• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

X

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

kos wrote:

Wordt ik ... *huilt*

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

pijnlijk.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Mede dankzij het succes van het programma The Voice of Holland. Leverde Twitter wekelijks een flink aantal (duizenden) nieuwe gebruikers op.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nu met The Voice in the States zal het wel snel gedaan zijn met die hoogste Twitter penetratie van Nederland.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Tja, het is eigenlijk ook geen verdienste. Twitter is hier gewoon direct in de armen gesloten door de media.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Direct? Twitter is al vijf jaar oud (een jaartje jonger dan YouTube). Pas in 2009 is Twitter in Nederland echt opgekomen.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Dat is ook zo inderdaad. De media heeft het toen in ieder geval wel heel snel omarmd. Ik vraag me af of dat in andere landen ook zo is. Het is ook nog niet zo verwonderlijk dat er vaak Nederlandse thema's bij de trending topics staan.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Als je je trending topics filter op wereldwijd zet zal je er niet zo snel een Nederlands trending topic zien staan hoor.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Eerste tweet ooit (door een mens): klik.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Observator wrote:

Door een mens, ja? Oke, goed om te weten.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Je hebt natuurlijk ook automatisch gegenereerde berichten op internet.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Precies.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Naomi Watts wrote:

Als je je trending topics filter op wereldwijd zet zal je er niet zo snel een Nederlands trending topic zien staan hoor.

Sowieso elke eredivisiewedstrijd van betekenis en laatst was Johan Derksen nog wereldwijd trending. Je ziet er toch best vaak een Nederlands topic bijstaan.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Knisper wrote:

Je hebt natuurlijk ook automatisch gegenereerde berichten op internet.

Observator wrote:

Precies.

Zou zo maar kunnen. Hieruit blijkt maar weer eens dat ik niks van Twitter af weet

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

Observator wrote:

2006? Wist niet dat Twitter toen al bestond?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Naomi Watts wrote:

Pssst, Marijke Helwegen is op het moment wereldwijd trending. Vraag me niet waarom.

[edit]Aha, ze is bij Jensen blijkbaar[/edit]

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ah, zie het nu ook staan. Point proven .

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Naast Facebook kun je er nu bij je instellingen ook voor kiezen om bij nieuwe stemmen automatisch een berichtje te plaatsen op Twitter.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Als Nederlandse scholieren het voor elkaar krijgen om van #kutschool een nummer 1 Worldwide Trending Topic te maken, wordt het maar al te duidelijk: Twitter gaat ten onder aan eigen succes.

Hoe de pulp van kwaliteit te scheiden.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Is natuurlijk onzin dat alleen de Nederlandse scholieren ervoor hebben gezorgd dat #kutschool nu trending is. Amerikanen hebben daar grotendeels aan mee geholpen doordat hun een verkeerde betekenis hadden/hebben van het woord. Maar goed, lekker boeiend verder.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Er zit natuurlijk wel de nodige waarheid in dat artikel, maar zulke zaken heb je bij elk nieuw medium. Dat maakt het uiteindelijk alleen maar sterker omdat er doorverbeterd wordt.

Als op een gegeven moment de gebruikers door de bomen het bos niet meer kunnen zien luidt dat vanzelf weer een nieuwe fase in.

Maar zo ver is het nog lang niet.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

En wat dan nog, de volgende dag is Twilight trending topic en daarna Bin Laden, onderwerpen komen en gaan.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Het gaat me niet om het onderwerp an sich. Het gaat me om het feit dat een kleine bevolkingsgroep (scholieren - Nederlands en/of Amerikaans), die tot voor kort lang niet in zulke grote getale aanwezig was, in staat is het gesprek op Twitter te beheersen. Wat betekent dat de grote massa (artikel) Twitter heeft ontdekt, met als consequentie een grote shitload aan non-informatie waar ik niks mee kan.

Wil ik nog waardevolle en betrouwbare informatie spotten, moet ik steeds beter zoeken.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Je doet sowieso iets fout als je op twitter zit voor zin- en waardevolle informatie. 90% is ''shitload'' maar dat leek mij al algemeen bekend.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Complete onzin.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Jessen0wnt wrote:

Je doet sowieso iets fout als je op twitter zit voor zin- en waardevolle informatie. 90% is ''shitload'' maar dat leek mij al algemeen bekend.

kos wrote:

Complete onzin.

Dat zei Jesse toch al, kos!

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

kos wrote:

Complete onzin.

Inderdaad, het is maar net wie je volgt natuurlijk. Dat is hetzelfde als zeggen dat alles wat er in de krant staat onzin is, terwijl je er vanuit gaat dat iedereen de Telegraaf leest. Ik haal er wel veel betrouwbare, nuttige en interessante informatie vandaan en ieder weldenkend mens kan prima inschatten waar hij/zij dat moet zoeken op Twitter.

Als ik ooit nog eens wat over voetbal wil weten, dan weet ik bij wie ik moet zijn, toch kos?

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Unfollower .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.