• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.900 votes
Profile

Het grote "smakelijk eten" topic

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

En ik ga zo lasagna eten. Mama Mia wat heb ik honger, o nee trek heet dat hier he?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

moviemafketel wrote:

En ik ga zo lasagna eten. Mama Mia wat heb ik honger, o nee trek heet dat hier he?

Eet je lasagna bij het zien van mama mia.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

In Overigen > Algemeen > Frustraties:

Een eitje hebben gekookt avond ervoor. 'S morgens zin hebben in dat eitje. Je tikt effies 1 keer tegen het aanrecht, begint te pellen en komt er achter dat je ei niet mee wil werken. Telkens komt er een stukje ei met een stukje schaal mee. Eindconclusie, een heerlijk eitje verdeeld in 20 stukjes met schaal zien liggen en je daardoor gewonnen moeten geven. ei

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

En nu ga je hem een waardige begrafenis geven?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Aangezien ik een groot eieren fan ben, heb ik dat probleem ook wel is gehad.

Tegenwoordig lukt het meestal wel. Als de eieren naar wens zijn gekookt, is het zaak ze meteen kort onder koud stromend water te houden. Hierdoor 'schrikt' het ei, waardoor het pellen makkelijker is. Overigens: Hoe moeilijker een ei te pellen is, hoe verser het is.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Tip: je moet het eitje na koken onder de koude kraan houden, ook wel 'schrikken' genoemd. Dan heb je dat probleem niet.

/Kostipvandedag

-edit- Jaco .

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

moviemafketel wrote:

Een eitje hebben gekookt avond ervoor. 'S morgens zin hebben in dat eitje. Je tikt effies 1 keer tegen het aanrecht, begint te pellen en komt er achter dat je ei niet mee wil werken. Telkens komt er een stukje ei met een stukje schaal mee. Eindconclusie, een heerlijk eitje verdeeld in 20 stukjes met schaal zien liggen en je daardoor gewonnen moeten geven. ei

Je hebt dus gewoon problemen om een ei klaar te maken.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Had er gister 3 gekookt en 2 bij het avondeten gegeten. Ook netjes onder de koude kraan meteen en zo, maar deze heb ik dus in dat water laten liggen in het pannetje tot vanmorgen. Had hem beter in de ijskast kunnen leggen of zo. Anyway, ga wel nieuwe eieren koken, want ik heb verdorie zin in een ei.

Film Fan

• 939 messages
  • 2187 votes

Weleens een eitje in de bergen gekookt. Duurde ong. 20 min voor hij half zacht was. Heeft me drie eitjes (gepeld) gekost voor ik er achter was.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Mannen en eieren.. *zucht*

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

kos wrote:

Tip: je moet het eitje na koken onder de koude kraan houden, ook wel 'schrikken' genoemd. Dan heb je dat probleem niet.

/Kostipvandedag

-edit- Jaco .

Net die paar seconde.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Maar nu de echte vraag: Waarom kook je een eitje om hem de volgende morgen pas op te eten?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik doe het altijd de avond van te voren, want ik kook altijd heel omslachtig eieren en dat kost tijd. Eerst het water aan de kook brengen, vervolgens het vuur laag, dan de eieren erin, 13 min wachten en ik heb het perfect gekookte eitje. De mijne zijn trouwens XL. Meestal 5 tegelijk en dan doe ik ze 's morgens op mn brood. Maar ik kook ze als ik haast heb in de waterkoker. Een warme is daarentegen ook weleens lekker.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

En de overige 4 eieren bewaar je dan?

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ja, in de koelkast. Ik heb (bijna) iedere dag een eitje. Binnenkort trouwens mn cholesterol weer is laten controleren.

Big-T

• 556 messages
  • 395 votes

Hoeft niet, de cholesterol die in eieren zit is niet schadelijk voor de gezondheid.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ja, ik heb ook wel is gehoord dat het eigeel alleen maar gezonde cholesterol bevat. Volgens mij heb je dan inderdaad gelijk.

Brix

• 19675 messages
  • 5112 votes

Zuurkoolstamppot met Maggi

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Mixed Grill, tapje Hertog Jan en na afloop een Dame Blanche. Als ik uit eten ga neem ik dat, waar mogelijk, altijd en overal. Ik ben bijzonder monogaam. Als vaste prik voor het op stap gaan neem ik bij Pappa Joe in de Folkingestraat te Groningen (de Groningers alhier vast bekend) altijd de Smokey Joe!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Moest werken van 12 - 21. Had rond 6en zo'n Crispy New York menu en een hamburger bij de McD. Voor de rest niets anders. Ouders zijn op vakantie, dus geen warm, zelfgemaakt eten.

Het komt er op neer dat er gewoon pizza/spareribs besteld wordt, noodles gemaakt en andere frituurtjes en uitschot der eten klaargemaakt wordt hiero

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik ben een echte saté en lasagne junk. Niet in combinatie natuurlijk.

Oh ja, en broodjes kroket/mc kroket vind ik heerlijk.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Saté (van de haas), dat is ook wat ik neem als mixed grill niet op het menu staat. Mijn vrouw gaat in maart met haar vriendinnengroep een weekend naar Maastricht. Kan ik haar daar nog wat aanraden Eline?

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Big-T wrote:

Hoeft niet, de cholesterol die in eieren zit is niet schadelijk voor de gezondheid.

Maar teveel eieren kan toch nooit goed voor je zijn?

Alleen: ze staan bol van de cholesterol. Niet meer dan 1 of 2 per persoon per week, zo is mij geleerd.

