X
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Het is eigenlijk allemaal 1 pot nat!
But I love it!
Onderhond
-
- 87585 messages
- 12834 votes
En dan achteraf iedereen bellen waar ze blijven
Je hebt dan toch geen (lees) bevestiging? En wat is dan de meerwaarde van twitter vergeleken Hyves of Facebook?
Dat Twitter veel makkelijk te volgen is via gsm en andere toestellen. Verder hoef je ook geen bevestiging, iedereen die zin heeft komt af.
Mijn ding is het verder nog steeds niet, maar actieve rondhangmensen hebben er zeker plezier van.
En met MSN heeft het niet echt veel te maken.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Dus als ik zin heb in een potje zaalvoetbal zet ik het op Twitter en wie zin heeft, die komt maar zonder bevestiging. Sta je daar met 20 man teveel in de zaal. GSM, MSN of mond-op-mond reclame is dan toch veel handiger in zo een geval.
Maarja, wie ben ik om te oordelen. Ik gebruik sowieso geen Twitter, Hyves, Facebook of iets dergelijks.
Onderhond
-
- 87585 messages
- 12834 votes
Als je zin hebt in een potje zaalvoetbal én je zit achter je computer wel ja. Anders is het veel gedoe.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
En met MSN heeft het niet echt veel te maken.
Toch wel, daar kun je bij wijze van spreken ook gewoon intypen dat je vanavond iets gaat drinken en wie zin heeft komt er op af.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Maar als niemand zin heeft, of niemand heeft het gelezen, ben je dus de lul. Dan zit je daar in je eentje..
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Dan leg je het gewoon even aan met die charmante buurvrouw aan de linkerkant. 
Onderhond
-
- 87585 messages
- 12834 votes
Toch wel, daar kun je bij wijze van spreken ook gewoon intypen dat je vanavond iets gaat drinken en wie zin heeft komt er op af.
Behalve dat je ook voor MSN weer achter je computertje moet zitten. En dat je ofwel naar iedereen een bericht moet sturen, of je het moet doen met één enkel berichtje zonder log van vorige berichten.
Nogmaals, met MSN heeft het niks te maken. Dat is voornamelijk 1-on-1 chat
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Niet als je internet op je mobieltje hebt. 
Natuurlijk besef ik dat MSN een totaal andere insteek heeft, maar je kunt hem precies hetzelfde gebruiken zoals je Twitter gebruikt.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Simpel, het berichten achterlaten op Twitter wat je aan het doen bent, kun je ook gewoon bij MSN doen. Natuurlijk gebruik je MSN meer voor het chatten maar ook om iedereen te laten weten wat je deed/doet/gaat doen.
Onderhond
-
- 87585 messages
- 12834 votes
Enige manier waarop ik dat zie gebeuren is door het misbruiken van de profielnaam. Of die personal message. Maar dat blijft steeds 1 regeltje, zonder enige vorm van log.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Je kunt bij wijze van iedere dag een nieuw berichtje typen of je nou een nieuwe bank gekocht hebt of wat dan ook. Wat betreft die log, je kunt inderdaad niet even reageren op iemands bericht maar wel reageren door op de naam te klikken en een geprekje te beginnen waarbij andere ook deel aan kunnen nemen.
Onderhond
-
- 87585 messages
- 12834 votes
Punt is, als je iets nieuws plaatst ben je het oude kwijt.
aunuscus
-
- 591 messages
- 115 votes
Ik ben vandaag voor het eerst beginnen te twitteren en man ik hou ervan. Ik heb al een account op netlog facebook myspace skyrock fotolog maar twitter overweldigd het toch allemaal!
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Twitter was gehackt he. Ik heb zelf wel een account maar ik doe 'r geen reet mee omdat het compleet waardeloos is. Gister was het wel het gesprek van de dag.
aunuscus
-
- 591 messages
- 115 votes
Ja en facebook ondervondt gisteren ook al wat moelijkheden maar dat is off-topic.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ben Stiller legt aan Mickey Rooney uit wat Twitter is:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Op het moment is er een leuke trending topic: #oneletteroffmovies. Spreekt denk ik wel voor zich.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Twitteren woord van het jaar 2009
Het genootschap Onze Taal heeft het woord twitteren tot woord van het jaar 2009 uitgeroepen. Het woord werd gekozen tijdens het Onze Taalcongres, dat in Utrecht werd gehouden.
Via Twitter sturen gebruikers elkaar korte tekstberichten via hun weblog. Twitteren kreeg de voorkeur boven woorden als kopvoddentaks, vuvuzela en vaccinatieangst.
Vorig jaar was er nog een verkiezing via internet, samen met Van Dale en De Pers. Toen werd swaffelen woord van het jaar. Onze Taal wilde dit jaar geen internetverkiezing, omdat die kan worden beïnvloed door actiegroepen.
bron: NOS
kos
-
- 46682 messages
- 8842 votes
Idd, doet me heel erg denken aan kakelen (wat dan misschien ook wel weer terecht is).
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Overhyped.
Ruim driekwart van de Nederlander neemt het woord niet eens in de mond, laat staan dat ze het doen.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Tsja, dat is met wel meer 'moeilijke' woorden zo. Als zelfs een krasse knar als Andries Knevel het er voortdurend over heeft, heeft het wel bestaansrecht. 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
Overhyped.
Ruim driekwart van de Nederlander neemt het woord niet eens in de mond, laat staan dat ze het doen.
Minder overhyped dan swaffelen of bokitoproof de winnaars van de afgelopen twee jaren. Die werden nog veel minder vaak gebruikt laat staan gedaan 
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
De grachtengordel spreekt niet voor de rest van Nederland.
Ik ben het eens over 'swaffelen'.
Was hier niet sprake van 'poll-sabotage' waarbij een grote groep meelopertjes/ stemvee de uitslag beïnvloedden?
Maar met bokito is er wel een benaming gevonden voor de Gorilla-Wear (of apenpakkies met een 'V') (
) dragende patsers.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Swaffelen/zwaffelen was al jaren in gebruik, en twitteren zal dat ook wel blijven. Ik vind het prima zo.