• 178.229 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.386 actors
  • 9.375.377 votes
Profile

Strips

Brix

• 19680 messages
  • 5115 votes

Misschien dat het eigenlijk in het R.I.P. topic thuishoort, maar daar zullen weinigen er van opkijken of ooit van de man gehoord hebben, Carmine Infantino

Voor mij persoonlijk vooral vanwege zijn betrokkenheid bij de Tarzan strips van DC in herinnering gebleven.

Carmine Infantino Passes Away At Age 87 - Comic Book Resources - comicbookresources.com

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Brix wrote:

Misschien dat het eigenlijk in het R.I.P. topic thuishoort, maar daar zullen weinigen er van opkijken of ooit van de man gehoord hebben, Carmine Infantino

Voor mij persoonlijk vooral vanwege zijn betrokkenheid bij de Tarzan strips van DC in herinnering gebleven.

Carmine Infantino Passes Away At Age 87 - Comic Book Resources - comicbookresources.com

Zo, weer een van de groten in Amerika heengegaan. Naast Tarzan natuurlijk ook erg veel Batman gedaan.

madmax1 wrote:

@ Bakema NL en andere strips liefhebbers

Net Het- IJzeren-Duel gelezen, en moet tot mijn verbazing zeggen het heeft me bevallen.

Een ouderwets verhaal en een opleving voor Suske&Wiske fans.

En inderdaad.....bijna ouderwets leuk.

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Geabonneerd op Donald Duck Zondagsstrip cbr digitaal Nederlands talig

Land: Nederland

Publicatie: Zondagsstrips Mickey / Donald

Language: Nederlands (unless noted otherwise)

Titel: Donald Duck 30 vrolijke belevenissen

Datum: 1989

Herdrukt in: Zondagsstrips Mickey / Donald D 2

(afbeelding)

Brix

• 19680 messages
  • 5115 votes

Wil ikke ook

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Walking dead cbr digitaal Engelstalig.

Voor de liefhebbers van deze serie no 109

(afbeelding)

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Even een ander soort vraag. Ik ken iemand die heel goed kan tekenen, maar hoe geraak je ooit in de wereld van de strips als professional?

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Een uitgever fantasie doorzetvermogen en geloof in eigen kunnen ,was in mijn jonge tijd ,en noch een goede tekenaar en kon alle richtingen op .

Echter er moest brood op de plank komen ,ik was vroeg getrouwd en ben van

reclame schilder overgestapt op de huisschilder branche,wat ik nog altijd met plezier doe.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Misschien dat het tegenwoordig, in deze tijden met het internet, gemakkelijker is om naam te maken?

Heb je misschien nog oud werk van jezelf liggen, madmax1? Ben benieuwd.

madmax1 wrote:

ik was vroeg getrouwd

We maken allemaal weleens een foutje.

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Haha door dat foutje zijn we nu 53 jaar samen.

Jammer genoeg geen werk meer te zien,in mijn leerjaren maakte ik cinema plaaten,daarna veel

muurschilderingen in cafe’s,& beletteringen op ramen, op mijn 24 jaar een eigen zaak begonnen met schilder werk in de huisschilder branche,met 5 man personeel,portret tekeningen en ander tekenwerk schoot er toen met in,door het vele verhuizen in die tijd is al dat werk verloren gegaan zelf de cafe’s bestaan niet meer ook mijn redelijke verzameling strips is meer als gehalveerd ,de naam N.Duchateau behang en schilderwerken is door mijn oudste zoon met spuitwerken nog intact nu dat ik weer wat tijd heb plus de mogelijk heit van internet komt de liefde voor het beeld verhaal verzamelen weer boven, en digitaal gezien een enorme verzameling strips,Nederlans -Frans -Engels talig.

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Thorongil

• 1620 messages
  • 691 votes

Nog eens Lord Of The Jungle 9 tot 14 gelezen, de volledige verstripping van 'Return Of tarzan' (2e Tarzan boek). Mooie getekend en interessant, wel spijtig dat ze het nogal wat politiek-correcter maken.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Vandaag een comic TPB gekocht van 28 Days/Weeks Later. Het zouden 4 verhalen zijn die tussen beide films afspelen en aan elkaar zouden linken. Lijkt me in ieder geval wel iets interessant te zijn.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ik ben erg benieuwd naar Suske en Wiske: Amoras 2047. Ze weten er een hele hype van te maken.

