meest ondergewaardeerde keuken die er is. Al dat allochtoonse voer uit overschatte mediterane keukens is best eens leuk en aardig op z'n tijd hoor, maar niks is beter dan een bord gekookte aardappels en boontjes van de boer, een flinke scheut jus om het prakken makelijker te maken, een gehaktbal van de slager en natuurlijk minimaal 3 eetlepels appelmoes. Met een flesje Hertog Jan er bij en chocolade-vanille-dubbelvla na!
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Je kan zo in een reclamespot om Nederland te promoten. 
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Daarna, en ik schaam me d'r niet voor, waarschijnlijk McDonalds voedsel
Aangezien ik fitness doe en hierop mijn voeding in heb gesteld, moet ik het 5-6 dagen met kip, rijst, tonijn, brinta, yoghurt, groenten, fruit en water doen. 1 dag in de week heb ik dus een zogenaamde cheatdag waarin ik eet naar mijn keuze.
Het hoogtepunt is dan af en toe ook een tripje naar de McDonalds
met een smeuïge McFlurry erbovenop
Niets om je voor te schamen dus, het is gewoon goddelijk lekker 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Eens. Ik ben er vandaag nog geweest. Nadeel van McDonalds is alleen dat je anderhalf uur later wéér honger hebt.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
KFC vind ik lekkerder
Hebben ze jammer genoeg niet in België 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Toevallig net van de KFC terug gekomen. Hoef het even ook niet meer te eten.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
@ Pruim
Hollandse pot ben ik toch wel zo zat. Aardappels, groente en vlees... 
Begrijp me niet verkeerd, ik lust wel wat kipfilet of een burger maar als het aan mij lag zou er elke dag Spaghetti op tafel staan (tot dat het verveeld)
Ik ben ook net nog naar McDonalds geweest 
Big Mac blijft koning. Daarna een lekkere quarter pounder en een cheeseburger. McFlurry Lion als toetje. Ik zit nu aan de Ben & Jerry Brownie 
KFC ben ik nog nooit geweest. Ben best wel benieuwd.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Eens. Ik ben er vandaag nog geweest. Nadeel van McDonalds is alleen dat je anderhalf uur later wéér honger hebt.
Dan eet je niet genoeg, ik zit nu nog vol 
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
KFC vind ik lekkerder

Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Doe mij maar een McKroket en McChicken van de Mc Donalds. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Doe mij maar een McChicken van de Mc Donalds.

Ook mijn favoriete burger. Al kom ik niet zo vaak bij de MC. Te duur en het vult voor geen meter.
Chicker Wopper van de Burger King is ook goed te doen overigens.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik lees hier van alles waar mijn vuistjes van beginnen te jeuken 
Ten eerste zit altijd flink vol na de McDonalds. Nou eet ik niet bepaald weinig bij de Mac maar goed. Ik vind het ook niet bepaald duur. Ik eet veel voor zo'n 15 euro. Thuis blijven is goedkoper maar uit eten gaan kost meestal wel wat meer.
En van mij geen kip of vis bij de McDonalds. Gewoon een hamburger, geen McKroket of Wraps en dat soort troep 
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Laatst stap ik daar met iemand binnen, 13 zoveel kwijt voor twee BigMac menu's (liever een dvd'tje van gekocht, maar goed als je trek hebt...) opzich nog wel redelijk dus, als je er maar iets voor krijgt, maar helaas is dat niet het geval! Ja een koude, flauwe en lullige portie friet met een baby bakje mayonaise erbij die schijnbaar zo uniek is dat ze er 50+ cent voor durven te vragen en dan zo'n platgeslagen hamburgertje erbij met een kilo sla ertussen om het gezond te laten lijken. Kutservice! Betalen om te mogen pissen in die stinkplee. Nee dan ga ik wel naar de BK ofzo, ook niet perfect maar wel een stuk smakelijker. KFC is een ordinaire asoketen, tenminste in mijn regio dan, bah!
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Krulfriet van BK is wel goed te doen ja 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Bij de Burger King neem ik altijd zo'n 2,99 King Deal (Dubbele cheesburger menu) en nog een losse Chicken wrap. Rond de 6 euro kwijt, maar je zit aardig vol (althans ik).
Bij de McDonald's altijd iets met euroknallers; 2 hamburgers + een portie (6) kipnuggets vaak. En anders een menu; Big Mac, Quarter Pounder of zo'n kaas/bacon Quarter Pounder-achtig broodje.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Dan eet je niet genoeg, ik zit nu nog vol
Ik had gegeten: Een medium Quarter Pounder Menu met 2 frietsaus, een McKroket en de garnalen. Ik zit dan inderdaad zo'n anderhalf uur lang vol ofzo, maar daarna heb ik thuis nog een zak chips open getrokken.