X
daxclusive
-
- 2560 messages
- 2409 votes
Een ding snap ik nog steeds niet helemaal. Wat is het verschil tussen een bericht retweeten en een bericht kopieren met RT ervoor?
Zo had ik net bijvoorbeeld getypt:
JordyCapitated
blablablabla
En dan lees ik ergens:
RT @Jordycapitated blablablabla
Wat wil degene daarmee zeggen, is dat niet hetzelfde als retweeten? Ik kreeg ook geen mention trouwens terwijl ik wel vernoemd wordt.
Volgens mij kunnen dan weer de mensen in hun twitter lijstje jouw tekst lezen!
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Een ding snap ik nog steeds niet helemaal. Wat is het verschil tussen een bericht retweeten en een bericht kopieren met RT ervoor?
Charmides
-
- 414 messages
- 1304 votes
Ik snap Twitter zeker wel. Alleen het is zo #zinloos om zoveel mogelijk followers te krijgen. En het is totaal niet boeiend om te typen dat je sokken of vest in de was gaat, of dat je pasta met dit en dat erop eet morgen. En al die twitruzies..Hyves en msn zijn nog leuk, Facebook is in mijn ogen grotendeels zelfde als Hyves maar dan handiger omdat het internationaal is. Maar daar moet je ook niet verslaafd aan raken he. Skype,MySpace,Twitter enzo slaat nergens op. De mensen moeten zich bevrijden en meer met elkaar bellen via telefoon of elkaar zien in het echt. ( en als het kan ff een film thuis kijken haha)/
Charmides
-
- 414 messages
- 1304 votes
Oh waarom niet? Jij bent er zeker verslaafd aan? Noem me paar dingen wat er leuk aan die dingen zijn. Die mensen moeten leren echte vrienden enzo maken. Niet iedereen zo beschouwen. Dat artiesten enzo Twitter gebruiken en fans daarvan is dan logisch. Maar mensen die zichzelf helemaal belangrijk vinden en denken dat mensen ook echt volgen, kom op. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Twitter is meer dan onzin. Het is er (zoals overal), maar dat vermijdt je heel makkelijk. Het is voor artiesten, fans..etc een heel belangrijk medium om contact te maken, en het is een geweldig overzicht voor al je vrienden, kennissen maar ook bedrijven en evenementen. Iedereen bellen en alle sites afgaan is natuurlijk enorm onhandig
Je hebt hier één enorm snel en overzichtelijk beeld van wat er speelt.
En alsof iedereen erop zit om te vertellen dat ze aan het schijten zijn, of dat ze nieuw wc papier hebben gekocht. Er kan heel veel belangrijks gemeld worden, sneller dan andere media. Maar goed, dit soort onwetendheid kent iedere non-twitteraar. Had ik ook. Alleen ben je wel heel zeker van jezelf, terwijl je er toch echt flink naast zit 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Vind het vooral handig om zo het nieuws te volgen bijvoorbeeld. Paar nieuwssites volgen en je krijgt alles netjes bij elkaar zonder dat je verschillende sites af moet. Geldt natuurlijk ook voor filmnieuws, voetbalclubs of idolen.
Zelf ben ik vooral gaan twitteren doordat ik een eigen blog heb en zo toch een beetje reclame probeer te maken. Altijd leuk om dan positieve reacties terug te krijgen.
Charmides
-
- 414 messages
- 1304 votes
Twitter is meer dan onzin. Het is er (zoals overal), maar dat vermijdt je heel makkelijk. Het is voor artiesten, fans..etc een heel belangrijk medium om contact te maken, en het is een geweldig overzicht voor al je vrienden, kennissen maar ook bedrijven en evenementen. Iedereen bellen en alle sites afgaan is natuurlijk enorm onhandig
Je hebt hier één enorm snel en overzichtelijk beeld van wat er speelt.