Barabas schijnt samen te werken met Krimson, en Sidonia is ook niet de lieve huisvrouw uit de reguliere albums. De rest van de hoofdrolspelers schijnen ook zeker nooit in de kerk geweest te zijn.

Mysterieuze nieuwe versie van Suske en Wiske op komst - Het Nieuwsblad

Amoras - Suske en Wiske, the saga unfolds - amoras2047.com

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het eerste wat ik er van hoor (ben dan ook niet meer zo thuis in de Vlaamse stripwereld) maar dit is wel een reeks die ik ga oppakken. Qua tekenstijl spreekt het me in ieder geval al wel aan.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ik ga het ook zeker aanschaffen, wat ik er nu van gezien heb vind ik mooi. Niemand die de tekenaar herkent? De stijl komt bekend voor, maar het kunnen zoveel tekenaars zijn. k heb zelf (nog) geen idee.

Brix

• 19680 messages
  • 5115 votes

Willy draait zich om in zijn graf

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Maar het heeft blijkbaar wel goedkeuring van zijn dochter, dat is toch ook al iets. Op zich blijft de gewone reeks ook bestaan dus komen ze niet aan zijn laatste wensen.

En ik ben dan ook gewoon een sucker voor tijdreizen en alternatieve werelen dus dat is ook mooi meegenomen.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Brix wrote:

Willy draait zich om in zijn graf

Willy draait zich om in zijn graf als hij de kwaliteit zou zien van de huidige reguliere Suske en Wiske reeks.

Brix

• 19680 messages
  • 5115 votes

Draaien , draaien, altijd maar draaien

Ik ben het ermee eens dat de reeks enorm verzwakt is, maar dat was ten tijde van Vandersteens leven ook al lang het geval.

Wat er nu aankomt gaat denk ik helemaal tegen zijn principes in.

De familie zal wellicht meer aandacht voor het rinkelen van de kassabel hebben.

Ik vind het niet erg kies dat er met Vandersteen's geesteskinderen een dergelijke weg ingeslagen gaat worden, succes of niet.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Goh, op zich kan ik je wel volgen Brix maar het maakt voor mij nog altijd een verschil dat dit met een spinoff reeks gebeurt in plaats van in de gewone reeks. Mocht het daarin gebeuren, dan hadden er wel meer mensen tegen geweest denk ik

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Metalfist wrote:

Maar het heeft blijkbaar wel goedkeuring van zijn dochter.

Of haar portefeuille.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

De cover is zojuist bekend gemaakt.

Zelfs de naam Willy Vandersteen staat er op, dat verbaast me wel.

Verder zijn er al talloze rip-offs gemaakt, en zoals Metalfist zegt is het geen deel uit de reguliere reeks. Ik stoor me er niet aan, sterker nog, het lijkt me een leuk album!

De ondertitel "The Saga Unfolds" vind ik dan weer jammer, maar goed.

(afbeelding)

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Nog een "paar" tekeningen:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het enige waar ik schrik voor heb ik het Nederlands. Ik ben Engelstalige comics zo gewoon dat het gebruik van Nederlands me nogal raar gaat aanvoelen vrees ik. Is er al een prijs bekend trouwens?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Het schijnt een reguliere reeks naast de normale reeks te worden. Ik schat dat de softcover 7 á 8 euro gaat kosten. Er komt vast (hopelijk) ook een hardcover voor een euro of 16, 17?

Brix

• 19680 messages
  • 5115 votes

Binnenkort te verschijnen bij Dark Dragon

(afbeelding)

(afbeelding)

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Metalfist wrote:

Het enige waar ik schrik voor heb ik het Nederlands. Ik ben Engelstalige comics zo gewoon dat het gebruik van Nederlands me nogal raar gaat aanvoelen vrees ik. Is er al een prijs bekend trouwens?

"Suske en Wiske, the saga unfolds" vermeldt de cover......dus maak je niet druk!

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Volledige pagina's...

De saga Amoras 2047 | GKY Blog

madmax1

• 2216 messages
  • 711 votes

Deze reeks is het werk van Charel Cambré en Marc Legendre. Zij leveren ons een reeks die veel moderner en geweldadiger oogt, maar toch klassieke elementen weet te behouden zoals de kledij. Maar voor de rest mocht en kon alles en dat zullen we dan ook zien.

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

En hij ligt in de winkel, heb hem net gekocht. Vanavond lezen en dan weet ik hoe goed het is geworden.....tekenwerk in ieder geval al goed!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.