Er blijkt namelijk verwarring te bestaan over de vraag hoeveel eieren je per week zou mogen eten. En in de loop der tijd wijzigen de opvattingen ook nog al. Ik vertelde mijn moeder over de hier beschreven discussie, en ze liet me toen haar schrift uit haar Huishoudschool-tijd (midden jaren '40 van de vorige eeuw) zien: "Zo mogelijk elke dag een ei."

De Nederlandse Hartstichting heeft het over 2 à 3 per week, hun Amerikaanse collega's over 3 stuks. De World Health Organisation is aanmerkelijk royaler met maximaal 10 per week, doch men wijst er op dat in mayonaise, koek en gebak ook eieren verwerkt worden. Ik moet constateren dat mijn rantsoen vermoedelijk wat erg voorzichtig is. Mijn dank aan de heer B.L, die mij op dit spoor zette, en voor verdere informatie mag ik u bijvoorbeeld naar www.parool.nl/ps/abc/e.html verwijzen.

De heer J.N., chemicus van professie, schrijft me dat het probleem niet zozeer in de cholesterol zit, alswel in de verzadigde vetten. Een teveel aan cholesterol verlaat het lichaam "op zogezegd 'natuurlijke wijze'", aldus de heer N., die me bericht het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieuhygiëne aan zijn zijde te hebben. "Onze borrelsnack bestaat dus vaak uit een paar gekookte eitjes in plaats van de gebruikelijke blokjes vette kaas of vette worst. Ik hoop u hiermee gerustgesteld te hebben: u kunt eieren eten tot u een ons weegt (hoewel dat niet logisch is)."

Tja, tegen zoveel deskundigheid ben ik als amateur natuurlijk nauwelijks opgewassen. Ik kan slechts aanvoeren dat ik tot de jaargangen behoor die zijn opgegroeid met de niet-teveel-eieren-regel. Raar, maar als dat er eenmaal in zit heb je moeite om daarvan af te wijken... Afijn, ik constateer dat ik vermoedelijk wat aan de voorzichtige kant ben, en ach, het is altijd leuk als je dieet je de ruimte biedt om er eens tegen te zondigen, toch? Dus dank aan de heer N. voor zijn bijdrage.

Ik las overigens ook verhalen van mens die meer dan 10 eieren per dag eten!

Weliswaar maar een paar mét eigeel, maar toch...

Big-T

• 556 messages
  • 395 votes

Daar ben ik het niet mee eens, heb namelijk een tijdje op een bodybuilding forum gezeten en niet alleen daar maar ook mensen bij mij op de sportschool toen aten meer dan 10 eieren per dag. De echte bodybuilders eten ook rond de 8000 kcal per dag (3 gram of meer per kg gewicht/30 % vet/ de rest koolhydraten). Op die site stond ook een artikel over cholesterol, die je in tweeen kunt delen, namelijk: LDL en HDL waarbij der een schadelijk voor de gezondheid is en de ander niet(die dus niet in eieren voorkomt) En dan praat ik over eigeel+eiwit! Ik ben er van overtuigd dat daarom meer dan 3 eieren per week schadelijk zou zijn voor de gezondheid gewoon een fabeltje is. Ik kan me wel voorstellen hoe het is ontstaan, immers worden eieren vaak met heel veel zout gegeten. Maar we weten nou toch meer dan vroeger.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

8000 kcal per dag! Zij liever dan ik!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Minotaures wrote:

Moest werken van 12 - 21. Had rond 6en zo'n Crispy New York menu en een hamburger bij de McD. Voor de rest niets anders. Ouders zijn op vakantie, dus geen warm, zelfgemaakt eten.

Het komt er op neer dat er gewoon pizza/spareribs besteld wordt, noodles gemaakt en andere frituurtjes en uitschot der eten klaargemaakt wordt hiero

Ook gister en eergister 12 uur gewerkt. Tussendoor warm maaltijd: McD; Chicken Sensation menu + hamburger... en de dag erna kipkerrie met rijst bij de Chinees. Als tussendoor af en toe fruit en broodjes smeerkaas, beleg of pindakaas..

Big-T

• 556 messages
  • 395 votes

Lekker gezond kerel

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

Ondanks de als waarheid aangenomen mythe dat fast-food ongezond zou zijn, doet Minotaures het goed. Afhaal, fast-food of opwarmmaaltijden zijn net zo gezond als 'vers' (van de supermarkt). Het probleem ligt echter bij de hoeveelheid en de variatie die het ongezond maakt. Elke dag boerenkool is net zo ongezond als elke dat een Big Mac.

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Een tosti in de pan is het beste.

Chili con carne mag er ook wezen.

Oude kaas...

Olijven, feta

Filet-O-Fish, McFlurry.

Durum Donner.

Peperkoek

Film Fan

• 939 messages
  • 2187 votes

riesma wrote:

Ondanks de als waarheid aangenomen mythe dat fast-food ongezond zou zijn, doet Minotaures het goed. Afhaal, fast-food of opwarmmaaltijden zijn net zo gezond als 'vers' (van de supermarkt). Het probleem ligt echter bij de hoeveelheid en de variatie die het ongezond maakt. Elke dag boerenkool is net zo ongezond als elke dat een Big Mac.

Ik denk dat de vergelijking tussen fastfood en boerenkool (lees groente) niet op gaat, is het nl niet zo dat fastfood synoniem staat voor een hele voedingsgroep? Elke dag groente eten is gezonder dan elke dag fastfood eten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.