En alsof iedereen erop zit om te vertellen dat ze aan het schijten zijn, of dat ze nieuw wc papier hebben gekocht. Er kan heel veel belangrijks gemeld worden, sneller dan andere media. Maar goed, dit soort onwetendheid kent iedere non-twitteraar. Had ik ook. Alleen ben je wel heel zeker van jezelf, terwijl je er toch echt flink naast zit
Oke, ik begrijp je wel maar ik heb ook wel eens op Twitter gekeken en zelfs gezeten, moest toch keer proberen. Maar de mensen die ik volgde en mij ook en die ik kende blabla.. etc. dat is voor groot deel echt helemaal niks. Maar wees eerlijk mensen met 3000 followers omdat ze ''shout-out's krijgen, noemen zich al artiest of een baas. Maarja, jij ziet het anders omdat je waarschijnlijk echt veel en veel ouder bent en omdat je uit andere regio kom/generatie.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Sommige doen echt populair ja, vind ik ook bullshit. Maar dat heb je ook gewoon op straat, beetje een algemene ergernis 
Charmides
-
- 414 messages
- 1304 votes
Ja maar als je ziet hoeveel (nederlandse) jeugd soms echt letterlijk en figuurlijk dag en nacht op twitter on zijn of anders wel iets anders.... Kom op, als je als 14 jarige ofzo op Hyves bijvoorbeeld 1200 vrienden hebt enzo en je gelooft nog echt dat je iedereen kent etc. dat is toch gewoon bijna zielig te noemen.
En dan heb je nog op Twitter al die mensen die elkaars citeren in hun bio, zichzelf een #Team nogwatte noemen en de raarste dingen blijven zeggen. Populariteit, ''volgers'', respect enz. moet men verdienen en het liefst in het echte leven.
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Lekker boeiend, je hoeft de popiejopies met een tweetvalue van een opgedroogd stuk wc-papier toch niet te volgen? Volg gewoon de mensen die wel wat te melden hebben. Nogal zinsloos om je jezelf er over op te winden.
Charmides
-
- 414 messages
- 1304 votes
Het betekent niet dat ik ze volg, trouwens bijna iedereen is zo, en ze kunnen alsnog wel voorbijkomen als je twittert. Ik wind me er niet over op, ik zeg gwn ff me mening met mijn argumenten. Heb wel teveel te doen en meegemaakt om me daar nog over op te winden. Zit gwn rustig, soms lachend achter de pc altijd hoor.
Maar ik houd er nu over op.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zelf ben ik vooral gaan twitteren doordat ik een eigen blog heb en zo toch een beetje reclame probeer te maken. Altijd leuk om dan positieve reacties terug te krijgen.
En De Gea afzeiken
. Wou je bijna een negatieve reactie sturen
.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Iemand moest het doen
Verder wel een talent natuurlijk, maar hij zag er wel ongelukkig uit.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Die mensen moeten leren echte vrienden enzo maken.
"Online en offline vloeien naadloos in elkaar over.", aldus mediapsycholoog en social media-adviseur Mischa Coster.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Vind het vooral handig om zo het nieuws te volgen bijvoorbeeld. Paar nieuwssites volgen en je krijgt alles netjes bij elkaar zonder dat je verschillende sites af moet.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Hmm, is daar toevallig ook een twitter van
?
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
aldus mediapsycholoog en social media-adviseur Mischa Coster.
jaaa hehe een mening van een "social media-adviseur" (wij van wc-eend adviseren wc-eend), niet bepaald empirisch onderbouwd als ik het zo lees.. 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
jaaa hehe een mening van een "social media-adviseur" (wij van wc-eend adviseren wc-eend), niet bepaald empirisch onderbouwd als ik het zo lees..
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Oke nee ik ook niet, van mijn part zijn twitteraars de meest sociale wezens in 5 miljard jaar. Alleen dat soort adviseurs neem ik nooit zo serieus 
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Ik behoed me vaak ook voor het wc-eend-effect, maar ik wilde toch even een linkje plaatsen naar "iemand die het kan weten". Het is alleen de vraag of Felix het nog zal lezen...
Charmides
-
- 414 messages
- 1304 votes
Ik behoed me vaak ook voor het wc-eend-effect, maar ik wilde toch even een linkje plaatsen naar "iemand die het kan weten". Het is alleen de vraag of Felix het nog zal lezen...
Ik heb je reactie hier wel gelezen maar die link niet, ik heb nu wel genoeg en ik lees dat soort dingen niet om bepaalde redenen. Ik geloof heus wel dat ze ook vrienden hebben en mensen kennen in echte leven, maar je wilt nu beweren dat de mensen nu socialer zijn dan een aantal jaar geleden? Dat denk ik niet, ze hoeven niet uren thuis achter de pc te zitten, want ja tegenwoordig zit men op hun Blackberry enz. overal wel op twitter of msn. En mensen zo leren kennen? Ja en die dan nooit in het echt zien, of via die social media of internet elkaar ontmoeten. Mensen moeten praten met elkaar op straat of waar dan ook, of ze elkaar nou kennen of niet, geen ruzies uitvechten achter je toetsenbord of elkaar 100 berichten sturen terwijl je naast elkaar zit of niet zo ver van elkaar vandaan.
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Twitter is een leuk tijdsverdrijf, een klaagmuur, een soort van dagboek, een handigheidje als je brak wakker wordt en niet exact meer weet wat wat je de nacht ervoor gedaan hebt (teruglezen tweets) en een makkelijke en goedkope (vervanger van SMS) manier van contact opnemen met iemand. Je moet Twitter echter niet belangrijker maken dan het is. Maar vaak zijn het juist de Twitter-criticasters die het doen voorkomen alsof mensen met Twitter Twitteren als daagtaak hebben en het als surrogaat zien voor sociaal contact. Zo is het namelijk absoluut niet!
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
(vervanger van SMS)
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Kan ik niet 'downloaden' (als dat bij een telefoon ook zo heet) op mijn simpele LG-toestelletje. Ik ben al lang blij dat ik Twitter/Tweetcaster er wel op kan draaien. Meeste mensen die ik ken krijgen ook wel een zogeheten allert/melding als ik ze een tweet of mailtje stuur, dus sowieso zou ik aan zoiets als WhatsApp niet zo snel ook nog beginnen.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Twitter is een leuk tijdsverdrijf, een klaagmuur, een soort van dagboek, een handigheidje als je brak wakker wordt en niet exact meer weet wat wat je de nacht ervoor gedaan hebt (teruglezen tweets) en een makkelijke en goedkope (vervanger van SMS) manier van contact opnemen met iemand. Je moet Twitter echter niet belangrijker maken dan het is. Maar vaak zijn het juist de Twitter-criticasters die het doen voorkomen alsof mensen met Twitter Twitteren als daagtaak hebben en het als surrogaat zien voor sociaal contact. Zo is het namelijk absoluut niet!
Ik ben een criticaster, heb niet veel met social media. Waarom? Ik vind het gewoon totaal niet interessant om te weten wat Pietje net heeft gegeten bij meneer X of mevrouw Y en dat hij het lekker of vies vond, of dat Roos het erg leuk heeft gehad afgelopen middag met Greta. Val mij daar niet mee lastig aub. Pietje had toch in real life ook tegen meneer X of mevrouw Y kunnen zeggen dat ie het eten lekker vond? Waarom moet je dit op je Twitter of Facebook zetten? Is het zelfverheerlijking? Is het een middel om te laten zien dat je populair bent, zo komt het namelijk wel vaak op mij over? Je mening geven over bepaalde vraagstukken of gebeurtenissen in de wereld snap ik nog wel dat je dat interessant kunt vinden, maar al die andere berichtjes snap ik niet zo.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Kijk dan verder en volg Pietje niet, en volg dan sowieso geen persoonlijke twitteraars, maar volg gewoon de bronnen die je wél interessant vind.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Best treurig dat er hier geklaagd wordt over wat er in hun TL terecht komt. Daar ben je zelf baas over. Echt ronduit lachwekkend.